Jaahas. Tein tässä jo ennakkosuunnitelmia joulua varten ja nyt on niin että meillä on todella täyttä. Esikoinen on aloittanut
seurustelun ja hänen poikaystävänsä tulee meille aattona syömään. Tämä tarkoittaa ettei velejeni ja hänen puolisonsa ja heidän yhteinen lapsi mahdu meidän pöytään enää. Riittääkö etten ota yhteyttä veljeeni ja hän ymmärtää viettää joulunsa oman perheen parissa vai pitääkö minun erikseen ilmoittaa että vietämme nyt oman perhejoulun?
Kommentit (13)
No kyllä minä pitäisin kohteliaana ilmoittaa jos näin on kuitenkin vuosia tehty. Että voivat tehdä omat suunnitelmansa eikä käy niin että aatonaattona soittaa sinulle että mihinkäs aikaan on sopiva tulla.
Ilmoitat tottakai että suunnitelmiin on tullut muutos. Jos on lahjoja, ne voi toki vaihtaa ennen aattoa.
Elokuussa sovitte joulujärjestelyistä.... huoh.
Vau! Yksi ihminen täyttää kolmen paikan!
Teillä ei siis ole olemassa toista pöytää jonka voi nykäistä siihen? Tai ei mahdu illalla vaikka glögille.
Esikoinen ei välttämättä jouluna enää seurustele :)
Meillä on kolme lasta ja kaikki alkoivat seurustella. Mummi ja pappa ja veljeni perhe ovat myös kuuluneet joulupöytäämme. Ostin 14 hengen ruokapöydän, jota saa tarvittaessa vielä jatkettua kuudelle.
Eli siis aiemmin ollut kuusi hlöä? Veli+vaimo+lapsi sekä esikoinen ja vanhemmat? Nyt siis seitsemäs ei mahdu pöytään? Onko aiemmin ollut siis neljän hengen pöytä ja päissä yhdet ?
Liian aikaista miettiä joulua elokuussa.
Meillä on aina jouluna 20-25 henkeä ja ruokapöytään mahtuu 10-12. Kaikille ei siis riitä pöytäpaikkaa, mutta jokainen ymmärtää kyllä tämän. Aika harvassa taloudessa on mahdollisuutta ruokapöytää yli kymmenelle hengelle, tuntuu jotekin absurdilta rajoittaa vierasmäärää pöytäpaikkojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Liian aikaista miettiä joulua elokuussa.
Niin no, itse mietin joulumuistamisia kesäkuussa, kun keräsin niitä varten koppakaupalla villiyrttejä.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen ei välttämättä jouluna enää seurustele :)
Seurustelee, jos äippä sanoo niin. Ei välttämättä tuon pojan kanssa. Eihän joulusuunnitelmia voi viime tipassa mennä muuttamaan.
Ilmoita hyvissä ajoin veljellesi jotain kautta että nyt teille ei sovi tulla. Osaa sitten järjestää joulunsa juhlinnan.