Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskari koulun tiloissa, saako lapsi kulkea yksin kotiin?

Vierailija
07.08.2014 |

Eli lapsi vain eskarissa, joka koulun tiloissa. Saako lapsi kulkea yksin eskarista kotiin tai mahdollisesti osan matkaa? 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos osaa toimia, se vaihtelee vielä noin nuorilla

Vierailija
2/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi oli viime vuonna koulun eskarissa. Ns. puolipäiväiset jotka olivat paikalla vain eskarin ajan saivat tulla ja mennä itsenäisesti. Jos lapsi oli lisäksi päivähoidossa, niin ei saanut kulkea itse. Meidän piti viedä ja hakea.

Vierailija
4/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei saa. Lapsi piti myös viedä sisään asti ja vanhemman tuli saada kontakti eskariopeen, lasta ei saanut jättää sisään, ilman, että opettaja oli siitä tietoinen. Samoin lasta haettaessa piti aina saada se kontakti opeen / hoitajaan. Samalla vaihdettiin kuulumiset, jos aikaa. Tämä oli  ihan kirjallisena sääntönä meille.

Vierailija
5/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaisen kävelevä max. 1 km bussipysäkille, josta reittiliikenteen autolla kouluun. Bussit kulkee kyllä kouluihin kautta. Kenen vanhemmat on siihen aikaan töissä, niin lapset lähtee yksin kotoa.

Vierailija
6/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis vaihtelee näköjän kunnittain. Minulla ajatuksena, että lapsi saisi jossain vaiheessa alkaa harjoittelemaan yksin kulkemista eskariin. Ihan siis tulevaa koulumatkaa ajatellen, koska koulumatka tulee olemaan sama. Minä vien kyllä lapsen aamuisin, mutta iltapäivisin voisin olla puolessa välissä vastassa tai joskus kulkisi jopa yksin kotiin. Lapselle matka kyllä jo tuttu, koska lasten neuvola myös samoissa tiloissa ja lapsi osaa sinne kyllä kävellä. 

Lapsi on todella reipas ikäisekseen. Käy yksin kaupassakin toisinaan pieniä ostoksia tekemässä. 

-ap-

Vierailija
7/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Hesassa.

Vierailija
8/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin millaiset säännöt teidän kaupungissa tai kunnassa on. Se ratkaisee jo melko pitkälle miten voitte toimia.

Vierailija
9/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai viime vuonna eskarilainen kulkea itekseen, koulumatka on reilu 1km. Riippuu niin koulutiestä. Meillä tarkistettiin, ettei ole vaarallinen koulutie. Pari viikkoa ensin opeteltiin yhdessä ja sen jälkeen sujui jo hyvin itsekseen.

Vierailija
10/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole päivähoidossa tai iltiksessä ensi vuonna?

Vierailija
11/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:35"]

Miksei ole päivähoidossa tai iltiksessä ensi vuonna?

[/quote]

Miksi pitäisi olla päivähoidossa tai iltiksessä? Olen itse kotona nuoremman lapsen kanssa. 

-ap-

Vierailija
12/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sen lapsen sitten pitää kulkea yksin, jos sinä kerran olet kotona???

Vierailija
13/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:40"]

No miksi sen lapsen sitten pitää kulkea yksin, jos sinä kerran olet kotona???

[/quote]

Kerroin asian tuossa aikaisemmin. Saa harjoitella tulevaa koulumatkaa. En minä ole ajatellut lasta pumpulissa kasvattaa sentään. 

-ap-

Vierailija
14/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:18"]Helsingissä ei saa. Lapsi piti myös viedä sisään asti ja vanhemman tuli saada kontakti eskariopeen, lasta ei saanut jättää sisään, ilman, että opettaja oli siitä tietoinen. Samoin lasta haettaessa piti aina saada se kontakti opeen / hoitajaan. Samalla vaihdettiin kuulumiset, jos aikaa. Tämä oli  ihan kirjallisena sääntönä meille.

[/quote]

Jos eskari järjestetään koulussa niin miten työssäkäyvät vanhemmat pystyvät järjestämääm nuo viennit ja haut kun eskaria on yleensä vain aamupäivät?????

Vierailija
15/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se omasta lapsesta huolehtiminen ole pumpulissa kasvattamista. Jestas mikä"äiti". Hylkää kuusivuotiaan hankeen laiskuuttaan.

Ja on siinä ekaluokkalaisella hilpeät iltapäivät. Möllöttää varmaan muumeja kun mamma makaa.

Vierailija
16/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:18"]Helsingissä ei saa. Lapsi piti myös viedä sisään asti ja vanhemman tuli saada kontakti eskariopeen, lasta ei saanut jättää sisään, ilman, että opettaja oli siitä tietoinen. Samoin lasta haettaessa piti aina saada se kontakti opeen / hoitajaan. Samalla vaihdettiin kuulumiset, jos aikaa. Tämä oli  ihan kirjallisena sääntönä meille.

[/quote]

Jos eskari järjestetään koulussa niin miten työssäkäyvät vanhemmat pystyvät järjestämääm nuo viennit ja haut kun eskaria on yleensä vain aamupäivät?????

[/quote]

Puolipäiväiset (eli pelkässä eskarissa olevat lapset) ovat meillä koulun tiloissa ja kokopäiväiset (jotka myös hoidossa eskarin lisäksi ja joiden vanhemmat kotona) ovat päiväkodissa. Itse olen lapsen eskarivuoden vielä kotona, mutta palaan työelämään, kun lapsi aloittaa koulun. Päiväkoti ja koulu vierekkäin. Jos sattusin nyt menemään töihin aikaisemmin, niin lapsi siirtyisi koulun tiloista päiväkotiin eskariin.

-ap-

Vierailija
17/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntakohtaista. Meidän kunnassa eskarilaiset ei saa kulkea yksin, vanhemman (tai muun aikuisen) pitää viedä ja hakea.

Vierailija
18/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kirjoitusvirhe.. eli kokopäiväiset (jotka myös hoidossa eskarin lisäksi ja joiden vanhemmat töissä) ovat päiväkodissa.

-ap-

Vierailija
19/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko eskari opetuslautakunnan vai päivähoidon alaisena kunnassanne? Espoossa se on päivähoitoa ja ei saa kulkea yksin mihinkään suuntaan.

Vierailija
20/41 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:45"]

Ei se omasta lapsesta huolehtiminen ole pumpulissa kasvattamista. Jestas mikä"äiti". Hylkää kuusivuotiaan hankeen laiskuuttaan.

Ja on siinä ekaluokkalaisella hilpeät iltapäivät. Möllöttää varmaan muumeja kun mamma makaa.

[/quote]

Lapselle järjestetty tuleva ip-hoito koulun jälkeen naapurissa ;) Tulee koulusta itse sinne. Minö olen edelleenkin TÖISSÄ silloin jo.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan