Mitä elämänkoulussa oppii sellaista, mitä akateemisilla ei ole?
Kommentit (121)
kusetaa sossuu,diilaa kamaa,pakoilee kyttii
THUG FOR LIFE MAN
Kerran törmäsin Facebookissa henkilöön, jonka profiilissa luki ELÄMÄN ERILLAINEN KOULU.
- Kuinka selvitään kahdella röökiaskilla päivässä
- Kuinka kaljapullo avataan ilmaan korkinavaajaa
- Kuinka lapselle keksitään ennenkuulumattoman persoonallinen nimi
- Kuinka sommittelet tatuointien paikat ihoosi
- Kuinka yhdistelet erilaisia lääkkeitä ja päihteitä ja saat niillä elämäsi tuntumaan paremmalta
- Kuinka selviät erilaisten kaavakkeiden täytöstä ja etuuksien hakemisesta
- Kuinka siivoat roskat lattialta, jos sinulla ei ole siivoojaa
- Kuinka selviät, vaikka käytät kuukaudessa 300 euroa tupakkaan
- Kuinka jopa kolmannen abortin jälkeen saatat oppia jotain vahingosta viisastuneena
- Kuinka vältät työkkärin yritykset ohjata sinua kuntouttavaan työtoimintaan
- Osaat valita sellaiset juomat, joilla saa parhaiten pään sekaisin
- Tiedät aina sekunnin tuhannesosassa, missä on lähin pikaruokala
- Tunnistat sukupuolitautien oireet heti kokemuksen perusteella
- Sinulla on henkilökohtaista kokemusta elintasosairauksista etkä vain sorru jeesustelemaan sillä, kuinka ne olisi voitu ehkäistä
Haistakaa paska, mä en tajuu miten toisia joilla menee vähän huonommin, tarttee aina morkata. Potkut teille perseelle seuraavissa Yt:ssä, oppisitte elämästä oikeasti jotain...
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:36"]
- Kuinka yhdistelet erilaisia lääkkeitä ja päihteitä ja saat niillä elämäsi tuntumaan paremmalta
- Kuinka jopa kolmannen abortin jälkeen saatat oppia jotain vahingosta viisastuneena
- Sinulla on henkilökohtaista kokemusta elintasosairauksista etkä vain sorru jeesustelemaan sillä, kuinka ne olisi voitu ehkäistä
[/quote]
Minuun noista ei osunut yksikään kohta vaikka olenkin luuseri. t. ammattivalittaja
Mulla on pian kaksoistutkinto. Valmistun kohta maisteriksi. Pääsin yliopistoon kun selvisin elämänkoulusta, onneksi yhtään tatuointia ei kuitenkaan jäänyt muistoksi ;) Mutta sanotaan että alallani on hyötyä siitä että omaa edes vähän elämänkoululaisen näkökulmaa.
Elämän koulussa oppii mm seuraavat
- Varastamisen ja ryöstämisen
- Väkivaltaa
- Tuntemattomille vittuilun ja huutelun
- Sossulla elämisen (loismaisen elämän)
- Veden korvaamisen viinalla
- Huumeiden käyttö
- Rikollisen elämän
- Tavallisten kansalaisten elämän häiritsemisen
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:54"]
Elämän koulussa oppii mm seuraavat
- Varastamisen ja ryöstämisen
- Väkivaltaa
- Tuntemattomille vittuilun ja huutelun
- Sossulla elämisen (loismaisen elämän)
- Veden korvaamisen viinalla
- Huumeiden käyttö
- Rikollisen elämän
- Tavallisten kansalaisten elämän häiritsemisen
[/quote]
Ei osuneet nuokaan minuun. t.ammattivalittaja
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:40"]Elämänkoulun perusopintoja
Suomen sosiaaliturvajärjestelmän perusteet
Hintatietoisen olut- ja siideritutkimuksen perusteet
Perehdytys lähiökapakkakulttuuriin
lähiökapakkakulttuuriin
Tutustuminen Suomen monikulttuuriseen parisuhdeympäristöön
[/quote]Tatuoinnit, lävistykset ja koristautuminen itseilmaisun muotona
Sosiaalinen vuorovaikutus sosiaaliviranomaisen kanssa
Perehdys tarveharkintaisen toimeentulotuen mahdollisuuksiin
[/quote]Pakolliset viestintäopinnot:
Tankeroenglannin alkeet
Toimeentulotuen hakemuksen kirjallinen ilmaisu
-Käytännön asiat hallussa, pakko on ollut (opetella) tekemää itse, kun ei ole rahaa
-"Hiljainen tieto"
-Rahan arvo (kun sitä ei yleensä ole)
- Akateemisuus ei takaa sivistystä
Tässä ketjussa on kaikkia hauskoja ja "hauskoja" oppeja, mitä elämänkouusta voi saada, mutta itse haluaisin nyt vastata kysymykseen ihan vakavasti.
Olen entinen elämänkoululainen, ihan rankimman kaavan kautta. Nykyään olen akateeminen.
Elämänkoulusta opin mm sen, miten mikäkin huume vaikuttaa ja miten tunnistat käyttäjän, sekä sen mitä käyttäjältä voi odottaa ja miten häntä kannattaa asiassa lähestyä. Opin millaista on elää siellä synkällä puolella, tehtailla rikoksia ja millainen mielenlaatu tällaisilla ihmisillä on. Olen oppinut näkemään mitä on todellinen ahdinko, mitä on kun riistetään ihmisarvo. Millaista on olla suhteessa, jossa jatkuvasti saa pelätä, miltä tuntuu kun sinut kunnolla hakataan. Olen oppinut myös sen, miten tuollaisesta suosta voi nousta takaisin elämään.
Uskon, että näistä on ainakin se hyöty, että osaan kasvattaa lapseni toivottavasti niin, ettei heidän koskaan tarvitse käydä samaa kivikkoista polkua, minkä äitinsä kulki. Tunnistan myös vaaran merkit, jos jostain syystä kävisikin niin, että lapseni alkaisi lipsua väärälle polulle. Tällöin osaan puuttua asiaan ajoissa ja oikealla tavalla. En myöskään elä sellaisissa harhoissa, että pitäisin täysin varmana, ettei lapseni ikinä huumeisiin koske. Olen oppinut, ettei se katso yhteiskuntaluokkaa, jos huumeet vie mukanaan.
Uskon, että olen myös keksivertoa hyväsydämisempi, enkä arvota ihmisiä omaisuuden tai duunipaikan perusteella. Uskon, että osaan suhtautua ihmisiin aidon tasavertaisesti ja kunnioita myön sellaisia vähäosoaisia, joita moni tälläkin palstalla olevista pitää ainoastaan veronmaksajien riippakivinä ja otuksina, jotka voisi poistaa koko maanpäältä. Niin, empaattisuutta ja ihan oikeaakin tietoa, kyllä jotain voi siis elämänkoulussakin oppia. Sitä koulua en kuitenkaan suosittele kenellekään ja täydestä sydämestäni toivon, ettei kukaan palstalaisista joudu asian kanssa koskaan kasvotusten, ei varsinkaan omien lapsien kautta. :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:36"]
[/quote]
Kyllä kunnon tyäukko on enemmän kartalla rehellisissä tyähommissa ku maisterismies. Saattaa meinaa nykyää maisterismiehetki joutua tyäukkojen kanssa hommiin ku ei maisterishommia riitä kaikille. Sitte ollaaki monasti aikasta pihalla ku tarttis jotain ihan oikeesti omin pikku kätösin askarrella.
jotkut naiset särkyvät omaa tyhmyyttään, toiset yrittäjiä mutta särkyvät, toiset aloitteita tekevät ja onnistuvat ehkä.
Meillä akateemisilla on tuplatutkinto, toinen korkeakoulusta ja toinen elämänkoulusta.
Mäpä selviän näistä kaikista vaikka olenkin akateeminen.
- Kuinka selvitään kahdella röökiaskilla päivässä - no aika helppoa hei kun ei polta!
- Kuinka kaljapullo avataan ilmaan korkinavaajaa - eikö tän opi kaikki teininä?
- Kuinka lapselle keksitään ennenkuulumattoman persoonallinen nimi - ei ollut toista luokalla eikä rinnakkaisluokalla...
- Kuinka sommittelet tatuointien paikat ihoosi -osaisin sommitella, vaikka yhtään ei ole tullut otettua. Monella akateemisella kaverilla kuitenkin on joku tatuointi. Tosin monet niistä on1990-luvulta, kun niitä ei vielä ollut kaikilla.
- Kuinka yhdistelet erilaisia lääkkeitä ja päihteitä ja saat niillä elämäsi tuntumaan paremmalta - mulla on parikin säännöllistwä lääkitystä, jotka saa mun elämän tuntumaan paremmalta, ja olemaankin sitä. Pääsen esim kävelemään niiden ansioista!
- Kuinka selviät erilaisten kaavakkeiden täytöstä ja etuuksien hakemisesta - kuten useimmat akateemiset, olen täytellyt opintotukihakemuksia kohtuullisen kasan. Lapsen vammaistukeakin on tullut haettua.
- Kuinka siivoat roskat lattialta, jos sinulla ei ole siivoojaa - pakko on ollut oppia tämänkin.
- Kuinka selviät, vaikka käytät kuukaudessa 300 euroa tupakkaan - no ok, en käytä 300 euroa tupakkaan, mutta pariinkin muuhun turhaan harrastukseen käytän.
- Kuinka jopa kolmannen abortin jälkeen saatat oppia jotain vahingosta viisastuneena - varmaan jokainen ymmärtää, että aina voi oppia!
- Kuinka vältät työkkärin yritykset ohjata sinua kuntouttavaan työtoimintaan - oon oppinut, että helposti, kun en ole työkkärin asiakas.
- Osaat valita sellaiset juomat, joilla saa parhaiten pään sekaisin - osan tietysti, ja sitten osaan välttääkin niitä
- Tiedät aina sekunnin tuhannesosassa, missä on lähin pikaruokala - no ei tämä tarvi mitään erityistietoa, niissä on isot mainoskyltit.
- Tunnistat sukupuolitautien oireet heti kokemuksen perusteella - ok, no tätä en hanskaa. Tai ehkä tunnistaidinkin jos kokisin.
- Sinulla on henkilökohtaista kokemusta elintasosairauksista etkä vain sorru jeesustelemaan sillä, kuinka ne olisi voitu ehkäistä - joo, näin on. Mulla on astma ja reuma.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:23"]
Mäpä selviän näistä kaikista vaikka olenkin akateeminen.
- Kuinka selvitään kahdella röökiaskilla päivässä - no aika helppoa hei kun ei polta!
- Kuinka kaljapullo avataan ilmaan korkinavaajaa - eikö tän opi kaikki teininä?
- Kuinka lapselle keksitään ennenkuulumattoman persoonallinen nimi - ei ollut toista luokalla eikä rinnakkaisluokalla...
- Kuinka sommittelet tatuointien paikat ihoosi -osaisin sommitella, vaikka yhtään ei ole tullut otettua. Monella akateemisella kaverilla kuitenkin on joku tatuointi. Tosin monet niistä on1990-luvulta, kun niitä ei vielä ollut kaikilla.
- Kuinka yhdistelet erilaisia lääkkeitä ja päihteitä ja saat niillä elämäsi tuntumaan paremmalta - mulla on parikin säännöllistwä lääkitystä, jotka saa mun elämän tuntumaan paremmalta, ja olemaankin sitä. Pääsen esim kävelemään niiden ansioista!
- Kuinka selviät erilaisten kaavakkeiden täytöstä ja etuuksien hakemisesta - kuten useimmat akateemiset, olen täytellyt opintotukihakemuksia kohtuullisen kasan. Lapsen vammaistukeakin on tullut haettua.
- Kuinka siivoat roskat lattialta, jos sinulla ei ole siivoojaa - pakko on ollut oppia tämänkin.
- Kuinka selviät, vaikka käytät kuukaudessa 300 euroa tupakkaan - no ok, en käytä 300 euroa tupakkaan, mutta pariinkin muuhun turhaan harrastukseen käytän.
- Kuinka jopa kolmannen abortin jälkeen saatat oppia jotain vahingosta viisastuneena - varmaan jokainen ymmärtää, että aina voi oppia!
- Kuinka vältät työkkärin yritykset ohjata sinua kuntouttavaan työtoimintaan - oon oppinut, että helposti, kun en ole työkkärin asiakas.
- Osaat valita sellaiset juomat, joilla saa parhaiten pään sekaisin - osan tietysti, ja sitten osaan välttääkin niitä
- Tiedät aina sekunnin tuhannesosassa, missä on lähin pikaruokala - no ei tämä tarvi mitään erityistietoa, niissä on isot mainoskyltit.
- Tunnistat sukupuolitautien oireet heti kokemuksen perusteella - ok, no tätä en hanskaa. Tai ehkä tunnistaidinkin jos kokisin.
- Sinulla on henkilökohtaista kokemusta elintasosairauksista etkä vain sorru jeesustelemaan sillä, kuinka ne olisi voitu ehkäistä - joo, näin on. Mulla on astma ja reuma.
[/quote]
Reuma ja astma eivät pääsääntöisesti ole elintasosairauksia.
Lasten kanssa oppii kaiken tarpeellisen elämän ymmärtämiseksi.
t.Akateeminen
Ajaa rekkaa ja kaataa puita moottorisahalla. moni akateeminrn pelkää koneita.