Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lapsen toukokuussa, en jaksanut koiraa, ex suuttui

Vierailija
15.09.2014 |

Sain esikoiseni toukokuussa, lapsi oli vahinko, koska en muistanut pikkujouluissa ehkäisyä. Ikää on jo sen verran etten voinut kuvitella tulevani raskaaksi enkä muutenkaan harrasta yhden illan juttuja, joten lopetin hormonaalisen ehkäisyn pari vuotta sitten. Olen siis 43v. Aikoinaan exän kanssa hankittiin koira, tai minä sen halusin. Koira on kyllä minulle tärkeä, mutta kuitenkin vain koira. Ollessani 5kk raskaana, ilmoitin exälle ja pyysin voiko ottaa koiraa nyt enemmän hoitoon. Kun ex tuli hakemaan koiraa, hän suuttui tajuttomasti koska koira oli lihonut! No joo, raskauden takia en ollut jaksanut lenkittää sitä niin paljon kuin pitäisi ja se oli lihonut pari kiloa, muttei mitenkään merkittävästi. Hyvässä kunnossa koira kuitenkin oli muuten, iloinen ja pirteä. 

Synnytyksen ajan koira oli myös exällä, ja toi sen takaisin n 3vkoa synnytyksen jälkeen. En kuitenkaan jaksanut hoitaa koiraa, koska vauva valvotti paljon! Ja totta kai oma ja vauvan hyvinvointi menee koiran edelle. Isäkään ei ole kuvioissa joten mistään en saa perusarkeen jokapäiväistä apua. Toki siis koiran tarpeet hoidin, mutta sen jälkeen olin ihan totaalisen loppu. Kaikenlisäksi koira tunki kokoajan vauvan lähelle ja yritti tunkea pehmolelujaan sille, että leikitään. Ei siis erottanut vauvaa aikuisesta, mistä voi tulla ongelmia.

Lopulta soitin exälle että joko hän ottaa koiran pysyvästi itselleen tai vien sen piikille, koska kiertolaista en siitä halua. Ex tuli sitten hakemaan koiraa, mutta kertoi vihaisena ettei tahdo kuulla minusta enää mitään. Kuulemma aikuiset ihmiset eivät hankkiudu kenen tahansa kanssa raskaaksi ja hylkää eläimiä jotka on hankittu perheenjäseniksi. Yritin selittää että yh:na ei aika vaan riitä, mutta kuulemma häntä ei kiinnosta ja lähti menemään. Nyt olen yrittänyt kysyä koiran kuulumisia, mutta ex ei vastaa.. mielestäni täysin kohtuutonta käytöstä. Olisin koiran totta kai muuten pitänyt, mutta vauva menee edelle, etenkin kun olin jo tyytynyt ajatukseen etten ikinä lapsia saa :( mielipiteitä, olenko ihan hirviö?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Et viittis jankata enään samaa asiaa. Sä kommentoit "Minä pidän koiran vaikka mikä olisi" ja mä vastasin provosoidakseni "Niin pidänkin koirani vaikka mikä olisi".... Ja tästä taas näkee kuinka av palstalla saa helposti toiset kiihkon valtaan...

Mä ymmärrän sen, että koira annetaan uuteen kotiin jos siitä ei kykene huolehtimaan, mutta tämänkin ymmärrän vain hyvin painavista syistä. Mutta se, että terve koira ollaan valmis jopa viemään piikille, kun ei jakseta huolehtia - on jotain aivan käsittämättömän itsekästä ja sairasta touhua.

Onneksi Ap:n eksä otti koiran ja toivottavasti huolehtii siitä.

On olemassa paljon lukuisia vaihtoehtoja, kuin lopetus tai edes koirasta luopuminen. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, todella moni ihminen luopuu lemmikistään helposti ja nopeaa, kun tulee pienikin ongelma.

Vierailija
82/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira vaan piikille ja exä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle, mitä ap tekee, mutta ihmetyttää lähinnä tuo, että joku vähän päälle 40v luulee, ettei voi tulla raskaaksi enää??!! Millä perusteella??

Vierailija
84/84 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen ihminen olet ja ymmärrän hyvin, ettei exäsi halua kertoilla sinulle koiran kuulumisia. Mitäs niitä enää kyselet, kun ei kerran aikaisemminkaan kiinnostanut. Onneksi en tunne tämmöisiä vätyksiä tosi elämässä, puistattaa ajatuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi