Mistä ensioireista tiedät, että kuukautisesi on alkamassa?
Minulla ensimmäinen oire on hirveän levoton olo. Tosi jännittynyt ja hermostunut olo ilman mitään syytä. Yöllä en oikein saa kunnolla nukuttuakaan tuon tunteen takia, kokoajan vaan pitää pyöriä sängyssä. Ärsyttävää!!! :-/
Kommentit (35)
Mulla tulee muutamaa päivää ennen menkkoja "hikoiluyö". Heräilen muutaman kerran yöstä ihan hiestä märkänä ja hikoilukohtauksen jälkeen palelee. Tämä on ensimmäinen fyysinen merkki menkkojen lähestymisestä. Usein myös ennen menkkoja rinnat kipeytyy, mutta kummallisesti ei joka kierrossa.
Ikää 39
Mulla siivousvimma,itkuisuus,turvotus,himo syödä.......Huolestuneisuus...
Tuli aika härski vitsi tuosta mieleen, mutta ei taitaisi mennä setsuurista läpi...
Olen aina kuukautisia edeltävänä päivänä todella itkuinen, herkistyn tyyliin ihan kaikesta. Siitä tiedän, että seuraavana päivänä vuoto alkaa. Sinä päivänä, kun vuoto alkaa, on vatsa aina todella sekaisin ja turvottaa.
Siitä, että alkkarit ovat veressä kun käyn työpaikan vessassa ja sidettä ei ole mukana vessassa. Eli siis ei mitään ennäkkotuntemuksia tai kipuja. Menkat tosin kestävät välillä kaksikin viikkoa.
Ihan eka oire on se että tulee ensimmäistä kertaa viikkoon seksi mieleen. Viimeinen viikko ennen menkkoja on kyllä ihan kuiva tässä mielessä.
Vaihtelee kuukausittain, mutta yleensä ketuttaa vimmaisesti ja suutun herkästi. Rinnat saattaa olla kipeät. Mulla menkat alkaa aina varoittamalla eli ensin tulee ihan pientä veristä vuotoa ennen varsinaista alkua, ehdin reagoida siihen. Nukun myös huonosti ennen menkkoja.
En käytä hormoniehkäisyä.
Tekee mieli seksiä. Ei haluta muulloin kuin juuri kuukautisten alkaessa.
Huomaan, kun verta valahtaa housuun.
Näen ensimmäisenä ihosta että taas kuukautiset matkalla.
Viikkoa ennen alkaa kiukkuisuus, pahin on paria päivää ennen, silloin kiukuttaa ja itkettää kaikki. Yöhikoilu alkaa ehkä 5 päivää ennen. Pari edeltävää yötä on levotonta. Sitten alkaa kauhea vuoto ja kivut. Ihanaa naisen elämää...
Jos vuoto alkaa yöllä herään omituiseen tunteeseen enkä heti keksi mistä johtuu ettei saa nukuttua. Sitten käyn laittamassa siteen ja pääsen taas uneen.
Noin muuten niin pari päivää ennen jo ilmestyy usein finni tai pari naamaan, menkkakipuja on usein muutama tunti ennen vuodon alkua.