Mitä elämä on opettanut Sinulle?
Mä olen oppinut että vaatimattomuus kaunistaa ihmistä.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Itsensä kehuminen on ärsyttävää.
Toisen ihmisen painostaminen ei tuota hyvää tulosta.
"Kierot suunnitelmat huomataan samallalailla kuin valheella on lyhyet jäljet."
Kommentit (81)
Veljeni on idiootti. Tunteeton moukka jolle ihmiselämä ei ole minkään arvoista jos se ei paketoituna hoikkaan pakettiin stilettokoroissa ja palvele maata hänen jalkojensa juuressa. Eikä siltikään ihminen ole minkään arvoinen, koska on palvelija.
Onneksi olen oppinut myös sen, ettei minun tarvitse olla missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa jonka elämänarvot ovat niin täysin eri maailmasta. Ei edes siksi että se on sukua.
Jos et tunne ihmistä hyvin, älä paljasta hänelle, mitä oikeasti tunnet tai ajattelet.
Älä mene virran mukana. Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
Älä luovuta kenellekään toiselle oikeutta päättää siitä, kuka olet ja minkä arvoinen olet.
Ystävän tunnistat siitä, että sinun on helppo olla oma itsesi hänen seurassaan.
Elämää ja erotiikkaa unohtaisi et saisi kuitenkaan.
Elämä kantaa. Kaikesta huolimatta.
Elämä on hetkissä..muista olla kiitollinen...pysähdy ja katso ympärillesi..
En tiedä elämästä, mutta kuolema on opettanut suhteuttamaanasioita ja nauttimaan joka hetkestä.
Ahkeruus palkitaan, ennemmin tai myöhemmin. Kaikki yrityksesi ja pyrkimyksesi mitä ne ikinä ovatkaan, eivät kanna hedelmää vaikka kuinka yrittäisi. Mutta viljelemällä ahkeruutta, ja miettimällä mihin kannattaa panostaa ja keskittyä, saavuttaa suurimmalla todennäköisyydellä tavoitteet. Sinnikkyys palkitaan. Jos jokin ovi ei aukea, niin yrittämällä uudelleen jotain muuta ovea, se aukeaa. Aina ei tiedä, mikä asia tulee onnistumaan ja mikä epäonnistumaan, mutta yrittämällä sekin selviää.
Tee asioita, joita oikeasti haluat ja ole valmis näkemään vaivaa.
Ole tyytyväinen siihen mitä teet. Omistaminen ei tee onnelliseksi, mutta tekemällä asioita tulee onnelliseksi.
Skippaa elämästäsi kurjat/energiasyöpöt/kateelliset ihmiset, ja ole niiden ihmisten kanssa, jotka hyväksyvät sinut ja tuovat sinulle iloa ja energiaa.
Keskity onnelliseen perhe-elämään. Lapset ovat siunaus, läheiset välit perheenjäsenten kesken on onnellisuuden ydin.
Kohtele kumppaniasi rakastavasti, ja toisen tarpeet huomoiden, mutta vaadi myös oma tilasi ja hyvinvointisi suhteessa! Terveitsekkyys ja vastavuoroisuus tekee onnellisen liiton. Älä huoli huonoa kumppania.
Kiltteydellä ja tunnollisuudella ei saavuta työelämässä mitään. Raivaa oma tilasi, äläkä anna kenenkään kävellä ylitsesi, mutta ole reilu. Puutu epäkohtiin. Ole rakentava, aina. Viisas neuvottelee riitelyn sijaan.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:19"]
Sen että paha ei todellakaan saa palkkaansa. Kunnollinen, rehellinen ja kaikkia samassa arvossa pitävä, perheestään hyvin huolehtiva jne ihminen joutuu kärsimään ja epärehellinen, kieroileva, valehteleva, toiselle kuoppaa kaivava, lapsensa oman onnensa nojaan jo pienenä jättävä saa hyvää ja mutkatonta mukavaa elämää.
[/quote]Näin se valitettavasti menee.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:57"]
Asun Itä-Suomessa. En allekirjoita tuota, että kärsimys kaunistaisi. Ei se myöskään jalosta. Liian monet vain haluavat elämän olevan helppoa ja mukavaa. Iän myötä sitä huomaa, että elämä voi olla hyvää ja merkityksellistä, vaikka se olisi raskasta ja vaatisi uhrauksiakin. Omalle mukavuusalueelle ei kannata jäädä.
[/quote]
Minun kokemukseni on taas, että ihmiset olettavat vain raskaan ja uhrauksia vaativan elävän kunnollista ja oikeaa. Näin olettavat sekä äitimyytti että romanttinen myytti kärsivästä taiteilijasta. Todellisuudessa helppo ja mukava elämä voi olla paljon parempaa ja merkityksellisempää kuin raskas, uhrauksien täyteinen elämä. Näillä asioilla ei ylipäätään ole mitään kiinteää yhteyttä.
Koskaan ei voi tietää mistä itsensä löytää muutaman vuoden päästä. Elämästä ei voi koskaan tietää, mitä tahansa voi tapahtua kenelle tahansa, koska tahansa, hyvää tai pahaa.
Jos pidättää pierua pitkän aikaa, maha kipeytyy.
Oma vaisto ei petä. Koskaan. Älä siis luota tuntemattomiin ajatellen "Ne voi olla ihan kunnon sakkia. Mun pitää vaan olla avarakatseisempi."
-Punaisilla ei kannata mennä yli vaikka joku muu menisikin edeltä.
-Kannattaa tehdä rohkeutta vaativa juttu heti ennenkuin menee vaikeaksi tai mahdottomaksi.
-asiat eivät aina muutu vain sitkeällä tahdolla. Kaikkeen ei voi vaikuttaa omalla sitkeydellään.
-millään muulla ei ole väliä kunhan on ihmisiä jotka välittävät ja ovat tukena
-rahankäytölle kannattaa laatia suunnitelma
Kaikki ihmiset tekevät aina, joka tilanteessa parhaansa, ja siksi heille kannattaa sisimmässään antaa anteeksi.
Että lasin läpi ei kuulu tervehtiä.
No nämä asiat olen oppinut tässä 24 vuoden aikana:
- Ole itse itsesi paras kaveri. Kaikista muista ihmisistä pääset tarvittaessa eroon ja voit laittaa välit poikki, mutta itseäsi et pääse pakoon. Parempi nyt vaan opetella elämään itsensä kanssa ja opetella pitämään itsestään. Mä olen itse itseni paras kaveri ja mun oma seura itseni kanssa on laadukasta :)
- Edelliseen liittyen: ole armollinen itsellesi. Älä soimaa itseäsi asioista, jotka ovat oikeasti ihan toisarvoisia. Mieti mistä asioista voit löysätä ja höllättä otetta vähäsen.
- Joku muu ihminen voi täydentää onneasi ja elämääsi, mutta itse pitää luoda se perusta. Koskaan ei pidä heittäytyä sataprosenttisesti toisen ihmisen vietäväksi, vaan pitää osata olla tarvittaessa myös itsenäinen ja selvitä elämästä välillä yksinkin jos sellainen tilanne tulee. Eli tärkeintä on, että elää itseään varten.
- Toteuta siis omaa elämääsi, älä jonkun toisen. Toki kompromissejä pitää tehdä esimerkiksi parisuhteessa, mutta älä koskaan elä täysin jollekin toiselle.. Jos se toinen ihminen katoaakin elämästäsi, voin kertoa, harmittaa kun itse jätti täysin elämättä tuon ajan.
- Opettele olemaan sopivasti itsekäs. Älä ole liian kiltti sellaisille, jotka eivät sitä ansaitse. Joskus vaan täytyy pistää oma hyvinvointi jonkun asian edelle, eikä (tiettyyn pisteeseen asti) siinä ole mitään väärää. Opettele siis sanomaan ei, helpottaa kummasti asioita.
- Kaikki voi olla ohi hetkessä. Matto voi lähteä jalkojen alta ihan minä hetkenä hyvänsä, kaiken mitä oot ikinä saavuttanut niin sen voi menettää silmänräpäyksessä. Elämä on todella raadollista ja yksinkertaisesti helvetin epäreilua, vaikeuksien määrä ei todellakaan ole mikään vakio, osalle kosahtaa vaan se paska nakki. Tämä toimii myös toisin päin: voitkin olla se onnekas, jolle posahtaa huomenna lottovoitto. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja se tekee elämästämme ainutkertaista ja jollain tapaa haavoittuvaisen kaunista.
- Meillä kaikilla ei ole samoja lähtökohtia tähän elämään, mutta voimme osittain vaikuttaa itse elämämme kulkuun. Ala tekemään niitä asioita, jotka tekevät sinut onnelliseksi. Jos et tiedä näitä asioita, ota selvää itsestäsi ja mieti minkä asian pitää elämässäsi muuttua. Tokikaan asiat eivät ole mustavalkoisia ja aina ei vaan onnistu mikään, mutta asenteella ja yrittämisellä on joihinkin asioihin vaikutusta.
- Sulla on vaan tämä yksi elämä. Mieti seuraavaa: kadutko sitä, että yritit tehdä jotain ja epäonnistuit.. Vai katuistko kuitenkin sitä, että et edes yrittänyt. Niinpä. Epäonnistuminen ei ole heikkoutta! Joskus nimittäin pitää epäonnistua, että voi saavuttaa jotain suurempaa tai merkityksellistä.
- Voi olla onnellinen, vaikka ei olisikaan terve.
- Onnellisuus ei ainakaan minulle ole mikään mystinen olotila, vaan onni syntyy pienistä asioista. Näitä minulle on rakas harrastus, kellastuvat puiden lehdet, hyväntuoksuinen kahvi ja monet muutkin pienet asiat. Elämän pienet ilot nimittäin saavat minut tuntemaan itseni onnelliseksi :).
- Lopeta sitten kun -ajattelu. Koita keskittyä tähän hetkeen, koska elämästähän ei koskaan tiedä. Asiat eivät todellakaan aina mene kuten suunnittelee ja emme kyllä voi siihen menneisyyteenkään vaikuttaa.. Joten parempi keskittyä nykyhetkeen ja löytää siitä niitä iloa tuottavia asioita.
- Elä juuri siten kuin haluat, kunhan et vahingoita muita ihmisiä. Jos et halua lapsia, älä tee niitä. Jos haluat lähteä Afrikkaan sademetsiin, lähde. Jos haluat pukeutua joka päivä Harry Potteriksi niin pukeudu. Ihan sama, mitä muut ovat mieltä elämäntyylistäsi jos se on se mitä haluat.
Elämän tarkoitus on löytää yhteys rakastavaan Jumalaan. Kun saa kokea tätä ehdotonta rakkautta, kykenee itsekin rakastamaan, antamaan anteeksi esim. virheitä tehneille ja rakastamaan kykenemättömille vanhemmilleen. Minuus eheytyy samalla kun tajuaa että tärkeintä elämässä on rakastaa ja tulla rakastetuksi.
Materian kerääminen, elämykset, viihde, asema yhteiskunnassa yms. menettävät merkityksensä. Tulee ikäänkuin vähemmällä toimeen ja on silti syvästi onnellinen. Tällöin haluaa ja kykenee myös luottamaan ihmisiin vaikka samalla ymmärtää että ihminen on vajavainen eikä aina luottamuksen arvoinen.
Älä luota kehenkään heppoisin perustein. Juorua muista vain, jos sinua ei haittaa että itsestäsikin juorutaan. Opettele tekemään ja hoitamaan yksin kaikki mahdollinen lampun vaihtamisesta yrityksen perustamiseen. Rakasta itsellesi tärkeitä ihmisiä täydellä sydämellä ja kerro se heille, koska sairaus ja kuolema voi tulla milloin vain. Jos joku ihminen aiheuttaa sinulle pahaa oloa, poista tämä ihminen elämästäsi jos pystyt. Älä yritä muuttaa persoonallisuuttasi koska joku niin vaatii. Muista hyvät tavat äläkä ikinä, ikinä, ikinä syö samalla kun olet puhelimessa!!! Se ääni on INHOTTAVA vastaanottajan korvassa!
Minä olen arvokas. Sinä olet arvokas.