Mitä lapsuuden herkkua ette voi sietää?
Kaverini kanssa naureskeltiin, että on hassua, kuinka maku muuttuu kasvaessa. Itse rakastin pienenä PINAATTIKEITTOA, olisin voinut syödä sitä joka päivä ja nykyään pelkkä haju saa aikaan kuvotuksen. Kaverillani on sama keitettyjen kananmunien kanssa. :D mites muilla?
Kommentit (99)
Leipäjuusto, joka narskuu "ihanasti" syödessä ja siihen päälle
tottakai lakkahilloa --> en voi sietää edes hajua enää!!! :(
etikkapunajuuria. Lapsena olisin voinut syödä vaikka kilon putkeen, nykyään en voi sietää edes hajua.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:38"]
Minä tykkään edelleen kaikista mistä lapsenakin, toki lisäksi uusia herkkuja olen "löytänyt" vuosien varrella.
[/quote]
Sama täällä! Kaikesta pidän edelleen vaikkei ne välttämättä suurinta herkkua enää olisikaan. Tosin olen alkanut tykätä joistain ruuista joita lapsena inhosin.
- Lauantaimakkara täälläkin, voi kuvotus. Miksi sitä edes enää myydään, kuka sitä ostaa :-O ? On kuin koiran makkaraa.
- Sokeri-kaakaojauhe-kaurahiutale-voi-mössö :D. Tein tuota sotkua salaa koulun jälkeen, oli suurinta herkkua.
- veriletut
- kanaviillokki
- murot, etenkin ne ihan peristeiset kellogs vai mitä lie ovatkaan
Mä muutin niin nuorena ulkomaille, että kaikki lapsuusherkut on vieläkin pop, koska niitä ei saanut moneen vuoteen mistään... sittemmin tietysti keksin korvaavat aineet moneen juttuun ja saan kohtuu samanmakuista aikaan itsekin. Nostalgiaa siis ilmeisesti. Aika hurja kyllä, että en muista mitään mistä olisin joskus kovasti tykännyt ja sitten lakannut tykkäämästä. :) Mutta onhan se niin, että silloin oli paljon mistä en tykännyt, ja niitä tuskin toivoisin saavani syödä nytkään. Mutta just nuo vispipuuro, etikkapunajuuret, pinaattiletut, pinaattikeitto, kananmunakastike... Nykyään niin kouluruokaa aina mollataan, mutta mä just oon aina ihan onnessani, jos saan vaikka pinaattikeitosta tai nakkikastikkeesta ihan kouluruoan makuista, jne... Mutta joo ei me usein tuollasia ruokia täällä syödä, mutta silloin kun syödään niin olen makumatkalla lapsuuteen.
Roiskeläppäpitsat, murot, banaanijugurtti.
Vaikea keksiä yhtään. Pitää palata asiaan.
Etikkapunajuuret oli minullakin. Nykyään teen raaoista punajuurista ihan normaalisti ruokaa, mutta ei enää säilykkeitä kiitos :D
En muista kouluajalta ollenkaan huonoa ruokaa, päinvastoin ruoka oli silloin maittavaa ja koko peruskoulun läpi syötiin joka päivä hyvällä ruokahalulla. Ainoastaan possukastikkeesta poimittiin mangon tai persikan palaset pois. Mielestäni hedelmät ei edelleenkään kuulu lämpimään ruokaan. Ananas ei kuulu pizzaan jne.
- 15
Mullakin noi veriletut. Syöttääkö niitä kukaan lapsilleen enää, vai oliko se sellainen 80-90-luvun juttu? :D Yyh.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:34"]
Mullakin noi veriletut. Syöttääkö niitä kukaan lapsilleen enää, vai oliko se sellainen 80-90-luvun juttu? :D Yyh.
[/quote]
Niin ja siis toki niitä on aiemminkin tuota varmaan syöty? Mutta minä muistan rakastaneeni niitä Saarioisten valmisversioita mitä en voi enää sietää.
Aika vaikea kysymys näin päin. Olen oppinut tykkäämään monesta ruuasta, mistä en lapsena pitänyt. Hmm, Ahaa-patukoista (tai Pandan konvehtien suklaacrisp, samaa kamaa) en enää pidä, lapsena niitä söinkin.
paahtoleipä
lauantaimakkara
keitetyt kananmunat
Ketsuppi! Laitoin sitä pienenä jopa puuroon. Hyi.
Kalapuikot. Lapsena oli suurinta herkkua, kun äiti perjantai-iltana leffaillaksi teki kalapuikkoja ja ranskiksia. Nykyään ei uppoa.
Onpa monella tullut kammo lauantaimakkaraa kohtaan, aattelin olevani ainoa. :D
Maksalaatikko, hernekeitto ketsupilla.