Miksi vähävaraisille sanotaan "no osta kirpparilta vaatteet". Miten 182cm nainen löyttää muka kirpparilta vaatteet??
Varsinkin jos asuu seudulla jossa 2 pientä kirppistä. En ole koskaan eläisseni löytänyt kirpparilta housuja joissa tarpeeksi pitkät lahkeet tai paitaa jossa tarpeeksi pitkät hihat.
Kommentit (47)
Jos minä veisin vaatteittani kirppikselle, pituuden puolesta löytäisit ellet ole liian kehopositiivinen.
N 180 cm / 59 kg
Mitäs olet hirven kokoinen. Ei normaali ihmiset ole noin pitkiä
Katso miesten vaatteita, keskipituus miehille.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin pitkä kuin 140 senttinen tapukka, joka hakee kamppeensa lastenosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin pukeutua miesten vaatteisiin??....
Nettikirppikset voisi olla vaihtoehto. Sellpy on ihan ok ja siellä on laaja valikoima. Toki joku este on varmaan tuohonkin?
Vierailija kirjoitti:
Tori,vähän käytetty, Emmy
En minä sieltäkään pysty tilaa, koska ei siellä lue hihojen pituuksia. Ainoa mikä on on esim zalando tall mallisto. Mutta mulla on menoja ja reissuja ja ystävä sanoi "no sehän löydät kirppareilta halvalla vaatteet". Ihmettelin vaan kun itse en ole koskaan löytänyt. Ehkä jos olisi normimittainen. Ei se ole sitten kiva kun näyttää että nilkat paljaana.
Surkea neuvo kuten "kerää tyhjiä pullojakin". Mutta joiden mielestä vähävaraiselle pitää kelvata mikä vain.
Kirppiksillä on yleensä ylitarjontaa 32-38 koon vaatteista. Olisikohan syynä se, että ihmiset helposti lihovat ulos tuosta kokoluokasta. Lisäksi tarjolla on juhlavaatteita ja ihmeellisiä rimpuloita. Jostain läpinäkyvän ohuesta kuluneesta ketjuliikkeen puuvillapaidasta tai mekosta pyydetään samaa hintaa, kuin uuden saa liikkeen omasta tarjousrekistä.
Suomessa tarvitaan käyttöä ja säätilaa kestäviä vaatteita kokoluokassa 42-48, se alkaa olla nykynaisen "keskikoko".
Vain harvoin teen kirppareilta löytöjä, ja bussilla siellä useammin käyminen tulee niiin kalliiksi, ettei siitä ole taloudellista hyötyä.
En ole ap.mutta keskikokoa isompi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä on yleensä ylitarjontaa 32-38 koon vaatteista. Olisikohan syynä se, että ihmiset helposti lihovat ulos tuosta kokoluokasta. Lisäksi tarjolla on juhlavaatteita ja ihmeellisiä rimpuloita. Jostain läpinäkyvän ohuesta kuluneesta ketjuliikkeen puuvillapaidasta tai mekosta pyydetään samaa hintaa, kuin uuden saa liikkeen omasta tarjousrekistä.
Suomessa tarvitaan käyttöä ja säätilaa kestäviä vaatteita kokoluokassa 42-48, se alkaa olla nykynaisen "keskikoko".
Vain harvoin teen kirppareilta löytöjä, ja bussilla siellä useammin käyminen tulee niiin kalliiksi, ettei siitä ole taloudellista hyötyä.
En ole ap.mutta keskikokoa isompi nainen.
jos tarvtisen esim jakun ja suorat hosuut, kyllä mun täytyy kauppaan suunnata. Kirpparilta en löytäisi koskaan. Enkä myöskään 41 koon juhlankenkiä
Täällä ei ole kirppistä, paitsi jokin srk-lähetys-sellainen ja kierrätyskeskus, jossa ei ole ainakaan hyviä vaatteita. Paikallinen face-kirppis voi olla hyvä, jos lasten vaatteet jää pieniksi, muttei mitään ap:lle. Onneksi Halpahalli myy jotain tavallisen koon ihmisille.
Kyllä farkuissa löytyy pitkiäkin. Muutoin olen standardia, mutta housut putoavat ilman vyötä, siksi tehnyt paljon pitkiä housuja itse.
Vastataan kysymykseen:
suurin osa "ei kirjoilla" olevista ihmisistä ymmärtää että kun yleistetään, että köyhien kannattaa katsoa vaatteita kirpparilta, se neuvo on keskimääräisille ihmisille, varsin laajalla skaalalla jopa.
Se ei välttämättä päde on epätavallinen esim, pituuden tai muiden ominaisuuksiensa puolesta.
Sitten on niitä retardeja jotka tekee ketjuja vauvalle kysyäkseen typeriä.
Osa miesten vaatteista on täysin neutraaleja ja sopii naisellekin. Tosin omasta mielestäni alennusmyynneistä löytää paljon paremmin vaatteita kun kirppiksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin pitkä kuin 140 senttinen tapukka, joka hakee kamppeensa lastenosastolta.
Noh, tapukalle löytyy kuitenkin kirppikseltäkin paljon muille pieniksi jääneitä vaatteita.
Ovatko kaikki muut naiset alle 182-senttisiä? Tuota en tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin pukeutua miesten vaatteisiin??....
Mä ostan usein vaatteita miesten osastolta. Esim tämä miesten paita sopisi ihan hyvin pienirintaiselle naiselle
https://www2.hm.com/en_gb/productpage.1158932001.html
Ja nää shortsit on kanssa ihan kivat
No varmana löytyy noin lyhyelle. Älä viitsi valehdella.