Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hittoa? Joku haki mun paketin postista??

Vierailija
15.09.2014 |

Tilasin monen sadan euron arvoisen tuotteen viime viikolla. Sain tilausvaiheessa Postin seurantakoodin. Tuotetta ei ole maksettu, siitä tulee lasku perään.
Katsoin aamulla, että lähetys on saapunut toimipaikkaan. Kävin nyt töiden jälkeen hakemassa sitä, mutta se oli jo noudettu! Netistä näkyy, että paketti on haettu ja kuittauksen tehneen nimi näkyy myös. Se näyttää virolaiselta nimeltä.
Postissa sanottiin, että tällä miehellä oli mun valtakirja. EI OLLUT! Ikinä kuullutkaan tuollaista nimeä! Postissa ei osattu heti sanoa, miten tässä pitäisi toimia. Lähetyskodia ei anneta ulkopuolisille, eli he eivät oikein uskoneet minua.
Mitä ihmettä nyt teen? Rikosilmoitus nimen perusteella? Uskooko minua kukaan?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleihin postipaketteihin ei tarvita valtakirjaa, elleivät ne sisällä kirjaaminen-lisäpalvelua, tai ellei epäillä väärinkäytöstä.
Postin täti

Vierailija
62/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran lähetettiin saapumisilmoitus, joku paketti oli noudettavissa mun nimellä ja olikohan Vääksyn postista. En ole siis ikinä edes käynyt missään Vääksyssä. Olisin voinut ihan pokkana varmaan hakea sen paketin, mutta laitoin asiakaspalveluun viestiä, että nyt on vähän väärälle henkilölle lähetetty tuo saapumisilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:34"]Menikö joku oikeasti näinkin huinoon provoon? Ainahan postissa vaaditaan henkkarit ja lähetyskoodi. Ainakin täällä, jos joku muu hakee, niin pitää olla esittää allekirjoitettu valtakirja, henkkarit ja puhelinsoitto, että tän niminen ihminen hakee tämän paketin, jo ennen noutoa. [/quote] Kyllä täällä päin ainakin mun aviomies voi hakea minulle osoitetun paketin ilman henkkareita ja valtakirjaa...Itse jouduin kyllä erikseen hakemaan omat henkkarini, kun omaa pakettiani hain...

[/quote]

Juu, ei meilläkään mitään valtakirjoja kysellä, jos mies hakee pakettini tai minä hänen pakettinsa.

Vierailija
65/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:40"]

Äitini sai kerran vahingossa jonkun muun paketin ja huomasi vasta kotona. Täysin mahdollinen tilanne tämäkin mielestäni.

[/quote]

Mullekin käynyt tämä kerran.

Vierailija
66/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sen joltain nettikirpparilta ostanut, niin varmaan sen tuotteen LÄHETTÄJÄ on tässä jutussa mukana.. Antanut lähetyksen tiedot, sinun nimen, osoitteen ja muut jollekin kaverilleen, joka on käynyt sitten paketin noutamassa.

Vierailija
67/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Aika epätodennäköistä että löytää tuolla tavalla lähetyksen jota ei ole vielä haettu ja että se olisi vielä samassa kaupungissa. Sen verran paljon noita koodeja on.

Hieman epäilen koko juttua, koska tuo vaatisi ensinnäkin sen lähetyskoodin, jonka saaminen on todella epätodennäköistä ja lisäksi vielä valtakirjan. Jos juttu on totta, niin APna olisin huolissani siitä kuka hänen tekemisiään seuraa noinkin läheltä.

[/quote]

Mulle on käynyt näin: kävin hakemassa pakettia pakettikortilla (jossa lähetystunnus), ja mulle annettiin ihan väärästä paikasta tullut paketti. Eivät edes kysyneet henkilötodistusta. Totesin etten ole tilannut kyseisestä firmasta mitään vaan XXX firmasta. Kohauttelivat hartioitaan, ja sanoivat, että tämmönen tämä paketti nyt on ja piste. Minun pitäisi itse tietää paremmin mistä tilailen tuotteita. Käänsin paketin ympäri, ja katsoin nimeä, ja saajana oli mies - olen itse nainen. Näytin nimeä postin virkailijalle, ja kysyin jo aika ärsyyntyneenä näytänkö kyseiseltä henkilöltä, ja jospa nyt antaisit sen minun pakettini.

Vasta tämän jälkeen alkoi minun pakettini etsintä (virkailija oli todella tympääntynyt ja epäkohtelias, kun joutui etsimään pakettiani), ja löytyihän se sitten viimeinkin. Viivakoodit olivat menneet väärin, eli minun paketissani oli miehen viivakoodi, ja hänen paketissaan minun. Hauskinta oli se, että vielä tämänkin jälkeen virkailija yritti kääntää virheen minun viakseni.

Että tällaistakin voi sattua.

Vierailija
68/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lähetyskoodeja joskus huutonetin keskustelupalstallakin paljasteltu. Muistan keskustelun, jossa tapeltiin kovasti jostain mukikaupasta ja myyjä laittoi lähetyskoodin kaikkien nähtäville palstalle.

Vierailija
69/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:11"]Jos olet sen joltain nettikirpparilta ostanut, niin varmaan sen tuotteen LÄHETTÄJÄ on tässä jutussa mukana.. Antanut lähetyksen tiedot, sinun nimen, osoitteen ja muut jollekin kaverilleen, joka on käynyt sitten paketin noutamassa.
[/quote] tuskin on mistään nettikirpparilta, kun lasku on tulossa vasta perästä päin. Uskon ennemmin tietomurtoon ap:n sähköpostiin.

Vierailija
70/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on hakenut mun paketteja ilman valtakirjaa, henkkarit kyllä aina kysytty häneltä. Jos sulla ap on paketinhakijan nimikin tiedossa niin helppohan se on rikosilmoitus tehdä.

Vierailija
72/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taas. No enpä saanut eilen sitä pesuria. Piti päästä hakemaan sitä Postista. Siellä oli sitten joku kesämies töissä, joka soitti kolmeen eri puhelinnumeroon, eikä asia selvinnyt vieläkään. Kolmannen puhelun jälkeen antoi minulle asiakaspalvelunumeron, johon tänään pitäisi sitten soittaa. 

Ei ollut mitään pesuria missään ja taas uudestaan se kesämies sitten kyseli, että niin siis tämähän on haettu jo tää paketti.. Että haluanko palauttaa vai..

Tilasin siis tuotteen verkkokaupasta, en nettikirppikseltä. 

Mun nimissä on myös otettu pikavippi, mutta se on tullut mun tilille. On myös tullut joku lehtitilausvahvistus sähköpostiin ja mun tilille on tullut yhden suomalaisen kaupungin nimellä rahaa (siis lukee maksajassa esimerkiksi Tampereen/Turun/Helsingin kaupunki).

Saisinpa nyt sen pesurin käteeni, niin lähtisin etsimään sitä ihmistä, joka on aiheuttanut tämän kaiken. Pesisin sen oikein kunnolla kuumalla höyryllä. Ei varmaan enää törkyilisi.

ap

Vierailija
73/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:44"]

Kyllä täällä päin ainakin mun aviomies voi hakea minulle osoitetun paketin ilman henkkareita ja valtakirjaa...Itse jouduin kyllä erikseen hakemaan omat henkkarini, kun omaa pakettiani hain...

[/quote]

Juu, ei meilläkään mitään valtakirjoja kysellä, jos mies hakee pakettini tai minä hänen pakettinsa.

[/quote]

Toivottavasti olette muistaneet nostaa metelin tuosta joka kerta. On se kumma että ne ei tajua niitä papereita kysellä ja varmistaa henkilöllisyyttä. Menee luotto kokonaan postin palveluun jos kuka tahansa voi hakea toisen paketin.

Vierailija
74/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt ihan samoin kuin joillekin edellisille, eli olen saanut (R-kiskalta) omalla nimelläni tulleella lähetyskoodilla postipaketin, jonka heti huomasin oleva osoitettu jollekulle ihan muulle.

Sanoin sitten myyjälle, että tämä ei ole minun pakettini. Myyjä siihen: ai sä et halua ottaa sitä vastaan? Minä: no en ota, kun ei ole mun paketti. Myyjä: ai palautetaanko tämä sitten lähettäjälle - ei sun ole pakko tätä ottaa, se tulkitaan sitten suoraan asiakaspalutukseksi. Minä: niin, se ei edelleenkään ole mun paketti, ja voi olla että paketin oikea vastaanottaja ehkä haluaisi saada sen. Myyjä jäi sinne pyörittelemään päätään, näytti käyvän vähän hitaalla tämän asian kanssa. Ehkä siksi, että tällaistahan ei voi mitenkään tapahtua :-D

Vierailija
75/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hakenut esim. R-kioskeilta useamman paketin ja osa kassahenkilöistä ei kysy henkkaria ollenkaan. Etsivät paketin nimen perusteella, antavat asiakkaalle ja pyytävät nimmaria alle. Tätä tapahtuu ihan pk-seudulla, ei missään viiden mummon perhekylässä.

Ja joskus tekis mieli kyllä avata suu ja kysyä mitä hemmettiä? Eihän kukaan voi olla varma henkilöllisyydestä vaan sillä perusteella, että osaan sanoa oikean sukunimen... Ja osa paketeista on vielä olleet laskulla tilattuja, eli käytännössä itse tilaajalle voisi jäädä vaan lasku käteen. :)

Vierailija
76/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
77/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 08:06"]

Voi ihan hyvin olla vain postin virhe. Minulla on kerran Joensuussa posti väittänyt, että olen itse hakenut ja kuitannut paketin. Väitin kivikovaan vastaan, ja vihdoin se paketti löytyi jostain postin uumenista.

[/quote]

Itse olen kerran hakenut postista omaa pakettiani ja sainkin saman firman paketin ja avasin sen kotona. Väärät tuotteet ja vasta silloin menin katsomaan osoitelappua. Väärä henkilö. Vein paketin samantien takaisin ja sain oikean tilalle. Postin inhimillinen virhe.

Olisi siis ollut mahdollista, että ensimmäisen paketin noutaja olisi käynyt postissa sillävälin, kun se oli virheellisesti minulla.....

Vierailija
78/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakirjan voi ihan helposti väärentää, samoin allekirjotuksen :D Mut se saattaa olla oikea nimi siinä, koska yleensä siel pitää näyttää henkkarit

Vierailija
79/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina jatkuu. Postista soitettiin. "Että juu, on se haettu se paketti. Voinko palvella jotenkin muuten?" 

KERÄTÄÄNKÖ POSTIN PALVELUIHIN TYYTYMÄTTÖMÄT IHMISET KASAAN JA LÄHDETÄÄN MIELENOSOITUSMARSSILLE!?!

Ihminen, jota en tunne ja jota en ole valtuuttanut mihinkään, on hakenut minun allekirjoituksellani pakettini. Pakettia ei ole maksettu. Minulla on nyt lasku ja sillä miehellä se pesuri. 

Joo ja kohta katkeaa verisuoni.

ap

Vierailija
80/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:33"]

No huh! Niitä seurantakoodejahan voi huvikseen syötellä postin kotisivuilla olevaan kenttään ja katsoa mihin postitoimistoon paketti menee, vastaanottajan nimeä ja sisältöä ei tietenkään näe, mutta huomasin joskus kun syötin vähän väärän numeron siihen että oli menossa aivan muualle kuin minulle (sitten huomasin virheen). 

[/quote] Aika epätodennäköistä että löytää tuolla tavalla lähetyksen jota ei ole vielä haettu ja että se olisi vielä samassa kaupungissa. Sen verran paljon noita koodeja on.

Hieman epäilen koko juttua, koska tuo vaatisi ensinnäkin sen lähetyskoodin, jonka saaminen on todella epätodennäköistä ja lisäksi vielä valtakirjan. Jos juttu on totta, niin APna olisin huolissani siitä kuka hänen tekemisiään seuraa noinkin läheltä.

[/quote]

No onhan niillä postin työntekijöillä mahdollista nähdä kaikki kuljetukset. Onhan toi virolainen voinut olla vaikka osa logistiikkaa ja ottanut lähetystunnuksen ylös, kun on tuumannut tarvitsevansa laitetta. Sitten vain tarkistaa mihin paketti meni ja väärentää valtakirja.

Ennen postiin pystyi luottamaan, ei voi enää.