miten eroon järjettömästä mustasukkaisuudesta?
Tähän alkuun. Tiedän tuhoavani suhteen lopulta käytökselläni (jollen saa tätä loppumaan), tiedän kuinka itsekästä käytökseni on, tiedän olevani sairas!, en kaipaa epä asiallisia kommentteja. olen vain hyvin _nuori_ tyttö joka kaipaa apua!!
Eli. olen todella mustasukkainen poikaystävästäni. Asumme yhdessä, tilanne on äitynyt siihen, ettei poikaystäväni ole käynyt edes kaupassa puoleen vuoteen ilman minua. nähnyt kaksi kertaa kaveriaan minun kanssani, meillä kotona. Eikä hän uskalla käydä edes töissä jotten ahdistuisi kotona.
Luotan poikaystävässäni siihen, ettei hän todellakaan pettäisi minua. Ainut mitä pelkään jatkuvasti, on että hän näkee jonkun naisen joka on minua kauniimpi, jolla on paremmat vaatteet, hiukset, peppu, tissit tai kasvot. Jos olemme yhdessä jossakin, vahtaan kokoajan mitä poikaystäväni katsoo. mulla on joku tarve olla kaikista paras. kukaan muu ei saa olla kauniimpi kuin minä. eikä edes ollenkaan nätti! kailkien naisten, jopa pienten tyttöjen!!!! (tideän tämä on sairasta) täytyy olla ällöttäviä poikaystäväni mielestä. suutun jos poikaystäväni vastaa kaupassa kassalle heipat.... olen myös todella omistushaluinen, kukaan muu kuin minä ei saa olla poikaystävälleni tärkeä :'c
Tiedän että olen sairas!! Haluan apua! Tarvitsen sitä itseni ja poikaystäväni vuoksi! kärsin myös kamalasta paniikkioireilusta, jonka vuoksi psykologille meno olisi kuin itsemurha. anteeksi myös kappalejako joka ei toiminut kännykällä. Auttakaa!
Kommentit (79)
Mustasukkaisuus johtuu oikeastaan aina huonosta itsetunnosta. Miettisin siis miten voisit sitä parantaa.
Taidat olla kyllä todella nuori. Jos keskittyisitte ensin luomaan itsevarman identiteetin ja sit vasta leikit perhettä
Mitä vittua ap, ootko tosissasi :D luin tätä keskustelua huvittuneen epäuskoisena, voiko oikeesti olla noin päästään vinksallaan. Onneksi ymmärrät olevasi mielisairas, toivottavasti poikaystäväsi ymmärtää jättää sinut ennen kuin pilaat hänen elämänsä ja pääset itse hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:39"]Kuinka vanha olet? Entäs se poikaystävä? Kauan olette seurustellut? Niin ja ylhäällä olikin hyviä neuvoja. En kysy kiusallani vaan saadakseni enemmän selvyyttä asiaan :) Minä olin joskus todella mustasukkainen. Kyttäsin poikaystävän facebookkia ja puhelinta, roikuin kaikkialla mukana ja halusin omista hänet. Hän tosin avoimesti katseli muita ja sanoi usei että saisi kyllä jotain parempaakin ja vietti mielummin aikaa täysin randomien muijien kanssa ja kertoi näille tiea mitä valheita minusta, mutta silti roikuin ja roikuin hänessä. Lopulta hän lopetti muiden katselemisen ja tyytyi vain minuun, menimme naimisiin 19 vuotiaina ja siinävaiheessa tuntuikin etten enää halunnut sitä miestä vaikka niin paljon vaivaa näin että sain hänet omakseni. Aijemmin hyväksyin kaiken kaltoinkohtelun häneltä ja hän tekikin todella pahoja asioita minulle. Sitten mustasukkaisuus katosi kokonaan ja minulle oli ihan sama vaikka hän olisi nainut jokaista naista. Jätin hänet ja nyt jo vanhempana ja viisaampana olen päässyt mustasukkaisuudesta ja omistushalusta eroon ja elän onnellisessa tasapainoisessa parisuhteessa. Mustasukkaisuus on pahasta ja erityisesti kun tietää ettei siihen todella ole syytä, minulla kyllä oli. Ja maailmassa on aina kauniimpia naisia, mies saattaa katsoa toisia naisia muttei siinä sen kummempaa. [/quote]Mutta mun ongelma suoraan sanottuna on se, että haluan olla kaikkein paras, kaikkein kaunein ja paraskroppainen mun poikaystävälle. en viitsi ikiä paljastaa mutta olen aika paljon nuorempi kuin hän...
[/quote]
Mutta kun et voi sitä satavarmaksi tietää.
Totta, kauneus on katsojasta kiinni. Jos mies sanoo että toi oli kyl kauniimpi kuin sinä, niin mies on tyhmä. Minä kärsin joskus huonosta itsetunnosta, nyttemmin olen huomannut olevani kaunis ja ulkonäköni kelpaisi monellekkin miehelle. En silti ikinä koskaan alkaisi seurustelemaan miehen kanssa joka olisi kanssani ulkonäön takia. Nykyinen mieheni sanoo minun olevan täydellinen hänelle, erityisesti luonteeni takia, mutta olen hänen mielestään myös maailman kaunein nainen hänelle vaikken mikään missi olisikaan.
Exällä oli muuten tapana sanoa aina etten minä mikään maailman kaunein ole mutta kelpaan hänelle. Joo tottahan tuo muttei niin kuulu tyttöystävälle sanoa :D
Tarvitset uutta sisältöä elämääsi. Päivät pitkät kotona neljän seinän sisällä vailla tekemistä.. aikaa vatvoa typeriä ajatuksia, nähdä mörköjä joka kulman takana, pettämistä. Tiedän mistä puhun, sillä itsekkin kärsin ajoittain voimakkaasta mustasukkaisuudesta. Mustasukkaisuus on ajoittaista, ja olen huomannut sen olevan voimakkainta silloin, jos elämässäni on menossa tylsä jakso. Työttömyys tai äitiysloma. Tämä varsinkin, jos se kumppani jatkaa normaalia sosiaalista elämäänsä. Sinusta tulee hylkiö, mustat ajatukset valtaa päivät.
Itselläni mustasukkaisuus on aina helpottanut kun olen palanut töihin. Aivot ovat saaneet muuta ajateltavaa. Hanki siis jokin aikaa vievä harrastus, mene kouluun, hanki omia ystäviä. Tee elämästäsi kiireistä, elä. Niin se mustasukkaisuus katoaa ja huomaat, että maailma on ihan mukava paikka. Ja täynnä muutakin kuin ulkonäköä, niin paljon muuta nähtävää.
Siis ymmärsinkö nyt oikein? Miehesi ei saa käydä kaupassa yksin, ei saa tervehtiä kassaa, ei saa katsoa telkkaria tai olla tietokoneella eikä käydä edes töissä kun sinulle tulee paha mieli?
Sairasta todellakin. Kunpa tuo typerä ylikiltti mies tajuaisi lähteä lätkimään äkkiä tuosta helvetistä. Varsinkin jos et saa apua haettua. Siihen ei kukaan muu pysty kuin sinä.
Ymmärtäisin sen jos baareilua rajoittaisit mutta kiellät mieheltä normaalin elämisenkin. Et varmasti nauttisi elämästä jos sinulta kiellettäisiin ihan kaikki ja turha väittää muuta, järki menisi lopullisesti
Voimia sinulle ap ! Tilanteesi kuulostaa todella tutulta...mene oikeasti juttelemaan jollekkin ja hanki apua ! Minun on hankala antaa neuvoja, oma mustasukkaisuuteni katosi vasta ensimmäisen raskauden myötä kun oppi arvostamaan itseään sen suuren vatsan kautta.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:39"]Kuinka vanha olet? Entäs se poikaystävä? Kauan olette seurustellut? Niin ja ylhäällä olikin hyviä neuvoja. En kysy kiusallani vaan saadakseni enemmän selvyyttä asiaan :) Minä olin joskus todella mustasukkainen. Kyttäsin poikaystävän facebookkia ja puhelinta, roikuin kaikkialla mukana ja halusin omista hänet. Hän tosin avoimesti katseli muita ja sanoi usei että saisi kyllä jotain parempaakin ja vietti mielummin aikaa täysin randomien muijien kanssa ja kertoi näille tiea mitä valheita minusta, mutta silti roikuin ja roikuin hänessä. Lopulta hän lopetti muiden katselemisen ja tyytyi vain minuun, menimme naimisiin 19 vuotiaina ja siinävaiheessa tuntuikin etten enää halunnut sitä miestä vaikka niin paljon vaivaa näin että sain hänet omakseni. Aijemmin hyväksyin kaiken kaltoinkohtelun häneltä ja hän tekikin todella pahoja asioita minulle. Sitten mustasukkaisuus katosi kokonaan ja minulle oli ihan sama vaikka hän olisi nainut jokaista naista. Jätin hänet ja nyt jo vanhempana ja viisaampana olen päässyt mustasukkaisuudesta ja omistushalusta eroon ja elän onnellisessa tasapainoisessa parisuhteessa. Mustasukkaisuus on pahasta ja erityisesti kun tietää ettei siihen todella ole syytä, minulla kyllä oli. Ja maailmassa on aina kauniimpia naisia, mies saattaa katsoa toisia naisia muttei siinä sen kummempaa. [/quote]Mutta mun ongelma suoraan sanottuna on se, että haluan olla kaikkein paras, kaikkein kaunein ja paraskroppainen mun poikaystävälle. en viitsi ikiä paljastaa mutta olen aika paljon nuorempi kuin hän...
[/quote]
No mietipä noiden päävikojesi kanssa kuinka ihana ja haluttava sä oikeasti olet?
Ei helevetti, miten ihminen voi kasvaa noin kieroon?
Oiekasti, poikaystäväsi varmaan mieluummin nusasisi vaikka sillan alla elävää pulsumummoa, jos vaan sillä pääsisi susta eroon.
Ja anteeksi rumat sanat, mutta herää nyt jo todellisuuteen ihminen. Ulkonäeöllä ei ole mitään väliä, jos luonne on tuollainen kuin sulla. Mitä HYVÄÄ sä ajattelet että sussa on? Tuhoat toisen ihmisen sekopäisyyksissäsi.
Varmaan joku jo vastannut tämänkin ap:lle, en jaksa lukea välissä olevia viestejä, mutta ajattele näin, että jos et kelpaa, niin et vain kelpaa. Sillä selvä. Sekään ei tekisi sinusta mitenkään huonoa ihmistä, et nyt vain sattunut kelpaamaan juuri hänelle (jos tulisit siis jätetyksi). Et voi pakottaa, ei kannata anella, etkä voi hallita toisen ihmisen valintoja (ainakaan liikaa). Kyllä sä vielä opit. :)
Siis miten kukaan voi tosissaan ajatella, että "minä olen miehen mielestä kaunein maailmassa ja maailman kaunein"? :D
Oma 20v avomieheni on todella komea ja aina ihailen hänen kasvojaan kun on niin täydellisen näköinen, mutta jos hän olisi MAAILMAN komein olisi hän varmaan jo tullut kuuluisaksi tai jotain :D Itsekin tiedän, että olen miehen mielestä todella kaunis ja ulkoisesti hänen mielestään täydellinen, mutta tiedän että maailmassa on miljoonia minua kauniimpia ja yhtä kauniita :D
Ei suhde todellakaan perustu vain ulkonäköön. Itse huolin eniten siitä, että mies löytäisi yhtä äkkiä jonkun suuren sielunkumppanin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 14:56"]Siis miten kukaan voi tosissaan ajatella, että "minä olen miehen mielestä kaunein maailmassa ja maailman kaunein"? :D
Oma 20v avomieheni on todella komea ja aina ihailen hänen kasvojaan kun on niin täydellisen näköinen, mutta jos hän olisi MAAILMAN komein olisi hän varmaan jo tullut kuuluisaksi tai jotain :D Itsekin tiedän, että olen miehen mielestä todella kaunis ja ulkoisesti hänen mielestään täydellinen, mutta tiedän että maailmassa on miljoonia minua kauniimpia ja yhtä kauniita :D
Ei suhde todellakaan perustu vain ulkonäköön. Itse huolin eniten siitä, että mies löytäisi yhtä äkkiä jonkun suuren sielunkumppanin.
[/quote]
Pointtihan ei ole siinä että jos mies pitää sinua maailman kauneimpana nii totta helvetissä olet. Kauneus ei tosiaa ole vain ulkoista. Enemmänkin se että on puolisolleen se maailman kaunein tarkoittaa ettei hän tarvitse mitään kauniimpaa kun sinä olet hänelle se kaunein. Ap:n ongelma on se että häntä ei tunnu kiinnostavan mikään muu kuin olla täydellinen ulkoisesti. Muulla käytöksellään hän osoittaakin että kaunis ihminen ei todellakaa ole paras valinta aina.
Tottakai maailmassa on kauniimpia ihmisiä aina mutta sekin riippuu katsojasta. Kyllä itsekkin katselen joskus kun joku kaunis nainen tulee vastaan kadulla ja ajattelen että onpas kaunis :) varmasti mieheni tekisi samoin. Ap pelkää näköjään että jos mies näkee kauniin naisen niin tämä lähtee heti sen perään.
Ap kertoo olevansa hyvin nuori ja kyseessä ensimmäinen oikea suhde. Ja hän on siis kokematon parisuhteessa ja ajattelee että vain rajoittamalla ja omistamalla miehen täysin hänellä ei ole hätää. Hyvä että tiedostat ongelmasi ja aloitat sen avautumalla tänne, mutta pelastaaksesi suhteesi, sinun täytyy vähän tai aika paljonkin löysyttää sitä hirttosilmukkaa poikaystävän kaulassa ja hakea apua. Pahimmassa tapauksessa poikaystäväsi ei keksi muuta pakokeinoa kuin listiä itsensä.
ap ei välttämättä pidä ollenkaan ulkonäköä maailman tärkeimpänä asiana. Jos ihmistä on satutettu pahasti niin hän silloin on rikki ja puhuu siitä mistä häntä on satutettu. Mä en huolisi tuollaista poikaystävää joka kattelee toisten peppuja ja asuu alaikäisen kanssa.
Selväähän se on tässä että poikaystävä on täysin pihalla itsekin. Tuskin kelpaisi kenellekään muulle
Jos sä haluut pitää sun miehen, niin sun pitää muuttua. Oli sun mies miten tossun alla tahansa, kukaan ei jaksa tollasta loputtomiin. Mä en itseasiassa tiedä edes kumpi teistä on enemmän sekaisin..
Sun täytyy myös tajuta, että aina tulee olemaan sua kauniimpia, viisaampia ja seksikkäämpiä naisia, mutta jos sun mies on sun kanssa, niin hän selkeästi rakastaa sua todella paljon.