Verenpaine 168/112, pitäisikö olla huolissaan?
Voiko oksettava olo johtua korkeasta verenpaineesta?
Kommentit (53)
Veranpainelääkkeetkään ei auta ,jos juot alkoholia säännöllisesti ,lähes. Eikä suinkaa tarvitse olla alkoholisti. Joillekin riittää pieni tissuttele pitämään paineet korkealla,,, ne geenit, ne geenit.
En käytä alkoholia, en tiedä miksi verenpaineet olivat katossa kun lääkitys aloitettiin syyskuussa. Lääkityksellä laski mutta lääkkeen lopetettuani jäivät matalalle. Voiko siis jostain ohimenevästä syystä johtuen verenpaine olla luokkaa 200/120? Sydänfilmit ja verikokeet olleet ok.
Vierailija kirjoitti:
En käytä alkoholia, en tiedä miksi verenpaineet olivat katossa kun lääkitys aloitettiin syyskuussa. Lääkityksellä laski mutta lääkkeen lopetettuani jäivät matalalle. Voiko siis jostain ohimenevästä syystä johtuen verenpaine olla luokkaa 200/120? Sydänfilmit ja verikokeet olleet ok.
Stressi poistui? Nukut paremmin?
Mä olisin jo sairaalassa noilla lukemilla.
Mun normaali on 98/55
Kannattaa käydä hammaslääkärissä ja varmistaa ettei oo parondiitti ja jos on niin hoitaa se! Itselläni laski paineet normaaliin kun aloin säännöllisesti langata hammasvälit ja pari kertaa vuodessa hammashoitolassa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressi poistui? Nukut paremmin?
Voiko pelkkä stressi ja huonosti nukkuminen nostaa paineet kattoon? Kyllä, stressi on poissa väliaikaisesti ainakin ja sen myötä nukun paremmin. Olisinko siis syönyt 2 eri verenpainelääkettä turhaan kun verenpaine normalisoitui?
höh kun aamulla herään nin paineet on jotakin 168 /100 ihan normi settiä nuo
ja juu käytät vp lääkitystä säännöllisesti
Vierailija kirjoitti:
Onko imiapnean mahdollisuutta tutkittu? Mitä mieltä lääkäri on vetenpaineistasi ja lääkityksen muuttamisesta paremmin tehoavaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko imiapnean mahdollisuutta tutkittu? Mitä mieltä lääkäri on vetenpaineistasi ja lääkityksen muuttamisesta paremmin tehoavaan?
*uniapnean
Ei ole äkkiä tappavaa. Ei huolta. Mittaa viikko aamuin illoin.2 mittausta. Jos koholla mene lääkäriin. On aloitettava lääkitys.
Minulla oli aikoinaan stressaavassa elämäntilanteessa paineet 210/110. Melko kova kohina oli korvissa.
Minä kävin 2 päivää sitten lääkärissä alapaine keskiarvo 92 , lisättiin neljäs RR lääke ja kuukauden päästä verikokeeseen. On liian korkeat paineet , alapaine 80 kieppeillä pitäisi olla. Ole 15 minsaa levossa ennen mittausta. Kannattaa ottaa kaksi kertaa peräkkäin mittaukset. Muakin jännittää koko mittausvimpain : D muttei auta.
Sanoitkin, että tulpan takia. Tiedetäänkö mikä tulpan aiheutti? Rytmihäiriöt (flimmeri)?