Verenpaine 168/112, pitäisikö olla huolissaan?
Voiko oksettava olo johtua korkeasta verenpaineesta?
Kommentit (53)
Holterin vois teettää noilla paineilla.
Vierailija kirjoitti:
Huono olo ja verenpainemittaus johtaa vain järkytykseen tuloksessa josta herää houkutus tehdä uusintamittaus joka kohoaa vielä entisestään pelon ja stressin seurauksena. Jos levollisena ja rentona paineet ovat koholla niin sitten on syytä tutkia.
No ei, lähtötilanne oli 185/130. Tippui, kun istui rauhassa tuossa sohvalla, mutta alle tuon 165/110 ei mennyt.
No, se vähän riippuu. On minulta tuollaisia lukemia mitattu lääkärissä, mutta kotona rentoutuneena lukemat ovat optimaalisen ja normaalin rajoilla.
Nyt verenpaineen kotiseuranta päälle ja sen tulosten kanssa ensi viikolla lääkäriin
Miten verenohennuslääkkeet vaikuttaa verenpaineeseen. Mies on jatkuvalla sellaisella tulpan takia, mutta tuppaa välillä jättämään lääkkeet ottamatta.
Huono olo ei johdu verenpaineesta, mutta korkea verenpaine voi johtua huonosta olosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on verenpaine 70-80/40-50
Onko vaarallista jos on noin alhaset paineet ja verenpainelääkkeitä en käytä.
Välillä huimaa ja pyörryttää.
Jos ei ole mitään sairauksia niin ei ole vaarallista, korkeintaan huimaus voi aiheuttaa toissijaisia seurauksia.
koronakiloja tullut reippaammin..
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on tuollaiset enemmän urheilijoilla tavalliset alhaiset verenpaineet. Mun miehelläkin on jotakuinkin samanlaiset. Aina lääkärissä kysyvät onko muulloinkin.
Siihen ei oikein lääkettä ole (kannattaa tietysti selvittää, josko joku oma lääke alentaisi paineita. )
Kannattaa aamulla nousta ensin istumaan, eikä kerralla ylös sängystä.
Jos rupeaa vaikka kävellessä huimaamaan (yleensä pyörryttää vain istuessa tms) voi puristaa tiukkaan kädet nyrkkiin.
Salmiakkihan jotkut syövät nostaakseen verenpainetta.
Kai olet sitä joskus lääkärissä ihmetellyt`?
Vaiva muuten vain pahenee vanhetessa.
Netistä löytyy tietoa googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi. Aina valvottujen öiden jälkeen kärsin jatkuvasta oksennusrefleksistä, veikkaan että paineet korkealla.
Tosin tuo oli minulle ihan normipaine kun keväällä viimein hakeuduin lääkäriin hakemaan taas lääkkeet. Osaltaan siksi että pulssikin huiteli helposti 160:ssä.Valvominen ei tietenkään tee hyvää terveydelle. Itselläkin on niin, että jos pitää jostain syystä herätä vaikka klo 4.00 aamulla, olo on kuvottava, eikä mitään aamupaloja pysty syömään. Itsellä tuo tunne ei johdu verenpaineesta, en ilmeisesti vain ole mikään aamuvirkku.
Niin no, minulla ei vain kuvottava olo vaan meinaan myös oksentaa. Ja lääkäriin mennessä en tietenkään nukkunut, yökkäilin ja yläpaine yli 200.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on tuollaiset enemmän urheilijoilla tavalliset alhaiset verenpaineet. Mun miehelläkin on jotakuinkin samanlaiset. Aina lääkärissä kysyvät onko muulloinkin.
Siihen ei oikein lääkettä ole (kannattaa tietysti selvittää, josko joku oma lääke alentaisi paineita. )
Kannattaa aamulla nousta ensin istumaan, eikä kerralla ylös sängystä.
Jos rupeaa vaikka kävellessä huimaamaan (yleensä pyörryttää vain istuessa tms) voi puristaa tiukkaan kädet nyrkkiin.
Salmiakkihan jotkut syövät nostaakseen verenpainetta.
Kai olet sitä joskus lääkärissä ihmetellyt`?
Vaiva muuten vain pahenee vanhetessa.
Netistä löytyy tietoa googlaa.
En ole himourheilija vaan 175/90, roteva ruumiinrakenne. Huimausta tosiaan esiintyy välillä kun menen kyykkyyn ja nousen ylös. Lihaksia on aika paljon mutta vaikuttaako ne verenpaineeseen sitten noin paljon alentavasti? Lääkäriin en mene tuollaisen takia.
Kahvia lakritsia tulee syötyä aika paljon ja ystävä sanoi tuon neuvon että ne auttaisi.
M30
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua. Onko sinulla aina noin korkea paine?
Mulla oli juuri nuo lukemat, kun olin lihava. Laski normaalin ylärajoille jo 10 kilon laihdutuksella. Sittemmin laihdutin loputkin ylikilot, kun oli sellainen herätys se uhka lääkityksestä.
En toki väitä, että että AP:n miehellä olisi sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua. Onko sinulla aina noin korkea paine?
Mulla oli juuri nuo lukemat, kun olin lihava. Laski normaalin ylärajoille jo 10 kilon laihdutuksella. Sittemmin laihdutin loputkin ylikilot, kun oli sellainen herätys se uhka lääkityksestä.
En toki väitä, että että AP:n miehellä olisi sama ongelma.
Ap:n mies painaa 108 kg. Eniten huolettaa se kun heidän suvussa on taipumustas noihin sydän ja versuonivaivoihin.
Mittää vaikka viikon ajan aamulla ja illalla. Jos on jatkuvasti noin korkealla, tarvitset lääkityksen.
Minut on kolmesti laitettu eri yhteyksissä noilla paineilla sydänfilmiin. Ei ollut kuulemma ennen sitä mitään asiaa kotiin. Ensimmäisellä kerralla sain verenpainelääkityksen, toisella kerralla sitä lisättiin. Kolmannella kerralla sain lisäksi toisen lääkkeen ja kiellon syödä herkkujani lakuja tai salmiakkia. Niiden syönti voi nostaa paineita pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten verenohennuslääkkeet vaikuttaa verenpaineeseen. Mies on jatkuvalla sellaisella tulpan takia, mutta tuppaa välillä jättämään lääkkeet ottamatta.
Siis ootko AP? Jos verenohennuslääke, en odottaisi yhtään.
Mulla oli syyskuussa paineet 200/120. Sain lääkkeet joilla laski 120/85. Lopetin lääkkeet marraskuussa ja nyt verenpaineet olleet 115/95.
Miten voi ilman lääkettä tipahtaa noin paljon arvot?
On kovat. Lenkkeily auttaa.
Mies54v
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet pitäisi ottaa säännöllisesti. Miksi hänelle on määrätty ko. lääke?
Onko kolesteroli korkea? Jos lääkitys, en jäisi odottelemaan.