Miten sait niin halvan liittymän
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään Elisalla saanut, vaikka olen ollut asiakkaana ainakin 15 vuotta, aina hoitanut kaiken ajallaan ja olen ostanut kaiken mahdollisen heidän kauttaan. Mulla on ollut jopa kaikki ne lisäpalvelutkin, siis Elisaviihde, tietoturva jne jnejne. Heidän liittymänsä tarjoushinta tuli päätökseen, ja paras, minkä pystyivät mulle tarjoamaan, oli samat liittymät 2e kalliimmalla. Vaihdoin operaattoria, sain paljon paremmat liittymät edullisemmin. Uusi operattori sanoi, että saattavat soitella kyllä Elisalta perään ja tarjota jotain halvempaa, mutta eivätpä edes soittaneet.
En sitten vissiin ollut riittävän tuottoisa asiakas heille 200 euron kuukausisijoituksellani useiden vuosien ajan.
Meni maku koko Elisasta, kiitos vaan ja näkemiin. Tuskin enää ikinä palaan asiakkaakseen.
Muutenkin Elisalla ärsyttää se (voi olla muillakin, en tiedä), että ainoastaan uudet asiakkaat saa näitä edullisia liittymätarjouksia. Mitä pitempään olet asiakkaana, sen kalliimmiksi omat liittymät muuttuu. Ainoa tapa, jolla vanhoja asiakkaita muistetaan, on nämä sähköpostikyselyt, joissa kysellään mielipidettä kun se sentään on heille arvokas.
Kun olit Elisan asiakkaana, niin sinun olisi pitänyt tilata uusi simkortti Moilta. Heitä vastaan Elisa lähti alennetuilla hinnoilla taistoon, ja olisit saanut sen alennetun vastatarjouksen Elisalta.
Näin käsitin olevan.
Juuri näin se menee. Elisan liikkeessä myyjä kiemurteli tuskissaan eikä voinut sanoa oikein mitään, vaikka näytin Matkapuhelinfoorumin viestejä hulvattomista vastatarjouksista. Joutui lopulta myöntämään, että vastatarjouksia tarjoaa erillinen tiimi, eikä hänellä ole valtuuksia antaa samoja alennuksia. Ja että ainoa tie on siis numeronsiirto ensin.
Ai näin se menee se reilujen alennusten hankkiminen joltain Elisalta. Kiristystä peliin sitten vaan ja tilaan siis sim-kortin vaikka Moilta...?
17 vuotta siis asiakkaana ja hinta vain nousee jatkuvasti. Ei olisi koskaan pitänyt luopua siitä alkuaikojen halvasta liittymästä, jotka eivät olleet mitään kahden vuoden määräaikaisia...
Minä sanoin Elisan kaverille suoraan, että tiedän faktaksi, että liittymää on toissa päivänä tarjottu hinnalla X toiselle numeronsiirtäjälle. Koska yritti aluksi (tietenkin) kalliimmalla vastatarjouksella. Laittoi vähäksi aikaa puhelimen mutelle, ja sitten maagisesti totesikin iloiseen sävyyn, kuinka voivat tarjota liittymän minulle mainitsemallani hinnalla! Pelkkä "kiristys" ei tuntunut tepsivän, ennen kuin heitin faktaässän pöytään. :D
Itsellä kohta 10v vanha liittymä joka alunperin 20M 3G, sitten 50M 4G ja nyt 100M 4G. Toki hintakin siinä sivussa noussut 13,90->20,90. Mutta edelleen olen ihan tyytyväinen pysyvään 20,90 hintaan, ei tarvi stressata jatkuvista liittymien vaihdoista.
Kohta varmaan halvin uusi liittymä rajattomalla netillä 39,90 kun 4G poistetaan tarjonnasta. Tuota saa sitten 29,90 "tarjoushintaan" jos yrittää vaihtaa. Parempi tämä pysyvä 20,90 hintainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän ne halvat joilla kehuskellaan ovat tilapäisiä alennuksia, jopa määräaikaisia sopimuksia.
Voi onko kellääm PYSYVÄSTI alle 20€ liittymää vähintään 100M netillä?
Jos kännykkäliittymän hinta on 19,90, miksi sen pitäisi edes olla pysyvä. Onko sinulla ongelma tehdä 2h työtä kerran kahdessa vuodessa kilpailuttaaksesi liittymäsi?
Juuri tuon ylimääräisen päänvaivan takia. Lisäksi ei ole ollenkaan varmaa että halpoja tarjotaan, joten epävarmuus toinen syy. On paljon vanhoja liittymiä joita ei enää tarjota uusille asiakkaille, halvat poistuu valikoimasta. Jos lähtee tuohon vaihtokaruselliin mukaan, olet täysin uusien liittymien armolla ja ne kallistuu koko ajan. Esim oma liittymä hankitty 2012 enkä mistään saisi uutta yhtä halpaa koska ei tarjota uusille asiakkaille.
Matkapuhelinfoorumilta löytyy oma ketju vastatarjouksille. Jumppa ei siis "vaadi" muuta kuin sieltä tsekata parilta sivulta viimeisimmät tarjoukset (tai kysyä suoraan), sen jälkeen numsi ja sen jälkeen vain odotellaan. Aika hyvä säästö max 10 minuutin "vaivasta". Tarjoukset ainakin Elisalta ovat olleet pariksi vuodeksi kerrallaan.
Pistä linkki tuolle foorumille?
https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/operaattorien-vastatarjoukse…
Vierailija kirjoitti:
Elisa 9,90/kk. puhelut, netti.
Liittymä otettu reilut 10v sitten
Ei löydy tämmöistä liittymää Elisan vanhoista liittymistä.
https://elisa.fi/attachment/content/EL_matkapuhelinliittymien_hinnasto_…
Joku 10 kuussa Dna, mies Ina neuvottelee uudet liittymät mulle ja lapsille. Se ei suostu maksaa liikaa. Mulle riittää vähän hitaampikin liittymä, kun en hirveesti puhelimella netissä seikkaile.
Joo ei ne niitä edullisia liittymiä mainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa 9,90/kk. puhelut, netti.
Liittymä otettu reilut 10v sitten
Ei löydy tämmöistä liittymää Elisan vanhoista liittymistä.
https://elisa.fi/attachment/content/EL_matkapuhelinliittymien_hinnasto_…
Mitä ei löydy? Tuota hintaako? Ei varmastikaan, jos se on ollut erikoistarjous. Itse ostin kesäkuussa 2010 Elisalta HTC Desire -puhelimen diilillä, jossa mukana tuli edullinen 3G-liittymä. Taisi nimi olla Mega Desire tai jotain. Tuskin löytyi koskaan mistään perushinnastosta. Tarjoushinta oli pysyvä, mutta luovuin siitä siirtyessäni 4G-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kohta 10v vanha liittymä joka alunperin 20M 3G, sitten 50M 4G ja nyt 100M 4G. Toki hintakin siinä sivussa noussut 13,90->20,90. Mutta edelleen olen ihan tyytyväinen pysyvään 20,90 hintaan, ei tarvi stressata jatkuvista liittymien vaihdoista.
Kohta varmaan halvin uusi liittymä rajattomalla netillä 39,90 kun 4G poistetaan tarjonnasta. Tuota saa sitten 29,90 "tarjoushintaan" jos yrittää vaihtaa. Parempi tämä pysyvä 20,90 hintainen.
Numeronsiirron voi tehdä ja aivan hyvin peruuttaa, jos vastatarjous ei olekaan nykyistä parempi. Ei siinä tapauksessa tarvitse kuin peruuttaa numeronsiirto sen siirtoajan kuluessa (olikohan viikko) ja homma jatkuu entisellään.
Jos saat vaikka vitosen halvemmalla per kk, tekee se kahdessa vuodessa 120 euron säästön.
No ei satamegasta mutta elisan latausliittymä ihan riittävän nopealla netillä 9,9 ja puhelut + viestit käytön mukaan.
Dna prepaid 50m 19,90 30päivää.
Olisin vaihtanut kuukausi sitten telialta elisalle, mutta sitten telia tarjosi 24kk 17,90,-/kk ja pysyinkin sitten siellä. Netti on 150M ja puhelut ja viestit rajattomat.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän ne halvat joilla kehuskellaan ovat tilapäisiä alennuksia, jopa määräaikaisia sopimuksia.
No ei tietenkää oo. Kaikki perustuu liikevaihtoon ja sen kasvuun. Ihan järkiperusteista. Yritykset esim. operaattorti kehittää koko aika yhteyksiä, laajentaa niitä ym. siihen menee valtava määrä rahaa.
Mulla on kakkosasunnolla dna taloyhtiön laajakaista ja sen lisänopudella saa kaupanpäälle mobiilinetin 15€/kk 100 megaa, puhelut minuuttihinnalla. Mulla tuo on kotona mokkulassa kodin nettinä. Mutta onphan "mökillä" laajakaistassa puhtia jos kattelee leffaa.
Vierailija kirjoitti:
3G poistuu, ei 4G.2G jää, koska puhelut kulkee sen verkon kautta
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo monta vuotta. Aina kun on päättymässä, niin soittelevat ja uusitaan.
Liittymät on sellasia, että parhaimmat hinnat saa vaihtamalla operaattoria. Vaikka olisit asiakkaana kymmeniä vuosia, et saa siitä mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
No ei satamegasta mutta elisan latausliittymä ihan riittävän nopealla netillä 9,9 ja puhelut + viestit käytön mukaan.
Dna prepaid 50m 19,90 30päivää.
Milloin tuo tarjous päättyy? Sehän oli määräaikainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää halpoja liittymiä. Elisa 14.90/ kuukausi. Puhe netti kaikki tuohon hintaan.
jatkan että hinta voimassa vielä n. vuoden. Tätä ennen oli rajaton 9.90 kk kaksi vuotta, mutta siihen hintaan ei enää saanut jatkettua.
Tarjottiinko tuota 14,90 numsin myötä vai kysyitkö vaan suoraan uutta tarjousta?
Numeronsiirron myötä ja tapahtui vuonna 2020.
Taisi olla niin, että tuli tekstari Elisalta ennen sopimuksen päättymistä tuohon hintaan (14,90e) ja koitettiin saada numeronsiirron myötä (Moihin) pysymään tuossa 9.90 e/kk, mutta ei saatu ja tyydyttiin sitten tuohon 14.90 e hintaan.
Eli tuolla numeronsiirrolla "uhkailulla" ei saatu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5,90 e/kk, Saunalahden/Elisan liittymä 50 megan nopeudella, rajaton datankäyttö. Ei sisällä puheluita (en puhu).
Teen saman jumpan joka toinen vuosi: siirrän numeroni Moille, minkä jälkeen odotellaan vastatarjousta Elisalta. Ottavat siis itse yhteyttä tekstiviestillä, soittelevatkin tarvittaessa perään. Sitten vaan tsekataan vastatarjous, hyväksytään se ja Elisa hoitaa kaikki peruutukset Moille päin. Numero ei siis ehdi siirtyä, ts. jumppa ei vaikuta minuun käytännössä mitenkään.
Matkapuhelinfoorumilta kannattaa tsekata, minkälaisia vastatarjouksia on tarjottu. Minulle esimerkiksi tarjottiin ensin 16,90 e/kk. Sanoin että ei vetele, koska parempaankin olette pystyneet, ja kas, kummasti tippui hinta.
En usko.
Olisi parempi uskoa, minäkin teen juuri noin ja perheemme kaikki liittymät ovat noin puolet listahinnoista. Operaattoreilla tämä käytäntö on täysin kaavamaista, jokaiselle tilanteelle on oma hintansa. Halvin hinta on ns. rescue-hinta, numeron pitää olla siirtymässä.
Pikkusen vaivaahan siitä on joka vuosi, mutta hyvälle tuntipalkalle pääsee, varsinkin jos on useampi liittymä.
Tärkeintä tässä on se ettei laita uuden operaattorin simmejä puhelimeen, vaan odottaa rauhassa vanhan operaattorin soittoa ja vastatarjousta.
Vanhoja asiakkaita tässä pissitään silmään oikein urakalla.
Vaihtuuko puhelin numero
Ei vaihdu, eikä nimenomaan saa vaihtua. Pitää ottaa liittymä toisesta firmasta(oikeastaan mikä tahansa liittymä käy) nykyisellä numerolla. Sitten vaan odottelet vastatarjousta. Uuden operaattorin simmit tulevat postista, mutta niitä ei saa laittaa puhelimeen, muuten siirtyminen clousautuu etkä ole enää rescue-asiakas.
Päälle 10v sitten otettu 9,90e/kk DNA:lta, rajaton netti (4g) ja puhelut/tekstarit vissiin eri maksulla (tosin niitä en käytä). Vertasimme joskus miehen uutta kalliimpaa Elisan 4g-liittymää ja omaani, ja tämä on nopeampi ja toimii paikoissa joissa mies voi vain haaveilla esim. Netflixin katseluun riittävästä netistä, kuten mökillä. On niin vanha liittymä, että eivät DNA-kaupassa suostuneet edes siirtämään sitä äitini nimistä minun nimiini, kun tulin täysi-ikäiseksi. Olisi pitänyt maksaa 1,5-kertainen hinta samasta. Liittymä on siis äitini nimissä, ei tosin vaikuta mihinkään.
Mä soitin suoraan toiselle operaattorille myyntinumeroon ja kerroin, että mulla on tämmöiset liittymät tällä hetkellä Elisalla ja haluan vaihtaa sieltä pois. Että millaisen tarjouksen voit mulle antaa, jos ottaisin nämä teiltä. Ja näin sain siis edullisemmat, kuin mitä ois ollut jos oisin suoraan nettisivuilta klikkaillut. Kannattaa sullakin soittaa vaan muualle, turha odotella Elisalta mitään alennettuja hintoja. Tai sitten siellä valitaan asiakkaat arpomalla, osa saa mennä, osasta pidetään kynsin ja hampain kiinni.
t. Elisaan pettynyt