Miesten saamattomuus yhteydenpidossa
Olisi mukava kuulla näkökulmia miehiltä ja naisiltakin, joilla on kokemusta seuraavasta: nimittäin miesten saamattomuus yhteydenpidossa.
Olen sekä deittailusuhteissa että kaverimiesten kohdalla törmännyt samaan. Tällä hetkellä pohdintani liittyvät lähinnä kaverimiehiin, koska en jaksa deittailla. Ollaan kyllä ilahtuneita kun minä ehdotan jotain kivaa tekemistä. Olen ulospäinsuuntautunut ja kokelunhaluinen ja bongaan helposti uusia juttuja. Olen kyllä ehdottanut usein ihan tavallistakin tekemistä, kuten vaikka urheilu tai kahvittelu. Olen myös järjestänyt aika paljon juhlia tarjoiluineen, mutta viime aikoina on alkanut tökkiä. En jaksaisi aina olla se, joka järjestää ja kutsuu kun en itse koskaan ole se, jolle järjestetään ja joka kutsutaan.
En todellakaan odota, että mua varten järjestettäisiin joku kuumailmapalloajelu tai viiden ruokalajin illallinen. Ihan vaikka kyläily kera noutopizzan tai mun kutsuminen joskus mukaan jonkun kaveriporukan menoihin ilahduttaisi. Miesten on täytynyt huomata, että ihan perus kahvilatapaaminenkin on ilahduttanut mua. En varsinaisesti kaipaa mitään ihmeempää kuin juuri vaikkapa porukan kokoaminen kahvilaan, jossa jokainen maksaisi itse. Näillä miespuolisilla kavereilla tuntuu siis kyllä olevan menoja ja kavereita, joten kyse ei ole siitä, että he eivät tekisi mitään, jos minä en järjestä. Ja selvennettäköön vielä, että odottaisin tapaamista ehkä n. kerran kuussa, se riittäisi hyvin.
Nyt kun olen lakannut vaivautumasta, niin hiljaista on ollut. Jos musta ei ollenkaan pidettäisi, niin tuskin nämä tyypit olisivat vaivautuneet paikalle minun järjestämiinkään tapaamisiin (vai?) Mutta koskaan ei jakseta nähdä vaivaa mun eteen. Turhautta ja ärsyttää. Olisiko neuvoja tai näkökulmia asiaan?
Kommentit (46)
Ihmettelin, miksi eräs mies on helvetin laiska pitämään yhteyttä. Sitten sain selville, että hän on aina ollut patalaiska. Häneltä kesti 10 vuotta (kyllä, siis 10 vuotta) siivota oman asuntonsa parveke. Hän käytti parveketta "säilytystilana" turhalle romulle, jota ei viitsinyt viedä kellariin. Hän jankutti, että "ei ole aikaa siivota".
Okei, snowflake. Minulla ei ole aikaa munattomille luusereille, joilta puuttuu maalaisjärki, itsekuri (ajankäytön suunnittelu) ja kohteliaisuus naapureita kohtaan. Se romuvarasto siellä parvekkeella on häpeäksi koko taloyhtiölle.
Ikävää tyylitöntä ja epäuskottavaa sanoa omaa ystäväänsä munattomaksi luuseriksi. Ei niin aikuisten maailmassa puhuta edes entisistä ystävistä. Ystävistä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että seurassasi on mitään vikaa, ap. Eikä varmaan järkkäämissäsi jutuissa. Miehet kertakaikkiaan ovat tuollaisia. Ainakin suomalaiset heteromiehet.
Minulla on ollut miehiä, on veljiä, on isä, on sukulaismiehet, naapurit, työkaverit jne. Niitähän ei keskimäärin tahdo saada omassa parisuhteessakaan edes kerran vuoteen järkkäämään jotain kivaa sille omalle puolisolleen tämän synttäri-iltana.
On tosi kaukana suomalaisesta arjesta ja sen realiteeteista nämä tv:n ja elokuvien romanttiset huomioijat. Eipä se taannoinen Teboilin Diamond-öljymainos kaukana totuudesta ollut.
Jos sinä haluat näitä miehiä nähdä, se vain onnistuu - kun järjestät. Minun oma, rakas ja rakastava isäni soittaisi mulle ehkä joulupäivänä ja pääsiäisenä jos en itse pitäisi yhteyttä. Kävisi ehkä kerran kesässä. Synttäriäni ei ole muistanut edes lapsena.
Sama veljien kanssa ja mikä ikävintä, sama oman mieheni kanssa. Kun ne ei vaan muista päiviä, kun ei osaa, ei ole tottunut eikä varmaan tarpeeksi kiinnosta. Kun se välittäminen näytetään muutoin. Tai välitetään siellä omassa mielessä :D
Ja varmasti minä olen aina naisena tyttärenä siskona jne se, joka huomioin ja järkkään, soitan, kutsun, tarjoilen... Ja samaa se on kaikkialla. Ystävättärilläni työkavereilla jne suunnilleen samat speksit. Ainakin näin 40+ heteromiesten suhteen.
Niiltä ei kannata odottaa tuommoista kaikkea mitä itselle on helppoa ja tärkeää. Se että ne on jäyhiä ja osaamattomia näissä ei silti tarkoita etteikö ne välitä ja puolisoina, isinä, pappoina ja veljinä myös rakasta.
He vaan eivät osaa eivätkä opettele. Kun ovat tottuneet että se "hameväki" hoitaa nämä tämmöset sosiaaliset kuviot. Näinkin heidän elämänsä sujuu.
Itselleni ollut rankka tie hyväksyä että parisuhteessakaan ei saa ikinä hemmottelua. Mutta kun se miestyyppi, josta tykkään on tuommonen karumpi. Siinä on puolensa.
Kiitos kivasta kommentista ja kokemustesi jakamisesta. :) Tässä on nyt kyllä sulattelemista, jos ainoa keino nähdä näitä tyyppejä on hyväksyä se, että olen itse aina se, joka järkkää. Ehkä olen lapsena / teininä katsellut liikaa noita telkkarisarjojen romanttisia huomioijia. :-D
Ap
Toivon ettei sinun tarvitsisi sulatella ja saisit parempaa kohtelua. Lähinnä se motivoi kertomaan omia ja lähipiirin kokemuksia ja miesten arkkityyppiä, ettet turhaan syyttäisi itseäsi.
Vaikka me seistäisi päällemme niin ainakaan tämä tietty miestyyppi ei muutu. Toisaalta sen voi nähdä myös hellyttävänä jäyhyytenä.
Mutta ei se ihan aina jaksa huvittaa. Joulunakin nämä tämmöiset ostaa ne yhdet pakkolahjat lapsille mutta se koko muun joulun ja arjen yksin rakentava vaimo ei saa edes kukkaa.
Minun on mahdoton käsittää näitä miehiä. Mutta näitä on paljon. Koita jaksaa ja laske nämä alalleen. Ei kannata yrittää muuttaa. Tuskin onnistuu.
Ps Romanttiset leffat pitäisi kieltää lailla :D Pysyisimme tyytyväisinä täällä räntäsateessa näitten rakkaitten jörriköittemme kanssa <3
Vierailija kirjoitti:
Toivon ettei sinun tarvitsisi sulatella ja saisit parempaa kohtelua. Lähinnä se motivoi kertomaan omia ja lähipiirin kokemuksia ja miesten arkkityyppiä, ettet turhaan syyttäisi itseäsi.
Vaikka me seistäisi päällemme niin ainakaan tämä tietty miestyyppi ei muutu. Toisaalta sen voi nähdä myös hellyttävänä jäyhyytenä.
Mutta ei se ihan aina jaksa huvittaa. Joulunakin nämä tämmöiset ostaa ne yhdet pakkolahjat lapsille mutta se koko muun joulun ja arjen yksin rakentava vaimo ei saa edes kukkaa.
Minun on mahdoton käsittää näitä miehiä. Mutta näitä on paljon. Koita jaksaa ja laske nämä alalleen. Ei kannata yrittää muuttaa. Tuskin onnistuu.
Ps Romanttiset leffat pitäisi kieltää lailla :D Pysyisimme tyytyväisinä täällä räntäsateessa näitten rakkaitten jörriköittemme kanssa <3
Haha, joo. :-D Toisaalta jos ei romantikkoja ole tosimaailmassa, niin hyvä että edes elokuvissa -ja unelmissa. ;) Toivon, että edes yksi näistä suomalaismiehistä jaksaisi pitää muhun vielä yhteyttä vielä tämänkin jälkeen, kun en enää suostu olemaan yksipuolinen järkkäri.
Itse asiassa jostain syystä ulkomaalaiset miespuoliset ystäväni kyllä omaehtoisesti kyselevät aika ajoin kuulumisiani. Ja kun täällä oli puhe siitä, että ilman seksiä ei miehet jaksa olla naisiin yhteydessä, niin totean, ettemme ole harrastaneet seksiä valtamerten yli WhatsAppilla.
Ap
Tapaavat muita ystäviään joo, mutta varmaan useammin kyse on kuitenkin muutamista kavereista, ei mistään isoista kaveriporukoista. Mä en oo tyyppi joka tulis "niiiin" paljon paremmin toimeen miesten kanssa. Tulen toimeen myös naisten kanssa ,ja jos ongelmani olisi se, että mulla olisi naispuoliset ystäväni eivät järkkäisi tapaamisia, niin sitten olisin aloittanut keskustelun siitä.
Ap