Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin töihin kannattaa 9v työttömänä olleen hakeutua, jos tavoitteena on 3000e/kk nettopalkka? Koulutuksena vain Lukio

Vierailija
20.08.2021 |

Tuon verran pitäisi ansaita, että sinkkuna PK-seudulla pääsisi elämää rakentamaan kunnolla...Eli joku omistusrivari/kaksio hyvältä alueelta jne.

Mille alalle, tai mihin töihin kannattaisi hakeutua?

M35

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettä esittelemällä somessa tienaa vissiin oikein hyvin.

Vierailija
82/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusalalle tradenomi-opintojen kautta. Aloitin 10v sitten täysummikkona korvausratkaisijana 2200e palkalla. Vuosien saatossa osaaminen lisääntyi ja palkka nousi korvausratkaisijana yli 3000e, koska osaamista ja pysyvyyttä arvostetaan. Rankkaa hommaa niin yleisesti ottaen pysyvyys alalla on huonoa, vaikka onkin ”siistiä sisätyötä”. Nyt olen edennyt asiantuntijaksi ja palkka yli 4000e. Miehiä on alalla vähemmän ja etenevät yhtiöissä aina naisia nopeammin.

Etkä silti saa 3000 puhtaana käteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäksi. Ei kukaan ota töihin parhaat vuotensa työttömänä ollutta. Saman ikäisillä voi olla jo 15-17 vuotta työkokemusta.

Vierailija
84/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskakuskiksi

Ei todellakaan hommaan ole unnukoista.

Vierailija
85/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs näillä spekseillä:

Taustalla lukio hyvin arvosanoin, ja kaksi ammattikoulutusta (taideala + hoitoala)

Työtön en ole ollut koskaan, taustaa myös yrittäjänä, tosin mieluiten haluaisin kuitenkin palkkatöihin.

Ei mielellään vuorotyötä.

Bruttopalkka 3000€ (nykyinen bruttoni on 2000€ ja siihen olen kyllästynyt), tai alkuun ainakin n. 2800€.

Olen valmis opiskelemaan, ja hyvä lukupää löytyy.

Vierailija
86/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ap kuuna päivänä saamaan tuollaista palkkaa.

Vierailija
87/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs näillä spekseillä:

Taustalla lukio hyvin arvosanoin, ja kaksi ammattikoulutusta (taideala + hoitoala)

Työtön en ole ollut koskaan, taustaa myös yrittäjänä, tosin mieluiten haluaisin kuitenkin palkkatöihin.

Bruttopalkka 3000€ (nykyinen bruttoni on 2000€ ja siihen olen kyllästynyt), tai alkuun ainakin n. 2800€.

Pari faktaa:

Taideala - ei ole töitä.

Hoitoala - miksi olet kouluttwtunut alalle, jossa tehdäön vuorotyötä, mutta et sitä halua tehdä?

Sama kuin kertoisit kouluttautuneese logistiikan alalle, mutta et halua tehdä varastoduunia.

9v työttömänä olemisen jälkeen kannattaa varmaan mennä siihen työhöpaikkaan, joka ylipäänsä palkkaa töihin kuin miettiä, mitä kannattaisi tehdä.

Vierailija
88/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs näillä spekseillä:

Tutkin hiljattain kotikaupunkini ammattikorkeakoulun tarjontaa ja noilla kriteereillä löytyi geronomi, sosionomi koulukuraattorin painotuksella, fysioterapeutti ja pari insinöörikoulusta. 3000€ palkkoja lupaillaan mutta todellisuudesta en sit tiedä.

Olisiko näissä ideaa sinulle? Itse lähtisin palkan perässä mutta ei ole lahjoja tuohon suuntaan.

Vierailija
89/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs näillä spekseillä:

Pari faktaa:

Taideala - ei ole töitä.

Hoitoala - miksi olet kouluttwtunut alalle, jossa tehdäön vuorotyötä, mutta et sitä halua tehdä?

Sama kuin kertoisit kouluttautuneese logistiikan alalle, mutta et halua tehdä varastoduunia.

9v työttömänä olemisen jälkeen kannattaa varmaan mennä siihen työhöpaikkaan, joka ylipäänsä palkkaa töihin kuin miettiä, mitä kannattaisi tehdä.

Piikitellä osaat mutta entä lukutaito?

Kysyjä ei ole koskaan ollut työtön, vaan näyttää miettivän alan vaihtoa.

Vierailija
90/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huume bisneksellä helposti.

Vierailija
91/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubemieheks

Vierailija
92/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs näillä spekseillä:

Pari faktaa:

Taideala - ei ole töitä.

Piikitellä osaat mutta entä lukutaito?

Kysyjä ei ole koskaan ollut työtön, vaan näyttää miettivän alan vaihtoa.

9v työttömänä. "Ammattini on työtön, mietin alanvaihtoa"

Vierailija
93/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahtaajan liksa alkanee jostain 5000e, roskakuski saanee hieman alle 4000e(?), kumpikin sopii oikein hyvin tolla koulutustasolla.

Vierailija
94/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi kannustavia kommentteja täällä taas. Itsellä vähän samanlainen tilanne kun aloittajalla. Olen 30- vuotias, yliopisto-opintoja on takana, mutta masennuksen takia tutkinto jäänyt kesken. Ei kesätöitä kummempaa työkokemusta ja töitä pitäisi saada. Tosin mulle riittäisi vaikka 1000 kuussa kunhan vaan saisi töitä. 

Vierailija
95/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs näillä spekseillä:

Pari faktaa:

Taideala - ei ole töitä.

Jestas sentään, opettele lukemaan. En ole ap ja siksi speksit ja lähtötiedot on erit kuin aloituksessa! Taidealalla olen tehnyt töitä yrittäjänä pitkään, mutta sitä en enää halua, vaan varmemman tulonlähteen. Hoitoalani on päiväkodin hoitaja, eikä se ole vuorotyötä. Varma työpaikka se on, mutta bruttopalkka 2000€ ei enää riitä. En ole koskaan, päivääkään ollut työtön, nyt olen äitiyslomalla ja suunnittelen uudelleen kouluttautumista parempipalkkaiseen työhön. Töiden saaminen ei ole ongelma.

Vierailija
96/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut 9 vuotta työttömänä, niin tuosta laitostumisesta on enää hankala nousta. Jos joku palkkaa tuolla historialla, niin sekin on jo jotain. Liksa on sitten mitä se sattuu olemaan. Kaukana ollaan 4500€ bruttotuloista jotta saisit sen 3000€ käteen.

Toki jos teet 16 tuntisia päiviä ja rupeat ruokalähetiksi, niin voit pienen oppimisen jälkeen päästä noihin lukemiin.

Vierailija
97/107 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahtaajan liksa alkanee jostain 5000e, roskakuski saanee hieman alle 4000e(?), kumpikin sopii oikein hyvin tolla koulutustasolla.

Koulutustasolla kyllä. Mutta kummassakaan ei nyhvöt pärjää.

98/107 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisinta tuolla taustalla on tehdä töitä - melkein mitä tahansa melkein millä palkalla tahansa.

Kun on päässyt työhön kiinni, voi ryhtyä suunnittelemaan seuraavia askeleita.

Vierailija
99/107 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruton pitäisi olla n 5500e. Tuohon ei pääse moni koulutettukaan kymmenien vuosien kokemuksella

Mutta onnea hakuun, ehkä ihmeitä tapahtuu😂

Vierailija
100/107 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin kusetus on kuvitella että töissä olemalla pääsee parempiin töihin. Ei pääse, vaan uskotellaan että ihmiset ottaisivat ikäviä töitä.