Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-rokote ja kuukautishäiriöt, kannattaako edes ilmoittaa?

Vierailija
20.08.2021 |

Mihin edes voi ilmoittaa ja otetaanko edes mahdollisuutena, että rokote voinut aiheuttaa kuukautishäiriöitä?

Oman ensimmäisen rokotteen jälkeen jäi menkat välistä vaikka piti alkaa pistospäivänä, seuraavaa rokotetta odotellessa jääkö sitten pidemmäksi aikaa pois.. Muuten ei kiinnostaisi mutta kun viimeinkin 2 v ollut säännölliset kuukautiset ja jos rokotteen takia menee kierto häränpyllylle jälleen niin kiitos en ota enää toista.

Ja stressiin viittaaville mieslääkäreille tämä k-rokote oli ihan yhtä tavallinen rutiinitoimenpide kuin jäykkisrokote tai puutiaisaivokuumerokote.

N27

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ilmoita. Menkat lyheni kuudesta päivästä neljään päivään. On ollut nyt kolmet menkat 1.rokotuksen jälkeen ja kaikki samalla kaavalla. Hyvä vaan.

Tai voi liittyä vaikka esivaihdevuosiin, mistä näistä tietää.

N40

Vierailija
2/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä Ruotsin puolella lukenut tästä oli paljon keskustelua asiasta. Kunnes Tuli ns virallinen ilmoitus : tämä EI vaikuta kuukautisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli menkat yli puoli vuotta kadoksissa. Koronarokotteen jälkeen palasi

Vierailija
4/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niukkeni tokan piikin jälkeen kolmeksi kuukaudeksi ihan olemattomiin, vähän vaaleanpunaista jäi paperiin ei muuta. Mutta viimeisimmät olikin sitten taas tuttua horroria Niagaravuotoineen. Eli mun kohdalla ei valitettavasti ollut pysyvä "haitta"vaikutus.

Vierailija
5/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin pitää kaikki ilmoittaa, eikä sitä itse tarvi tietää/päättää, johtuuko vaiva rokotteesta vai ei. Kyllä siellä sitten viisaammat sen osaa päätellä. Ja ne ilmoittamiset on siksikin hyvästä, että rokotteen kehittäjät pystyy sitten ehkä muuttamaan rokotteessa jatkossa jotain, jotta kyseinen vaiva ei enää seuraa rokotteen ottamista. Ei se haittavaikutuksista ilmoittaminen ole mitään rokotevastaisuutta, vaan vastuullista normaalikansalaisen toimintaa. 

Vierailija
6/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen teille joilla rokote vähensi vuotoja! Mun aiemminkin hankalat vuodot oli entistäkin kivuliaammat ja runsaamaat ja kierto lyheni 15 päivään :(

Toivottavasti normalisoituvat seuraavalla kierrolla!

Vierailija
7/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ilmoittaa. On selvää, että nämä rokotuksen jälkeiset menkkahäiriöt johtuvat rokotteesta. Viranomaiset eivät halua tätä myöntää, mutta kun ilmoituksia tulee riittävästi, hekin joutuvat ehkä asian myöntämään. Kaikenlainen tietojen salailu viranomaisten taholta on tässä asiassa törkeää.

Vierailija
8/17 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää ilmoittaa. On selvää, että nämä rokotuksen jälkeiset menkkahäiriöt johtuvat rokotteesta. Viranomaiset eivät halua tätä myöntää, mutta kun ilmoituksia tulee riittävästi, hekin joutuvat ehkä asian myöntämään. Kaikenlainen tietojen salailu viranomaisten taholta on tässä asiassa törkeää.

On selvää, että jos koronarokotetta on annettu Suomessa yli viisi miljoonaa annosta, niin siitä, että parikymmentä palstailijaa kertoo kuukautistensa muuttuneen rokotteen jälkeen, ei voi päätellä yhtikäs mitään.

Mutta ilmoittakaa vain, sitä varten se rekisteri on, eikä ilmoittajan tarvitse tietää, johtuuko oire rokotteesta.

Vierailija
9/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne sun menkat sitten alkoi? Seuraavana päivänä?

Vierailija
10/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaikuttanut menkkoihin mitenkään.

Ripa32

Vierailija
11/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nää ilmoitat. Meki ilmoitettiin, kun taapero sairastu minun piikin jälkeen. Eihän sitä tiedä miten ne piikkiproteiinit leviää!

Vierailija
12/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin toimiva lääke niagaravuotoihin. 30 vuotta olen vuotanut kuin seula, ferritiini rautainfuusiosta huolimatta 3. Pitkään mietin uskallanko ottaa rokotteen jälkeen traneksaamihappoa jos muutenkin veritulppavaara. No ei tarvinnut! Menkat tulivat, mutta side ei kertaakaan edes täyttynyt. Odotan mielenkiinnolla seuraavia. Voi toki olla että veri vaan yksinkertaisesti loppui eikä rokotteella ollut vaikutusta.

Vierailija
13/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Taysissa syöpälääkärit ja radiologit ihan tilastoivat koronarokotteen haittavaikutuksia: yksi vahva sivuoire mikä minulle tuli oli imusolmukkeiden turpoaminen. Tämä näkyi ihan selvästi sekä kesti muutaman kuukauden ennen kuin imusolmukkeeni palautuivat normaaleiksi. Ilmoittakaa ihmeessä kaikki omituisuudet mitä koronapiikki aiheuttaa!

Vierailija
14/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota K-rokotetta. Olen ässän asiakas, otan S-rokotteen ja S-bonukset suoraan tilille.

Vierailija
15/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty kannattaa ilmoittaa kaikki oireet, jota täasä koevaiheessa ilmenee. Kuukautishäiriöt on olleet tosi yleisiä. Kaikkia tällaisiakin saattaa tulla, kun aletaan kunnolla testaamaan.

Vierailija
16/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin pitää kaikki ilmoittaa, eikä sitä itse tarvi tietää/päättää, johtuuko vaiva rokotteesta vai ei. Kyllä siellä sitten viisaammat sen osaa päätellä. Ja ne ilmoittamiset on siksikin hyvästä, että rokotteen kehittäjät pystyy sitten ehkä muuttamaan rokotteessa jatkossa jotain, jotta kyseinen vaiva ei enää seuraa rokotteen ottamista. Ei se haittavaikutuksista ilmoittaminen ole mitään rokotevastaisuutta, vaan vastuullista normaalikansalaisen toimintaa. 

Olet oikeassa muutoin mutta kukaan viisaampi sitä ei siellä tsekkaa. Ap: ilmoita vain, on siellä niitä muitakin samaan aiheeseen liittyviä ilmoituksia.

Vierailija
17/17 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin itsekin miettimään, että johtuuko sittenkin rokotteesta, eikä vaihtareista. Menkat ois pitänyt tulla kaksi viikkoa sitten, mutta eipä näy. Ikää kuitenkin 50v.

Ensimmäisen kerran näin on käynyt, ja rokotteen sain heinäkuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän