Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko ystävällisesti opettaa teininne käyttämään PIHTEJÄ?

Vierailija
15.09.2014 |

Lähes joka kerta asioidessani Lidlissä näen jonkun teinin nappaavan leipäkoreista jotain paljain käsin. Joskus huomautan asiasta ja melkein aina saan vastaukseksi, että teini ottaa vain yhden leivonnaisen eikä koske muihin. Yleensä olen hiljaa, mutta jätän kyllä ostamatta kyseistä tuotetta. Samaa tapahtuu varmaan muuallakin kuin Lidlissä ja toki muutkin kuin teinit harrastavat samaa. Voisitteko joka tapauksessa, te vanhemmat, ystävällisesti selittää lapsillenne, miksi hygienia on tärkeää ja myös heidän itsensä etu? Kiitos :)

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:29"]No, mitä haittaa siitä pihtien käyttämättömyydestä sitten on, jos ei koske muihin kuin siihen yhteen jonka ottaa? [/quote] Itse otan käsin, kun en halua berliinin munkkeihini pihtien jälkiä. Kerran sitten yksi syöpää sairastanut tuli mäkättämään, ettei saa koskea kaikkiin! Hän voi kuolla niihin bakteereihin. Selitin seikkaperäisesti, etten koskenutkaan kaikkiin. Vain niihin kuuteen, jotka oli jo omassa pussissani. Muija siinä sylki ja sähisi, kun hän syöpäinen ollut viisi vuotta sitten, hän kuolee! Jättäkööt sitten ostamatta, ja kaupassa käymättä, jos noin pelkää pöpöjä. [/quote] Erinomaisen myötätuntoinen asenne sinulla. Olisit varmaan nauttinut kyseisen henkilön pikaisesta kuolemasta. [/quote] Tuskin sentään. Tuntemattomien kuolemat eivät hetkauta. Olisi edes perustellut asiansa paremmin kuin räkinyt naamalle, ehkä olisin vähän säälinyt.

[/quote]

Seuraavan kerran kun näen jonkun kaltaisesi aivastan munkkiesi päälle. Enkä sääli yhtään jos saat jonkun tartuntataudin.

[/quote]

Takaisin ylilaudalle teinit. Se ferroplaaniketjuko teitä tällä kertaa tänne houkuttelee?

Vierailija
62/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:47"]

Selitä nyt ensin minulle miksi se on niin tärkeää. Teinit kun vaatii perusteluja vähän kaikkeen. Yhden av-mamma tahto ei vielä riitä syyksi.

p.s enkä todellakaan koske niihin pihteihin, koska lienee pesty.

[/quote]

Laatikkoon laitetaan pitkät pihdit, joiden päillä kosketaan vain niihin tuotteisiin. Käsiä ja käsivarsia ei tungeta sinne laatikkoon ollenkaan. Ennen kuin syöt, peset aina kätesi kunnolla, vaikka et olisi edes poistunut kotoasi.

Miten tämä voi olla näin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta ärsyttää kun esim. Makuunissa käärellisiä karkkeja otetaan käsin kipoista vaikka purkkien päällä on pihditkin. Bakteerit kulkeutuu käsistä karkkeihin ja sitä kautta muiden pusseihin missä on myös kääreettömiä karkkeja!

Vierailija
64/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:05"]

En tiedä mutta ärsyttää kun esim. Makuunissa käärellisiä karkkeja otetaan käsin kipoista vaikka purkkien päällä on pihditkin. Bakteerit kulkeutuu käsistä karkkeihin ja sitä kautta muiden pusseihin missä on myös kääreettömiä karkkeja!

[/quote]

Eikö sielläkin ole laput, joissa kehotetaan käyttämään niitä kauhoja? Itse en osta kääreellisiä irtokarkkeja juuri siksi, että niitä poimitaan käsin.

Vierailija
65/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:27"]

Minä olen koulussa niitä harvoja, jotka ottavat leivätkin pihdeillä, sen sijaan oletko nähnyt pikkulapsia irtokarkkihyllyllä? Paljain pikku kätösin niitä ronkivat ja vähän maistelevat. t. 16v

[/quote]

En ikinä osta irtokarkkeja, joita on mahdollisesti kaiveltu räkäisillä, kihomatoisilla ja paskaisilla kourilla.  

Vierailija
66/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä nyt ensin minulle miksi se on niin tärkeää. Teinit kun vaatii perusteluja vähän kaikkeen. Yhden av-mamma tahto ei vielä riitä syyksi.

[/quote]

Se on kauppiaiden ja terveysviranomaisten tahto eikä jonkun yksittäisen mamman keksimä päähänpinttymä. Suomessa on eletty lintukodossa ja uudet sukupolvet eivät näytä ymmärtävän kansanterveyden alkeitakaan. Esimerkiksi ne kyltit "käytäthän pihtejä" koetaan ilmeisesti täysin omista lähtökohdista ja niitä noudatetaan, vain jos sattuu huvittamaan.

Vierailija
67/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:51"]

Pihditkin ovat siitä kivoja että ne voivat pudota vaikka lattialle... Mutta se ei tietenkään haittaa mitään. Parasta on kai ottaa heviosastolta muovipussi, tunkea käsi sinne ja sitten poimia käsin haluamansa tuotteet.

[/quote]

Pihdeissä on yleensä ketju. Jos pudotat irralliset pihdit lattialle, et kai ole niin tollo, että laitat ne takaisin käyttöön.

Vierailija
68/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan käsin, mutta mulla on pussukka käden suojana, niin paljon pelkään pöpöjä!

Vierailija
69/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:29"]No, mitä haittaa siitä pihtien käyttämättömyydestä sitten on, jos ei koske muihin kuin siihen yhteen jonka ottaa? [/quote] Itse otan käsin, kun en halua berliinin munkkeihini pihtien jälkiä. Kerran sitten yksi syöpää sairastanut tuli mäkättämään, ettei saa koskea kaikkiin! Hän voi kuolla niihin bakteereihin. Selitin seikkaperäisesti, etten koskenutkaan kaikkiin. Vain niihin kuuteen, jotka oli jo omassa pussissani. Muija siinä sylki ja sähisi, kun hän syöpäinen ollut viisi vuotta sitten, hän kuolee! Jättäkööt sitten ostamatta, ja kaupassa käymättä, jos noin pelkää pöpöjä.

[/quote]

Sulla on paljon pahaa oloa ja sut tunnistaa oudosta fontista. 

Vierailija
70/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:29"]No, mitä haittaa siitä pihtien käyttämättömyydestä sitten on, jos ei koske muihin kuin siihen yhteen jonka ottaa? [/quote] Itse otan käsin, kun en halua berliinin munkkeihini pihtien jälkiä. Kerran sitten yksi syöpää sairastanut tuli mäkättämään, ettei saa koskea kaikkiin! Hän voi kuolla niihin bakteereihin. Selitin seikkaperäisesti, etten koskenutkaan kaikkiin. Vain niihin kuuteen, jotka oli jo omassa pussissani. Muija siinä sylki ja sähisi, kun hän syöpäinen ollut viisi vuotta sitten, hän kuolee! Jättäkööt sitten ostamatta, ja kaupassa käymättä, jos noin pelkää pöpöjä. [/quote] Erinomaisen myötätuntoinen asenne sinulla. Olisit varmaan nauttinut kyseisen henkilön pikaisesta kuolemasta. [/quote] Tuskin sentään. Tuntemattomien kuolemat eivät hetkauta. Olisi edes perustellut asiansa paremmin kuin räkinyt naamalle, ehkä olisin vähän säälinyt.

[/quote]

Seuraavan kerran kun näen jonkun kaltaisesi aivastan munkkiesi päälle. Enkä sääli yhtään jos saat jonkun tartuntataudin.
[/quote]
no, voi. Mä voin sen taudin saada vaikka jo kärryjen työntöaisasta. Harmi, ettet nyt saanut mua tartutettua.

Vierailija
71/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ne pihdit pestään päivittäin ja vaihdetaan tarvittaessa kesken päivän. Käsin ei saa mennä sinne sorkkimaan, koska pienelläkin hipaisulla voi siirtää myytäviin tuotteisiin miljoonia ja taas miljoonia haitallisia mikrobeja. Periaatteessahan pitäisi poistaa välittömästi myynnistä tuotteet, joita joku on vaikka vain hipaissut kädellään. Nämä asiat tulivat tutuiksi suorittaessani elintarvikehygieniakorttia.

Vierailija
72/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:51"]

Pihditkin ovat siitä kivoja että ne voivat pudota vaikka lattialle... Mutta se ei tietenkään haittaa mitään. Parasta on kai ottaa heviosastolta muovipussi, tunkea käsi sinne ja sitten poimia käsin haluamansa tuotteet.

[/quote]

Pihdeissä on yleensä ketju. Jos pudotat irralliset pihdit lattialle, et kai ole niin tollo, että laitat ne takaisin käyttöön.
[/quote]

Minä en ole niin tollo, mutta muut ihmiset saattavat valitettavasti olla. En ole todistanut tuollaista tapahtumaa ikinä, mutta esim paljain käsin ottamista olen ja tiedän siis että ihmiset osaavat olla oksettavia. Siksi suosin muovipussia kunnes keksin jotain vielä parempaa :)

Vierailija
73/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:36"]

Sit mikään ei voi olla ällömpää kuin ottaa sämpylää tai karjalanpiirakkaa pihdeillä, joista kaikissa on berliinin/piispanmunkin sokerisotkua yltympäriinsä. Käpälä käyttöön!

[/quote] Nehän on ihan eri osastoilla? Siirteleekö oikeesti jokkut niitä pihtejä eri osastolta toiselle, vaikka joka kaapis on omat pihdit, jotka on tarkoitettu ko. kaapin sisällön noukkimiseen?

Vierailija
74/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:40"]

Jättäkää ne sokeri- ja vehnämössöt mieluummin sinne hyllyyn!

[/quote]

Rahkaa beibi rahkaa! Ei vittu syödä mitään virallisterveellistä mössöä.

Vierailija
75/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:45"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:35"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:29"]No, mitä haittaa siitä pihtien käyttämättömyydestä sitten on, jos ei koske muihin kuin siihen yhteen jonka ottaa? [/quote] Itse otan käsin, kun en halua berliinin munkkeihini pihtien jälkiä. Kerran sitten yksi syöpää sairastanut tuli mäkättämään, ettei saa koskea kaikkiin! Hän voi kuolla niihin bakteereihin. Selitin seikkaperäisesti, etten koskenutkaan kaikkiin. Vain niihin kuuteen, jotka oli jo omassa pussissani. Muija siinä sylki ja sähisi, kun hän syöpäinen ollut viisi vuotta sitten, hän kuolee! Jättäkööt sitten ostamatta, ja kaupassa käymättä, jos noin pelkää pöpöjä. [/quote] Erinomaisen myötätuntoinen asenne sinulla. Olisit varmaan nauttinut kyseisen henkilön pikaisesta kuolemasta. [/quote] Tuskin sentään. Tuntemattomien kuolemat eivät hetkauta. Olisi edes perustellut asiansa paremmin kuin räkinyt naamalle, ehkä olisin vähän säälinyt. [/quote] Seuraavan kerran kun näen jonkun kaltaisesi aivastan munkkiesi päälle. Enkä sääli yhtään jos saat jonkun tartuntataudin. [/quote] no, voi. Mä voin sen taudin saada vaikka jo kärryjen työntöaisasta. Harmi, ettet nyt saanut mua tartutettua.

[/quote]

Ja varmasti saatkin, jos syöt kaupassa käymisen jälkeen pesemättä käsiäsi, kuten ilmeisesti teet. Paitsi että oma vastuskykysi on tietysti aina huippuluokkaa etkä koko elämäsi aikana sairastu mihinkään.

Me muut emme kuitenkaan halua niitä tauteja, joita mahdollisesti levität tietämättäsikin, koska et vaivaudu opettelemaan pihtien käyttöä tai koska berliininmunkkinautintosi menee pilalle, jos munkissa on lommo.

Vierailija
76/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:57"]

[/quote] Nosteleehan ihmiset niitä lattialle pudonneita sämpylöitäkin sinne laareihin takas.

Eikä siinä lattialla nyt mitään kuomena tautia ole. Kertaakaan en ole vielä lattialle pudonneeseen ruokaan kuollut.

Vierailija
77/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:06"]

[/quote] Nosteleehan ihmiset niitä lattialle pudonneita sämpylöitäkin sinne laareihin takas.

Eikä siinä lattialla nyt mitään kuomena tautia ole. Kertaakaan en ole vielä lattialle pudonneeseen ruokaan kuollut.

[/quote]

Okei, niin kauan kuin sinä olet elossa, voidaan elää kuin siat pellossa. Vain sinä ja kaverisi merkitsette, me muut olemme ihan sivuhenkilöitä tässä maailmassa.

Vierailija
78/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:06"]

[/quote]Uusavuttomia varten pitäisi kai olla laput, joissa selitetään, että lattialle pudonnutta irtotuotetta ei saa laittaa takaisin laariin. Sitten voisi olla vielä sellainen kengän kuva, jossa kengänpohjassa olisi sylkeä, oksennusta, koiran kakkaa tai muuta namia suoraan kadulta.

Vierailija
79/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koulussa niitä harvoja, jotka ottavat leivätkin pihdeillä, sen sijaan oletko nähnyt pikkulapsia irtokarkkihyllyllä? Paljain pikku kätösin niitä ronkivat ja vähän maistelevat.

t. 16v

Vierailija
80/92 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ne pullat steriilejä, eikä ne pihdit, eikä ne laarit, missä ne pullat on... :) Ihmiset on ihanan naiiveja. Jos pelkää pöpöjä, pitää leipoa itse kotona ja desinfioida kaikki pinnat jatkuvasti... Ja sitten voi ihmetellä, kun ei ole vastustuskykyä ja sairastuu jokaisesta julkisen liikenteen käytöstä, ja mistä ne kaikki allergiatkin tulee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme