*JOULUKUUN TÄHTÖSET* viikko 33
[b]30.11.[/b] fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
[b]1.12.[/b] Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
[b]2.12.[/b] Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
[b]3.12.[/b] ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
[b]4.12.[/b] Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
[b]5.12.[/b] Juuso Petteri * Lahti, PHKS *
tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
[b]6.12.[/b] petite-te * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
[b]7.12.[/b] tyhjäsyli * pk-seutu *
[b]8.12.[/b] Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
[b]9.12.[/b] siisa * Päijät-Häme, PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
[b]10.12.[/b] Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
[b]11.12.[/b] Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
[b]12.12.[/b] mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
[b]13.12.[/b] jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
[b]14.12.[/b] Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
[b]15.12.[/b] Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
[b]16.12.[/b] Ylläripylläri * pk-seutu *
[b]17.12.[/b] Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
[b]18.12.[/b] kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
[b]20.12.[/b] siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
[b]21.12.[/b] armi *
[b]22.12.[/b] Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
[b]23.12.[/b] Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
[b]24.12.[/b] angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
[b]25.12.[/b] Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
[b]26.12.[/b] Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
[b]27.12.[/b] Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Lorindol * pk-seutu, NKL *
Karssuli * Vantaa, KOS/H *
Zebra * Helsinki, KOS *
[b]29.12.[/b] karits@ * TYKS *
Rusina80 * Vaasa, VKS *
[b]30.12.[/b] Riemu * Pirkanmaa, TAYS *
[b]9.1.[/b] Nudivas * TAYS *
Kommentit (60)
Täälläpäin kaikki hyvin, nyt potkujakin tuntuu sentään joskus ja muutaman kerran olen nähnyt vatsanpäältäkin potkun ja isä tuntenut korvassaan potkun kun on sopivasti ollut pää vatsan päällä kun on neiti potkaissut mutta edelleenkään en kesken päivän töiden tunne liikkeitä vaan vasta kun pysähdyn ja rauhoitun, myöskään öisin ei liikkeet kyllä todellakaan häiritse...
Itse en ole koskaan suljetussa yhteisössä kirjoitellut mutta varmasti saan noilta isoilta lapsilta neuvoja että senkin sitten taitaisin jos siihen ollaan menossa eli sopii mulle.
Te jotka omistatte kotidoplerin niin kertoisitteko kuinka korkealta vauvanne sydänäänet tavallisesti löytyy, nimittäin itselläni sellainen on ja viimeviikkoon asti äänet kuuluivat aina lähes häpyluun päältä tuolta karvoituksen rajasta mutta sitten yhtäkkiä tälläviikolla ne siirtyivät huomattavasti ylemmäs ja nyt ovat siis potkutkin ruvenneet paremmin tuntumaan.
Mulla on aina ollut kaikista vatsa tosi alhaalla ja siitä syystä luultavasti en ole koskaan kärsinyt esim.närästyksestä kun ei ola vauva ollut tuolla kovin ylhäällä häiritsemässä elimiä.
Koska te aloitatte äitiyslomanne? itselläni ei ole enää kuin vähän yli puolitoistakuukautta loman alkuun koska aloitan loman 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa ja sitä ennen on vielä 17 lomapäivää ehtinyt kertyä. Kerroin hoitolasten vanhemmille viimeviikolla raskaudestani kun loman jälkeen tulivat taas meille hoitoon ja kovasti onnittelivat vaikka samalla harmittelivat kun lapset joutuvat sitten hoitopaikkaa vaihtamaan mutta minulle tuo 50 päivää aikaisemmin aloitettu loma on siksikin parempi ja perusteltu koska verenpaineeni vuoksi joudun (saan) taas käymään loppuraskaudessa ( RV28 lähtien) tosi usein Tyksissä äitiyspolilla tarkastuttamassa vauvan kuntoa ja olisi tosi vaikea aina järjestää joku siksi aikaa minua kotiini tuuraamaan.
Tulipahan taas paljon omaa napaa!!! KAIKILLE hyvää alkanutta viikkoa terveisin Tiinax6 ja tytteli 21+5
... Ja terveiset naapurimaasta. Ikava kuulla, etta niin monilla on ollut masennusoireita ja alaviretta. Itsellani niita oli runsaastikin raskauden alkupuoliskolla, mutta koko ajan tuntuu etta ollaan menossa niiden osalta parempaan suuntaan. Nyt taas on ilmennyt sitten toisenlaisia vaivoja... Oudosti on jo pitkaan pistanyt oikeanpuoleisten kylkiluiden alta. Kyselin siita viimekaynnilla neuvolassa, eika sen kuulemma pitaisi olla huolestuttavaa. Johtuu ehka siita etta asento muuttuu. Inhottavaa se kuitenkin on, ja on pahentunut vaan. Samoin selka oireilee valilla. Vali vali.
Ikavaa myos, etta monella tuntui olevan tylsaa / epasosiaalista. Mulla on ollut muuten ihan ok sen suhteen, mutta nyt viimeistaan olen huomannut, kuinka alkoholikeskeista viikonloppujen tekeminen on ollut, kun itse ei voi juoda eika jaksa lahtea katsomaan kun muut juo. Se valilla hankaloittaa.
Pahoittelen muuten jos tata on hankala lukea kun on nappiksessa vain a ja o... Lentomatkaa tanne vahan pelkasin, mutta se sujui yllattavan hyvin. Vaikka lento oli lyhyt, istuminen tuntui silti raskaalta pienessa tilassa. Olin siina mielessa tosi tyytyvainen, etta en ollut menossa esim Thaimaaseen:)
Mun oli tarkoitus kommentoida monenkin teista kirjoituksia, mutta nettiaika on harmillisen rajallinen. Tassa nyt siis pikaiset kuulumiset taalta.
En ole kirjoitellut koskaan suljettuihin yhteisoihin, mutta sellainen kuullostaa ihan jarkevalta. Olen mielellani liittymassa mukaan, jos joku sitten kertoo miten se toimii:)
Tänään oli neuvolakäynti. Hemppa oli laskenut ollen nyt 117. Ensimmäisessä mittauksessa hb oli 137, eli roimasti laskussa vaikkei vielä rautaa tarvitakaan. Nykyisin kuulemma ainakin meillä päin rautaa suositellaan vasta kun hb alkaa lähennellä 100. Tosin jos olo alkaa olla huono, niin tietysti sitten aikaisemminkin voidaan aloittaa. Painoa oli tullut nyt alkupainoon verrattuna 8kg. Eli ihan liikaa mun mieleen. Muuten kaikki olikin ihan hyvin. :)
Sain myös kelan hakemukset. Minäkin oon ajatellut aloittaa äitiysloman jo 50 päivää ennen la:ta, kun töissä on sellainen tilanne että työtehtäväni puolittuvat elokuun jälkeen ja sitten pitäisi kai hyppiä tehtävästä toiseen. Ihan sama siis aloittaa äitiysloma heti kun on mahdollista. :)
Suljetusta yhteisöstä: Minäkin voisin tulla mukaan ja kokemusta suljetuista yhteisöistä on.
010308 ja rv23+2
Mulle sopii ainakin se suljettu yhteisö! Kuulostaa hyvältä idealta, koska ei tänne kaikkien nähtäville viitsi kovin henk. koht. asioita kirjoitella.. Sit kun joku vaan neuvoo miten se toimii, niin olen kyllä mukana.:)
Odotukseen kuuluu oikeen hyvää. Olo on oikein aurinkoinen vaikka ulkona sataakin.:) Vauva potkii ja liikkuu kovasti ja se on ihanaa!<3 tietää että kaikki on varmasti hyvin. Tänään uskalsin ostaa H&M:ltä vähän vaatteitakin pienokaiselle ja nyt sitten koko ajan hypistelen niitä, kun ne on niin suloisia.:)
Joku mainitsi pistävästä kivusta kylkiluiden alapuolella. Itselläni ollut ihan samaa vaivaa aina välillä ja mulle kans neuvolassa sanottiin ettei se mitään vakavaa oo..Kuulemma ainut kipu, josta pitää huolestua, on kramppimaiset alavatsakivut, jotka vie sit todella jalat alta, kun on niin kivuliaita. Eli ei pitäis olla syytä huoleen, mutta ei tuo pistokaan kauhean mukavalta tunnu..No, ehkä se on vaan kohdun kasvusta johtuvaa.:)
Oikeen mukavaa viikkoa teille mammat!:)
-Karoliima ja vaavi rv 22+6
TODELLAKIN kannatan suljettua yhteisöä.... just näiden mun mokien vuoksi.
Suljettu yhteisö käy mullekin, mut samoilla linjoilla Gnaten kanssa...
... Eli jos sinne ei kirjoita esim. kuukauteen, niin automaattisesti pihalle, ellei etukäteen varoita "pätevästä syystä" ( = muutto, eikä nettiä yms. yms.)
Kirjoitin piiiiiiiiitkän viestin lauantaina tänne, joka sitten kuitenkin hävisi bittiviidakkoon. No, ehkä parempi niin, se oli aika masentavaa luettavaa, sillä myös minä olen ollut alakuloinen viimeaikoina. Mies ja poika lähtivät jo Poriin ja minä jäin tänne pohjoseen yssissein... Nähdään perheen kans ehkä kuun lopussa seuraavan kerran, tai sitten 2.10. jälkeen, kun äitiysloma alkaa. Minä myös aloitan äippäloman varhennettuna, kun siihen kerran on mahdollisuus! Mulla kun toi työtilanne on edelleen aika ahdistavaa... =(
Omaa napaa:
Neuvolassa kävin tänään, pissa puhdas, verenpaine ok, verensokerit ok, painonnousu ok, liikkeet ok, mitat ok, sydänäänet 144, hemppa tipahtanut 114:sta, mutta yritetään Lady vita +:lla vielä nostaa sitä, en halua alottaa rautakuuria, kun se pistää vatsan mulla aina niin kovalle ja nyt on muutenkin ollut vähän umpivaivaa. Terkkari pisti mut tehovalvonnalle kivuliaiden suppareiden vuoksi, lekurille aika keskiviikkona ja sen jälkeen väh. kerran kuukaudessa ellei lääkärin mielestä tarvi käydä useammin.
Tästä aiheesta pitikin kysyä teiltä useamman lapsen äideiltä, että millä viikoilla teillä on alkanu kohdunkaula pehmentyä ja lyhentyä? Mulla esikoiselta näkyy papereissa, että rv 27 on kohdunkaula lyhentynyt, rv 31 pehmentynyt ja rv 35 jo yhdelle sormelle auki, vaikka poika syntyikin ajallaan 40 + 1. Mietin vain, kuinka paljon nuo kipeet supparit mahtavat asiaan vaikuttaa... Mulla siis ekassa raskaudessa supisteli kovastikin koko raskauden ajan, ja tilannetta seurattiin. Nyt kun tiedän, miltä synnytyssupparit tuntuvat, en ole ollut hirveän huolissani kivuliaistakaan supistuksista ( ei tee mieli vielä purra ovenkahvaa supistuksen aikana), mutta mietityttää, josko alapää onkin jo alkanut pehmentyä... Yläpäästä kun olen aina ollutkin hieman laho... virn
Tunteet on vähän ristiriitaiset, kun toisaalta toivon tottakai, että kaikki menee hyvin, toisaalta taas, että saisin sitä saikkua jo pian, että pääsen lähtemään ajoissa muuttokuorman kanssa ajeleen! Näin jo pahaa untakin, että ajoin vatsa JÄRKYTTÄVÄN suurena meän farkkutoyotalla pitkää matkaa pimeässä, eikä kamat ollu mahtunu autoon, ni mulla oli hoitopöytä ja pinnasänky katolle sidottuna pyykkinarulla... =D En mahtunut edes nousemaan ratin takaa pois huoltamolla, niin piti ohikulkijaa pyytää tankkaamaan mulle auto että pääsen jatkamaan matkaa... Toivottavasti nyt ei tarvi ihan niin pitkälle mennä!
Nyt täytyy jo lopettaa tää koneella säätäminen ja lähtä nukkumaan, huomenna työpäivä...
Kantrimaria rv 24 + 0
Vapaapäivät kunniaan! Tai lähinnä yövuorot - mutta kuitenkin ;) Ihanaa, kun ei tarvii väkisin herätä viiden jälkeen eikä huolehtia itteään töihin puoleenpäivään mennessäkään :D Laitoin just pyykkikoneen pyörimään ja syön tee&leipä-aamiaistani tässä koneen äärellä, ja kirjottelen teille :)
Kyl mäkin oon mukana suljetussa yhteisössä, jos joku sellasen perustaa! Mä näet en osaa... Hummmm. En oo koskaan sellasessa kirjotellu. Heti sillon ihan alussa joskus keväällä, joku ehdotti sellasta suljettuu yhteisöö mun mielestä pariinkin otteeseen, mutta sillon en ollu oikein innokas, kun en "tuntenu" teit viä yhtään... Nyt asia on kuitenkin jo ihan eri :)
Aika monella on nyt ollu neuvoloita taas, hyvä, että on ollu asiat suuremmalti osin hyvin :) Toi rauta on sellanen, joka varmaan kiusaa ainakin puolta odottajista kurjalla alhastelullaan... Mulla on silleen hyvä, kun sain ennen raskautta laihdutettuu (vuoden sisällä) -12kg, ni sit siin samalla hemoglobiini nousi hurjasti, se oli sillon vähän päälle 150, vaikka olin aiemmin aina kärsiny alhasesta siitä. Joskus teininä oli anemiaakin, arvolla 101, eikä sillon just mitkään Krauterblutsaftit ym. auttanu lainkaan... Sai sitä vaan pari pykälää ylöspäin. Mutta huomasin ton laihdutuksen myötä, että - kas kummaa - monipuolinen ja terveellinen ruokavalio ja säännöllinen liikunta nostaa hemppaakin ;) Niin, no kaiken tän pointti oli se, että mun Hb-arvo oli sillon raskauden alussa joskus ni 144. Eli erittäin hyvä. Ja nytkään ei oo ollu mitään suurempaa väsymystä/heikotusta, joten lienee edelleen ihan hyvällä tasolla, se selviää kuun lopussa neuvolassa. Mutta muistan kyllä miltä tuntui, kun se oli aivan alhaalla, naama oli valkonen ku lakana, väsytti ja päätä särki. Joten paljon sympatiaa ja jaksamista täältä suunnilta alhaisen hempan kanssa taisteleville <3
Niin, ja joku kyseli rytmihäiriöistä. Mulla on kans ollu niitä muutaman kerran, ehkä kolme, tän raskauden aikana. Just levossa muljahtaa muutamaan otteeseen silleen inhottavasti. Mutta en oo pitänyt vaarallisena, ku on ollu niin harvoin, ja oon kans kuullu, et usein raskaanaolevilla sitä(kin!) vaiva aon :)
Mutta tämä tästä taas, luulisin :) Palaillaan taas!
.:Naranja:. & Pikkuinen mulaaja 21+3
Heippa!
Kävin perustamassa joulun tähtösille oman yhteisön.
Mitä olette mieltä, otetaanko sinne myös taustalukijat??
Siis nekin sitten kirjoittelisivat sitten siellä, muuten lentää ulos.
Msn-yhteisöön kirjautuminen vaatii rekisteröitymisen hotmail-sähköpostiin, en tiedä käykö siihen nykyään muukin sähköposti??
Ja kun hakee sinne jäsenyyttä, pyydetään siinä hotmail-osoite ja salasana.
Sitten kun on hyväksytty yhteisöön, niin pääsee sinne kirjoittelemaan.
Sainko kirjoitettua ton ymmärrettävästi? ;)
Tässä sinne osoite: jouluntahtoset2008@groups.msn.com
-Siise-
koitetaan nyt ainakin miten se alkaa sujumaan, ja tuleeko tarpeeksi jäseniä...
kävin liittymässä yhteisöön! Odottelen valvojan hyväksymistä :D
Lähdenpä nyt tästä neuvolaan.Illalla sitten kuulumiset sieltä!
Aurinkoista päivää kaikille!
Ylläripylläri ja BumbaBaby 22+2
kävin liittymässä yhteisöön ja odottelen hyväksymistä =)
Eipä muuta työn lomasta, neuvolakuulumisia kirjoittelen myöhemmin..
t. Werde 21+6
Vieläkö mahtuis mukaan aktiivinen taustailija?
Muutamaan otteeseen oon yrittäny kirjotella mut homma tökkiny jo sisäänkirjautumisessa. Tiiä sitte mitä oon tehny väärin kun en oo päässy sisään, mut nyt onnisti. Mulle siis ihan uutta tällänen foorumeille kirjottelu.
Esittelypinoon sain itteni aikanaan miehen avustuksella lisättyä mut enhän mä sit sen jälkee muistanu kuin tää homma toimi. Huomannu et raskausajan dementia vaivaa ja välillä pahastikin... ;)
Toivottavasti tää nytteki tulee oikeeseen pinoon.
Juu mut löpinät sikseen ja asiaan.
Eli ensimmäistä odotellaan ja raskaus ollu kaikkea muuta ku mukava. Tuntuu et kaikki maholliset vaivat oon käyny läpi (epäily kohdunulkoisesta, pahoinvoinnit, liitoskivut, järkyttävät 2pv mittaset päänsäryt, edessä alhaalla oleva istukka ja verenvuodot, supistelut, ym... ) Töistä ollu enempi sairaslomalla ku paikalla. Välistä mieli ollu pahastikin alamaissa. Ei oikee oo missää vaiheessa päässy nauttimaa tästä raskaudesta. Mut eiköhän tää tästä ja toivon mukaan syntyvä nyytti saa unohtamaan kaiken ikävän!
Ja nyt tässä haluaisinki sanoa kiitosta teille kaikille aktiivisille kirjottajille. Ilman teitä moni harmaa päivä olis ollu vieläki harmaampi. Vaikka ite en ookkaa saanu aikaseks / päässy kirjottelemaan aikasemmin ni teitin tekstejä lukiessa on muistanu et ei tässä yksin olla mahan kanssa ja vaivoja on muillakin ja niistä selvitään!
Heissu ja Pähkinä rv23+3
..kävin jättää "hakemuksen" yhteisöön.
Hyväksyntää odotellen :)
Birtzu 23+1
Heippa!
Kiitos Naranja, oot päivittäny taasen listaa!
Yritin nyt myös liittyä suljettuun yhteisöön, mutta en tiedä onnistuinko... En oo siis moista ikinä harrastanu, mutta mielenkiinnolla odotan. Vaikka tänne en oo paljoa kommentoinukaan, niin ainakin kynnys on matalampi kun tietää että porukka on pienempi sitten.
Aiemmin kyselin mitä ootte mieltä matkailusta raskausaikana. Tuli nyt sekin koettua; viime viikko vietettiin Bulgariassa. Kaikki meni tosi kivasti. Maltoin syödä vain kypsennettyä ruokaa, paitsi jugurttia tietty oli ihan pakko maistaa! :) Eli ihan turhaan jännäsin matkustamista masun kanssa.
Esikoinen tuli ekan kerran koulusta, jänskää! Menen tutustumaan upouuteen aapiseen nyt!
Vointeja teille, kanssasisaret!
t. Pinkkinen ja masu 24vkoa
joten taaskaan en ehtinyt muuta kuin pikapikaa lukea viestit ja nyt jäävät kyllä niin omat kuulumiset kuin kommentit muille odottamaan aikaa parempaa.
Tulin kirjoittelemaan vain ilmoittaakseni jättäneeni jäsenhakemuksen minäkin (nimellä Gnatte74, koska Gnatte oli jo varattu - en olis kyllä uskonut että kukaan muu niin pöljää nimimerkkiä keksii :D). Yritän silti jatkaa keskustelua myös täällä, jottei tämä pino vallan kuivu kasaan :). Täältä kuitenkin joulukuisia osaavat etsiä ne, jotka eivät niin usein käy koneella.
Kuulumisiin...
liityin sinne yhteisöön ja jo sinne testinä kirjoitinkin itsestäni vähän taustatietoja toivottavasti meni oikeaan paikkaan... olen tosi haka nimittäin näissä atk-hommissa :p :p
Kiva kun Siise ehti näin nopeasti hyväksyä jäsenhakemuksen! Laitoin sinne viikkopinoon 2 riviä (kirjaimellisesti :D) ja yritän ehtiä jotain sinne esittelyihin vaikka illalla. Poikkesin vain takaisin tänne kertomaan, että kyllä käy muutkin kuin Hotmail-osoitteet, jos ei halua/viitsi sellaista yhteisön takia luoda. Ja minusta sinne voidaan ottaa kaikki (kun Siise tätä kyseli) jotka haluavat liittyä, kunhan vaan sitten kirjoittelevat. Eli ei haittaa vaikka täällä ei olisi ollut niin aktiivinen, kunhan siellä on. Sitten voidaan taustailijat poistaa, jos niin käy että joku ilmoittautuu muttei koskaan kirjoittele. Tätä mieltä minä, entä muut? Tai voidaan vaikka jatkaa tätä keskustelua pelisäännöistä siellä yhteisön puolella?
Nyt hellan ääreen...
Tulin vain ilmoittamaan, että kävin jättämässä hakemukseni yhteisöön. Koska olin jo rekisteröitynyt aiemmin, nimimerkkini msn:llä on Minttuliina3.
010308 ja rv 23+3
Nyt uusi yritys, vähän paremmalla ajalla - mies tuli kotiin ja saatiin syötyä, nyt viihdyttää poitsua jotta äiti pääsee hetkeksi rauhassa "hoitamaan asioita" (heh).
Tervetuloa mukaan vain [b]Heissu[/b], ja kirjoittelet mitä ehdit! Tietysti enempi parempi ;) mutta totta kai joukkoon sopivat kaikki, kirjoittelivatpa harvoin tai usein. Ei ole kyllä sinulla mukavasti odotusaika alkanut, toivottavasti nyt puolivälistä eteenpäin sujuu paremmin. Minulla muuten epäiltiin tuulimunaa esikoisen odotuksessa (kuukautiskierto oli tehnyt tepposet ja olin tullut raskaaksi lähes 2 viikkoa myöhemmin kuin luultiin) ja kyllä se sitä alkua aika lailla varjosti. Sen jälkeen meni kyllä jonkun aikaa, että uskalsin ihan oikeasti luottaa raskauteen ja sen jatkumiseen. Jaksuja vain kovasti sinne!
Kiva oli kuulla, että [b]Pinkkisen[/b] reissu meni hyvin, ja [b]Haa2[/b]:llakin alkanut mukavasti! Minäkin edellisraskaudessa reissasin vielä tosi myöhäisilläkin viikoilla, mutta en tosin lentäen. Ja hieno juttu myös, että [b]Karoliiman[/b] odotus on sujunut hyvin!
Ai niin ja kiitoksia vaan [b]Naranjalle[/b] kohteliaisuudesta, mutta ei ole kyllä maailma menettänyt mitään vaikken kondiittorin uralle ryhtynytkään :D. No, kyllä niitä kakkuja söi, näyttivät sentään paremmilta kuin miltä maistuivat. Mulla muuten myös oli ennen esikon odotusta hemppa samanlaisissa lukemissa kuin sulla (tai no, on siitä useampi vuosi kun on mitattu mutta aina oli ollut ihan hyvä). Mulla myös onneksi nuo tabletit ym. imeytyvät ihan hyvin, että olen saanut nostettua hb:ta nyt raskauksien aikana, koska mulla odotukset ovat tiputtaneet sitä kyllä tosi reippaasti. Varsinkin nyt kun mulla edellisodotuksesta on niin vähän aikaa, etteivät elimistön rautavarastot olleet ehtineet palautua (sitähän ei tuosta verestä mitattavasta vapaasta hemoglobiinista edes näe, th vaan tiesi kertoa) niin olin kyllä alkuraskaudessa niin väsynyt ettei tosikaan. Edelleen nämä rikkonaiset yöt ym. väsyttävät vaikka raudan ansiosta voin jo paremmin.
Voi [b]Kantrimaria[/b], ikävää että on ollut alakuloa ja työpaikallakin kurjia juttuja! Onneksi tosiaan pääset pian pois töistä. Itsekään en innolla odota (onneksi lyhyeksi jäävää) paluuta työpaikalle, kuten taisin viime viikolla kertoilla. Koeta jaksaa! Ja sama juttu [b]010308[/b], hyvä että sullakin alkaa ä-loma jo aikaisemmin, älytöntähän olisi ollut joutua opettelemaan uusia hommia (tai ainakin pomppia, vaikka itse työtehtävät olisivatkin olleet tuttuja) just vähän ennen kun jää töistä pois.
[b]Tiina[/b] kyseli kotidopplerista ja ä-loman alusta. Kotidopplerista ei ikävä kyllä ole kokemusta, entäs muut? Ä-loma mulla alkaa 17.11., ihan sen 30 arkipäivän mukaan. Ihana kun tunnet jo liikkeitä vatsan päälle, samoin [b]Werde[/b] ja [b]Mannerto[/b]! Minä tunsin ensimmäistä kertaa viime viikon loppupuolella, ihan hennosti <3.
Tosi ikävää [b]Mannerto[/b], että teidän perheessänne on tauti noin pahaksi mennyt, että osa porukasta on oikein joutunut sairaalaan :(. Toivottavasti ovat jo parempana.
[b]Ylläripylläri[/b], nettidiagnosointi on aina vähän hankalaa ;) :D ja siksi, jos vaiva jatkuu tai on tosi tuskallinen, suosittelen soittamaan neuvolaan. Mutta noin yleisesti ottaen raskausaikaan vain kuuluu kaikenlaisia etenkin vatsanseudun vaivoja. Mua edellisodotuksessa vaivasi erityisesti suolisto, olin ihan ummessa jo ennen raudankin aloittamista, ja se sai usein aika kovia kipuja aikaiseksi. Suolet ym. kun joutuvat vetäytymään kasaan kasvavan kohdun tieltä ym. muutoksia vatsan alueella.
Eipä omaan oloon ihmeempiä, tuota väsymystä vain. Jännityksellä todellakin odotan tulevaa työhönpaluuta ihan jaksamisenkin kannalta. Täytyy pistää mies ottamaan poitsu osaksi yötä jos tarhan aloituksen myötä menee ihan hulinaksi. Se on kyllä odotettavissa, koska kaikki muutokset (esim. reissut) menevät pikkukaverilla aina uniin, ja nuo meidän yömme ovat muutenkin niin levottomia :(. Mutta joo, muuten odotuksen kanssa kaikki hyvin. Päivittäin tuntuu liikkeitä (jes) ja joskus jopa mahan päälle. En ole ihan varma mutta olen epäillyt, tuntisinko jopa hikan silloin tällöin?!
Siis just kirjoitin pitkät pätkät tänne ja hups istunto on päättynyt enkä saanu sitä tänne! AAAARGHHH!
No yritän muistaa vielä lyhyesti eli: Ikävää että masentuneisuus sai sellaisen keskustelutulvan aikaiseksi mutta oli todella ihanaa ja huojentavaa että en ollut ainut jolla panta päätä kiristi! Hormoonit ja kurja sää ne meitä masentaa! Kyllä se aurinko vielä paistaa mammat!
Sitte kerroin siitä kun mulla eilen illalla sattu kovasti alavatsaan...sellanen viiltävä ja pistävä kipu nivusista alaselkään. Pitäiskö olla huolissaan? Onks teillä ollu vastaavaa?
Ollaan menossa tällä viikolla vaunuostoksille ja haluttais näppärät yhdistelmät. Eli onko paremmat neli-vai kolmipyöräiset? Entäs tavalliset vai sellaset missä etupyörät pyörii niinku ostoskärryissä? Me kuljetaan sitte paljon bussilla ja kaupungilla eli mukulakivet, kynnykset, ratikkakiskot yms pitäis ottaa huomioon...Ihana olis kuulla suosituksia ja vinkkejä teiltä joilla on jo kokemusta!
Nyt pakko juosta nopeesti ulos koirien kanssa kun tuli tauko sateeseen!
Ihanaa päivää kaikille!
ylläripylläri ja bumba rv23 (tai jotain sinnepäin..)
Suljettu yhteisö olisi minusta kiva, jos vain joku sellaisen jaksaaosaaehtiiviitsii perustaa, niin heti kyllä liityn =)
Vauva muljuu masussa tosi paljon, tuntuu ja näkyy selvästi ulospäinkin. Huomenna on neuvola piitkästä aikaa, pitäisi saada kelan paperitkin, kiva etappi. Sitten vain odotellaan äitiysloman alkamista.. ja vauvaa tietty :-) Kumman nopeasti on tämä raskaus mennyt eteenpäin, toivottavasti menee loppuaika yhtä nopeasti.
Nyt taidan mennä lepäilemään ja selaamaan Ikean uutta kuvastoa!
t. Werde 21+5