Mitä lapsuuden herkkua ette voi sietää?
Kaverini kanssa naureskeltiin, että on hassua, kuinka maku muuttuu kasvaessa. Itse rakastin pienenä PINAATTIKEITTOA, olisin voinut syödä sitä joka päivä ja nykyään pelkkä haju saa aikaan kuvotuksen. Kaverillani on sama keitettyjen kananmunien kanssa. :D mites muilla?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:46"]Veriletut!!!! Ja maksalaatikko!!!
Ajatella että joskus olivat lempiruokiani, siis veri ja maksa!
[/quote]
mulla sama :s
Kalan mäti :( maistoin ekaa kertaa siten yli 10 vuoteen ja se oli jotain hirveää
Lapsena mun herkkua oli vehnäpaahtoleipä, jossa voita ja sokeria ripoteltuina päälle, sellainen voi-vehnäjauho-kaakaojauhe -sörssö mitä valmistin mikrossa, maitotilkka isolla kasalla kaakaojauhetta, lauantaimakkara, "makkarakupit", eli siis makkaraviipaleet, jotka tehtiin pöytägrillissä, mikrossa tehdyt pakasteranskalaiset ketsupilla, tonnikalaroiskeläppä ja meetvursti sellaisenaan suoraan paketista :D Mitään noista en enää söisi, puistattaa oikeastaan ajatuskin.
Mummon chipotlea:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4268468/ketju/lapsuuteni_ruokamuisto_mummon_bbq_chipotle
Sokerikorput! Oli ihan lempparijälkiruoka ja oli kyllä pettymys kun aikuisena maistoin. Olisikohan muuta... vadelmasta tehdyt jälkiruuat. Musta makkara. Juustonakit.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 02:39"]Sokerikorput! Oli ihan lempparijälkiruoka ja oli kyllä pettymys kun aikuisena maistoin. Olisikohan muuta... vadelmasta tehdyt jälkiruuat. Musta makkara. Juustonakit.
[/quote]
Ja letut ja pannukakku! Alkoihan näitä löytymään nyt kun miettii, heh.
Mä join pienenä salaa maitoa, johon oli sekoitettu punaista mehukattia + vettä. Hyi helv...en suostuisi edes maistamaan enää.
Pumpernikkelit. Vai tehdäänkä niitä edes enää?
Jauhekaakao. Hyi että, saatoin juoda sitä monta kupillista ja pistin sinne varmaan kahdeksan ruokalusikallista sitä purua, jota kellui nesteen pinnalla ja pohjalla... Urgh. Myös lämmitetty maito on kamalaa, lapsena join sitä ennen nukkumaanmenoa.
Kalapuikot olivat kielletty herkku koska olen kala-allergikko, muistan kuitenkin syöneeni niitä joskus kahdeksanvuotiaana ennen diagnoosia, ja aina kun muilla oli koulussa kalapuikkoja, olin tosi kateellinen kun sain itse jotain porkkanapihviä. Maistoin tänä vuonna ekaa kertaa yli kymmeneen vuoteen kalapuikkoa, ja voi vitsi miten pahaa oikeasti on! Jauhoa ja oikeaa kalaa ehkä 3 % ja sekin varmaan kalan pyrstöä.
Nutella-mömmöä olisin voinut syödä purkillisen, muistan joskus ajatelleeni että sitten kun olen iso ja muutan pois kotoa, ensimmäinen asia minkä teen on että syön parvekkeella niin paljon Nutellaa kuin haluan, ja vieläpä ruokalusikalla! En sitten kuitenkaan tehnyt näin.
Synttäreillä aina kaikilla oli sellaisia värikkäitä keksejä, olikohan ne jotain Karnevaali- tai Ballerina-nimisiä. Siellä oli vain pari mustaa ja ne olivat halutuimpia. Maistoin yksi päivä kummityttöni synttäreillä niitä ja niihinhän meinasi tukehtua, niin kuivia ja esanssisia.
Nakkia tavattiin kastaa sokeriin, ja se oli niin herkkua. Niitä syötiin hampaat rouskuen, eipä enää maistuisi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:41"]Aika vaikea kysymys näin päin. Olen oppinut tykkäämään monesta ruuasta, mistä en lapsena pitänyt. Hmm, Ahaa-patukoista (tai Pandan konvehtien suklaacrisp, samaa kamaa) en enää pidä, lapsena niitä söinkin.
[/quote]
Oi saako Ahaa-patukoita enää? Lapsena tykkäsin niistä ihan hirveästi, tekisi mieli pitkästä aikaa maistaa! :)
Janssoninkiusaus. En tiiä mitä tapahtui ja missä vaiheessa aloin sitä inhoamaan, kun lapsena tykkäsin kovastikin. :D
Hunajamurot, suklaamannapuuro, metwursti, uuniranskalaiset.
Yäk
Kaurahiutale, sokeri ja maito mössö :D lapsena oli suurta herkkua, voi Yäk!
Miksi alapeukutatte makumieltymyksiä? Jos joku ei pidä jostain mistä itse pidät, pitääkö sitä alapeukuttaa? o_O
Sökn sokeripaloja makeuden takia. Eipä enää uppoaisi. Voitelin pullasiivuja voilla, yäk
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:41"]Aika vaikea kysymys näin päin. Olen oppinut tykkäämään monesta ruuasta, mistä en lapsena pitänyt. Hmm, Ahaa-patukoista (tai Pandan konvehtien suklaacrisp, samaa kamaa) en enää pidä, lapsena niitä söinkin.
[/quote]
Oi saako Ahaa-patukoita enää? Lapsena tykkäsin niistä ihan hirveästi, tekisi mieli pitkästä aikaa maistaa! :)
[/quote]
Saa kyllä! :)
Einesmakaronilaatikko oli ylivoimainen lempiruokani 70-luvulla, ei tulisi mieleenikään pistää sitä harmaata sössöä suuhuni enää. Vai oliko einesmakaronilaatikko jotenkin parempaa silloin ennen?