Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotishääpäivä, tahdon sen olevan ikimuistoinen. Ehdotuksia?

Vierailija
16.09.2014 |

Mikä olisi sopiva lahja miehelle, entä mitä vaimona saitte/haluatte 10-vuotishääpäivälahjaksi?

Miten vietitte/ haluat viettää 10-vuotishääpäivää?

Meillä hyvä, mutta arkinen liitto. Hääpäivää on juhlittu jo vuosikausia pelkällä romanttisella kahdenkeskeisellä illallisella, nyt haluan jotain mahdollisimman spesiaalia ja ei-arkista. Mies pyysi kertomaan tarkkaan mitä haluan, ei kuulemma halua tuottaa pettymystä eikä osaa lukea kristallipalloa :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vielä jatkaa...
Seuraavalla lomalla mentiin koko perhe matkalle meidän häämatkakohteeseen. Aika paljon oli paikka muuttunut 20 vuodessa. Oli hauska näyttää lapsille "tuttuja" paikkoja.

Vierailija
2/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissähän on se elämyslahjakauppa, katso sieltä! Hommasin sieltä miehelle sellaisen ralliautoilupäivän synttärilahjaksi. Ei olla vielä siellä käyty mutta mies kyllä tykkäsi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin hääpäivänä syömässä hyvin ja tavattiin pari ystäväpariskuntaa. Miehen viime synttärinä järjestin meille illallisen ja konsertin. Mies tykkää sushista joten menimme sushibuffetiin jossa emme olleet ennen käyneet ja konserttiin, sellainen artisti josta molemmat tykkäämme. Me ollaan myöhemmin tänä vuonna menossa teatteriin ystäväpariskunnan kanssa ja mies sanoi että saan sen retken häneltä hääpäivälahjaksi. Ja viime talvena mietin yhtä kenkähankintaa pitkään ja mies lopulta sanoi että hän ostaa ne kengät mulle lahjaksi. Meillä on nykyään yhteinen talous mutta silloin ei vielä ollut. Kyllä mieskin keksii jos vaan haluaa. Avioliitto on tahdon asia jos ette muista mitä olette luvanneet vihkimisen yhteydessä. Ja mulla kyllä särähti korvaan toi mies ei halua tuottaa pettymystä. Kivat yllätykset ei koskaan ole pettymyksiä ellei ole joku nalkuttava akka jolle ei mikään kelpaa.

Vierailija
4/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksin kylpylään, lahjaksi hoidot.

Vierailija
5/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tuollainen pakkokiva.

Vierailija
6/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis ihaninta tehdä jotain ihan uutta. Vaikka ostaa ratsastustunti tai joku issikka-ratsastus, syödä juhla-ateria nuotion ääressä, yöpyä metsässä tai mökissä, jotain elämyksellistä ja seikkailua. Kylpylöissä ei minusta ole mitään romanttista. Mutta riippuu ihan ihmisestä. Me tykätään molemmat luonnosta ja kauneudesta. 

Vierailija
7/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt vähän väkisin vääntämistä, jos se ei tule luonnostaa teidän tarpeiden ja tahdon mukaan?! Ja mies antaa vastuun sinulle?! Eikö hän yhtään ole nähnyt vaivaa sen eteen, että tuntisi sinut ja tietäisi mitä sitä tahdot ja tarvitset.

Vierailija
8/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkinut miehelle mitään lahjaa.
Itse olin toisellapuolen maapalloa, kuin missä mieheni oli. Nautin auringosta ja siemailin kuohuvaa!

Vierailija
9/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta ole ollenkaan huono idea että mies pyytää ilmoittamaan tarkkaan mitä vaimo tahtoo. Olisiko parempi idea mennä täysin metsään, ottaa riski vaikka tietää että juuri tämä juttu on vaimolle tärkeä. Mies olisi varmasti tyytyväinen kahdenkeskiseen leffailtaan, mutta haluaa toimia niin että vaimo on tyytyväinen.

Kyllä musta toisen tahdon huomioiminenkin on romanttista, vaikka ei ehkä kovin luovaa ja kekseliästä?

Vierailija
10/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:26"]

Ei musta ole ollenkaan huono idea että mies pyytää ilmoittamaan tarkkaan mitä vaimo tahtoo. Olisiko parempi idea mennä täysin metsään, ottaa riski vaikka tietää että juuri tämä juttu on vaimolle tärkeä. Mies olisi varmasti tyytyväinen kahdenkeskiseen leffailtaan, mutta haluaa toimia niin että vaimo on tyytyväinen.

Kyllä musta toisen tahdon huomioiminenkin on romanttista, vaikka ei ehkä kovin luovaa ja kekseliästä?

[/quote] 

10-vuoden yhdessä olon jälkeen metsään?! Eikö siinä ajassa ole oppinut tuntemaan puolisoaan jo sen verran, että ei se nyt ihan pieleen pitäisi mennä. Ja mitä TOISEN huomiomista on sellainen, että toimii vain maksajan roolissa toisen omille valinnoille.

Minä laittaisin kyllä lahjana eron vireille, jos mies ei osaisi asettua minun asemaan tietäen mikä on minun juttu ja mikä ei.

Vierailija
11/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:12"]

Onko tuo nyt vähän väkisin vääntämistä, jos se ei tule luonnostaa teidän tarpeiden ja tahdon mukaan?! Ja mies antaa vastuun sinulle?! Eikö hän yhtään ole nähnyt vaivaa sen eteen, että tuntisi sinut ja tietäisi mitä sitä tahdot ja tarvitset.

[/quote]

Niinpä. Onhan se kiva, jos haluaa jotain spesiaalia ja ikimuistoista, mutta jos ei kerran tule mitään sellaista mieleen, niin miksi väkisin?

Oman mieheni kanssa haluaisin mennä viikonlopuksi esim. Bengstkärin majakalle, johonkin Euroopan romanttiseen kaupunkiin (esim. Rooma tai Pariisi). Miksei vaikka ravintolaillallinen ja hotelliyö esim. naapurikaupungissa olisi kiva. Meillä ei ole saunaa joten Helsingissä kun asutaan, voisin varata jostain yleisestä saunasta oman vuoron. Tai sitten voitaisiin vain viettää rentoa päivää kotona ja kokata yhdessä, katsoa joku elokuva. Tässä nyt näitä mitä ensimmäisenä tulee mieleen, mutta lähtökohtana minäkin pidän sitä, että mietit mitä ITSE haluat ja mitä olisi kiva miehen kanssa tehdä. Sellainen leffaromantiikka on aika tylsää ja kliseistä, eikä ikimuistoisen tarvitse olla sellaista. Toki jos siitä aidosti tykkää, ei siinäkään mitään vikaa.

Vierailija
12/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti joku laittaa eron vireille jos mies haluaa vaimon päättävän miten 10-vuotishääpäivää vietetään? Tai jos epäonnistuu lahjan hankinnassa?? Onpa kivat arvot sinullakin.

Kyllä minulla on ideoita, mutta haluaisin kerrankin sellaista leffaromantiikkaa juuri. Kuten sanoin, lasten vuoksi elämämme on nyt todella arkista, onko väärin kaivata kerrankin todellista irtiottoa? Ja ehkä mies ei tosiaankaan ole suuri romantikko, mutta hyvä ja uskollinen puoliso, huolehtiva isä ja kaikkea muutakin, mikä arjessa voittaa sen puuttuvan leffaromantiikan.

Voitteko vain kertoa omia kokemuksianne ja ideoita vihjailematta eron tarpeellisuudesta?

Ja kiitos heille jotka ovat ehdotuksia jo kirjoittaneetkin.

ap

Vierailija
13/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

DVD:ltä vois katsoa Die Hardin ja sitten iltapalaksi uunimakkaraa ja olutta.

Vierailija
14/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:36"]

Ihanko oikeasti joku laittaa eron vireille jos mies haluaa vaimon päättävän miten 10-vuotishääpäivää vietetään? Tai jos epäonnistuu lahjan hankinnassa?? Onpa kivat arvot sinullakin.

Kyllä minulla on ideoita, mutta haluaisin kerrankin sellaista leffaromantiikkaa juuri. Kuten sanoin, lasten vuoksi elämämme on nyt todella arkista, onko väärin kaivata kerrankin todellista irtiottoa? Ja ehkä mies ei tosiaankaan ole suuri romantikko, mutta hyvä ja uskollinen puoliso, huolehtiva isä ja kaikkea muutakin, mikä arjessa voittaa sen puuttuvan leffaromantiikan.

Voitteko vain kertoa omia kokemuksianne ja ideoita vihjailematta eron tarpeellisuudesta?

ap

[/quote]

Älä jaksa olla lapsellinen. Eroa en ottaisi yhden päivän takia, yhden päätöksen tai että lahja oli liibalaabaa vaan siksi, että mies ei ole sen 10-vuoden liiton aikan nähnyt yhtään vaivaa, että tuntisi minut. Tai, että en olisi hänen huomionarvoinen, että hän edes yrittäisi. Kyllä minä haluan olla miehelle ykkönen, en vain välttämätön paha arjessa, jonka kanssa vietää hääpäivää, koska niin kuuluu tehdä jonkun yhteiskunnan normin tai ihanteen pohjalta, kun on HÄÄPÄIVÄ.

Vierailija
15/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häät olivat onnistuneet ja ikimuistoiset niin ehkä jotain niihin liittyvää. Esim. yöpyminen samassa hääsviitissä, illallinen hääpaikalla, tai muuten vaan käyskentelyä paikoissa joissa olitte 10v sitten. Paljon toki riippuu siitä millaiset häät on ollut, että onko edes mahdollista palata niitä aikoja muistelemaan.

Vierailija
16/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:36"]Ihanko oikeasti joku laittaa eron vireille jos mies haluaa vaimon päättävän miten 10-vuotishääpäivää vietetään? Tai jos epäonnistuu lahjan hankinnassa?? Onpa kivat arvot sinullakin.

ap
[/quote]

Kuulostatte parilta, joka todennäköisesti tulee vielä joskus viettämään vielä 20-vuotis hääpäivääkin. Mies välittää oikeasti vaimostaan, eikä halua tuottaa pettymystä. :) Laittaa epäilemään että onkohan vastaajilla todellakin kellään kokemusta pitkästä liitosta, sillä kaikki tosiaankin muuttuu totaalisen arkiseksi. Ja voin samaistua tilanteeseesi siinäkin mielessä, että mies on vähän surkea mitään keksimään mutta siihen on ajan mittaan ihan tottunut. Meilläkin tulee parin vuoden päästä kymmenenvuotishääpäivä!

Mutta tietysti ehdoton ja paras asia olisi, että saatte lapset jollekin hoitoon, koko viikonlopuksi. Tai jos on järjestettävissä, niin koko viikko olisikin huimaa. :) Kylpyläreissu voisi olla aika ihana, tai jos ette ole tottuneet ulkomailla käydä, niin tekisitte repäisyn ja kävisitte jossain. Tai jos olette luontoihmisiä, niin vuokraatte mökin ja käytte vaikka vaeltamassa. Vaikea keksiä toiselle, kun ei mieltymyksistä tiedä. ;)

Vierailija
17/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:36"]

ap

[/quote]

Älä jaksa olla lapsellinen. Eroa en ottaisi yhden päivän takia, yhden päätöksen tai että lahja oli liibalaabaa vaan siksi, että mies ei ole sen 10-vuoden liiton aikan nähnyt yhtään vaivaa, että tuntisi minut. Tai, että en olisi hänen huomionarvoinen, että hän edes yrittäisi. Kyllä minä haluan olla miehelle ykkönen, en vain välttämätön paha arjessa, jonka kanssa vietää hääpäivää, koska niin kuuluu tehdä jonkun yhteiskunnan normin tai ihanteen pohjalta, kun on HÄÄPÄIVÄ.

[/quote]

ihan ohiksena tässä puutun nyt mutta sun negatiivisia mielipiteitä ei varmaan tässä ketjussa kaivata. Ap haki kivoja ideoita eikä tuollaista shittiä ja eroehdotuksia. Se on ihan ok jos sinä otat eron tuolla perusteella, muut ei.

ap:lle monet matkatoimistot järjestävät elämysretkiä sekä Suomessa että ulkomailla.

Vierailija
18/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää tollaisesta että ei viitsitä itse nähdä yhtään vaivaa sen eteen että miettisi mitä toinen haluaa vaan pitäisi itse kertoa. Mutta yhteinen aika toimii aina eli hotelli- tai kylpyläreissu, hyvä illallinen, teatteri yms? Tai joku konsertti, kohta alkaa joulukiertueetkin. Et kai sä oikeesti väitä että ette esim tunne toistenne musiikkimakua niin että voisitte hankkia liput konserttiin toiselle yllärinä? Huh kuulostaa todella arkiselta ja mielestäni lapset ei ole hyvä syy siihen että ei tunne tai edes halua tuntea toisen mieltymyksiä.

Vierailija
19/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tykkäätte tehdä, mitä harrastatte, tykkäätkö ulkomaa- tai kotimaanmatkoista, onko teillä mahdollisuus lähteä reisuun pidemmäksi aikaa, viikonlopuksi vai yhden illan irtiotto jne. Millaisia ihmisiä te olette, city- vain ulkoilma ihmisiä, lapsilla vai ilmaan jne...Käytättekö koruja vai pidättekö enemmän käytännöllistä lahjoista jne...

Vierailija
20/33 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä teidän yhteinenprojekti vai suunnattu vain sinulle?!