Anoppi kertoi raskaudestani lehtihaastattelussa!
Olen niin suuttunut että kohta varmaan katkeaa verisuoni päästä! Luin juuri kuntamme paikallislehdestä anoppini haastattelua hänen eläköitymiseen liittyen pitkän työuran jälkeen. No lehdessä anoppi sitten ilmoittaa koko kunnan väestölle, että tekemistä kyllä riittää eläkepäiville, kun on saamassa ensimmäisen lapsenlapsen. Tuo lapsenlapsi on siis minun ja mieheni (mies on anopin ainoa lapsi) tuleva vauva ja me emme ole itse vielä kertoneet raskaudesta kaikille kavereillekkaan! No nyt he lukevat vauvauutiset kunnan juorulehdestä! Ottaa niin kovaa päähän! Ja mitä jos tulee keskenmeno? Varmaan kiva selittää asiaa kaikille puolitutuille! Toivon niiiin lujaa ettei kovin moni pidä tuota lehtijuttua niin kiinnostavana että lukisi sen loppuun asti... Miten te muut reagoisitte tähän?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:33"]
No rauhotu. Varmasti tosi harva lukee koko juttua, vielä harvempi tajuaa ajatella että se on sun äiti ja että sulla ei oo muita sisaruksia.
[/quote]
No ei anoppi nyt varmaankaan Ap:n äiti ole?
miksi ihmiset ei halua kertoa odottavansa lasta?
sehän on maailman ihanin asia, joka pitää jakaa heti.
aivan sama, kuka sen tekee.
ap, jätä se anoppis perinnöttömäksi
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:59"]
Koska tarvitset hän hyviä välejä anoppiisi jatkossa, ja se on tärkeää myös tulevan lapsesi elämänlaadun kannalta, painat nyt vaan villaisella koko jutun.
[/quote]
En ole ap, mutta... mitäh?!? Minä en tarvitse mitään välejä anoppiini. Lapsi ei tarvitse mitään välejä anoppiin elämänlaatunsa takia.
Opit varmasti olemaan varovaisempi anoppisi suhteen. Vaikuttaa vaikealta ihmiseltä, joka yrittää määrätä lapsenlapsensa asioista äidin ottein, sitten kun vauvanne on syntynyt. Aseta anopillesi rajat ja huolehdi miehesi vältyksellä siitä, että anoppi ei "vahinkojen avulla" aja tahtoaan läpi joka asiassa.
Toivottavasti lapsi pystyy nauttimaan mummonsa seurasta ja anoppi osaisi olla oikealla tavalla avuksi ja tarvittaessa poissa tieltännekin. Aioko kertoa anopillesi, kun lähdet synnyttämään?
Ap, mitä palautetta annoitte tuosta anopille ja mitä hän vastasi tähän?
Vahinko tapahtui ja itse sympatiat anopin puolelle. Hän on varmasti innoissaan, kun tulee isoäidiksi ja puhui vahingossa sellaista, mitä ei olisi saanut. En ymmärrä logiikkaasi, että olette asiasta jo kertoneet ihmisille, mutta ette halua kaikkien tietävän. Asia on niin iso juttu kavereille ja suvuille, varmasti juoruavat keskenään. Kuka yleensäkään jaksaa jotain paikallislehteä lukea? Jos paikkakunta on pieni, niin varmaan neuvolakäynnitkin ovat laitettu merkille. Lisäisin vielä, että jos uutinen on niin salainen, niin silloin sitä ei olisi pitänyt kertoa kenellekään, ei edes anopille. Niele ylpeyteai ja pidä välisi anoppiin kunnossa, lastenhoitoapu on aina tervetullutta. Voit toki sanoa hänelle ystävälliseen sävyyn, ettet ehtinyt vielä kaikille kertomaan ja olisit halunnut itse kertoa, mutta turha heittäytyä draamakuningattareksi, aloittaa mykkäkoulu tai pahoittaa anopin mieli kokonaan. Täällä vauvapalstalla näitä anopinvihaajia tuntuu olevan, älä kuuntele heitä. Normaalissa (helpossa) elämässä ihmiset tulevat keskenään toimeen, niin anopit, kuin miniät.
Hei ap, osanottoni. Ja pieni vinkki kohtalotoverilta: muista pitää rajat heti kun lapsi syntyy. Jos anoppi on nyt noin innoissaan, mieti millainen se on kun vauva on täällä.
Ei sitä uutista oikein voi peruakaan, eikö totta! Sitäpaitsi kohtahan mahasi alkaa joka tapuksessa pönköttöö, joten kaikki näkevät kuitenkin, että mummo saa mummotettavan. Rauhoitu nyt. Hormonimyrsky se vain riehuu ja tasoittuu sitten aikanaan.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:33"]
No rauhotu. Varmasti tosi harva lukee koko juttua, vielä harvempi tajuaa ajatella että se on sun äiti ja että sulla ei oo muita sisaruksia.
[/quote]
?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:59"]
Koska tarvitset hän hyviä välejä anoppiisi jatkossa, ja se on tärkeää myös tulevan lapsesi elämänlaadun kannalta, painat nyt vaan villaisella koko jutun.
[/quote]
En ole ap, mutta... mitäh?!? Minä en tarvitse mitään välejä anoppiini. Lapsi ei tarvitse mitään välejä anoppiin elämänlaatunsa takia.
[/quote]
Minulla ei ole poikia, mutta toivon kaikkien sukuni poikien puolesta, etteivät he koskaan erehdy ottamaan vaimokseen sinun kaltaistasi omaan napaa tuijottavaa, vanhemmaksi kypsymätöntä naista. Huh huh sentään.
Sanoisin anopille, että jumalauta, nyt alkaa läski tummuu!
Katkaise välit anoppiin välittömästi. Ei saa koskaan tavata lapsenlastaan. Oppiipahan käyttäytymään.
Olisin todella pahoillani, jos oma anoppini tekisi noin. Ilouutinen tulevasta penokaisesta ei ollut anopin asia kertoa, vaan sinun ja miehesi. Te kaksin olisitte saaneet rauhassa valita teille sopivan ajankohdan.
Tuosta kyllä pitää pistää kunnollinen puhuttelu anopille. Oppiipahan olemaan...
Nosta kanne anoppia vastaan, ks. lakipykälä "Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen". Tekotapa kirjallinen, helppo todistaa.
En mitenkään. On anopin ihan oma asia, haluaako kertoa lapsenlapsesta vai ei.
En kyllä painas villasella, jatkossa anoppi tekee ihan mitä haluaa ku ootte sen tossun alla. Mies nyt vähintään sanomaan tästä anopille vai onko ihan mammanpoika?
Seuraavaks saat kuulla tutuilta kaikki yksityiskohdat sun synnytyksestä, 3kk suusta löytyy jäätelöä kun anoppi tahtoo niin antaa...
Luu kurkkuun sille ämmälle. Kyllä senki pitää teijän toivetta kunnioittaa