Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä elämä on opettanut Sinulle?

Vierailija
16.09.2014 |

Mä olen oppinut että vaatimattomuus kaunistaa ihmistä.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Itsensä kehuminen on ärsyttävää.

Toisen ihmisen painostaminen ei tuota hyvää tulosta.

"Kierot suunnitelmat huomataan samallalailla kuin valheella on lyhyet jäljet."

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä ketju. Kiitos osallistujille, lisää tällaista!

Vierailija
42/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm no muutamia tulee mieleeni, mutta ne eivät nyt varsinaisia "viisauksia" kyllä ole:

-Elämässä kyllä järjestyy kaikki tavalla tai toisella, mutta usein ne järjestyvät niille parhaiten, jotka osaavat jonkin verran suunnitella ja tehdä töitä suunnitelmien eteen (kokemus on opettanut, että jos vain päivästä toiseen odotat asioiden mystisesti tapahtuvan, niin ne eivät tapahdu ikinä).

-Paras pohja perheenperustamiselle on pitkässä parisuhteessa ja henkisessä kypsyydessä; kaikki muu on toissijaista. Pitkällä parisuhteelle tarkoitan ihan jo päälle neljää vuotta, ja henkisellä kypsyydellä esim sen ymmärtämistä miksi pitkä parisuhde on tärkeä alle.

-Elämässä sattuu ja tapahtuu, ihan kaikki mokaa; jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Pitää pystyä antamaan anteeksi sekä itselle että muille. Virheissä merkkaa se mitä niistä oppii ja miten niistä nousee, ei se minkä virheen teet.

-Jotkut ihmiset eivät opi virheistään vaan toistavat aina saman virheen esim ihmissuhdeasioissa tai talousasioissa, ja oman mielenterveyden kannalta voi olla parempi antaa jonkun muun herätellä heitä, tai odottaa että jokin tilanne saa heidät havatumaan esim omaan toistuvaan samaan virheeseen. Aina voi auttaa toista hädässä -mutta toista ei voi ikinä muuttaa. Muutoksen voi tehdä vain itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja mukava elämä on aliarvostettua.

Onnellisuuttaan ei kannata kätkeä, vaikka joku siitä provosoituisikin.

On okei tarvita muita.

Kaikki, mitä viestissä 24 sanotaan.

Vierailija
44/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että paha ei todellakaan saa palkkaansa. Kunnollinen, rehellinen ja kaikkia samassa arvossa pitävä, perheestään hyvin huolehtiva jne ihminen joutuu kärsimään ja epärehellinen, kieroileva, valehteleva, toiselle kuoppaa kaivava, lapsensa oman onnensa nojaan jo pienenä jättävä saa hyvää ja mutkatonta mukavaa elämää.

Vierailija
45/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:12"]

[/quote]

Mä sanoisin ihan päinvastoin: helppo ja mukava elämä on yliarvostettua.

Vierailija
46/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ovat kaikki pahoja, ilkeämielisiä ja luulevat ymmärtävänsä.

Elämä on täysin turhaa.

t. 14v

Vierailija
47/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiaan/perhettään ei voi valita. Vaikka olisi oma sisko kyseessä, jos ette tule toimeen, ei voi mitään, turha hakata päätään puuhun. Turha ajatella että mutta kun se on sun sisko!!!! Ei niin ei.

Vierailija
48/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sipsejä korkeintaan kerran viikossa.

Vierailija
49/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:17"]

Yllättävän kyynisiä ja katkeria oppeja olette oppineet. Lienettekö onnellisia lainkaan? Eikö elämä mene hukkaan negatiivisuudessa rämpiessä?

[/quote]

vamasti näin, mutta niiden kautta nimenomaan OPPII ja oppii nimenomaan elämään onnellisemmin.

Vierailija
50/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit happens, elikkä elämää ei voi suunnitella ja hallita etukäteen.

Vierailija
51/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on olla kiitollinen siitä mitä on. Huomenna se kaikki voi olla poissa.

Sitten kun elämä on turhaa. Sekä laskelmoiminen.

Vierailija
52/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:32"]

[/quote]

[/quote]

Missä asut? Ainakin Suomessa ihmiset tuntuvat ajattelevan, että kärsimys kaunistaa, ja vasta vastoinkäymiset ja murheet tuovat elämään todellista merkitystä. Voihan noin uskoa, jos haluaa, mutta itse en ole nähnyt tuosta todisteita.

Vierailija
53/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole varmaa, kuka tahansa voi kuolla koska vain ja elämä ei ole reilua. Mitään karmaa ei ole olemassakaan. Ihmiset kuitenkin selviävät hyvinkin kamalista asioista ja pystyvät jatkamaan elämäänsä jopa onnellisina.
Toivoisin kyllä, etten olisi joutunut oppimaan tuollaisia asioita.

Vierailija
54/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä ei ole paskaa on kusta

Vierailija
55/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kohtaloa ei ole olemassa. Elämää ohjaa sattuma, sekin yleensä helvetin epäreilu. Onnen hetket huomaa vasta jälkeenpäin. Niin, ja monen muunkin oppima asia: keneenkään ei voi - eikä kannata - luottaa.

Vierailija
56/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka haluaisit jotain, ja teet sen eteen paljon töitä, et välttämättä sitä saa. Olen siis oppinut, että hyviä asioita ei tapahdu välttämättä hyville ihmisille. Mutta paljon isompi oppi jatkuu tästä: on itsestäsi kiinni, miten jatkat. Voit jäädä rypemään ja katkeroitumaan, tai valita sen toisen tien. Valitse se iloisempi polku!

Vierailija
57/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:32"]

[/quote]

[/quote]

Missä asut? Ainakin Suomessa ihmiset tuntuvat ajattelevan, että kärsimys kaunistaa, ja vasta vastoinkäymiset ja murheet tuovat elämään todellista merkitystä. Voihan noin uskoa, jos haluaa, mutta itse en ole nähnyt tuosta todisteita.

[/quote]

Asun Itä-Suomessa. En allekirjoita tuota, että kärsimys kaunistaisi. Ei se myöskään jalosta. Liian monet vain haluavat elämän olevan helppoa ja mukavaa. Iän myötä sitä huomaa, että elämä voi olla hyvää ja merkityksellistä, vaikka se olisi raskasta ja vaatisi uhrauksiakin. Omalle mukavuusalueelle ei kannata jäädä. 

Vierailija
58/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain minä voin tehdä päätöksen tehdä elämästäni parempaa ja muuttaa niitä asioita jotka ovat sen paremman esteenä.

Pitää myös osata nauraa itselleen, koska tässä maailmassa on jo ihan tarpeeksi muita vakavampia asioita. Ja myös löytää niitä naurun aiheita kaiken kipeimmistä hetkistä.

Vierailija
59/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset ja asiat eivät ole sitä, miltä päältä päin näyttävät. Jos kuuntelee tarkkaan, voi joskus kuulla sen tarinan, jota ihminen ei itse itsestään koskaan kerro.

Joukkovoiman ja samanmielisyyden edessäkin kuuntele omaa sisintäsi.

Se, mikä sinusta voi tuntua pieneltä asialta, esim. että sanot jotain ilkeää jollekulle, voi toiselle olla viimeinen kuorma, joka katkaisee kamelin selän. Toisaalta jollain pienellä myönteisellä eleellä tai sanalla voi tuottaa iloa toisille.

Elämä ei ole loogista. Kun vähiten odottaa, tapahtuu juuri se, mitä eniten pelkää tai toivoo.

Vierailija
60/81 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän enemmän kuin olisin voinut ikinä kuvitellakaan.

Jyrkät mielipiteet ovat hioutuneet pyöreämmiksi, enemmän asioita huomioon ottavaksi.

Minun tapani ei ole se ainoa ja oikea vaikka se minulle sopiikin ja minulla toimii.

Elämä on oikeasti helpompaa kun lopettaa ajattelemasta että mitä muut ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi