Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Sä et voi olla 26v". Että rasittaa toi kysymys.

Vierailija
14.05.2008 |

Vähän väliä saa ihmisille sanoa, etten mä todellakaan ole alta 20v vaan täytän tänä kesänä jo 26v. Esim. tänään kävin yhden mummelin kanssa keskustelun tyyliin:Minkäs ikänen sä oletkaan?Täytän 26v.No ET TODELLAKAAN voi olla niin vanha! Kyllä sä varmasti olet 19-20v. No en ole, haluatko nähdä ajokorttini?Ja tuo mummeli uskoi ikäni vasta, kun näytin ajokorttini. Kaupassa ei kyllä ole vielä kyselty papereita, johtuu ehkä siitä, etten osta koskaan tupakkaa tai kaljaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työpaikoilla, vähätelläänkö oikeasti parikymppisiä noin?? Todella outoa. Mä taidan olla sitten erikoisessa paikassa töissä, kun ikinä ketään nuoria ei ole vähätelty tai yritetty tytötellä tai korjata vaikka nuoren puhetta. Todella tökeröä! En yhtään ihmettele, jos tuollainen ärsyttää. Muuten ei varmaan olekaan inhottavaa näyttää nuorelle :) (minua on aina luultu vanhemmaksi, arvatkaa ärsyttääkö se?)

Vierailija
22/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitin naapuriin muutti nuori pariskunta. Itse olin piha hommissa, ja ihan lasteni kanssa, niin naapuritalon emäntä tuli kysymään multa että onkos teillä äiti tai isä kotona, kun olisi asiaa. Mä en voinu muuta kun revetä nauramaan. Olen meinaan 30v, ja äitini ja isäni asuvat kaukana kaukana. Naapurin rouva kyllä pyyteli anteeksi. Sanoin, että mitäpä tuosta kysytään mulla vielä alkossakin paperit. Hauskinta oli tuossa, että naapurit ovat iältään 23 ja 25, ja molemmat luulivat mua ihan tyttöseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27v ja näytän todellakin parikymppiseltä korkeintaan. Vasta tuli kaupungilla joku "feissari" esittelemään jotakin ja kysyi, että olenko täyttänyt jo 18. Ja kaksi lasta on. Todellakin ärsyttää olla näin nuoren näköinen, kun tuntuu ettei minua oteta vakavasti esim. työelämässä. Ja kun sitä on niin pienikokoinenkin vielä, laiha ja hentoinen.

Vierailija
24/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä aina tuntemattomammat menee ihan vaikeiksi, kun jostain tulee ilmi, että mulla on lapsia, saati että niitä oli kaksi ja kolmas tulossa. Ihmiset näet olettivat, että mä olen just jotain 20+. Aina sitä jotain kiertokautta sitten itse livauttaa sen oikean iän, ja sitten kuuluu sitä päivittelyä, että mä luulin sua niin ja niin paljon nuoremmaksi.

Vierailija
25/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta kysyttiin, olenko lapsieni (4 ja 2) äiti vai mummi. Repikää siitä.

Vierailija
26/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsytti tuo myös :)! Kun olin 15-v (tosi iiiiso siis) minua kohdeltiin kun pientä lasta kaupoissa jne. Exäni oli minua 6-vuotta vanhempi ja hänen työkaverinsa luulivat, että olen just jotain 20-v. Ikää oli tuolloin siis 28-v :). Sama juttu kun aloitin työpaikallani, missä työtoverit olivat jotain 50-v ja yli sen. Yksikin sanoi, että hänellä on tytär, joka on 23-v, et sinä paljon vanhempi ole. Olin siis tuolloin 32-v ja kahden lapsen äiti :).Nyt sitten kun olen 36-v niin ei kukaan enää minua tytöttele. Tiedän, miten ärsyttävää se on kyllä, mutta uskokaa vaan, ei se ikuisesti jatku! Nyt melkein alan itkemään, kun kaupoissa joku nuorempi teitittelee minua...

Vierailija
27/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ikähaitarilla 26-30-v...plääh...voihan se olla, että he vaan pitävät vanhemmista naisista. Mutta kun olen kysynyt heidän iän ja sanonut, että olen sinua vanhempi, niin vastaus on, et voi olla paljoa. tässäkin voi olla se, että luulevat, että saavat helpommin "vanhalta" naiselta ja siksi puhuvat näin. en tiedä.

Vierailija
28/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 53 ja aina kuulen uusien ihmisten kanssa esim töissä, ei voi olla totta kun tulee puheeksi ikä ja lapset. ja lapsenlapset.Tympeää ja tylsää, tosin en tahdo itsekään uskoa että kuudeskymmen kovaa vauhtia menossa, lähinnä naurattaa.

Vierailija
29/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä saa ihmisille sanoa, etten mä todellakaan ole alta 20v vaan täytän tänä kesänä jo 26v. Esim. tänään kävin yhden mummelin kanssa keskustelun tyyliin:Minkäs ikänen sä oletkaan?Täytän 26v.No ET TODELLAKAAN voi olla niin vanha! Kyllä sä varmasti olet 19-20v. No en ole, haluatko nähdä ajokorttini?Ja tuo mummeli uskoi ikäni vasta, kun näytin ajokorttini. Kaupassa ei kyllä ole vielä kyselty papereita, johtuu ehkä siitä, etten osta koskaan tupakkaa tai kaljaa.

No huh huh, että ihan 26-vuotias. No kakskymppisellä ja kakskutosella ei ole eroa kuin kuusi vuotta, että mistä sitä kenenkin ikää voi tietää varsinkin kun on niin pieni ikäero. Luuletko olevasi jotenkin kypsä ja aikuinen 26-vuotiaana? Se on kuule ihan normaalia näyttää nuorelta sen ikäisenä.

Vierailija
30/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kaukana kohteliaisuudesta jos keskustelun JÄLKEEN kysyy toiselta, että minkäs ikäinen tämä on ja ei meinaa uskoa kun toinen sanoo olevansa 30. Sillä kyllä 18-vuotiaan ja kolmekymppisen jutuissa on melkoisen paljon eroa ja jos kolmekymppisen kanssa keskusteltuaan luulee tätä 18-vuotiaaksi, niin kyllä se on minusta loukkaus. Tai ainakin iso itsetutkiskelun paikka.Jos ilman keskustelua luullaan nuoremmaksi, niin onhan se sitten kohteliasta ja imartelevaa...vaikka harvoin kai niin käy, että ilman keskustelua kukaan alkaa toisen ikää arvailemaan. Tytöttelyt ja muut taas voivat olla ihan sattumaa. Kyllä minuakin välillä on tytötelty vaikka näytän aivan ikäiseltäni (29v) ehkä jotkut pitävät tämän ikäsiä vielä tyttöinä :)

Vierailija
31/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-60-vuotiaalta