Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Rokotuskattavuuden pitää olla jopa noin 90 prosenttia, että yhteiskuntaa voidaan vapaasti avata"

Vierailija
21.08.2021 |

Tuon sanoi Kiuru, uutisoitu tämän päivän lehdissä.

Ei kyllä sinänsä hyvältä näytä, että Suomessa tuo luku saavutettaisiin. Valtaosa rokotuksen haluavista kun on jo ottanut sen. Ei se tästä 70% (1 piikki) kattavuudesta juuri dramaattisesti enää nouse, hitaasti nousee ehkä +80% mutta silloin viimeistään alkaa sakkaamaan.

Ei vain oikeasti hyvältä näytä, että tuota 90% saavutettaisiin. Joten eikö muutkin ihmettele tuota kommenttia Kiurulta, kun on ilmiselvää että tuohon ei päästä?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin huomaamaan seuraavan lauseen

31.8.2021 osalla rokotteita menee käyttölupa umpeen. 

Onko perää?

En ole löytänyt tästä mitään tietoa mutta onko paikalla ketään joka olisi? 

Selittäisi osaltaan sen kiireen mikä rokotuksilla nyt tuntuu olevan.

Vierailija
42/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rokotepassilla kun aletaan hankaloittaa rokottamattomien elämää riittävästi niin johan se rokotekattavuus nousee

kun ei pääse kaljaa ostamaan niin piikki alkaa kiinnostamaan kummasti!

Maailmalla on esimerkkiä siitä, mitä koronapassin käyttöönoton jälkeen on tapahtunut ja se ei ole tuo sinun skenaario.

Jep, Tanska lopetti koronapassin juuri tuon takia, kun ihmiset ei enää kuluta.

Ranskassa koronapassia vaativat isot hypermarketit ovat lähes tyhjillään.

Ei toimi odotuksien mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllisiä ovat rokotetta pelkäävät ja sen ottamattomat. On heidän vikansa, että kaupoissa ja apteekeissa työntekijöiden täytyy pitää maskeja.

Itse en ainkaan pidä töissä maskia siksi, että ajattelisin, etten tartuta ketään, vaan koska on pakko.

Ne, joita tartunnat pelottavat voivat suojautua ffp2-maskein. Miksi meidän muiden pitää heidän takiaan kärsiä maskeista?

Virusta voi kantaa myös rokotetut ja heidänkin täytyy pitää kasvomaskeja. 

Joten älä vääristele asioita ja turhaan leimaa, tai syyttele rokottamattomia.

Rokotetut ovat itse suojattuja, mutta he joutuvat pitämään kasvomaskeja jotta eivät altista rokottamattomia. Kuten varmasti olet lukenut, rokotettu voi tietämättään sairastaa koronan ja altistaa rokottamattoman (harvinaista mutta mahdollista). Rokotetut pitävät maskeja vain suojatakseen rokottamattomia.

Vierailija
44/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllisiä ovat rokotetta pelkäävät ja sen ottamattomat. On heidän vikansa, että kaupoissa ja apteekeissa työntekijöiden täytyy pitää maskeja.

Itse en ainkaan pidä töissä maskia siksi, että ajattelisin, etten tartuta ketään, vaan koska on pakko.

Ne, joita tartunnat pelottavat voivat suojautua ffp2-maskein. Miksi meidän muiden pitää heidän takiaan kärsiä maskeista?

Leimaanpas, koska eihän viruksen kantaminen ole ROKOTETUILLE vaarallista. Maski on täysin turha rokotetulle, niitä pitää pitää rokottamattomien, ei rokotettujen takia!

Vierailija
45/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä ei ole pakko käydä, joten aivan oma syy että pidät maskia.

Ei, vaan syy siihen, että töissä pitää käyttää maskia on niiden, jotka eivät mene ottamaan rokotuksia. Mitä syitä on olla ottamatta rokotusta? Ei yhtään mitään. Mars matkaan nyt rokottautumaan vain, raukkis.

Kaupoissa henkilökunta joutuu pitämään maskia vasten tahtoaan sinun vuoksesi, maskin pitäminen on SINUN syysi.

Moi.

Minä EN ota koronarokotetta!

Mietipä sitten sitä, että jokainen kaupan henkilökunnasta maskissa kärsivä joutuu pitämään maskia sinun typeryytesi takia.

Enhän minä ole heitä käskenyt sellaista pitämään.

Vierailija
46/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen päästä koskaan. Kaikki halukkaat ovat nyt sen ekan piikkinsä hakeneet. Kutakuinkin. Sit vaan eletään tälleen loppuaika varmaan.

Ja itseasiassa vaikka päästäsiin 100 prosenttiiin, niin en usko enää, että kaikki palautuisi entiselleen.

Siis miten niin, ei palaudu entiselleen?

Kaikkien intressi on se, että yhteiskunta vois toimia täysillä.

Se on raha jolla yhteiskunta toimii, ei mikään muu.

Yritykset ne rahan tuovat kiertoon tässä maassa ja muuallakin.

Ei se ole mikään itsetarkoitus kenellekään, pitää yhteiskuntaa jotenkin kiinni.

Se mieletön kansantaloudellinen tappio ja tuo kurjuutta ja työttömyyttä ja pahoinvointia maahan.

Yritykset tahkoavat juuri nyt ennätysmäisiä voittoja. Satuinpahan lukemaan kauppalehteä ja siellä kerrottiin, että hyvin monilla yrityksillä menee nyt todella hyvin. Miinus tapahtuma- ja matkailuala. 

Eli tuo sun väitteesi on ihan väärää tietoa.  Sitä toistellaan ihmisille, että me luultaisiin niin mutta totuus näyttää olevan toinen. 

Vierailija
47/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei halua ottaa piikkiä, niin olkoon ottamatta. Mutta mahdollisen sairaalahoidon laskutus on näiden kohdalla mietittävä uusiksi.

Nyt en tajua tätä sairaalahoidon laskutusta. Olen ollut korona aikana muusta syystä sairaalassa kerran ja maksoin sen tietysti itse. 

Onko hoito koronan takia maksutonta?

Et kai sinäkään hoidostasi täyttä hintaa maksa?

Samoin rokottamattomat, joilla ei ole terveydellistä syytä sille voitaisiin vain jättää hoitamatta tai vaatia maksamaan 100% itse hoidostaan.

Heidät pitäisi vastaavasti vapauttaa sitten veronmaksuvelvollisuudesta.

Vierailija
48/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tarttuu rokotettuihin ja myös moniin eläimiin, niin korona tulee kiertämään maapalloa, välillä vaimenee, hieman muuntuu ja pomppaa aina silloin tällöin aiheuttamaan uusia tartuntoja.

Vierailija
49/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuin huomaamaan seuraavan lauseen

31.8.2021 osalla rokotteita menee käyttölupa umpeen. 

Onko perää?

En ole löytänyt tästä mitään tietoa mutta onko paikalla ketään joka olisi? 

Selittäisi osaltaan sen kiireen mikä rokotuksilla nyt tuntuu olevan.

Rokotekriitisenä kannatat varmaan sitä, että on tärkeää tutkia asioita itse, eikä olettaa. Miten siis olet tutkinut, että a) nyt on jotenkin erilailla kiire, kuin aikaisemmin ja b) että jos olisikin kiire, niin se olisi jotenkin huono asia?

Varmaan nyt on kiire sen takia, että syksy eli flunssakausi lähestyy. Varsinkin yli 12-vuotiaat on tärkeää saada okotettua, etteivät levittäisi virusta niin kamalasti.

Vierailija
50/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jossain vaiheessa sanottu että rokotekattavuus 70% riittää laumaimmuniteettiin?

Se oli ennen deltaa.

Vierailija
51/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut molemmat rokoteannoksen. Kun kaikki halukkaat ovat saaneet molemmat rokotteet, minä aion lopettaa maskin käytön ja toivon että muutenkin yhteiskunta avataan 100-prosenttisesti.

En toivo että rokottamattomat rokotekriittiset sairastuvat silloin. Näin todennäköisesti tulee kuitenkin käymään. Elleivät nämä rokottamattomat sitten eristäydy täysin yhteiskunnasta.

Vierailija
52/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei halua ottaa piikkiä, niin olkoon ottamatta. Mutta mahdollisen sairaalahoidon laskutus on näiden kohdalla mietittävä uusiksi.

Nyt en tajua tätä sairaalahoidon laskutusta. Olen ollut korona aikana muusta syystä sairaalassa kerran ja maksoin sen tietysti itse. 

Samoin rokottamattomat, joilla ei ole terveydellistä syytä sille voitaisiin vain jättää hoitamatta tai vaatia maksamaan 100% itse hoidostaan.

Perustuen mihin? Ei mihinkään. Tietenkään ei pidä, vaan koronan omakustanteisuus johtuisi siitä, ettei ota rokotustakaan.

Vierailija
53/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ainakaan näillä nykyrokotteilla saada semmoista turvallisuustasoa, joka poliitikoille ja somevaikuttajille riittäisi rajoituksista luopumiseen.

Tämä jatkuu vielä vuosia.

Vierailija
54/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen päästä koskaan. Kaikki halukkaat ovat nyt sen ekan piikkinsä hakeneet. Kutakuinkin. Sit vaan eletään tälleen loppuaika varmaan.

Ja itseasiassa vaikka päästäsiin 100 prosenttiiin, niin en usko enää, että kaikki palautuisi entiselleen.

Ei niin, koska Israelissa ensimmäisillä tuplapiikitetyillä on enää 16% suoja, siksi tarvitsee kolmannen:

Pfizer efficacy at 16% for the elderly in Israel

https://www.jpost.com/health-science/covid-israel-registers-600-serious…

"The first data released by Maccabi Health Services on Wednesday indicates that the booster has so far proven to be 86% effective in preventing infections among the elderly, a very high rate considering that the efficacy of the previous two doses had dropped to as low as 16% for that group."

Kahteen piikkiin tämä ei jää kenelläkään nyt rokotteen ottaneella, joten elämme outoja aikoja. Se herättää kysymyksiä, että miten kauan tätä touhua oikeasti tehdään. Riittääkö edes 8? Alkaa mietittymään, kun samalla uutisoidaan luontaisen covid-infektion antavan elinikäisen immuniteetin.... Mutta eipä tuota koronaa ole helppo saada, joten taitaa olla uusien parempien rokotteiden valmistumisen odotus edessä.

Mikä ongelma on, vaikka tästä tulisi jokavuotinen piikki? Kyllähän influenssaa vastaankin otetaan joka vuosi uusi rokoteannos. Näkisin, että koronan kanssa käy todennäköisesti samoin. Ties vaikka jonkun kombopiikin keksivät jossain vaiheessa, jolla yhdellä piikillä saa rokotteen sekä influenssaa että koronaa vastaan.

Kunhan se on vapaaehtoinen ja sitä ei pidetä mittarina yhteiskunnan avaamiselle, niin ei mikään.

Tätä porkkanana pitämistä ja "pakotusta" tässä kritisoidaan.

Vierailija
55/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leimaanpas, koska eihän viruksen kantaminen ole ROKOTETUILLE vaarallista. Maski on täysin turha rokotetulle, niitä pitää pitää rokottamattomien, ei rokotettujen takia!

Israelissa makaa sairaalassa kaksi kertaa koronapiikitettyjä ja jopa kolme kertaa rokotettuja.

Vierailija
56/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä ei ole pakko käydä, joten aivan oma syy että pidät maskia.

Ei, vaan syy siihen, että töissä pitää käyttää maskia on niiden, jotka eivät mene ottamaan rokotuksia. Mitä syitä on olla ottamatta rokotusta? Ei yhtään mitään. Mars matkaan nyt rokottautumaan vain, raukkis.

Kaupoissa henkilökunta joutuu pitämään maskia vasten tahtoaan sinun vuoksesi, maskin pitäminen on SINUN syysi.

Se vaan ei ole noin. Oli rokotuskattavuus vaikka 100 prosenttia niin immuniteetti häviää joka tapauksessa muutamassa kuukaudessa ja rokotusralli ja viruksen mutatoituminen on käynnissä. Sitä "laumaimmuniteettia" ei koskaan tule, se on ollut jo alusta saakka selvää. Injektiomallisissa (erityisesti mRNA) rokotteissa lisäksi on haasteena muokata valmistetta tarpeen mukaan. 

Moi.

Minä EN ota koronarokotetta!

Mietipä sitten sitä, että jokainen kaupan henkilökunnasta maskissa kärsivä joutuu pitämään maskia sinun typeryytesi takia.

Vierailija
57/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krista Kiuru puhuu pelkkää järkipuhetta. Yllättäen ne ovat nämä ma tut joita täällä hyysätään avokätisesti, yksi ryhmä joiden rokotukset laahaavat. Vi ttu sanon minä!! Saa tana kun tänne tullaan tuilla elämään, niin ottakaa nyt se rokote edes, jum alauta.

Niin siis ainoa syyllinen tässä, jos yhteiskuntaa ei voida avata on rokotetta ottamattomissa. Minullakin on kaksi rokotusta, mutta en pääse maskista eroon työssäni heidän takiaan!

Vierailija
58/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuen mihin? Ei mihinkään. Tietenkään ei pidä, vaan koronan omakustanteisuus johtuisi siitä, ettei ota rokotustakaan.

Rokotehaitat ja rokotevauriot pitää maksaa omasta pussista eikä vaatia valtiolta korvauksia niihin. Noloa maksattaa veronmaksajilla, kun on itse mennyt vapaaehtoisia piikkejä ottamaan. Sama logiikka.

Vierailija
59/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israelissa makaa sairaalassa kaksi kertaa koronapiikitettyjä ja jopa kolme kertaa rokotettuja.

Toki, mutta emme voi eristäytyä loppuelämäksi koronan takia. Jos joku ei sinne sairaalaan tarjottujen rokotteiden ottamisesta huolimatta halua, eristäytykööt itse tai pitäkööt ffp2-maskia. Muilta pitää lopettaa jo nämä koronarajoitukset!

Vierailija
60/160 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotehaitat ja rokotevauriot pitää maksaa omasta pussista eikä vaatia valtiolta korvauksia niihin. Noloa maksattaa veronmaksajilla, kun on itse mennyt vapaaehtoisia piikkejä ottamaan. Sama logiikka.

Ei ole sama logiikka. Kumpaa valtio kannattaa: rokotetta vai ei-rokotetta? Rokotetta. Jos siitä seuraa haittoja, ne korvataan.

Jos henkilö ei ota valtion suosittelemaa rokotetta, miksi valtio maksaisi hänen hoitonsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän