Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hittoa? Joku haki mun paketin postista??

Vierailija
15.09.2014 |

Tilasin monen sadan euron arvoisen tuotteen viime viikolla. Sain tilausvaiheessa Postin seurantakoodin. Tuotetta ei ole maksettu, siitä tulee lasku perään.
Katsoin aamulla, että lähetys on saapunut toimipaikkaan. Kävin nyt töiden jälkeen hakemassa sitä, mutta se oli jo noudettu! Netistä näkyy, että paketti on haettu ja kuittauksen tehneen nimi näkyy myös. Se näyttää virolaiselta nimeltä.
Postissa sanottiin, että tällä miehellä oli mun valtakirja. EI OLLUT! Ikinä kuullutkaan tuollaista nimeä! Postissa ei osattu heti sanoa, miten tässä pitäisi toimia. Lähetyskodia ei anneta ulkopuolisille, eli he eivät oikein uskoneet minua.
Mitä ihmettä nyt teen? Rikosilmoitus nimen perusteella? Uskooko minua kukaan?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:45"]

Tarina jatkuu. Postista soitettiin. "Että juu, on se haettu se paketti. Voinko palvella jotenkin muuten?" 

KERÄTÄÄNKÖ POSTIN PALVELUIHIN TYYTYMÄTTÖMÄT IHMISET KASAAN JA LÄHDETÄÄN MIELENOSOITUSMARSSILLE!?!

Ihminen, jota en tunne ja jota en ole valtuuttanut mihinkään, on hakenut minun allekirjoituksellani pakettini. Pakettia ei ole maksettu. Minulla on nyt lasku ja sillä miehellä se pesuri. 

Joo ja kohta katkeaa verisuoni.

ap

[/quote]

Kamala tilanne. Henkilöllisyytesi siis on varastettu? 

Vierailija
82/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:53"]

Tarina jatkuu. Postista soitettiin. "Että juu, on se haettu se paketti. Voinko palvella jotenkin muuten?" 

KERÄTÄÄNKÖ POSTIN PALVELUIHIN TYYTYMÄTTÖMÄT IHMISET KASAAN JA LÄHDETÄÄN MIELENOSOITUSMARSSILLE!?!

Ihminen, jota en tunne ja jota en ole valtuuttanut mihinkään, on hakenut minun allekirjoituksellani pakettini. Pakettia ei ole maksettu. Minulla on nyt lasku ja sillä miehellä se pesuri. 

ap

[/quote]

[/quote]

En tiedä vielä. Mahdollisesti paperiroskis koluttu tai sitten sähköpostiin tai kotikoneeseen hyökätty. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:54"]

ap

[/quote]

[/quote]

En tiedä vielä. Mahdollisesti paperiroskis koluttu tai sitten sähköpostiin tai kotikoneeseen hyökätty. 

ap

[/quote]

Mitä poliisit tuohon sanoo?

Vierailija
84/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:54"]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Mitä poliisit tuohon sanoo?

[/quote]

Paperiroskikseen ei saa koskaan laittaa mitään henkilötietoja sisältäviä papereita silppuamatta niitä etukäteen. Kaikki salasanat pitäisi vaihtaa usein, eikä käyttää samaa salasanaa joka paikassa. 

Juuri tulleen tiedon mukaan pakettini on haettavissa Postista. Pääsen töistä viideltä ja menen sitten sinne. Laitan kuvan tänne, jos sen pesurini vihdoinkin saan.

ap

Vierailija
85/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:49"]

Miksi kukaan varastaessa käyttäisi omia henkkareita?

[/quote] Koska ei ole osannut tehdä väärennettyjäkään, osaatko sinä sitten?

[/quote]Hohhoijakkaa. Ei niitä tarvi tehdä. Lompakoita varastatetaan päivittäin ja henkilöllisyyspaperit ovat käypää kauppatavaraa. Aina löytyy joku epärehellinen joka on riittävästi varastetussa ajokortissa olevan henkilön näköinen. Varsinkin jos on nainen ja ajokortti 20 vuotta vanha.

Vierailija
86/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 07:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:34"]Menikö joku oikeasti näinkin huinoon provoon? Ainahan postissa vaaditaan henkkarit ja lähetyskoodi. Ainakin täällä, jos joku muu hakee, niin pitää olla esittää allekirjoitettu valtakirja, henkkarit ja puhelinsoitto, että tän niminen ihminen hakee tämän paketin, jo ennen noutoa. [/quote] Pyh mitään puhelinsoittoa tarvita.

[/quote]No ei todellakaan tarvi mitään puhelinsoittoa. Valtakirjahan on sen postissa tuleen saapumisilmoituksen kääntöpuolella. Sinne kun sutasee jonku väärän nimen, johon tällä epärehellisellä on henkilöllisyystodistus ja allekirjoituksen niin se on siinä.

Vierailija
87/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:40"]

Valtakirjan voi ihan helposti väärentää, samoin allekirjotuksen :D Mut se saattaa olla oikea nimi siinä, koska yleensä siel pitää näyttää henkkarit

[/quote]Epärehellisillä on varastetuista lompakosta talteen kerättyjä henkkareita, niillä nimillä ja henkkareilla paketin haku onnistuu helposti.

Vierailija
88/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillistä Itellan hukkaa- ja tuhoa -palvelulle. :(

Vierailija
89/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui kerran niin, että kun olin menossa hakemaan pakettiani asiamiespostista, paketti olikin jo luovutettu jollekin toiselle! Joku toope oli siis antanut vahingossa minun pakettini lähes saman nimiselle henkilölle (oli siis nimen perusteella pakettia hyllystä etsinyt). Ja kyse oli siis postipaketista, ei maxikirjeestä. Onneksi henkilö oli rehellinen ja palautti pakettini takaisin huomattuaan kotona virheen. Kyllä sai postit toope kuulla kunniansa, tuskin toista kertaa samaa virhettä tekee :D

Vierailija
90/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei nyt oikein auennut että mitä oli tapahtunut. Missaanko joku sivun ketjusta tms.

Oliko ap:n paketti postissa, vaikka se oli merkitty luovutetuksi, vai oliko joku noutanut vahingossa/rikollisessa mielessä paketin? Tuliko paketti sitten lopulta myyjältä, postista vai väärältä noutajalta?

Vierailija
91/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:38"]

Mulle ei nyt oikein auennut että mitä oli tapahtunut. Missaanko joku sivun ketjusta tms.

Oliko ap:n paketti postissa, vaikka se oli merkitty luovutetuksi, vai oliko joku noutanut vahingossa/rikollisessa mielessä paketin? Tuliko paketti sitten lopulta myyjältä, postista vai väärältä noutajalta?

[/quote]

Mä en nyt kans ymmärrä, et miten se paketti on uudestaan tullut sinne postiin, kuka sen toi takaisin, kun nyt kerta haettavissa? Ei kai kukaan rikollinen tuo pakettia takaisin kerta sen on halunnut ja oikein vaivaa nähnyt sen hakemisessa väärennetyillä papereillä ja valtakirjalla. Miten posti on saanut tän paketin hakeneen kiinni ja ovatko ilmoittaneet sit poliisille? Onko postilla ollut tän henkilön esim. puhnumero ja saaneet yhteyttä ja kehottaneet tuomaan takaisin pesurin? Vai oliko alkujaankin paketti koko ajan postissa ja luulivat jonkun hakeneen ja nyt löytyi? Miten siis tää asia ratkesi...

Vierailija
92/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kuulemma suht yleinen rikos tilata postimyynnistä naapurin nimellä tuote, kytätä sen posteja ja napata laatikosta pakettikortti ja hakea lähetys postista. Ja naapurille meni lasku. Sai sitten selitellä, että miten niin muka ei ole tilannut sitä pakettia minkä on hakenut postista.

Toinen tapa on kirjoittaa hetun loppuosa 1234 ja allekirjoitus Kikkelis Kokkelis ja viedä tuote kotiinsa. Sitten käydään postissa kyselemässä, että missähän se paketti mahtaa olla, kun se on kuulemma postimyynnistä lähetetty ja ihme ja kumma joku on sen hakenut postistakin. Sitten voi vaatia rahat takaisin, kun on niin paska palvelu postimyynnissä tai sitten ne lähettää uuden tilalle. Sen voi sitten myydä vaikka Tori.fi:ssä.

Asiamiesposteissa ei älytä miksi sitä hetua sinne merkitään. Ja sitähän ei saa itse sinne merkitä kuten ei pankkikorttikuittiinkaan. Ja asiakkaathan vielä jaksaa tuosta valittaa. Ihan kuin ne koko kylän ämmät tuntisiva.

Vierailija
93/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä moi. Asiaa on alettu selvittää ja tulen saamaan oman painepesurini.