Miksette osta suomalaisia tuotteita? Onko se niin vaikeaa suosia suomalaista?
Missä ostajien tuki? Varsinkin näinä aikoina se olisi ehdottoman tärkeää. Jättäkää kerrankin ne esim H&M kledjut kauppoihin ja suosikaa suomalaisia materiaaleja vaatteissa.
Kommentit (1309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös k-menu ja pirkka tuotteet ole suomalaisia? Itse ostan aina suomalaista ja muutenkin suosin vain suomalaista ihan kaikessa.
Katsoppas vähän niitä pirkka tuotteita, ei ne kaikki ole suomalaisia.
Kaikki? Mitkä eivät ole?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tuotteet ovat liian kalliita joten ei ole varaa ostaa.
Höpö höpö. Itse käytän esim. Oxygenol hammastahnaa ( vertaapas hintoja). Enkä kyllä käsitä, kuka Suomessa kehtaa ostaa ulkomaista vessapaperia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös k-menu ja pirkka tuotteet ole suomalaisia? Itse ostan aina suomalaista ja muutenkin suosin vain suomalaista ihan kaikessa.
Kaikki? Mitkä eivät ole?
No vaikka mitkä! Luepas vähän selosteita.
Onko embo suomalainen? Toivottavasti sillä se on paras wc- paperi. Pehmoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tuotteet ovat liian kalliita joten ei ole varaa ostaa.
Höpö höpö. Itse käytän esim. Oxygenol hammastahnaa ( vertaapas hintoja). Enkä kyllä käsitä, kuka Suomessa kehtaa ostaa ulkomaista vessapaperia...
Matalapalkka-alalla on pakko ostaa vain halvinta. Ei ole vapautta valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki? Mitkä eivät ole?
Kysyn siksi kun tunnut tietävän asiasta ja siksi kysyn esimerkki tuotteita pirkasta , jotka eivät ole suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
On suomalainen.
Hinta-laatu-suhde ratkaisee. Suosisin suomalaista ja kehottaisin muitakin tekemään niin ,mutta se on sitä kauheaa nationalismia eikä ole edes globaalissa maailmassa mahdollista. Tuote on suomalainen, jos se on koottu täällä, vaikka osat olisi toimitettu kokoamista vaille Vinkuintiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki? Mitkä eivät ole?
Kysyn siksi kun tunnut tietävän asiasta ja siksi kysyn esimerkki tuotteita pirkasta , jotka eivät ole suomalaisia?
No esim. Pirkka Parhaat vuohenjuusto
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-parhaat-vuohenjuusto-200g-64…
Outo käsitys, että kaikki Pirkka-tuotteet olisi kotimaisia?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Tutkipaaka uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On suomalainen.
Tehdas on Suomessa, mutta ulkomaisomistuksessa.
Valitettavasti Suomessa ei juurikaan enää valmisteta esim. vaatteita. Merkki on suomalainen, mutta valmistus on Kiinassa. Aika monelle tulee yllätyksenä, että sellaiset perinteiset merkit kuten esim. Marimekko, Luhta, Rukka ja Reima valmistetaankin Kiinassa. Ruoassa onkin paljon helpompi suosia suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Suomi tuotteissa laatu on matala ja hinta korkea ja ulkomailla laatu on korkea ja hinta matala
Hyvin uskottava arvio. Kallis maa ei aina ole rikas maa.
Virkarottataakka rassaa. Esim. kuntien määräksi riittäisi n. 20.
No Suomi ei kyllä ole mikään muodin mekka. Jos kirpparilta tulee vastaan joku kiinnostava vaate ja sattuu olemaan suomalainen, niin onhan se plussaa. Vaan harmillisen usein suomalainen vaate on perus musta one size tunika, jossa on taskut tai kamala lapsekas kuosi, ja siitä hyvästä pitäisi maksaa 300€?? Naurettavaa.
Olen itse about 30v. ja kieltäydyn tätiytymästä. Haluaisi vastuullisia tuotteita kekseliäillä leikkauksilla, imartelevilla muotoiluilla, kivoilla printeillä ja laadukkailla materiaaleilla ja vieläpä kohtuuhintaankin. Ja niin, että se tuote kestäisi kymmenen vuotta, niin kuin lapsuudessa.
Lisäksi minua raivostuttaa naisena joutua maksamaan extraa vain sukupuoleni vuoksi. Se on ihan älytöntä, että miesten collegepusero maksaa vähemmän kuin naisten vastaava, jossa on vähemmän kangasta. Ja että siihen lätkäistään merkki ja heti se maksaakin yli 200€.
Kaikilla ei ole varaa sijoittaa vaatteisiin.
Kyllä se on ikävää, kun Piikkiössä valmistetaan vihannes ja sieltä menee ihan kirjaimellisesti suora tie Turkulaiseen Itäharjun Prismaan. Niin salakavalasti tämä Piikkiön vihannes on 4euroa kilolta kalliimpi kuin puolasta tuotu. Ja usein se puolan vihannes on maukaampi kuin tämä väkisin kasvihuoneessa Piikkiössä kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki? Mitkä eivät ole?
Ananakset, avokadot, banaanit, tonnikala?
Ei ole kuule näillä palkoilla minun hommani tukea suomalaista yrittäjää.
Nyt kyllä et tiedä mitään.Itse suomalaisessa firmassa työtä hetki sitten tehneenä ei 10.euroa tunti voi sanoa kalliiksi.Kyllä ne kalleudet tulee aivan muusta kuin työntekijän palkoista.