Katsoin Metsoloita ja liikutuin...
En oikein tiedä mistä... jokin siinä sarjassa aina liikuttaa minut kyyneliin, ehkä se taustamusiikkikin on sellainen, ja sarjan todentuntuisuus. Ja toisaalta myös ne muistot, mitä tulee mieleen, kun sarja tuli ensimmäisen kerran telkkarista ja sitä 17-vuotiaana katselin ihan innolla.. on maailma muuttunut noista ajoista, liikaa.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:40"]
En oikein tiedä mistä... jokin siinä sarjassa aina liikuttaa minut kyyneliin, ehkä se taustamusiikkikin on sellainen, ja sarjan todentuntuisuus. Ja toisaalta myös ne muistot, mitä tulee mieleen, kun sarja tuli ensimmäisen kerran telkkarista ja sitä 17-vuotiaana katselin ihan innolla.. on maailma muuttunut noista ajoista, liikaa.
[/quote]
Itekkin seurasin sitä silloin. Oli ihan mukava sarja. Hyvät näyttelijät.
Katsoin jo silloin ensimmäisellä kierroksella ja uusintana ja pariin kertaan dvd:ltäkin. Onhan se hyvä sarja, ehdottomasti, mutta välillä jotenkin hirveän teatterimainen. Siis näyttelijät takeltelevat repliikkinsä mitenkuten läpi jne.
Kuka on suosikkihenkilönne Metsoloissa? Onko edelleen sama kuin silloin aikoinaan, vai onko muuttunut? Itse tykkäsin nuorena Eevasta, vanhemmiten olen alkanut pitää enemmän Antista.
Antti on mun suosikki :) Ajatella, että Antti ja Annikki ovat molemmat jo kuolleet.. siis tämä näyttelijäpariskunta Ahti Haljala ja.. no, mikäs Annikin oikea nimi olikaan. Erkistäkin tykkään :)
ap
Helinä Viitanen oli Annikin näyttelijä. Metsoloihin voitaisiin tehdä jatkoa, pääosassa voisi olla vaikka Metsolan sisarusten lapset.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:09"]
Helinä Viitanen oli Annikin näyttelijä. Metsoloihin voitaisiin tehdä jatkoa, pääosassa voisi olla vaikka Metsolan sisarusten lapset.
[/quote]
Onneksi sarjaan ei tehdä jatkoa, se olisi täysin turhaa tekohengitystä. Sarja oli ja meni, se oli oman aikansa kuvaus, turha sitä on enää esiin kaivaa.
Tätä mieltä olen vaikka sarjasta paljon pidänkin.
Metsolat on vähän kuin 90-luvun Rintämäkeläiset. Samoja näyttelijöitä muutamia, hahmoissa ja taphtumissa myös jotain yhtäläisyyksiä. Loistavia, aikaa ja uusintakatseluita kestäneitä sarjoja kumpikin.
Metsoloita löytyy ainakin juutubesta, jos ei itsellä satu olemaan sarjoja jemmassa. (jos ketään kiinnostaa)
Äsken taas jatkoin katsomista... nyt oli vuorossa jakso, jossa Ristolla todetaan reaktiivinen depressio ja hän joutuu hoitoon Ouluun. Jotenkin todella koskettavaa... ja niin aidontuntuista tuo kaikki!
ap