Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen luokalla kukaan ei ota koronarokotetta, koska muutkaan eivät ota. Annanko päättää itse?

Vierailija
21.08.2021 |

Mieheni ja lapseni isä kuoli influenssaan kun lapsi oli pieni. Sen jälkeen olen ottanut influenssarokotteen ja koronakin on otettu. Mutta lapsi ei halua. Tämä on koko luokan yhteinen päätös.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa mitä seurauksia kieltäytymisellä on; vain kaksi rokotetta saaneet välttävät karanteenin (esim. jos luokassa todetaan koronatapaus) ja rokotteet pitää olla jos haluaa esim. matkustaa.

Jos päätätte vaikka joulukuussa lähteä lomalle, niin silloin piikille pitäisi mennä ensimmäisen kerran viimeistään lokakuussa jotta kakkosannos ehditään antaa.

Vierailija
22/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin yli 16-vuotiaan päättää itse, mutta keskustelisin asian perinpohjaisesti nuoren kanssa, että varmasti ymmärtää päätöksensä taustat ja seuraukset sekä näkökannat. Nuorempien kohdalla päättäisimme mieheni kanssa että rokotetaan.

Höpö höpö.

Ei tarvitse käydä perusteellisesti asiaa läpi. Puhumattakaan että alkaa riskeillä pelottelemaan.

Riittää että sanoo, että Suomen parhaat rokoteasiantuntijat suosittelee rokotuksen ottamista.

Näillä "parhailla asiantuntijoilla" on agendallaan päästä eroon epidemiasta keinolla millä hyvänsä ja saada talous rullaamaan. Näillä eri laitosten johtajille on annettu selkeä tehtävä hankkiutua välittömästi eroon taudista. Parasta mitä he ovat keksineet on rokottaa koko väestö välittömästi. Valitettavasti, se ei poista tautia, eikä pienen ihmisen kannata ryhtyä pelinappulaksi näiden tehottomien keinojen edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vatun "luokan päätös"? Oliko siellä joku äänestys, vai.

Vierailija
24/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kertoa mitä seurauksia kieltäytymisellä on; vain kaksi rokotetta saaneet välttävät karanteenin (esim. jos luokassa todetaan koronatapaus) ja rokotteet pitää olla jos haluaa esim. matkustaa.

Jos päätätte vaikka joulukuussa lähteä lomalle, niin silloin piikille pitäisi mennä ensimmäisen kerran viimeistään lokakuussa jotta kakkosannos ehditään antaa.

Juuri tuota ei pidä sanoa. On todella dystooppinen tulevaisuuden ennuste tuollainen, että ihmiset kategorisoidaan eri kasteihin ja heillä on eri oikeuksia sen mukaan, mitä virkakoneisto päättää. 🤮

Vierailija
25/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin yli 16-vuotiaan päättää itse, mutta keskustelisin asian perinpohjaisesti nuoren kanssa, että varmasti ymmärtää päätöksensä taustat ja seuraukset sekä näkökannat. Nuorempien kohdalla päättäisimme mieheni kanssa että rokotetaan.

Höpö höpö.

Ei tarvitse käydä perusteellisesti asiaa läpi. Puhumattakaan että alkaa riskeillä pelottelemaan.

Riittää että sanoo, että Suomen parhaat rokoteasiantuntijat suosittelee rokotuksen ottamista.

Näillä "parhailla asiantuntijoilla" on agendallaan päästä eroon epidemiasta keinolla millä hyvänsä ja saada talous rullaamaan. Näillä eri laitosten johtajille on annettu selkeä tehtävä hankkiutua välittömästi eroon taudista. Parasta mitä he ovat keksineet on rokottaa koko väestö välittömästi. Valitettavasti, se ei poista tautia, eikä pienen ihmisen kannata ryhtyä pelinappulaksi näiden tehottomien keinojen edessä.

On siis olemassa tahoja, joiden tavoitteena ei ole päästä eöidemiasta eroon. Edustatko sinä heitä?

Vierailija
26/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

On siis olemassa tahoja, joiden tavoitteena ei ole päästä eöidemiasta eroon. Edustatko sinä heitä?

Epidemiasta pitää päästä eroon, mutta ei piikittämällä ihmisiä kokeellisilla aineilla, joilla todistetusti ei päästä tavoitteeseen. Korona sen kuin leviää edelleen samaan tahtiin.

Vierailija
27/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuota ei pidä sanoa. On todella dystooppinen tulevaisuuden ennuste tuollainen, että ihmiset kategorisoidaan eri kasteihin ja heillä on eri oikeuksia sen mukaan, mitä virkakoneisto päättää. 🤮

Ei tuo ole mikään ennuste vaan todellisuutta. Jos haluaa matkustaa, pitää olla koronatodistus (eli täysi rokotussarja, korona sairastettu alle 6kk sitten tai negatiivinen testitulos).

Matkailua varten tarvittava testi pitää ostaa yksityiseltä, ja yksi ei riitä. Siksi on ihan aiheellista sanoa lapselle, että jos päätämme esim. joululomalla lähteä jonnekin niin vain täysin rokotetut pääsevät mukaan.

Sama koskee karanteenia. Ainoastaan kaksi rokotetta saaneet ovat siltä turvassa, joten jos ei halua istua koko talvea kotona niin kannattaa käydä piikillä nyt heti.

Vierailija
28/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko luokan yhteinen päätös?

Tietenkin lapsilla on runsaasti enemmän lääketieteellistä osaamista kuin lääkäreillä ja tutkijoilla. :D

Vierailija
29/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko persuilla omia kouluja? Mielenkiintoista.

Vierailija
30/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten pitäisi ottaa rokote, kun tauti on heille käytännössä vaaraton?

Ja rokote ei ole myöskään riskitön, kymmeniä lapsia on kuollut rokotteeseen maailmalla.

Nämä asiat on puhtaita faktoja, joita kukaan ei voi kiistää.

Vierailija
31/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään ennuste vaan todellisuutta. Jos haluaa matkustaa, pitää olla koronatodistus (eli täysi rokotussarja, korona sairastettu alle 6kk sitten tai negatiivinen testitulos).

Matkailua varten tarvittava testi pitää ostaa yksityiseltä, ja yksi ei riitä. Siksi on ihan aiheellista sanoa lapselle, että jos päätämme esim. joululomalla lähteä jonnekin niin vain täysin rokotetut pääsevät mukaan.

Sama koskee karanteenia. Ainoastaan kaksi rokotetta saaneet ovat siltä turvassa, joten jos ei halua istua koko talvea kotona niin kannattaa käydä piikillä nyt heti.

Itse en edes halua matkustaa tuollaisessa maailmassa. Ihmisoikeudet palaa normaaleiksi, tai sitten ollaan menty todella pahasti metsään.

Vierailija
32/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea ja minkä ikäisillä näin? Minun 15v ja 13v ovat ottaneet rokotuksen, toinen tulossa lokakuussa ja näin on tehnyt suurin osa luokasta. Myös serkut (12-17v) ovat ottaneet rokotuksen ja asuvat Espoossa ja Vantaalla. Ihmettelen vain näitä runsaita rokotevastaisia viestejä, koska käytännössä en tunne ketään, joka vastustaisi rokotteita. Voi olla, että joku lapsen kavereista ei rokotetta ota, mutta hän ei pidä siitä mitään meteliä, koska suurin osa suhtautuu koronarokotteeseen kuin mihin tahansa muuhunkin rokotteeseen.

Asumme Turussa ja täällä 8. luokalla lähes kaikki ottavat rokotteen. Poika saa omansa ensi viikolla koska viime viikolla loppuivat kesken.

Nyt haluan ap tietää missä päin on tällainen koulu.

Vierailija
33/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensimmäinen tautitapaus tulee luokkaan ja aiheuttaa karanteenin rokottamattomille, niin nuoriso alkaa miettiä että kannattaisikohan se comirnaty sittenkin käydä ottamassa. Sitä kun on tuikattu kahteen kertaan niin se on that's it ja karanteenisuoja saatu.

Vierailija
34/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko pohjanmaalla jossa lapsille juotetaan hopeavettä ja muita älyttömyyksiä? Meidän lapsen luokalta oli lapsen kertoman mukaan kaikki ottaneet rokotteen.

Vierailija
35/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rokote ei ole myöskään riskitön, kymmeniä lapsia on kuollut rokotteeseen maailmalla.

Long covid kohdistuu erityisesti nuoriin ja myös sellaisiin jotka ovat sairastaneet hyvin vähäoireisen koronan.

Vierailija
36/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Kukaan ei voi väkisin pistää alle 16-vuotiaaseenkaan lapseen rokotteita, kunhan lapsi itse kykenee sanomaan että eti halua tätä rokotetta ottaa, eli käytännössä yli 10-vuotiaat.

No jos sanon 14-vuotiaalle, että nyt mennään ottamaan rokote niinkuin minä ja isäkin ollaan tehty, niin ei se minua vastusta eli menee ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
37/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko pohjanmaalla jossa lapsille juotetaan hopeavettä ja muita älyttömyyksiä? Meidän lapsen luokalta oli lapsen kertoman mukaan kaikki ottaneet rokotteen.

Älä jauha paskaa. Oman lapseni luokalta otti vain muutama rokotteen.

Vierailija
38/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Long covid kohdistuu erityisesti nuoriin ja myös sellaisiin jotka ovat sairastaneet hyvin vähäoireisen koronan.

Long covid 😝

Vierailija
39/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rokotusten suhteen tulisi toimia Australian mallilla niin tämä päivittäinen paskansyytäminen loppuisi.

Vierailija
40/86 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Epidemiasta pitää päästä eroon, mutta ei piikittämällä ihmisiä kokeellisilla aineilla, joilla todistetusti ei päästä tavoitteeseen. Korona sen kuin leviää edelleen samaan tahtiin.

Suomessa käytettävät koronarokotteet eivät ole millään tasolla kokeellisia vaan yksi parhaiten tutkituista rokotteista sen lisäksi että niitä on jaettu satoja miljoonia annoksia.