Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa? Joku haki mun paketin postista??

Vierailija
15.09.2014 |

Tilasin monen sadan euron arvoisen tuotteen viime viikolla. Sain tilausvaiheessa Postin seurantakoodin. Tuotetta ei ole maksettu, siitä tulee lasku perään.
Katsoin aamulla, että lähetys on saapunut toimipaikkaan. Kävin nyt töiden jälkeen hakemassa sitä, mutta se oli jo noudettu! Netistä näkyy, että paketti on haettu ja kuittauksen tehneen nimi näkyy myös. Se näyttää virolaiselta nimeltä.
Postissa sanottiin, että tällä miehellä oli mun valtakirja. EI OLLUT! Ikinä kuullutkaan tuollaista nimeä! Postissa ei osattu heti sanoa, miten tässä pitäisi toimia. Lähetyskodia ei anneta ulkopuolisille, eli he eivät oikein uskoneet minua.
Mitä ihmettä nyt teen? Rikosilmoitus nimen perusteella? Uskooko minua kukaan?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:34"]Menikö joku oikeasti näinkin huinoon provoon? Ainahan postissa vaaditaan henkkarit ja lähetyskoodi. Ainakin täällä, jos joku muu hakee, niin pitää olla esittää allekirjoitettu valtakirja, henkkarit ja puhelinsoitto, että tän niminen ihminen hakee tämän paketin, jo ennen noutoa.
[/quote]

No ei siihen kyllä mitään puhelinsoittoa tarvita. Valtakirja ja henkkarit riittää. Joten kyllä onnistuu.

Vierailija
42/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, ja virolainen mies... Voin sulle kertoa, että Suomessa asuvat virolaiset on ihan rehellistä kansaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus vetämään vain. Postissa kuitenkin tallennetaan henkilötunnuksen loppuosa ja nimi, joiden perusteella rosmo jäänee ihan helposti kiinni (jos on käyttänyt aitoja henkkareita).

Vierailija
44/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posteissa on valvontakamerat, näkee kyllä minkä näkönen tyyppi on ollut asialla. Nyt vain tekemään rikosilmoitus.

Vierailija
45/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:34"]Menikö joku oikeasti näinkin huinoon provoon? Ainahan postissa vaaditaan henkkarit ja lähetyskoodi. Ainakin täällä, jos joku muu hakee, niin pitää olla esittää allekirjoitettu valtakirja, henkkarit ja puhelinsoitto, että tän niminen ihminen hakee tämän paketin, jo ennen noutoa.
[/quote]

Kyllä täällä päin ainakin mun aviomies voi hakea minulle osoitetun paketin ilman henkkareita ja valtakirjaa...Itse jouduin kyllä erikseen hakemaan omat henkkarini, kun omaa pakettiani hain...

Vierailija
46/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:33"]

No huh! Niitä seurantakoodejahan voi huvikseen syötellä postin kotisivuilla olevaan kenttään ja katsoa mihin postitoimistoon paketti menee, vastaanottajan nimeä ja sisältöä ei tietenkään näe, mutta huomasin joskus kun syötin vähän väärän numeron siihen että oli menossa aivan muualle kuin minulle (sitten huomasin virheen). 

[/quote] Aika epätodennäköistä että löytää tuolla tavalla lähetyksen jota ei ole vielä haettu ja että se olisi vielä samassa kaupungissa. Sen verran paljon noita koodeja on.

Hieman epäilen koko juttua, koska tuo vaatisi ensinnäkin sen lähetyskoodin, jonka saaminen on todella epätodennäköistä ja lisäksi vielä valtakirjan. Jos juttu on totta, niin APna olisin huolissani siitä kuka hänen tekemisiään seuraa noinkin läheltä.

Vierailija
47/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:45"]

Hieman epäilen koko juttua, koska tuo vaatisi ensinnäkin sen lähetyskoodin, jonka saaminen on todella epätodennäköistä ja lisäksi vielä valtakirjan. Jos juttu on totta, niin APna olisin huolissani siitä kuka hänen tekemisiään seuraa noinkin läheltä.

[/quote] Lisäksi tuo että AP kyselee täällä mitä tehdä, kun normaali ihminen olisi tehnyt rikosilmoituksen eikä kyselisi.

Vierailija
48/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:41"]Rikosilmoitus vetämään vain. Postissa kuitenkin tallennetaan henkilötunnuksen loppuosa ja nimi, joiden perusteella rosmo jäänee ihan helposti kiinni (jos on käyttänyt aitoja henkkareita).
[/quote]
Miksi kukaan varastaessa käyttäisi omia henkkareita?

Vierailija
49/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinkantaja napannut?

Vierailija
50/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku päässyt murtautumaan sun tietokoneelle? Sitä kautta saanut selville tuon lähetyskoodin ja osannut odottaa pakettia. Onko koneella myös tallennettuna asikirjoja joissa on sun allekirjoitus?

Vierailija
51/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:49"]

Miksi kukaan varastaessa käyttäisi omia henkkareita?

[/quote] Koska ei ole osannut tehdä väärennettyjäkään, osaatko sinä sitten?

Vierailija
52/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai riittää pelkkä sähköpostiin murtautuminenkin, että saa lähetyskoodin haltuunsa. Nythän on ollut taas suuria tietomurtoja.

Vierailija
53/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:45"]

[/quote] Lisäksi tuo että AP kyselee täällä mitä tehdä, kun normaali ihminen olisi tehnyt rikosilmoituksen eikä kyselisi.
[/quote]
Normaali ihminen voi olla myös niin hämillään koko asiasta, ettei osaa toimia järkevästi.

Vierailija
54/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko joku hakenut kaksi pesuria sun nimissä, sen ekan ja nyt uudenkin?

Vierailija
55/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:38"]

Mulle ei nyt oikein auennut että mitä oli tapahtunut. Missaanko joku sivun ketjusta tms.

Oliko ap:n paketti postissa, vaikka se oli merkitty luovutetuksi, vai oliko joku noutanut vahingossa/rikollisessa mielessä paketin? Tuliko paketti sitten lopulta myyjältä, postista vai väärältä noutajalta?

[/quote]Veikkaan, että ovat postissa merkanneet väärän paketin noudetuksi. Se painepesuri on ollut postissa koko ajan. Eivät vain välitä tutkia asiaa tarkemmin. Heitä ei kiinnosta.

Vierailija
56/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta odottaa että kello tulee 17, ja ap pääsee hakemaan sen painepesurinsa, jännää!

Vierailija
57/93 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon jo popparit odottamassa!

Vierailija
58/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:57"]Ap tässä moi. Asiaa on alettu selvittää ja tulen saamaan oman painepesurini.
[/quote] hyvä juttu, onko vielä selvinnyt ns. Mitään tuosta tapahtuneesta?

Vierailija
59/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:38"]

Meidän kaupan asiamiespostissa riittää, kun sanot lopputunnuksen ja sutaiset nimesi siihen koneeseen. Olen monesti miettinyt, että voisin aivan hyvin hakea muiden paketteja ja sanoa, että lopputunnus on vaikka 1234 ja sutaista hfhfklh siihen pieneen koneeseen. Ei koirat perään haukkuisi.

[/quote]

Postin/DHL:n/DPD:n/mitä näitä nyt on koneet ovat kyllä muutenkin sellaisia, että ihan sama kuka ja mitä siihen yrittää kirjoittaa niin lopputulos on juuri hfhfklh tai llciptj. Naurattaa joka kerta sen kynän kanssa että miksi on pitänyt ottaa käyttöön noin älyttömän huonoa tekniikkaa mistä juuri ja juuri ehkä pari kirjainta tunnistaa ja varmuudella se ei muistuta kynällä paperiin raapaistua puumerkkiä. Ellei niissä sitten ole jotain salaista kameraa ja systeemi perustuukin siihen, että se ottaa kuvan siitä sutijasta.

Vierailija
60/93 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole aikoihin enää tullut saapumisilmoitusta kotiin, vaan ilmoitus puhelimeen ja sähköpostiin. Näytän sit tullutta viestiä virkailijalle. Onko muita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän