Minkä ikäisenä teillä alkoi menkat?
Kommentit (128)
Mulla alkoi 9,5-vuotiaana sellaisella ruskealla tuhruvuodolla. En ole varma tuliko toista kertaa ennen kuin täytin 10, koska olivat alkuun tosi epäsäännölliset. Mutta joo, ihan liian aikaisin. Olleet vielä aina kivuliaat ja suht runsaat. :( Olkaa onnellisia te, joilla alkoi vasta ylä-asteella/lukiossa!
9 v. Inhosin olla luokan ensimmäinen, joka "kehittyi" aikaisin. Olin yksi ja kiusattiin.
10 v.
Vanhemmat paheksuivat, kuulin heidän supisevan "nytkö ne jo alkaa?"
Äiti kielsi käyttämästä koulusta saatuja tamponeja. Opettelin salaa käyttämään.
Luin salaa anatomiaa ja seksikirjoja, opiskelin sukuelinten osia tieteellisillä nimillään. Kirjoissa kehotettiin katsomaan vulvaa peilin kautta. Minähän katsoin.
Tunnepuolella olin kauhuissani.
Nykyään suhtaudun kuukautisiin positiivisesti.
Mulla tuli ekan kerran 10 vuotiaana (en kertonut vanhemmilleni), mutta kunnolla alkoivat vasta 13-14 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:28"]
Luin salaa anatomiaa ja seksikirjoja, opiskelin sukuelinten osia tieteellisillä nimillään. Kirjoissa kehotettiin katsomaan vulvaa peilin kautta. Minähän katsoin.
[/quote]
En ole koskaan katsonut enkä katso.40-v
Olin 9-vuotias. Muistan kuinka äiti herkisty, kun tulin leikkimästä barbeilla ja kerroin, että äiti nyt olen sitten nainen. Aika psykedeelistä. XD
Minulla alkoi 12 vuotiaana. Tänä vuonna täytän 17 ja noin 3v olen saanut kärsiä joka kuukautisista kivuista. Alussa niitä ei tule.
11v