Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsen opettaa lihansyöjäksi?

Vierailija
14.09.2014 |

Hei,

en tiedä onko tämä oikeasti ongelma, mutta haluaisin, että lapseni olisi kaikkiruokaisia. Nyt neiti 9v syö kasviksia ja kalaa, monipuolisesti kaikkea onneksi kuitenkin, mutta lihaa ei suostu syömään. Oikeasti on oksentanut, kun olen pakottanut lihaa maistamaan. no, neiti 2v on samoilla linjoilla, lautaselta syö kaiken paitsi lihat. Tarkkaan valikoi makaronilaatikostakin vain makaronit ja voisi syödä pelkästään tuoreita kasviksia. Perheen pojat syö onneksi kaikkea, heidän kanssaan on ilmeisesti onnistuttu paremmin.

Onko kellään mitään vinkkiä, mitä voisi kokeilla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä provo. Itketään, kun lapset syövät terveellisesti ja eettisesti? Just joo.

Vierailija
2/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se luolaan lihapalan kanssa, kyllä se sieltä lopulta lihansyöjänä tulee ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ehkä, mutta ei provo :) minusta tämä on kummaa, kun kuitenkin melko pienten lasten oma valinta on kasvissyönti. Olen maalta kotoisin, jossa lihansyöntiä on pidetty ainoana oikeana linjana, ehkä siksi tätä kummastelen.

ap

Vierailija
4/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:05"]

Hei,

en tiedä onko tämä oikeasti ongelma, mutta haluaisin, että lapseni olisi kaikkiruokaisia. Nyt neiti 9v syö kasviksia ja kalaa, monipuolisesti kaikkea onneksi kuitenkin, mutta lihaa ei suostu syömään. Oikeasti on oksentanut, kun olen pakottanut lihaa maistamaan. no, neiti 2v on samoilla linjoilla, lautaselta syö kaiken paitsi lihat. Tarkkaan valikoi makaronilaatikostakin vain makaronit ja voisi syödä pelkästään tuoreita kasviksia. Perheen pojat syö onneksi kaikkea, heidän kanssaan on ilmeisesti onnistuttu paremmin.

[/quote]

no mistä se on tuon oppinut????   

puhuuko kasvissyönnistä jo tms?

Vierailija
5/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta polvi paranee, ehkäpä ihan maailmanlaajuisesti.

Vierailija
6/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:17"]

[/quote]

korjaan:

tai siis tässä tapauksessa tytöstä!

Vierailija
7/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäs ottaa oppia sun lapsista eikä päinvastoin.

Vierailija
8/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kasvissyönti ei maailmaa paranna, vaan syntyvyyden säännöstely.

Vierailija
9/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:05"]

Hei,

[/quote]

no mistä se on tuon oppinut????   

puhuuko kasvissyönnistä jo tms?

[/quote]

ei puhu itse ja minäkin olen pyrkinyt olemaan asiasta mahdollisimman hiljaa. Tosin voihan olla, kun itselläkin näitä kummia makumieltymyksiä on, että liha maistuu/tuntuu näiden lasten suussa vaan niin kammottavalla, ettei sitä halua syödä. Minulla näitä on mm. Maito, suklaa kaikissa muodoissa, joten kai se voi olla joillakuilla laihakin..

Vierailija
10/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lihakin, korjaus edelliseen.

ap

Vierailija
11/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua vaivaa tuo asia? Tuohan on vaan hyvä, etteivät mätä lihaa. En tajua ap:n mielenliikkeitä.

Vierailija
12/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile antaa laittaa oikein pehmeäksi kypsennetyn lihan päälle ketsuppia. Sain tällä keinolla meidän nyt kolmevuotiaan tytön maistamaan karjalanpaistia ja sitten se maistuikin. Mielestäni ruokalusikallinen ketsuppia silloin tällöin on pienempi paha, kuin hänellä todettu anemia. Hän ilmoittaa itse, että ei tykkää lihasta. Ei söisi myöskään kalaa eikä kanaa.

Vierailija
13/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli liian matala hemoglobiini, joka parani vasta sen jälkeen, kun aloin kasvissyöjäksi. Rautaa on muuallakin kuin lihassa, että ihan vinkkinä vaan. Lihaa ei tarvi mihinkään! Syökää papuja, linssejä, pinaattia, pähkinöitä, tofua jne.

Vierailija
14/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:29"]

Kokeile antaa laittaa oikein pehmeäksi kypsennetyn lihan päälle ketsuppia. Sain tällä keinolla meidän nyt kolmevuotiaan tytön maistamaan karjalanpaistia ja sitten se maistuikin. Mielestäni ruokalusikallinen ketsuppia silloin tällöin on pienempi paha, kuin hänellä todettu anemia. Hän ilmoittaa itse, että ei tykkää lihasta. Ei söisi myöskään kalaa eikä kanaa.

[/quote]

Älyväläys! Sokeria lihan päälle!!

Vierailija
15/15 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeita älynväläyksiä täällä tosiaan. Samat tyypit varmaan oikeasti uskoo, että jostain nakeista ja kaupan lihapullista saa proteiinia ja rautaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän