Mitä elämänkoulussa oppii sellaista, mitä akateemisilla ei ole?
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:23"]
Mäpä selviän näistä kaikista vaikka olenkin akateeminen.
- Kuinka selvitään kahdella röökiaskilla päivässä - no aika helppoa hei kun ei polta!
- Kuinka kaljapullo avataan ilmaan korkinavaajaa - eikö tän opi kaikki teininä?
- Kuinka lapselle keksitään ennenkuulumattoman persoonallinen nimi - ei ollut toista luokalla eikä rinnakkaisluokalla...
- Kuinka sommittelet tatuointien paikat ihoosi -osaisin sommitella, vaikka yhtään ei ole tullut otettua. Monella akateemisella kaverilla kuitenkin on joku tatuointi. Tosin monet niistä on1990-luvulta, kun niitä ei vielä ollut kaikilla.
- Kuinka yhdistelet erilaisia lääkkeitä ja päihteitä ja saat niillä elämäsi tuntumaan paremmalta - mulla on parikin säännöllistwä lääkitystä, jotka saa mun elämän tuntumaan paremmalta, ja olemaankin sitä. Pääsen esim kävelemään niiden ansioista!
- Kuinka selviät erilaisten kaavakkeiden täytöstä ja etuuksien hakemisesta - kuten useimmat akateemiset, olen täytellyt opintotukihakemuksia kohtuullisen kasan. Lapsen vammaistukeakin on tullut haettua.
- Kuinka siivoat roskat lattialta, jos sinulla ei ole siivoojaa - pakko on ollut oppia tämänkin.
- Kuinka selviät, vaikka käytät kuukaudessa 300 euroa tupakkaan - no ok, en käytä 300 euroa tupakkaan, mutta pariinkin muuhun turhaan harrastukseen käytän.
- Kuinka jopa kolmannen abortin jälkeen saatat oppia jotain vahingosta viisastuneena - varmaan jokainen ymmärtää, että aina voi oppia!
- Kuinka vältät työkkärin yritykset ohjata sinua kuntouttavaan työtoimintaan - oon oppinut, että helposti, kun en ole työkkärin asiakas.
- Osaat valita sellaiset juomat, joilla saa parhaiten pään sekaisin - osan tietysti, ja sitten osaan välttääkin niitä
- Tiedät aina sekunnin tuhannesosassa, missä on lähin pikaruokala - no ei tämä tarvi mitään erityistietoa, niissä on isot mainoskyltit.
- Tunnistat sukupuolitautien oireet heti kokemuksen perusteella - ok, no tätä en hanskaa. Tai ehkä tunnistaidinkin jos kokisin.
- Sinulla on henkilökohtaista kokemusta elintasosairauksista etkä vain sorru jeesustelemaan sillä, kuinka ne olisi voitu ehkäistä - joo, näin on. Mulla on astma ja reuma.
[/quote]
Reuma ja astma eivät pääsääntöisesti ole elintasosairauksia.
[/quote]
kyllä ne sellaisiksi luetaan, koska autoimmuunitaudit johtuvat liian hyvästä hygieniasta yhteiskunnassa.
Elämänkoulussa oppii miten paskotaan Geo kätköihin jäämättä kiinni
Elämänkoululaisille veetuilu kaikkine kliseineen alkaa mielestäni olla yhtä kulunut vitsi kuin akateemisten kädettömyys.
T. duunari&maisteri
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:40"]Elämänkoulun perusopintoja Suomen sosiaaliturvajärjestelmän perusteet Hintatietoisen olut- ja siideritutkimuksen perusteet Perehdytys lähiökapakkakulttuuriin lähiökapakkakulttuuriin Tutustuminen Suomen monikulttuuriseen parisuhdeympäristöön [/quote]Tatuoinnit, lävistykset ja koristautuminen itseilmaisun muotona Sosiaalinen vuorovaikutus sosiaaliviranomaisen kanssa Perehdys tarveharkintaisen toimeentulotuen mahdollisuuksiin
[/quote]
Tää oli hyvä :D :D
Elämänkoulussa ei opi mitään sellaista, mitä ei oppisi AV-palstaa lukemallakin. Kaikki WT-jutut on oppittavissa täältäkin. Siis teoriatietona.
Minulla on ollut kohtuullisen helppo elämä, ja olen korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen. Silti ymmärrän tuon ap.n esittämän idean. Huono lapsuus, huono esimerkki vanhemmilta ja lähiympäristöstä, päihteet, masennus jne voivat vaikuttaa ihmiseen niin, että parempiosainen ei tätä kerta kaikkiaan tajua. Esim. sitä, että itsen niskasta kiinni ottaminen ei vaan onnistu niin helposti. Ymmärrän "elämän koulun" niin, että suuret vaikeudet tuovat elämään sellaisen näkökulman, jota ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää, jos ei ole elänyt samantapaista elämää.
Tosin elämän koulun merkitsemistä faceen koulutukseksi en silti ymmärrä.
Mä oon käyny elämänkoulun mut muutuin katkeraksi :( En tainnu päästä läpi siis.
Asioimista sossun kanssa... tosin tuskin normi-ihiminen sellaista taitoa tarvitseekaan?
Nii, eihän ne sossun asiakkaat oo normi-ihmisiä saatika ihmisiä laisinkaan!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:40"]
Elämänkoulun perusopintoja Suomen sosiaaliturvajärjestelmän perusteet Hintatietoisen olut- ja siideritutkimuksen perusteet Perehdytys lähiökapakkakulttuuriin lähiökapakkakulttuuriin Tutustuminen Suomen monikulttuuriseen parisuhdeympäristöön
[/quote]Minä olen aina ollut töissä, vuosikymmeniä, enkä ole koskaan saanut esimerkiksi toimeentulotukea. Olen kuitenkin erittäin hyvin selvillä kelan tukien hakemisesta, minulla on nimittäin eri elämänvaiheessa olevia lapsia jotka ovat hakeneet miltei kaikkia tukia jossain vaiheessa elämäänsä. Lähiökapakan omistaa ystäväni äiti ja olen sielläkin käynyt turisemassa monta kertaa. Oluen ja siiderin kaupan hinnoista ei ole mitään käsitystä, saan juomat halvalla ovelleni kun järjestän juhlia ja muuten en juo kotonani alkoholia. Naapurissa asuu monesta kulttuurista tulleita perheitä, jutellaan politiikasta ja kaikesta muusta mutta perehdytystä kulttuuriin en muista että kukaan olisi erikseen antanut. t. yo-amis, ylempi toimihenkilö. ps. Luen paljon kirjoja ja osaan vaihtaa autoni pakoputken esim.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:40"]
Elämänkoulun perusopintoja Suomen sosiaaliturvajärjestelmän perusteet Hintatietoisen olut- ja siideritutkimuksen perusteet Perehdytys lähiökapakkakulttuuriin lähiökapakkakulttuuriin Tutustuminen Suomen monikulttuuriseen parisuhdeympäristöön
[/quote]Minä olen aina ollut töissä, vuosikymmeniä, enkä ole koskaan saanut esimerkiksi toimeentulotukea. Olen kuitenkin erittäin hyvin selvillä kelan tukien hakemisesta, minulla on nimittäin eri elämänvaiheessa olevia lapsia jotka ovat hakeneet miltei kaikkia tukia jossain vaiheessa elämäänsä. Lähiökapakan omistaa ystäväni äiti ja olen sielläkin käynyt turisemassa monta kertaa. Oluen ja siiderin kaupan hinnoista ei ole mitään käsitystä, saan juomat halvalla ovelleni kun järjestän juhlia ja muuten en juo kotonani alkoholia. Naapurissa asuu monesta kulttuurista tulleita perheitä, jutellaan politiikasta ja kaikesta muusta mutta perehdytystä kulttuuriin en muista että kukaan olisi erikseen antanut. t. yo-amis, ylempi toimihenkilö. ps. Luen paljon kirjoja ja osaan vaihtaa autoni pakoputken esim.
[/quote]
Anteeksi nyt vaan, mutta autosta vaihdetaan renkaat (keväällä ja syksyllä) eikä pakoputkea!!! :D Siis oikeasti!
Ööö....onkohan joku ihminen olemassa, joka ei elämänkoulua käy?
Tosin on sitten olemassa ihmisiä, jotka ovat käyneet vain sitä...
Jotkut akateemiset näkevät työkseen aika rankkoja tapahtumia
Hauskaa lukea miten ihmiset lokeroidaan näin.. jos ammattikoululainen on heti joidenkin mielestä (en sano että kaikkien mielestä) elämänkoulusta ni lukiolaiset on varmaan kaikki täysin ylimielisiä homoja.. mieluummin omasta lapsesta toivon ns. Elämän koululaista jos se sitä tarkottaa että omistaa elämän eikä tuollaisia kenellä ole muuta tekemistä ku haukkua muita nimettömänä netissä. Voi tsiisus. Siinäs nyt netti murhaatte mut, aivan sama koska tälle sivulle enää koskaan tule. Anteeksi vaan mulla on oikea elämä!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:40"]Elämänkoulun perusopintoja
Suomen sosiaaliturvajärjestelmän perusteet
Hintatietoisen olut- ja siideritutkimuksen perusteet
Perehdytys lähiökapakkakulttuuriin
lähiökapakkakulttuuriin
Tutustuminen Suomen monikulttuuriseen parisuhdeympäristöön
Tatuoinnit, lävistykset ja koristautuminen itseilmaisun muotona
Sosiaalinen vuorovaikutus sosiaaliviranomaisen kanssa
Perehdys tarveharkintaisen toimeentulotuen mahdollisuuksiin
Katkeroituminen aikuistumisriittinä
Selkäkipu - uhka vai mahdollisuus
Hiusvärit toiveminän ilmaisijoina
Akateemiset on keskimäärin tylsiä stressaajia, jotka näkee elämän vain yhdellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:06"]Akateemisethan eivät elä lainkaan. Ovat niin elämästä vieraantuneita, vaikka heitä on jopa 28% väestöstä. Jää elämänkoulu sit väliin heiltä. Eli kolmannes ihmisistä on vaan niin pihalla arjesta. Voih.
Nimim. rankkaa siivous-, tehdastyötä, köyhyyttä ja työttömyyttäkin kokenut tatuoitu akateeminen
Itse asiassa 28% on lähempänä neljäsosaa kuin kolmasosaa.
Vuotisesta lähtien pyöristetään ylöspäin. Siis 30%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:06"]Akateemisethan eivät elä lainkaan. Ovat niin elämästä vieraantuneita, vaikka heitä on jopa 28% väestöstä. Jää elämänkoulu sit väliin heiltä. Eli kolmannes ihmisistä on vaan niin pihalla arjesta. Voih.
Nimim. rankkaa siivous-, tehdastyötä, köyhyyttä ja työttömyyttäkin kokenut tatuoitu akateeminen
Itse asiassa 28% on lähempänä neljäsosaa kuin kolmasosaa.
Vuotisesta lähtien pyöristetään ylöspäin. Siis 30%.
viitosesta
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:57"]
Nooh, mä sain aina kuulla naapurilta vittuilua akateemisuudestani että kun akateemiset on niin epäkäytännöllisiä ja elämästä vieraantuneita. Naapuri oli itse oppinut elämäkoulussa mm. tekemällä konkurssin ja eli sossun kustantamana.
[/quote]
Minun naapurini on insinööri, joka elää sossun kustannuksella vaikka ei ole edes tehnyt konkurssia. Ei saa koulutustaan vastaava työtä eikä suostu muihin hommiin lähtemään.