Sain lapsen toukokuussa, en jaksanut koiraa, ex suuttui
Sain esikoiseni toukokuussa, lapsi oli vahinko, koska en muistanut pikkujouluissa ehkäisyä. Ikää on jo sen verran etten voinut kuvitella tulevani raskaaksi enkä muutenkaan harrasta yhden illan juttuja, joten lopetin hormonaalisen ehkäisyn pari vuotta sitten. Olen siis 43v. Aikoinaan exän kanssa hankittiin koira, tai minä sen halusin. Koira on kyllä minulle tärkeä, mutta kuitenkin vain koira. Ollessani 5kk raskaana, ilmoitin exälle ja pyysin voiko ottaa koiraa nyt enemmän hoitoon. Kun ex tuli hakemaan koiraa, hän suuttui tajuttomasti koska koira oli lihonut! No joo, raskauden takia en ollut jaksanut lenkittää sitä niin paljon kuin pitäisi ja se oli lihonut pari kiloa, muttei mitenkään merkittävästi. Hyvässä kunnossa koira kuitenkin oli muuten, iloinen ja pirteä.
Synnytyksen ajan koira oli myös exällä, ja toi sen takaisin n 3vkoa synnytyksen jälkeen. En kuitenkaan jaksanut hoitaa koiraa, koska vauva valvotti paljon! Ja totta kai oma ja vauvan hyvinvointi menee koiran edelle. Isäkään ei ole kuvioissa joten mistään en saa perusarkeen jokapäiväistä apua. Toki siis koiran tarpeet hoidin, mutta sen jälkeen olin ihan totaalisen loppu. Kaikenlisäksi koira tunki kokoajan vauvan lähelle ja yritti tunkea pehmolelujaan sille, että leikitään. Ei siis erottanut vauvaa aikuisesta, mistä voi tulla ongelmia.
Lopulta soitin exälle että joko hän ottaa koiran pysyvästi itselleen tai vien sen piikille, koska kiertolaista en siitä halua. Ex tuli sitten hakemaan koiraa, mutta kertoi vihaisena ettei tahdo kuulla minusta enää mitään. Kuulemma aikuiset ihmiset eivät hankkiudu kenen tahansa kanssa raskaaksi ja hylkää eläimiä jotka on hankittu perheenjäseniksi. Yritin selittää että yh:na ei aika vaan riitä, mutta kuulemma häntä ei kiinnosta ja lähti menemään. Nyt olen yrittänyt kysyä koiran kuulumisia, mutta ex ei vastaa.. mielestäni täysin kohtuutonta käytöstä. Olisin koiran totta kai muuten pitänyt, mutta vauva menee edelle, etenkin kun olin jo tyytynyt ajatukseen etten ikinä lapsia saa :( mielipiteitä, olenko ihan hirviö?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:30"]
Voi elämä.... Juuri tuollaisten Ap:n tapaisten vastuuttomien ja idioottien takia monet lemmikit joutuu kärsimään ihmisten itsekkäästä sekoilusta. Mikä helvetin armahdus se lopettaminen koiralle on? Täysin viaton se koira on sun töppäilyihis. Ja mikä jumalauta siinä ehkäisyssä on niin vaikeeta? Kortsu munan päälle niin ei tuu lapsia.
En ymmärrä, miksi edes puhut koiran piikille viemisestä "ettei joudu kiertoon"? On ihmisiä, jotka oikeasti huolehtivat lemmikeistään. Ihan hyvin olisit voinut alkaa etsimään koiralle hyvää kotia. Ja tutustua mahdollisiin ostaja ehdokkaisiin. Sitten kun hyvän kuuloinen löytyisi, teette paperit joissa sovitte vaikka kahden viikon koe ajasta ja voisit myös käydä koiraa katsomassa (näkisi minkälaiseen paikkaan joutuu)
Jos koira on ihan hyvätapainen, eikä mikään ongelmakoira, niin varmasti kotikin löytyy. Kaikki ihmiset kun eivät ole kaltaisiasi kusipäitä.
Mikä teitä ihmisiä oikeasti vaivaa? Kun edes harkitaan lemmikkiä, pitäisi miettiä että tuleeko meille joskus vaikkapa lapsi, onko silloin aikaa huolehtia koirasta? Nää on ihan normaaleita asioita, joita tulee pohtia pitkään ja hyvin. Ihan joka kantilta. Jaksanko lenkkeillä tarpeeksi koiran kanssa, jaksanko aktivoida sitä? Onko varaa ostaa laadukasta ruokaa? Onko varaa rokotuttaa ja entäs jos tulee vakava sairaus tms, onko rahaa hoitaa koiraa?
On toi nyt vittu ihan sairasta että hups, tulimpas raskaaksi, en jaksa koiraa enään, vien sen piikille. Aikunen nainen jumalauta!! Et voi olla noin saatanan tyhmä?!
Monet ottaa jopa koiran sen takia, kun on kiva lelliä jotakin ja kun on seuraa. Sitten hankitaan lapsi ja oho, koira saakin mennä kun meillä on nyt ihana äidin oma mussu tässä, joka vie kaiken huomion.
Minkälainen vitun ihminen on niin tunteeton, kylmäsydäminen ja raaka, että edes miettisi koiran viemistä piikille, vain sen takia, että tuli lapsi enkä jaksa koiraa enään?!
Ei helvetti vihaan ihmisiä.........
[/quote]
Tyypillisen koirasekon kommentti tämäkin.
[/quote]
joo, mietin ihan samaa. Koirat tärkeempiä kuin vauvat. Huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:44"]
Erotessamme sovimme, että koira muuttaa minulle, ja ex ottaa hoitoon sitten jos tarvii/haluaa. On myös kysellyt silloin tällöin kuulumisia, joten minusta olisi reilua vastata jos minä niitö kysyn, koska itsekin aina vastailin. Mielestäni ex otti koiran hyvin mielin itselleen, eikä mitenkään taakaksi, joten sen takia on ihan turha olla katkera, jos ei osaa suoraan sanoa. Ap
[/quote]
Jos sä nyt uusissa pikkujouluissa tuut taas raskaaksi, niin minne sä laitat lapsesi? Entä jos et jaksakaan kahta lasta?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:28"]
Ap:lla vietetty pikkujoulut siis elokuussa, heh heh, ei mee läpi!
[/quote]
No lol, ompa uskomatonta taas.. Meillä tosin ei oo pidetty pikkujouluja syksyllä, vaan vasta aina helmikuun tienoilla, ei ole varaa pikkujouluaikaan pitää. Kyseessä siis ravintola-ala, jolla kovin sesonkin on just tuo pikkujouluaika.
Minusta ap ei ole hirviö, vähän ehkä vastuuttomasti sysäsit koiran exälle uhkaillen, mutta parempi näin kuin laittaa tuntemattomalle kiertoon. Elämäntilanteet muuttuu ja jos eläintä ei voi pitää, on parempi siitä luopua ja antaa se sellaiselle, joka voi pitää ja asianmukaisesti hoitaa. Sen tietää jokainen, joka vähänkään eläimistä välittää.
Lopettakaa jo tuo sairas vastakkainajattelun levittäminen!
Lapset ja koirat (eläimet) ovat molemmat yhteiskunnan viattomia ja puolustuskyvyttömiä ja meillä aikuisilla on velvollisuus pitää molemmista huoli ja varmistaa ettei heitä kohdella kaltoin.
Ei ole mitään joko tai-juttua näiden välillä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:18"]
Diagnoosini: Olet sekä vastuullinen että vastuuton. Vastuutonta on tulla raskaaksi pikkujouluista. Lapsen pitäminen taas on vastuullista. Eksäsi on todennäköisesti loukkaantunut siitä, että tulit viimein raskaaksi, mutta jollekin muulle kuin hänelle. Anna hänen olla, sinulla on nyt lapsi vastuullasi. Ja koiralla ei ole mitään hätää eksäsi luona, turha siitä on huolta kantaa. Olet tehnyt oikean ratkaisun, kun laitoit lapsen koiran edelle, näin tekee jokainen tervejärkinen aikuinen! Lynkkaajat lähtevät nyt liikkeelle, mutta kyllä KOIRA ON VAIN KOIRA. Koiran ikä on kymmenisen vuotta, miten se voisi olla tärkeämpi kuin oma lapsesi, joka vielä joskus hoitaa sinut hautaan? Haluaisin nähdä sen koiran, joka pystyy samaan.
[/quote]
Muuten samaa mieltä, mutta miksi pikkujouluraskaus on vastuutonta, jos ap pystyi kuitenkin ottamaan lapsesta vastuun ja halusi tehdä niin. Ei vastuullisuus tarkoita sitä, että kaiken pitää olla suunniteltua.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:16"]
Sairaita kommentteja. Aika moni puolustelee Ap:n tekosia. Kyllä on ihmismieli erittäin kieroutunutta. Tyypillistä av mammaa. Lapsi, lapsi, lapsi, lapsi lapsi. Koirista viis.
Koira ei ole mikään pehmolelu, joka otetaan paijattavaksi ja annetaan lähtöpassit lapsen takia. Tai ostetaan koira lapselle leikkikaluksi, tälläisiäkin on ja huolestuttavan paljon.
Maailma on sairas paikka elää. Onneksi on eläinrakkaitakin ihmisiä.
[/quote]
Ikävää, että sun maailmasi on sairas paikka elää, meillä muilla on täällä kuitenkin ihan kivaa.
(sinäkin olit muuten joskus jonkun vauva)
Missä on ap:n työnantajan vastuu? Jos töissä tulee raskaaksi, niin eikö työnantaja silloin osallistu vauvan hoitoon ja perheen kuluihin?
Ihan oikein teit. Kyllä se lapsi nyt vaan menee koiran edelle ja on viisasta tunnistaa omien voimavarojensa rajallisuus. Turha takertua siihen oliko lapsi toivottu vai (onnellinen) vahinko. Sama olisi voinut tapahtua silloinkin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:00"]
Hyvä, että annoit koiran pois, kun kerran olet noin laiska ja mukavuuden haluinen! T. Äiti, joka jaksaa hoitaa kahdeksan alle 12vuotiasta lasta, kaksi koiraa, kolme hevosta ja ison liudan muita kotieläimiä.
[/quote]
taidat ainakin nukkua hyvin? Ukkosi taitaa olla osallistuvaa mallia? Kaikki ihmiset eivät jaksa yhtä paljon kuin toiset. Huvitti se sua tai ei. Mäkin mielelläni olisin sellanen vetojuhta, joka jaksaa mitä vaan. Vaan kun en ole. Perussairauteni tosin taitaa vaikuttaa asiaan. Toki on laiskojakin ihmisiä olemassa, mutta tuskin näin on ap: n suhteen kyse.
[/quote]
Täällä yksi laiska ilmoittautuu. Jos huomaisin, että laiskuuteni vuoksi en pystyisi pitämään koiraa, tietty antaisin sen pois tai jos olisi ikää/sairauksia, veisin varmaan piikille.
Eläin on vaan eläin, jotkut ihmiset alkaa pitää niitä lajitovereinaan ja pilaa eläimen väärällä kasvatuksella. Koira ei voi hyvin jos ei se tiedä paikkaansa laumassa. Koira ei ole "hän". En pidä lässyttävästä kasvatuksesta koirille (tai lapsille). Rauhallinen ja selkeä, johdonmukainen käytös on paras malli mutta vaikeaa monille ihmisille. Jos ei enää pysty pitämään koiraa niin on yritettävä löytää sille hyvä koti. Jos uutta kotia ei löydy, tai koiralla on luonnevika tai jalostuksen aiheuttama muu vakavampi vika se on paras lopettaa. Jos on valmis ottamaan eläimen, siitä on otettava vastuu, hoidettava eläintä ja pystyttävä myös luopumaan eläimestä eettisten periaatteiden mukaisesti. Eläin ei ole ihminen, eläin ei mene ihmisen edelle (ellei flexin toisessa päässä ole kusipää).
Olen sitä mieltä, että exän ei tarvi vastata uteluihisi koiran kuulumisista. Hän tietää, että olit valmis viemään koiran piikille jos ei hän sitä huoli, on siis päivän selvää että et koirasta oikeasti välitä.
toinen juttu on Se, kuinka laiskoiksi on ihmiset menneet? Puhuit tuolla aiemmin koiran flexistä, kyseessä siis lienee joku pikku sesse, oisko Se niin vaikee vaan ottaa mukaan ku vaunuttelet lasta? Itse kuskaan mukana 50 kiloista koiraa vaunulenkeillä ja ei oo ongelma. Vai istutko sen vauvan kaa vaan sisällä ja vaunussa nukkuminen tapahtuu partsilla?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:45"]
Viedäänkö esikoinen myös piikille / exälle, jos vahinko tapahtuu uudestaan?
[/quote]
Meille normaaleille ihmisille ihmislapsen vertaaminen koiraan on vähän vammaista puhetta. Onhan sulla kaikki ok?
[/quote]
Jos teillä normaaleilla ihmisillä on tapana ottaa lemmikkejä ajatuksella "tapan sen sitten kun kyllästyn" niin olen ihan mieluusti epänormaali. Vammaisia tosin tässä tapauksessa olette kyllä te normaalit.
Onpas tullut paljon kommenttia. Kiitos kaikista, vaikka osassa minua haukutaankin. Koira on 7v. lapinporokoira, eli tarvitsee enemmän liikuntaa kuin minulla on sille tällä hetkellä antaa. Flexi on uimista varten ostettu, kun ei voi päästää kaupungissa vapaaksi enkä tykkää kun nahkaremmit lilluu siellä vedessä. Pelkät vaunuttelulenkit ei koiralle riitä. TOKI kaiken olisi pystynyt järjestämään niin, että vauva kulkee aina mukana repussa tms. mutta koen etten itse jaksa, nytkin olen ihan puolikuollut väsymyksestä.
Tuohon lopettamiseen, mielestäni on vastuullisempaa lopettaa eläin kuin laittaa se kiertoon. Sori vaan, tiedän että tää on tabu eikä saisi sanoa ääneen, mutta ei se koira niitä menetettyjä päiviä kaipaa. Ei olisi ollut helppo vaihtoehto ja luultavasti olisin anellut exää ottamaan koiran mieluummin kuin vienyt sen piikille, mutta onneksi ei tarvinnut. ap
Mulla on lapsi ja 2 koiraa. Rakastan koiriani ja lastani yhtä paljon, rakkaus vaan on hieman erilaista. Olen ollut aikoinani myös väsynyt kun on ollut lapsi ja koiria huollettavana. Ikinä en ole ajatellut lopettavani koiriani tai myyväni muualle. En ikinä tekis sellasta. Koirat on otettu tähän perheeseen aikoinaan vakaasti harkiten. Ne on osa perhettä, nyt ja aina.
Koira on tottakai alempiarvoinen perheessä. Koirille on rajat ja säännöt. Mutta niin on säännöt ja rajat lapsillekin.
Huolehdin lemmikkini, kuten huolehdin lapseni. Koirat saavat lenkkeilyä ja hyvää ruokaa. Vettä aina saatavilla. Paljon rapsutuksia ja huomiota. Eikä se ole lapselta pois ja toisipäin.
Tuntuu todella pahalta lukea, että koira lopetetaan lapsen takia. Ja syynä se, ettei vaan jaksa koiraa hoitaa enään kun on lapsi tullut. Enkä ymmärrä tuota kiertoon laittamista. Mitä se oikein meinaa? Että jos myyt koiran, se joutuu kiertoon ja kiertää elämänsä kodista toiseen? Miten voit olla varma?
Jos koirasi on kovin ongelmallinen, silloin se helposti voikin joutua kiertoon. Tää "en luovu koirastani, se joutuu kiertoon, vien ennemmin piikille" on joku aivan ihme uusi trendi nykyään?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:30"]
Voi elämä.... Juuri tuollaisten Ap:n tapaisten vastuuttomien ja idioottien takia monet lemmikit joutuu kärsimään ihmisten itsekkäästä sekoilusta. Mikä helvetin armahdus se lopettaminen koiralle on? Täysin viaton se koira on sun töppäilyihis. Ja mikä jumalauta siinä ehkäisyssä on niin vaikeeta? Kortsu munan päälle niin ei tuu lapsia.
En ymmärrä, miksi edes puhut koiran piikille viemisestä "ettei joudu kiertoon"? On ihmisiä, jotka oikeasti huolehtivat lemmikeistään. Ihan hyvin olisit voinut alkaa etsimään koiralle hyvää kotia. Ja tutustua mahdollisiin ostaja ehdokkaisiin. Sitten kun hyvän kuuloinen löytyisi, teette paperit joissa sovitte vaikka kahden viikon koe ajasta ja voisit myös käydä koiraa katsomassa (näkisi minkälaiseen paikkaan joutuu)
Jos koira on ihan hyvätapainen, eikä mikään ongelmakoira, niin varmasti kotikin löytyy. Kaikki ihmiset kun eivät ole kaltaisiasi kusipäitä.
Mikä teitä ihmisiä oikeasti vaivaa? Kun edes harkitaan lemmikkiä, pitäisi miettiä että tuleeko meille joskus vaikkapa lapsi, onko silloin aikaa huolehtia koirasta? Nää on ihan normaaleita asioita, joita tulee pohtia pitkään ja hyvin. Ihan joka kantilta. Jaksanko lenkkeillä tarpeeksi koiran kanssa, jaksanko aktivoida sitä? Onko varaa ostaa laadukasta ruokaa? Onko varaa rokotuttaa ja entäs jos tulee vakava sairaus tms, onko rahaa hoitaa koiraa?
On toi nyt vittu ihan sairasta että hups, tulimpas raskaaksi, en jaksa koiraa enään, vien sen piikille. Aikunen nainen jumalauta!! Et voi olla noin saatanan tyhmä?!
Monet ottaa jopa koiran sen takia, kun on kiva lelliä jotakin ja kun on seuraa. Sitten hankitaan lapsi ja oho, koira saakin mennä kun meillä on nyt ihana äidin oma mussu tässä, joka vie kaiken huomion.
Minkälainen vitun ihminen on niin tunteeton, kylmäsydäminen ja raaka, että edes miettisi koiran viemistä piikille, vain sen takia, että tuli lapsi enkä jaksa koiraa enään?!
Ei helvetti vihaan ihmisiä.........
[/quote] Helvetti saatana , vittu, idiootti. Vaikea uskoa että on aikuisen kirjoittama, mielipiteensähän voi kertoa, mutta luulisi aikuisen ihmisen osaavan tehdä sen hieman asiallisemmin. Vedä vähän ees henkee
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 14:30"]
Mulla on lapsi ja 2 koiraa. Rakastan koiriani ja lastani yhtä paljon, rakkaus vaan on hieman erilaista. Olen ollut aikoinani myös väsynyt kun on ollut lapsi ja koiria huollettavana. Ikinä en ole ajatellut lopettavani koiriani tai myyväni muualle. En ikinä tekis sellasta. Koirat on otettu tähän perheeseen aikoinaan vakaasti harkiten. Ne on osa perhettä, nyt ja aina.
Koira on tottakai alempiarvoinen perheessä. Koirille on rajat ja säännöt. Mutta niin on säännöt ja rajat lapsillekin.
Huolehdin lemmikkini, kuten huolehdin lapseni. Koirat saavat lenkkeilyä ja hyvää ruokaa. Vettä aina saatavilla. Paljon rapsutuksia ja huomiota. Eikä se ole lapselta pois ja toisipäin.
Tuntuu todella pahalta lukea, että koira lopetetaan lapsen takia. Ja syynä se, ettei vaan jaksa koiraa hoitaa enään kun on lapsi tullut. Enkä ymmärrä tuota kiertoon laittamista. Mitä se oikein meinaa? Että jos myyt koiran, se joutuu kiertoon ja kiertää elämänsä kodista toiseen? Miten voit olla varma?
Jos koirasi on kovin ongelmallinen, silloin se helposti voikin joutua kiertoon. Tää "en luovu koirastani, se joutuu kiertoon, vien ennemmin piikille" on joku aivan ihme uusi trendi nykyään?
[/quote]
Jokainen vastuullinen vanhempi kykenee tarvittaessa luopumaan koirasta jos se perheen hyvinvoinnin takia on pakko tehdä. Lapset menee aina eläimen edelle, aina. Jos tämä ei ole aikuiselle ihmiselle päivänselvää niin ei kannata hankkia lapsia. Pitää vaan niitä koiria.
Ja jokainen vastuullinen koiranomistaja tietää, että ikinä, ei ikinä voi tietää mitä elämässä tapahtuu. Joskus se koiran pois antaminen tai lopettaminen on ainoa vaihtoehto. Ihan sen koiran kannalta. Ei kai kukaan ajattele että pidän koiran itselläni vaikka se olisi koiralle vain tuskaa ja kärsimystä. Ne on osa perhettä ja arkea, nyt ja aina. Vaikka sen koiran elämä olisi pelkkää kärsimystä. Että kun kerran on koiran ottanut niin se pidetään vaikka se olisi koiran rääkkäämistä.
Sun teksti on täynnä minä minä minää. Minä pidän koiran vaikka mikä olisi. Minä en pidä, ihan sen koiran takia jos en siitä pysty huolehtimaan 100%. Koiralle on tuolloin parempi olla muualla. Tämän tajuaa jokainen vastuullinen eläintenpitäjä. Elämää ei pysty kontrolloimaan täysin, välillä on tehtävä raskaitakin päätöksiä. Huomioiden koko perheen tilanne ja kaikkien hyvinvointi. Niin omani, lasten ja koirien. Ei sitä koiraa pois anneta pikku vastoinkäymisen takia, aina mietitään jotain muuta vaihtoehtoa tai tilapäistä ratkaisua. Mutta aina sitä muuta vaihtoehtoa ei ole. Josku pitää vaan osata luopua, vaikka kuinka on uhonnut että minä en koskaan. Jos koira oikeasti on rakas ja perheenjäsen, niin silloin sen hyvinvointi on tärkeä. Tärkeämpi kuin periaate että minä en ikinä koiraa pois anna.
Kai AP meni testauttamaan sukupuolitaudit, kun ehkäisy vain unohtui.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 14:47"]
[/quote]
Jokainen vastuullinen vanhempi kykenee tarvittaessa luopumaan koirasta jos se perheen hyvinvoinnin takia on pakko tehdä. Lapset menee aina eläimen edelle, aina. Jos tämä ei ole aikuiselle ihmiselle päivänselvää niin ei kannata hankkia lapsia. Pitää vaan niitä koiria.
Ja jokainen vastuullinen koiranomistaja tietää, että ikinä, ei ikinä voi tietää mitä elämässä tapahtuu. Joskus se koiran pois antaminen tai lopettaminen on ainoa vaihtoehto. Ihan sen koiran kannalta. Ei kai kukaan ajattele että pidän koiran itselläni vaikka se olisi koiralle vain tuskaa ja kärsimystä. Ne on osa perhettä ja arkea, nyt ja aina. Vaikka sen koiran elämä olisi pelkkää kärsimystä. Että kun kerran on koiran ottanut niin se pidetään vaikka se olisi koiran rääkkäämistä.
Sun teksti on täynnä minä minä minää. Minä pidän koiran vaikka mikä olisi. Minä en pidä, ihan sen koiran takia jos en siitä pysty huolehtimaan 100%. Koiralle on tuolloin parempi olla muualla. Tämän tajuaa jokainen vastuullinen eläintenpitäjä. Elämää ei pysty kontrolloimaan täysin, välillä on tehtävä raskaitakin päätöksiä. Huomioiden koko perheen tilanne ja kaikkien hyvinvointi. Niin omani, lasten ja koirien. Ei sitä koiraa pois anneta pikku vastoinkäymisen takia, aina mietitään jotain muuta vaihtoehtoa tai tilapäistä ratkaisua. Mutta aina sitä muuta vaihtoehtoa ei ole. Josku pitää vaan osata luopua, vaikka kuinka on uhonnut että minä en koskaan. Jos koira oikeasti on rakas ja perheenjäsen, niin silloin sen hyvinvointi on tärkeä. Tärkeämpi kuin periaate että minä en ikinä koiraa pois anna.
[/quote]
Niin pidänkin koirani, vaikka mikä olisi. Mulla voi koirat hyvin ja lapsi hyvin. Joten, se siitä. En jaksa alkaa jankkaamaan tämän enempää. Pointti oli nyt siinä, etten voi käsittää ihmisiä, jotka luopuu lemmikistä lapsen tultua taloon. Se jos mikä, on itsekästä. Monet ei ajattele asiaa pitemmälle, se on heti lähtöpassit koiralle (joko lopetus tai uuteen kotiin). Jo on heikkoja ihmisiä... Sääli.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 14:47"]
[/quote]
[/quote]
Niin pidänkin koirani, vaikka mikä olisi. Mulla voi koirat hyvin ja lapsi hyvin. Joten, se siitä. En jaksa alkaa jankkaamaan tämän enempää. Pointti oli nyt siinä, etten voi käsittää ihmisiä, jotka luopuu lemmikistä lapsen tultua taloon. Se jos mikä, on itsekästä. Monet ei ajattele asiaa pitemmälle, se on heti lähtöpassit koiralle (joko lopetus tai uuteen kotiin). Jo on heikkoja ihmisiä... Sääli.
[/quote]
Tämä osoittaa että olet huono koiranomistaja. Jos koiralla on huonot olot eikä se saa tarvitsemaansa siitä on luovuttava. Annettava se kotiin jossa siitä huolehditaan. Ajatus että pitää koiran vaikka sillä olisi kuinka huonot olot on itsekäs. Sinä et ajattele koiraasi vaan itseäsi. Ollaan lähellä eläinrääkkäystä. Joskus on pakko luopua jotta eläimellä olisi hyvä olla. Ehkä nämä kissamummot, joilla on kymmeniä kissoja siivoamattomissa asunnoissaan nälkiintyneinä on juuri näitä "minähän en eläimestä luovu kun sen kerran olen ottanut, se on mun perheenjäsen". Todellinen eläintenystävä ajattelee ensisijaisesti eläintä, antaa sille hyvän elämän. Eikä vaan ajattele itseään, että minä en voi luopua, en vaikka koira jäis hoidotta.
Ja edelleen, elämää ei voi ennustaa. Jos voisi niin kaikki olisi paljon helpompaa. En minä tiedä mikä on terveyteni 5 vuoden kuluttua. En minä tiedä mikä on lapseni terveys 5 vuoden kuluttua. En minä tiedä onko puolisoni kunnossa/hengissä 5 vuoden kuluttua. On hyvä että on periaatteita, mutta niistäkin pitää kyetä joustamaan jos se perheenjäsenelle (oli se koira tai lapsi) on parempi. Ei se niin voi mennä, että eläin kärsii vain siksi että sulla on periaate.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:00"]
Hyvä, että annoit koiran pois, kun kerran olet noin laiska ja mukavuuden haluinen! T. Äiti, joka jaksaa hoitaa kahdeksan alle 12vuotiasta lasta, kaksi koiraa, kolme hevosta ja ison liudan muita kotieläimiä.
[/quote]
taidat ainakin nukkua hyvin? Ukkosi taitaa olla osallistuvaa mallia? Kaikki ihmiset eivät jaksa yhtä paljon kuin toiset. Huvitti se sua tai ei. Mäkin mielelläni olisin sellanen vetojuhta, joka jaksaa mitä vaan. Vaan kun en ole. Perussairauteni tosin taitaa vaikuttaa asiaan. Toki on laiskojakin ihmisiä olemassa, mutta tuskin näin on ap: n suhteen kyse.