Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä luonteiset ihmiset masentuvat?

Vierailija
17.09.2014 |

Tuli tässä mieleen, että mitkä luonteenpiirteet altistavat masennukselle - siis ihan ilman, että ihminen kokee erityisen pahoja asioita, läheisten kuolemaa tai vastaavaa. Jokaisella ihmisellä nyt on jotain stressiä, mutta millaiset ihmiset masentuvat eniten? Herkät?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys;olen miettinyt tätä usein.Miksi jotkut kestävät enemmän vastoinkäymisiä kuin toiset.Masennushan on voimattomuuden tunnetta.Luulen että lapsuuden kokemuksilla on jonkin verran vaikutusta.Ihminen toistaa käyttäytymisessä jotain opittua kaavaa eikä osaa katkaista sitä.Ihminen joka uskoo itseensä ja omiin voimiinsa vaikuttaa asioihin ei masennu niin helposti.

Vierailija
22/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 ja 21, olette niin oikeassa! Terv 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole hirveän vaikea erottaa, mikä on sitä luonnetta ja mikä sitä masennusta? Eli siis aika monet noista luetelluista asioista voivat yhtä hyvin olla masennuksen oireita kuin pysyviä persoonallisuuden piirteitä...

Vierailija
24/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä taas on asiantuntevaa keskustelua :-D Ihan kuka tahansa voi masentua ja surullisimpia tapauksia ovat ne, jotka eivät vielä masentuessaankaan tajua hakea apua, koska ovat sitä mieltä, että masentuminen ei ole mikään oikea sairaus ja vain luusereiden juttu. Ihan huuhaata tuokin, että vain erityisherkät ja liian kiltit ja tunnolliset ihmiset masentuvat. Jos ihminen joutuu (esim syntyy) ympäristöön, jossa lähimmät ihmiset ovat kovin erilaisia kuin itse ja joutuu toimimaan pitkään itselleen epäluontaisella tavalla, tilanne helposti kärjistyy masennukseen ilman mitään tuon "näkyvämpää" syytä. Kaikki eivät vain sopeudu ihan kaikkeen ja aina tilannetta ei pysty itse korjaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi