Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi älypuhelinta edelleen kutsutaan puhelimeksi, vaikka sillä soitetaan aniharvoin?

Vierailija
20.08.2021 |

Itse soitan korkeintaan kerran viikossa. Ystävien kanssa käytännössä pelkästään viestitellään. Sama asia töissä.

Käytän "puhelintani" tuntikausia päivittäin, mutta en juuri koskaan puheluihin.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä soitat harvoin, niin muutkin soittavat harvoin. Jäätävä logiikka.

Vierailija
2/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomer?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer?

Minä olen töissä, sinulla niitä ei taida olla.

Vierailija
4/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs toisella puolella asuva kaverini tosiaan väitti, että hänen paikallisella kaveripiirillään ei ole mitään viestittelysovelluksia. Lähinnä kai jotain ikuisia poikamiehiä ja peräkammarinpoikia. Tosiaan tällaisiakin ihmisiä löytyy ihan keski-ikäisistäkin näköjään, ainakin maaseudulla ja periferiassa.

Vierailija
5/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä sopiva nimi siis :)

Vierailija
6/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*toisella puolella Suomea

Vierailija
7/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, totta!

Vierailija
8/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer?

Minä olen töissä, sinulla niitä ei taida olla.

Osaatko lukea? Ilmeisesti et.

ap

Vierailija
9/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäiset vanhempani lähinnä soittelevat ja tuntuvat kuvittelevan, että puhelimeen vastataan vielä vuonna 2021 "välittömästi" :D

Vierailija
10/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon helpotukseksi pannu merkille että julkisilla paikoilla eivät enää kännykät soi tai piipittele juurikaan. Toista se oli sillon alkuaikoina kun jatkuvaa kova-äänistä pimputtelua joka suunnassa. Ihmiset on näköjään oppineet ja hyvä niin.

Vierailija
11/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jonkin puhelinaspan ahtaaseen kuutioon pakkoistutettu vastailemaan puheluihin tai joutuu suupalttina muutoin jotain myyskentelemään, kaipa siihen puhelimeen työpäivänkin aikana tulee pälätettyä nykyäänkin.

Asiantuntijatöissä sen sijaan on jo ajat sitten siirrytty modernimpiin ja vähemmän häritseviin asynkronisiin viestintämuotoihin.

Vierailija
12/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs toisella puolella asuva kaverini tosiaan väitti, että hänen paikallisella kaveripiirillään ei ole mitään viestittelysovelluksia. Lähinnä kai jotain ikuisia poikamiehiä ja peräkammarinpoikia. Tosiaan tällaisiakin ihmisiä löytyy ihan keski-ikäisistäkin näköjään, ainakin maaseudulla ja periferiassa.

Katsos, me aikuiset kun teemme töitä, niin heihin ei millään Whatsappilla yhteyksiä pidetä. Sinulla ei taida aiheesta juuri kokemusta ollut.

Vierailija
13/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jonkin puhelinaspan ahtaaseen kuutioon pakkoistutettu vastailemaan puheluihin tai joutuu suupalttina muutoin jotain myyskentelemään, kaipa siihen puhelimeen työpäivänkin aikana tulee pälätettyä nykyäänkin.

Asiantuntijatöissä sen sijaan on jo ajat sitten siirrytty modernimpiin ja vähemmän häritseviin asynkronisiin viestintämuotoihin.

Kyllä se myynti ja vastilu työ on kuule tärkeää työtä sekin. Sinulla työtä ei taidakaan olla niinpäniin

Vierailija
14/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se myynti ja vastilu työ on kuule tärkeää työtä sekin. Sinulla työtä ei taidakaan olla niinpäniin

Apukoulutaustaa?

Vierailija
15/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, me aikuiset kun teemme töitä, niin heihin ei millään Whatsappilla yhteyksiä pidetä. Sinulla ei taida aiheesta juuri kokemusta ollut.

Ei Whatsappia tietoturva-aukkojen vuoksi tulekaan käyttää. Toinen boomer?

Vierailija
16/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on edelleen perinteinen Samsungin kännykkä, jos on tasan tarkkaan kaksi sovellusta. Sillä voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä, mutta ei ottaa valokuvia tai surfata netissä. Kavereitten kanssa pidämme yhteyttä pääasiassa tekstiviestein ja puheluita käytän ensisijaisesti tapaamisten sopimiseen, en turhaan jaaritteluun. Nettiä varten minulla on pari viimeisen päälle viriteltyä tietokonetta ja valokuvausta varten kaksi digikameraa.

En välttämättä edes ota tuota kännykkää mukaan jos käyn muutaman tunnin hoitamassa asioita kaupungin keskustassa tai vähän pidemmällä lenkillä. Ei se maailma romahda jos on muutaman tunnin irti netistä tai ei tavoita soittamalla. Kotona voin sitten katsoa onko joku soittanut tai lähettänyt tekstiviestin. Tuntemattomiin numeroihin en edes vastaa ja tutut numerot ovat valmiiksi tallennettuna olipa kyse yksityishenkilöstä tai firmasta, josta olen ehkä tilannut jotain.

Vierailija
17/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näkee vain itsensä. Koska hän ei soita usein, kukaan muukaan ei soita usein.

Vierailija
18/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sivuten, muistan kun viime vuosikymmenen alkupuolella alkoi tulla "isoja" puhelimia. Näitä haukuttiin kengänpohjapuhelimiksi jne. Sain työnantajalta Galaxy Note II:n, jonka näyttö oli huimat 5,5 tuumaa! :D

Muistan, että julkisella paikalla "jättipuhelimen" korvalla pitäminen (kyllä, siihen aikaan vielä käytettiin sitä puhelinominaisuuttakin) sai olon tuntumaan vaivautuneen itsetietoiselta. 

Niin ne ajat muuttuvat. 90-luvulla eräs tuttavaveljespari suu vaahdossa uhosi, etteivät aio koskaan hankkia kännykkää, koska se on "juppien laite". No, niinpä vaan sitten taipuivat teknologisen edistyksen edessä ja ovatpa jopa Facessa nykyisin. 

Vierailija
19/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan monta kertaa päivässä. Tekstareita ehkä kaksi kertaa viikossa. Lisäksi luen ehkä pari kertaa viikossa uutiset kännykällä. Muuta en kännykällä tee.

Vierailija
20/66 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etymologinen asia - "puhelin" on tuttu sana ja jää mukaan roikkumaan vaikka asia johon se viittaa on muuttunut huimasti.

Kaipa joku "minitietokone" olisi osuvampi nimitys?