miten eroon järjettömästä mustasukkaisuudesta?
Tähän alkuun. Tiedän tuhoavani suhteen lopulta käytökselläni (jollen saa tätä loppumaan), tiedän kuinka itsekästä käytökseni on, tiedän olevani sairas!, en kaipaa epä asiallisia kommentteja. olen vain hyvin _nuori_ tyttö joka kaipaa apua!!
Eli. olen todella mustasukkainen poikaystävästäni. Asumme yhdessä, tilanne on äitynyt siihen, ettei poikaystäväni ole käynyt edes kaupassa puoleen vuoteen ilman minua. nähnyt kaksi kertaa kaveriaan minun kanssani, meillä kotona. Eikä hän uskalla käydä edes töissä jotten ahdistuisi kotona.
Luotan poikaystävässäni siihen, ettei hän todellakaan pettäisi minua. Ainut mitä pelkään jatkuvasti, on että hän näkee jonkun naisen joka on minua kauniimpi, jolla on paremmat vaatteet, hiukset, peppu, tissit tai kasvot. Jos olemme yhdessä jossakin, vahtaan kokoajan mitä poikaystäväni katsoo. mulla on joku tarve olla kaikista paras. kukaan muu ei saa olla kauniimpi kuin minä. eikä edes ollenkaan nätti! kailkien naisten, jopa pienten tyttöjen!!!! (tideän tämä on sairasta) täytyy olla ällöttäviä poikaystäväni mielestä. suutun jos poikaystäväni vastaa kaupassa kassalle heipat.... olen myös todella omistushaluinen, kukaan muu kuin minä ei saa olla poikaystävälleni tärkeä :'c
Tiedän että olen sairas!! Haluan apua! Tarvitsen sitä itseni ja poikaystäväni vuoksi! kärsin myös kamalasta paniikkioireilusta, jonka vuoksi psykologille meno olisi kuin itsemurha. anteeksi myös kappalejako joka ei toiminut kännykällä. Auttakaa!
Kommentit (79)
Kuinka vanha olet? Entäs se poikaystävä? Kauan olette seurustellut?
Niin ja ylhäällä olikin hyviä neuvoja. En kysy kiusallani vaan saadakseni enemmän selvyyttä asiaan :)
Minä olin joskus todella mustasukkainen. Kyttäsin poikaystävän facebookkia ja puhelinta, roikuin kaikkialla mukana ja halusin omista hänet. Hän tosin avoimesti katseli muita ja sanoi usei että saisi kyllä jotain parempaakin ja vietti mielummin aikaa täysin randomien muijien kanssa ja kertoi näille tiea mitä valheita minusta, mutta silti roikuin ja roikuin hänessä.
Lopulta hän lopetti muiden katselemisen ja tyytyi vain minuun, menimme naimisiin 19 vuotiaina ja siinävaiheessa tuntuikin etten enää halunnut sitä miestä vaikka niin paljon vaivaa näin että sain hänet omakseni. Aijemmin hyväksyin kaiken kaltoinkohtelun häneltä ja hän tekikin todella pahoja asioita minulle. Sitten mustasukkaisuus katosi kokonaan ja minulle oli ihan sama vaikka hän olisi nainut jokaista naista. Jätin hänet ja nyt jo vanhempana ja viisaampana olen päässyt mustasukkaisuudesta ja omistushalusta eroon ja elän onnellisessa tasapainoisessa parisuhteessa. Mustasukkaisuus on pahasta ja erityisesti kun tietää ettei siihen todella ole syytä, minulla kyllä oli.
Ja maailmassa on aina kauniimpia naisia, mies saattaa katsoa toisia naisia muttei siinä sen kummempaa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:39"]Kuinka vanha olet? Entäs se poikaystävä? Kauan olette seurustellut?
Niin ja ylhäällä olikin hyviä neuvoja. En kysy kiusallani vaan saadakseni enemmän selvyyttä asiaan :)
Minä olin joskus todella mustasukkainen. Kyttäsin poikaystävän facebookkia ja puhelinta, roikuin kaikkialla mukana ja halusin omista hänet. Hän tosin avoimesti katseli muita ja sanoi usei että saisi kyllä jotain parempaakin ja vietti mielummin aikaa täysin randomien muijien kanssa ja kertoi näille tiea mitä valheita minusta, mutta silti roikuin ja roikuin hänessä.
Lopulta hän lopetti muiden katselemisen ja tyytyi vain minuun, menimme naimisiin 19 vuotiaina ja siinävaiheessa tuntuikin etten enää halunnut sitä miestä vaikka niin paljon vaivaa näin että sain hänet omakseni. Aijemmin hyväksyin kaiken kaltoinkohtelun häneltä ja hän tekikin todella pahoja asioita minulle. Sitten mustasukkaisuus katosi kokonaan ja minulle oli ihan sama vaikka hän olisi nainut jokaista naista. Jätin hänet ja nyt jo vanhempana ja viisaampana olen päässyt mustasukkaisuudesta ja omistushalusta eroon ja elän onnellisessa tasapainoisessa parisuhteessa. Mustasukkaisuus on pahasta ja erityisesti kun tietää ettei siihen todella ole syytä, minulla kyllä oli.
Ja maailmassa on aina kauniimpia naisia, mies saattaa katsoa toisia naisia muttei siinä sen kummempaa.
[/quote]Mutta mun ongelma suoraan sanottuna on se, että haluan olla kaikkein paras, kaikkein kaunein ja paraskroppainen mun poikaystävälle. en viitsi ikiä paljastaa mutta olen aika paljon nuorempi kuin hän...
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:45"]Oletko aijemmin seurustellut?
[/quote]En ole kunnolla
Olet siis sakkolihaa ja mies paljon vanhempi vai? Vai oletko täyttänyt jo 18?
Sinun ongelmasi siis on ettet itse hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet. Poikaystäväsi ilmeisesti hyväksyy sinut sellaisena kuin olet vaikka rajoitatkin hänen elämäänsä. Valitettavasti tiedät itsekkin että pidemmän päälle tuo mustasukkaisuus pilaa suhteen, oli minkä ikäinen vain. Sinun pitää vain uskoa että olet hyvä sellaisena kuin olet :)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:03"]voiko poikaystänäi mielestä muka joku olla kauniimpi kuin minä? hän on vannottanut ettei kukaan ole... terapiaan haluaisin mutten kykene menemään. iän puolesta tekisivät varmaan myös lastensuojeluilmoituksen:/ kaipaan vinkkejä, kokemuksia? Ap. [/quote] No onko sinun mielestä poikaystäväsi maailman komein mies? Vastaa sekä subjektiivisesti että objektiivisesti. Mikä on komeutta/kauneutta? Jos nyt puhutaan klassisesta komeudesta ja jos objektiivisesti lähdetään vertailemaan, niin omasta puolestani voin sanoa, että oma mieheni tuskin on maailman komein... Koska jos olisi, niin silloinhan hän varmaan olisi kaikkien mielestä maailman komein ja maailman kuulu. Mieheni kasvot ovat kuitenkin valtavan rakkaat, tutut ja turvalliset ja se on paljon tärkeämpää kuin jokin kliininen vertailu. Se on usein kyllä niin, että rakkaimmista kasvoista tulee ne kaikkein kauneimmat. Miksi et luottaisi siihen? #6 [/quote]Ehkä se on juuri noin. itseäni tosiaan lähes ällöttää kaikki muut miehet. en pysty katsomaan muita. mun poikaystävä taas tunnusti puolivuotta sitten, että vaistomaisesti katse käy joskus muiden naisten pepussa, vaikkei ne häntä kiinnostakkaan. siitä lähtien kaikki ollut yhtä helvettiä. en tiiä mitä teen :'(
[/quote]
hyväksy se että luonnollisesti miehet ja naiset tuijottavat kiinnostavia seksuaalipartnereita !!
jopa naiset:
tässä youtube piilokamera missä naiset tuijottavat mm. miesten hauiksia ja pullottavaa etumusta.
Etsi YouTubesta vaikka: What Body Parts Women Look At On Guys
https://www.youtube.com/results?search_query=What+Body+Parts+Women+Look+At+On+Guys
Ei se miltä näyttää vaan minkälainen on. Jos mies lähtisi ns. Kauniimman matkaan niin ei se koskaan olisi edes ollut minkään arvoinen. Jos apua on hankala hakea niin aloita vaikka sillä että et meikkaa hetkeen, katsot itseäsi pelistä ja sanot että olet kaunis, sinä kelpaat kyllä :)
Ensimmäisenä sinun täytyy tyytyä itseesi, pitää itsestäsi ja ymmärtää että suhde jossa kaikki on niin pinnalista, ei ole oikeanlainen suhde.
Minulla on vierelläni mies jolle on samantekevää miten pukeudun tai meikkaanko. Yleensä aamulla kun olen meikitön ja pörröpäinen niin mies suutelee ja sanoo - huomenta kaunokainen <3, se on minusta paljon mukavampaa kuin kuulla kehuja täysin meikattuna
Sä elät paskankierteessä, kun tajuat, ettet ole poikaystävällesi paras. Sä olet mustasukkainen sekopää. Koet tarvetta tentata mieheltäs, että oot paras mutta silti koet asiasta itseinhoa, koska tiedät ettet tosiaan ole parasta mahdollista seuraa. Nyt nainen, kasva aikuiseksi ja ota vastuu itsestäsi. Mieti miltä tuntuisi, jos osat olisivatkin toisin päin?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:51"]Olet siis sakkolihaa ja mies paljon vanhempi vai? Vai oletko täyttänyt jo 18?
Sinun ongelmasi siis on ettet itse hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet. Poikaystäväsi ilmeisesti hyväksyy sinut sellaisena kuin olet vaikka rajoitatkin hänen elämäänsä. Valitettavasti tiedät itsekkin että pidemmän päälle tuo mustasukkaisuus pilaa suhteen, oli minkä ikäinen vain. Sinun pitää vain uskoa että olet hyvä sellaisena kuin olet :)
[/quote]kiitos, ja en ole enää sakkolihaa koska olen täyttänyt 16...
Olet ilmeisesti alle 16? Kun olit huolissasi lastensuojelusta... onko mies 30? Mitä teet itse päivät
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 01:07"]Olet ilmeisesti alle 16? Kun olit huolissasi lastensuojelusta... onko mies 30? Mitä teet itse päivät
[/quote]olen jo 16, poikaystäväni alle 25
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 01:07"]Olet ilmeisesti alle 16? Kun olit huolissasi lastensuojelusta... onko mies 30? Mitä teet itse päivät
[/quote]olen jo 16, poikaystäväni alle 25
[/quote]nii ja ollaan yhdessä päivät kotona...
Siis olette päivät pitkät vain kotona? Etkö ole lukiossa tai amiksessa?
Kiellätkö mieheltä myös tietokoneen ja television? Siellähän niitä naisia vasta onkin! Mitä teet jos mies lähtee käymään jossaim? Huudatko tai käytkö käsiksi?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 00:03"]voiko poikaystänäi mielestä muka joku olla kauniimpi kuin minä? hän on vannottanut ettei kukaan ole... terapiaan haluaisin mutten kykene menemään. iän puolesta tekisivät varmaan myös lastensuojeluilmoituksen:/ kaipaan vinkkejä, kokemuksia?
Ap.
[/quote]
No onko sinun mielestä poikaystäväsi maailman komein mies? Vastaa sekä subjektiivisesti että objektiivisesti. Mikä on komeutta/kauneutta? Jos nyt puhutaan klassisesta komeudesta ja jos objektiivisesti lähdetään vertailemaan, niin omasta puolestani voin sanoa, että oma mieheni tuskin on maailman komein... Koska jos olisi, niin silloinhan hän varmaan olisi kaikkien mielestä maailman komein ja maailman kuulu. Mieheni kasvot ovat kuitenkin valtavan rakkaat, tutut ja turvalliset ja se on paljon tärkeämpää kuin jokin kliininen vertailu. Se on usein kyllä niin, että rakkaimmista kasvoista tulee ne kaikkein kauneimmat. Miksi et luottaisi siihen?
[/quote]Ehkä se on juuri noin. itseäni tosiaan lähes ällöttää kaikki muut miehet. en pysty katsomaan muita. mun poikaystävä taas tunnusti puolivuotta sitten, että vaistomaisesti katse käy joskus muiden naisten pepussa, vaikkei ne häntä kiinnostakkaan. siitä lähtien kaikki ollut yhtä helvettiä. en tiiä mitä teen :'(
[/quote]
No mitä väliä vaikka joskus jotain katsoo, että "onpa kaunis"? Silti se poikaystävä ajattelee myös, että säkin olet kaunis ja haluaa olla sun kanssa. Sulla on vahva vastareaktio kun sanot muiden miesten ällöttävän sua. Ei sekään ihan normaalilta vaikuta. Kyllä mä huomaan kaupungilla kulkiessani komeita miehiä ja saatan mielessäni vislata niiden perään, mutta en silti ikimaailmassa pettäisi omaa puolisoani. Ehkä vanhenmiten naiivius unohtuu ja tilalle tulee käytännöllistä realismia. Silloin ei tarvitse olla niin ankara muille eikä itselleenkään. Jos rakkaus on vahvaa, niin sitä ei muut komeat/kauniit tyypit hetkauta.