Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lapsen toukokuussa, en jaksanut koiraa, ex suuttui

Vierailija
15.09.2014 |

Sain esikoiseni toukokuussa, lapsi oli vahinko, koska en muistanut pikkujouluissa ehkäisyä. Ikää on jo sen verran etten voinut kuvitella tulevani raskaaksi enkä muutenkaan harrasta yhden illan juttuja, joten lopetin hormonaalisen ehkäisyn pari vuotta sitten. Olen siis 43v. Aikoinaan exän kanssa hankittiin koira, tai minä sen halusin. Koira on kyllä minulle tärkeä, mutta kuitenkin vain koira. Ollessani 5kk raskaana, ilmoitin exälle ja pyysin voiko ottaa koiraa nyt enemmän hoitoon. Kun ex tuli hakemaan koiraa, hän suuttui tajuttomasti koska koira oli lihonut! No joo, raskauden takia en ollut jaksanut lenkittää sitä niin paljon kuin pitäisi ja se oli lihonut pari kiloa, muttei mitenkään merkittävästi. Hyvässä kunnossa koira kuitenkin oli muuten, iloinen ja pirteä. 

Synnytyksen ajan koira oli myös exällä, ja toi sen takaisin n 3vkoa synnytyksen jälkeen. En kuitenkaan jaksanut hoitaa koiraa, koska vauva valvotti paljon! Ja totta kai oma ja vauvan hyvinvointi menee koiran edelle. Isäkään ei ole kuvioissa joten mistään en saa perusarkeen jokapäiväistä apua. Toki siis koiran tarpeet hoidin, mutta sen jälkeen olin ihan totaalisen loppu. Kaikenlisäksi koira tunki kokoajan vauvan lähelle ja yritti tunkea pehmolelujaan sille, että leikitään. Ei siis erottanut vauvaa aikuisesta, mistä voi tulla ongelmia.

Lopulta soitin exälle että joko hän ottaa koiran pysyvästi itselleen tai vien sen piikille, koska kiertolaista en siitä halua. Ex tuli sitten hakemaan koiraa, mutta kertoi vihaisena ettei tahdo kuulla minusta enää mitään. Kuulemma aikuiset ihmiset eivät hankkiudu kenen tahansa kanssa raskaaksi ja hylkää eläimiä jotka on hankittu perheenjäseniksi. Yritin selittää että yh:na ei aika vaan riitä, mutta kuulemma häntä ei kiinnosta ja lähti menemään. Nyt olen yrittänyt kysyä koiran kuulumisia, mutta ex ei vastaa.. mielestäni täysin kohtuutonta käytöstä. Olisin koiran totta kai muuten pitänyt, mutta vauva menee edelle, etenkin kun olin jo tyytynyt ajatukseen etten ikinä lapsia saa :( mielipiteitä, olenko ihan hirviö?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:45"]Tais tapahtua Porvoossa?
[/quote]

Pitääkö tää kommentti tunkee joka ketjuun ja kuvitella olevansa jotenkin kekseliäs kun on kirjottanut jotain näinkin nokkelaa? Vikkinä: jos et oikeesti kykene keksimään mitään omaa sanottavaa niin älä kommentoi ollenkaan.

Vierailija
22/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, aloittaja sanoo eksälleen että ota koira tai laitan sen piikille ja sitten valittaa kun ei kuule koiran kuulumisia? Ei heru sympatiaa täältäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, asun keskisuomen alueella

18, samaa mietin. Toisaalta exällä on jo uusi puoliso ja toisaalta ihan sama mitä päässään ajattelee.. 

Kyselin lähinnä ettö onko koira sopeutunut hyvin, itse asun kerrostalossa ja ex omakotitalossa. Ja ilmoitin että löysin flexin ja pari harjaa, saa tulla hakemaan jos tarvitsee. Mielestäni voisi vastata edes jotain! Ap

Vierailija
24/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, en nyt ihan noilla sanoilla sitä sanonut. Minä en koiraa halua kiertoon laittaa, apula ihan täynnä uutenkin ilmoituksia, kuten joku ylempänä mainitsi.

Vierailija
25/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanovat nuoria vastuuttomiksi.

Vierailija
26/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudot pikkujoulut kun ovat olleet jo elokuussa. Vai oliko vauva todella pahasti keskonen?

Vierailija
27/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö lapseniin sitten piikille kun on esim töissä vähän rankkaa etkä jaksa lasta?
Itselleni koira on kyllä ihan yhtä tärkeä perheenjäsen kuin lapsikin. Jos hankitaan lapsi, niin mennään lapsen ehdoilla. Sama pätee koirien kanssa.

Vierailija
28/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pikkujoulut" olivat syyskuussa ja lapsi syntyi toukokuussa vkolla 37. Kuten kirjoitin, meillä pikkujoulut järjestetään alastani johtuen jo todella aikaisin. Mutta se ei ole tämän jutun pointti. Ap

Vierailija
29/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:10"]16, asun keskisuomen alueella

18, samaa mietin. Toisaalta exällä on jo uusi puoliso ja toisaalta ihan sama mitä päässään ajattelee.. 

Kyselin lähinnä ettö onko koira sopeutunut hyvin, itse asun kerrostalossa ja ex omakotitalossa. Ja ilmoitin että löysin flexin ja pari harjaa, saa tulla hakemaan jos tarvitsee. Mielestäni voisi vastata edes jotain! Ap
[/quote]

No todennäköisesti koira viihtyy paremmin isossa talossa, jonka pihallakin voi juoksennella ja pudottaa niitä hankittuja paria kiloa rakastavien ja huolehtivien omistajien läsnäollessa.

En tiedä miten tynnyrissä olet kssvanut, mutta "muutaman" kilon painonnousu ei ole koiralle yhtä pikkujuttu kuin ihmiselle. Ellei kyseessä ole joku ihan valtava koira, mitä epäilen.

Vierailija
30/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla vietetty pikkujoulut siis elokuussa, heh heh, ei mee läpi!

Vierailija
31/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en kyllä itsekkään koiran kuulumisia sinulle kertoisi. Sinä kuitenkin olit sitä lopettamassa, joten tuskin paskan veraa oikeasti siittä välitit. Aina on parempi etsiä uusi koti, kuin viedä piikille. Oksettavaa tuollainen, että joko otat tai se lopetetaan....

Vierailija
32/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heko heko. Perus mammapalsta, jos ei ole itselle käynyt vastaavaa, niin heti on porvoosta ja provo. Ohis

Vierailija
33/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia yli 40v lopettaa ehkäisyn? "en uskonut enää tulevani raskaaksi"? Just. Kaikkea hyvää toki teille täydestä sydämestäni toivon, mutta lakatkaa arvostelemasta nuoria varsinkin nuoria äitejä vastuuntunnottomiksi "pillerin unohtajiksi".

Vierailija
34/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna exän olla rauhassa, hän varmasti hoitaa koiraa hyvin. Itsekin suuttuisin, jos toinen osapuoli kiristäisi "ota koira tai vien piikille" eli en yhtään ihmettele, ettei mies halua olla tekemisissä. Sinulla on ikää kuitenkin jo 43 vuotta eli ex varmaan pitää sinua aika vastuuttomana, että tulet yhden illan jutusta raskaaksi ja teet lapsen "yksinäsi". Nyt keskityt omaan elämään ja vauvan hoitoon, etkä mieti koiraa. Minusta oli hieno juttu, että annoit koiran pois. Pienen vauvan kanssa tiedän, kuinka raskasta on yhdistää vielä koiranhoito tähän. Koira jää helposti kakkoseksi, lenkit lyhenevät ym. Tapa vaan, miten kerroit siitä exällesi oli surkea. Et antanut hänelle mitään mahdollisuutta päättää, haluaako hän koiran vai ei, kun vetosit heti, että ainoa vaihtoehto on sitten piikille meno..

Vierailija
35/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:28"]

Ap:lla vietetty pikkujoulut siis elokuussa, heh heh, ei mee läpi!

[/quote]

Oletko työtön vai jossain pikkufirmassa töissä? Aika monessa paikassa vietetään pikkujoulut muulloin, kun marras-joulukuussa. Ystäväni työpaikalla (iso firma) pikkujouluja on vietetty parin vuoden aikana toukokuussa, ennen kesälomia.

Vierailija
36/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teit oikein, oikeastiko joku jättää lapsen pitämättä tai hankkimatta koiran takia? Suututtaa, jos joku tekee abortin PELKÄSTÄÄN sen takia että on koirakin! Koira pääsi tuttuun kotiin ja et missään vaiheessa laiminlyönyt sitä jos hoidit kuitenkin perustarpeet. Hyvä että edes yritit pitää sen, jotkut pystyvät siihen ja toiset eivät, paljon riippuu lapsestakin. Mielestäni exäsi on kohtuuton. Tapahtuneelle ei nyt voi mitään enkä jaksa ymmärtää aikuisen ihmisen mökötystä tuollaisesta. Tsemppiä tulevaan T: Perheellinen koiranomistaja

Vierailija
37/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu meni suurin piirtein näin:

Minä: moi, oon miettinyt tota mustia, mun aika ja voimavarat ei oikein riitä sen pitämiseen. Ootko miettinyt jos haluaisit sen kokonaan sun luo asumaan?

Ex: no voishan sitä miettiä, kyllä se tänne mahtuu

M:joo, kun en halua sitä kiertoonkaan laittaa että se olis varmaan paras vaihtoehto. Ettei tarvi sitten muuta miettiä.

E: mitä muuta?

M: että joutus piikille viemään, kun en kiertoon sitä halua

E: joo, kyllä se musti voi varmaan täällä asua. Täytyy keskustella, soitan sulle myöhemmin ja katotaan millon tuun hakemaan sen.

Ja sitten ex haki kiukkuisena koiran pois heti seuraavana päivänä. Mielestäni tuo ei ollut mitään uhkailua. Ap

Vierailija
38/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:47"]

Keskustelu meni suurin piirtein näin:

Minä: moi, oon miettinyt tota mustia, mun aika ja voimavarat ei oikein riitä sen pitämiseen. Ootko miettinyt jos haluaisit sen kokonaan sun luo asumaan?

Ex: no voishan sitä miettiä, kyllä se tänne mahtuu

M:joo, kun en halua sitä kiertoonkaan laittaa että se olis varmaan paras vaihtoehto. Ettei tarvi sitten muuta miettiä.

E: mitä muuta?

M: että joutus piikille viemään, kun en kiertoon sitä halua

E: joo, kyllä se musti voi varmaan täällä asua. Täytyy keskustella, soitan sulle myöhemmin ja katotaan millon tuun hakemaan sen.

Ja sitten ex haki kiukkuisena koiran pois heti seuraavana päivänä. Mielestäni tuo ei ollut mitään uhkailua. Ap

[/quote]

Siis sinähän sanot selvästi tuossa, jos ex ei koiraa ota, koira joutuu piikille, kun et halua koiraa kiertoon.

Vierailija
39/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mutta miksikään kiristykseksi en sitä sanoisi. Ap

Vierailija
40/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä ap.n tuomitsemista. En ikinä jaksaisi yh:na vauvaa ja koiraa, ja tässä tapauksessahan tilanne ei ollut suunniteltu (onhan niitäkin nähty, joilla ydinperhe, koira, ja suunniteltu eka vauva, ja koira laitetaan pois, koska ei jakseta). Hienoa, että ex otti koiran, ikävää, että hän suuttui noin, mutta ainakin koira on hyvässä kodissa. Ehkä mies siitä vielä leppyy ja voitte taas olla yhteydessä. Onnea vauvasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi