Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä Anna Erikssonin hääpuvusta, sisältää linkin

Vierailija
11.08.2008 |

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1568515



Luin jutun ja yhdyn täysin Kaarina Suonperän mielipiteisiin.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti mun mielestä hiukset+huntu näyttää hienolta.



(Kaarina on aika säälittävä tapaus)

Vierailija
2/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta jokainen saa mun puolesta pukeutua häissään kuten haluaa, ei kuulu pätkääkään muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaista odotinkin

Vierailija
4/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna oli kaunis ja onnellisen näköinen. Miksei morsian saa olla seksikäs? Ei millään pahalla mutta Suonperällä aatamin aikaiset ajatukset...



Kuka morsian on neitsyt nykyään ? ?



Kehitystä ja uudistusta häät kaipaa.



Minusta ihanan raikas olemus, kesäinen, niinkuin kesähäissä voikin olla.



ONNEA ANNA !

Vierailija
5/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletusta tosiaan kaipaa nämä vanhat jäykät tavat, kas kun sinne 1800-luvulle ei enää ole paluuta, ei millään!

Vierailija
6/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukua, kattausta myöten. Minkään etiketin mukaan pakko mennä.



Puku juuri Annan tyyliä, sensuelli, seksikäs. Ei mitään kohisemisen aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää pukeutumisen besserwisserit jotka on heti kommentoimassa lehtiin tapakulttuuria vaikuttaa vähän hölmöiltä. Ihan kuin olisi hyvätapaista sanoa morsiamelle että kauhee puku, kuin sä tollasen laitoit.

Vierailija
8/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä oli kai Annan elämän yksi tärkeimmistä, ja eipä voi sanoa, että hän sitä puvullaan olisi kunnioittanut. Ihan Annan tyylinen, homssuinen, sotkuinen eikä todellakaan kirkkoon sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli rohkea muttei mielestäni sentään mauton (vrt. Anitra Ahtola), tuo "Täti Sininen" iänikuisissa kajaleissaan ja sinisissä jakkupuvuissaan on itse aika tyylitön...

Vierailija
10/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä oli kai Annan elämän yksi tärkeimmistä, ja eipä voi sanoa, että hän sitä puvullaan olisi kunnioittanut. Ihan Annan tyylinen, homssuinen, sotkuinen eikä todellakaan kirkkoon sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanat muistot hääparille ja vieraille. Jäykät, kaavamaiset häät kamalia.



Mitä väliä syökö sitä nyt etiketin mukaan, kunhan on hauskaa ja kaikki viihtyy.

Vierailija
12/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan sen vihkimisen voinut toimittaa rannalla. Musta ei ole sopivaa mennä kirkkoon tollaisissa pukimissa. Eihän ruokapöytäänkään istuta uikkareissa? (ainakaan meillä)



Ja avonainen tukka suuremmissa juhlissa (häät, Linnan juhlat yms.) on aina sotkuisen näköinen!

Vierailija
14/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk koht en tykkää enkä myöskään kampauksesta. Ei mitään tiukkaa nutturaa olisi tarvinnutkaan laittaa mutta Annan hiukset ei tosiaan ole niin hienot että olisivat minkään näköiset auki ollessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirkossa tulisi peittää olkapäät ja välttää muutenkin liian paljastelevia asuja. Mikä pakko on mennä kirkossa naimisiin jos ei viitsi kunnioittaa kirkkoa?

Vierailija
16/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nätti ja Annan tyylinen. Harva morsian on yhtä kaunis ja hyväkroppainen kuin Anna. Minusta oli tosi upea ilmestys!

Ja samaa ei voi sanoa keskivertomorsiamista... Karseita hevosnaamoja ja tukka kietaistu jollekin järkylle nutturalle ja vielä jotain ällöraitoja... Yäääks! Sellaisten morsianten puolesta säälittää, mutta Annaa voi vain ihailla.

Tosi upea ilmestys. Hienoa, että hiukset olivat auki, minusta ainakin on kivaa vaihtelua että joku uskaltaa pitää hiukset auki, eikä ole niitä iänikuisia nutturakampauksia tai jotain kananperseviritelmiä, missä tököttää samanlainen kökkö ruusu kuin sulhasen rinnuksessa.

Vierailija
17/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat siististi kammatut. Annan hiukset olivat homssuiset kuten aina. Hänen hiuksensa eivät ole kauhean hyväkuntoisen näköiset, olisivat näyttäneet paremmilta kiinni. Hääpuku oli sellainen, että voisin hyvin kuvitella Britney Spearsin laittavan sen päälleen. Juhlalliseen kirkkovihkimiseen se ei sovi. Anna on kaunis nainen, mutta tyyliä hänellä ei juurikaan ole.

Vierailija
18/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(matkalla hääpaikalle), ja suojata näin ryöstäjiltä. Huntukin oli alunperin paksua kangasta...Joten se siitä hunnun "ikiaikaisesta merkityksestä". Merkitykset elävät samoin kuin yhteiskunta.



Tyylistä ja kirkon arvojen kunnioittamisesta voi toki puhua ja esittää mielipiteensä, mutta tuo "neitsyt"-juttu ja hunnun merkitys neitsyen merkkinä nyt meni vähän saivartelun puolelle...Ajan saatossa symbolit menettävät merkityksiään ja saavat uusia yhteiskunnan ja sen tapojen muuttuessa. Oikeasti nykyaikaisista morsiammista vain murto-osa on neitsyitä, mutta eipä tulisi varmaan mieleenkään (edes ko. kirjoittajalle), että poistetaanpa hunnut hääliikkeistä ja hääpuku-katalogeista...Huntu on osa hääperinnettä ja -eleganssia, vaikkei neitsyys enää juuri olekaan. Eikä kai Sunperälläkään olisi ollut mitään nokankoputtamista Eriksonin hunnunkäyttöön, jos tämä olisi yhdistänyt sen peittävämpään asuun (ihan kuin se tekisi hänestä yhtään enempää neitsyen)? Aika kaksinaismoralista.



Minä en henkilökohtaisesti pitänyt puvusta. Enkä sen paljastavuuden takia, vaan ihan vaan siksi, ettei se ollut minusta kaunis. Mutta jos Anna pitää, sehän on pääasia. Ja jokainen kai saa vannoa ikuista rakkautta tukka auki, tukka nutturalla, minihameessa tai kokovartalokaavussa, juuri niin kuin itse parhaakseen näkee. Ymmärrämme varmasti kaikki, että sillä ei ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa, kuinka hyvin liitto tulee toimimaan tai kuinka paljon hääjuhlaansa arvostaa ja avioliittoa kunnioittaa...Parhaiten kai kukin morsiuspari kunnioittaa hääjuhlaansa pukeutumalla juuri ITSENSÄ ja oman makunsa mukaisiin vaatteisiin hääpäivänään, ei muiden valitsemiin vetimiin.



Ainoa asia, minkä allekirjoitan jutussa, on se, että tiettyjä tahoja ja instituutioita pitää kunnioittaa. Mikäli haluaa mennä kirkossa naimisiin, kuuluu sivistykseen ja hyviin tapoihin kunnioittaa kirkon tapoja ja etikettiä. Olkapäät tulee yhä edelleen peittää kirkossa, ja liian paljastavia asuja tulee välttää. Ihan sama juttu, kuin että kyläillessä kunnioitetaan ko.perheen tapoja ja sääntöjä; vaikka meillä saa syödä sohvalla, en tee sitä ystäväperheen luona, jos heillä sitä tapaa ei arvosteta.

Kukin saa olla niin vapaamielinen kuin haluaa pukeutumisensa ym. suhteen, mutta sitten voi järjestää häänsä muualla kuin pukeutumiskoodatussa paikassa...Siinä Suonperä oli oikeassa, että avoin tukka ja paljastava mekko sopisivat paremmin puutarhajuhliin.

Vierailija
19/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun makuuni puku ei ollut, en myöskään pidä auki olevista hiuksista.

Anna oli kuitenkin huomattavasti iloisemman näköinen morsian kuin Karita Tuomola, jota minusta aivan liikaa niin kovasti ylistetään, ei hän ainakaan morsiamena kovin kummoinen ollut. Yhtä jäätävä kuin aina.

Vierailija
20/60 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kirkollisen vihkimisen haluaa, on mielestäni vähintäänkin asiallista kunnioittaa kirkkoa, sen edustamia arvoja ja perinteitä.



Annan puku on alusvaate, kuin korsetti alushameen kanssa. Naurettava, mauton, huomionhakuinen. Vaikea tajuta, että joku aikuinen ihminen haluaa pukeutua tuollaiseen viritelmään hääpäivänään, kirkossa, kaiken kansan edessä ja tulla siinä kuvatuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän