Tapaamiset kun etävanhempi ei suostu mihinkään sopimuksiin?
Etävanhempi on kieltäytynyt kaikista neuvotteluista ja sopimisesta lapsen suhteen, mutta on kuitenkin saanut viranomaiset (lastensuojelu ja perheneuvola) sekä oikeuslaitos vakuutettua, että minä estän kaikin keinoin tapaamiset. Kyseessä on kuitenkin etävanhemman kieltäytyminen kaikesta, eikä tapaamisia hänen kanssaan ole turvallista järjestää, jollei sopimusta ole. Hän työttömänä ja aikatauluttomana tulisi ja menisi oman halunsa mukaan kuten elämässä tähänkin saakka. Lapsi ja minä tarvitsemme ennakoitavan arjen. Minusta hän on kuitenkin tehnyt lähes rikollisen kaikkien silmissä, vaikka todellisuudessa hän on se, joka on luonut konfliktin tyhjästä. Hän ei ole tehnyt itse ensimmäistäkään sopimusta.
Kommentit (78)
Juu ei. Tuo neuvo että sanot että menet sekaisin kaikesta kiusaamisesta. Sinun pitää nyt vaan olla se superäiti ja yli-ihminen jolla on teflonkuori. Jos näytät heikkoutta tai kerrot että pälli leviää niin sitäkin käytetään sinua vastaan. Voit itkeä yksin illalla peiton alla mutta jos on pienikin epäilys että sinun mielenterveys ei kestä niin siinä vasta oiva keino sinua vastaan. On epäreilua ja kamalaa mutta näin se on. Kasaa siis itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei taas saanut mitään tolkkua. Ei ihme ettei sua uskota eikä oteta vakavasti. Taitaa olla pitkälti totta että haluat vaikeuttaa asioita itse ja tehdä tahallaan kiusaa miehelle.
Jos haluaisit sopia asioista, niin sulla olisi varmasti lukuisia tekstareita/whatsappeja jossa osoitat että koitat järjestää lapselle ja isälle säännöllisiä tapaamisia noin puolet ajasta.
Jos kerta ette ole olleet oikeudessa, eikä muitakaan soppareita ole, niin ethän sä edes ole mikään lähivanhempi, paitsi omassa mielessäs. Tästä syystä sun pitäs erityisesti varmistaa ja edesauttaa sitä, että lapsi on puolet ajasta isän kanssa. Sulla on siis varmaan paljon viestinäyttöjä siitä että koitat tällaista sopia ja järjestää mutta mies ei vastaa tai kieltäytyy?
Jos näin on, niin kyllä kaikki sua uskoo kun näytät nää lukuisat viestit.
Jos ei ole, ni oot tyypillinen narsistinen äitisyndrooma-äiti joka luulee olevansa sukupuolen perusteella parempi vanhempi ja siksi olevansa oikeutettu määräämään kaikesta ja tekemään vielä kiusaa.
Ei ole totta. Ap kirjoitti ettei tapaamisia ole turvallista järjestää. Silloin jos sopimusta ei ole niin silloin ei äiti tee mitään väärää jos sellaista ei ole saatu yrityksestä huolimatta. Päästäis väkivaltaisen ihmisen siksi aikaa luokseen kun odottaa saa vaikka valvottuja tapaamisia ? No way
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua.Eikö tasapainoinen lastaan ajatteleva äiti saa Suomessa oikeutta? On oudoksi mennyt tämä maailma. Itse opiskelen sosiaalityötä näin vanhemmalla iällä ja olen kyllä hämmästynyt miten vähän esim psykologiaa ja ihmisen käyttäytymistä ja havannointia siihen opetukseen kuuluu. Tulisi kyllä osata erottaa kiusanteko ja todellinen lapsesta välittäminen. Hävettää joidenkin ammattitaito vaikka muuten arvostankin alaa.
Itse näen, että lapsi tässä ei saa oikeutta. Hän ei tule kuulluksi eikä nähdyksi. Äidin kohtelu kuitenkin heijastuu myös suoraan lapsen elämään. Ei kukaan ole niin vahva, että jaksaisi määrättömästi piinaamista ja viranomaisten syyllistämistä, perättömiin ilmoituksiin perustuvia selvityksiä ja taloudellista epävarmuutta.
Toistaiseksi kukaan ei ole millään tavalla osoittanut, että olisi ymmärtänyt kyseessä olevan kiusanteko. Minulle kerrotaan, kuinka isä on kertonut, että hänellä ja lapsella oli todella läheinen suhde ja nyt on joka hetki hirveä ikävä. Lapsi ihmettelee puheita tietysti, koska ei isä varsinaisesti hänen kanssaan koskaan mitään tehnyt. Isällä oli oma elämä. Lapsi haluaisi sanoa, että hän ei ikävöi ollenkaan, vaan nyt on hyvin, mutta pelkään, että sekin kääntyisi meitä ja lasta vastaan. Olen lukenut, että jos lähivanhempi ei myötävaikuta lapsen suhteeseen toiseen vanhempaan, voi käydä jopa niin, että lapsi siirretään toiselle asumaan. Tästä puhuivat myös muutamat lakimiehet varoitellessaan siitä, mitä saa ja mitä ei saa sanoa.
Äiti ajattelee lapsen turvallisuutta joten millä lailla ei myötä vaikuta? Kun toinen tekee kiusaa on aika vaikea myötävaikuttaa sen vertaa että toinen yrittää vaan saada tahtonsa mukaan koska haluaa ”hallita” jos jo yrittää myötävaikuttaa. Isäkään ei ole minkään lasta tapaamis sopimusta ehdotellut ja silti syyttelee vieroittamisesta ja et äiti estää. Naurettavaa
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Tuo neuvo että sanot että menet sekaisin kaikesta kiusaamisesta. Sinun pitää nyt vaan olla se superäiti ja yli-ihminen jolla on teflonkuori. Jos näytät heikkoutta tai kerrot että pälli leviää niin sitäkin käytetään sinua vastaan. Voit itkeä yksin illalla peiton alla mutta jos on pienikin epäilys että sinun mielenterveys ei kestä niin siinä vasta oiva keino sinua vastaan. On epäreilua ja kamalaa mutta näin se on. Kasaa siis itsesi.
Sitähän se isä haluaa et äiti olis niin rikki
Sitähän se isä haluaa, murtaa sut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei taas saanut mitään tolkkua. Ei ihme ettei sua uskota eikä oteta vakavasti. Taitaa olla pitkälti totta että haluat vaikeuttaa asioita itse ja tehdä tahallaan kiusaa miehelle.
Jos haluaisit sopia asioista, niin sulla olisi varmasti lukuisia tekstareita/whatsappeja jossa osoitat että koitat järjestää lapselle ja isälle säännöllisiä tapaamisia noin puolet ajasta.
Jos kerta ette ole olleet oikeudessa, eikä muitakaan soppareita ole, niin ethän sä edes ole mikään lähivanhempi, paitsi omassa mielessäs. Tästä syystä sun pitäs erityisesti varmistaa ja edesauttaa sitä, että lapsi on puolet ajasta isän kanssa. Sulla on siis varmaan paljon viestinäyttöjä siitä että koitat tällaista sopia ja järjestää mutta mies ei vastaa tai kieltäytyy?
Jos näin on, niin kyllä kaikki sua uskoo kun näytät nää lukuisat viestit.
Jos ei ole, ni oot tyypillinen narsistinen äitisyndrooma-äiti joka luulee olevansa sukupuolen perusteella parempi vanhempi ja siksi olevansa oikeutettu määräämään kaikesta ja tekemään vielä kiusaa.
Ei ole totta. Ap kirjoitti ettei tapaamisia ole turvallista järjestää. Silloin jos sopimusta ei ole niin silloin ei äiti tee mitään väärää jos sellaista ei ole saatu yrityksestä huolimatta. Päästäis väkivaltaisen ihmisen siksi aikaa luokseen kun odottaa saa vaikka valvottuja tapaamisia ? No way
Tämä. Sillon ihan turha höpöttää höpö höpö juttuja et toinen vieroittaa tai estää
Nyt heti ajanvaraus lastenvalvojalle tapaamis- ja elatusmaksusopimusta varten. Jos mies ei sinne ilmesty, pyydä tästä lastenvalvojalta todiste. Aika varattu, äiti tuli, mies ei.
Sen jälkeen sopimus tehdään oikeudessa. Eikä sieltä tule mitään lähihuoltajuus isälle tai viikko-viikko-systeemiä. Sitä ei tarvitse pelätä.
Jos mies lähettää sinulle viestejä missä uhkaa oikeudella niin vastaa hänelle että mahtavaa, saadaan vihdoinkin sitten oikeuden tekemä säännöllinen tapaamissopimus!
Muista lähettää viestinä että jää ns mustaa valkoisella että olet halukas tapaamisten säännölliseen järjestämiseen.
Tuhlaatte aikaa vaan kun juoksette lasussa tai lastenvalvojalla, kun heillä ei ole mitään mandaattia tässä asiassa toimia. Se käräjäoikeus on ainoa, kenellä se valta on ja sinne vaan. Kotivakuutuksessa on useimmilla oikeusturvavakuutus, jota voi käyttää. T: lasun sossu
Vierailija kirjoitti:
Tuhlaatte aikaa vaan kun juoksette lasussa tai lastenvalvojalla, kun heillä ei ole mitään mandaattia tässä asiassa toimia. Se käräjäoikeus on ainoa, kenellä se valta on ja sinne vaan. Kotivakuutuksessa on useimmilla oikeusturvavakuutus, jota voi käyttää. T: lasun sossu
Aikaa ja rahaa kuluu myös käräjäoikeudessa, eikä ole mitään varmuutta siitä, että asiat menisivät siellä mitenkään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeus ratkaisee, jos ette pysty sopimaan. Kukaan muu ei voi auttaa.
Sehän tässä on nimenomaan edessä. Mies on naureskellut, että saa minulle isot taloudelliset vahingot aikaiseksi kostoksi. Hän kertoo minun estävän tapaamiset, niin joudun maksamaan ensinnäkin avustajalle ja sitten vielä uhkasakot yms kun hän saa kaiken kääntymään minua vastaan. Edes lähtökohta ei ole totta eli se, että estäisin tapaamisia. Miten voin estää mitään sellaista, josta ei ole edes mitään sovittu?
Tuntuu kuitenkin, että kaikki uskovat nimenomaan miestä. Tämä tuntuu ihan absurdilta. Lastensuojelustakin työtekijä kertoi, ettei tämä ensinnäkään kuulu heille, mutta että minun täytyisi ymmärtää, kuinka tärkeää isäsuhde lapselle on. En saanut edes suunvuoroa. Olin käytännössä vain puhuteltu.
Naureskelee missä? Puhelimessa vai missä. Dokumentoi noi keskustelut niin saat materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa ja rahaa kuluu myös käräjäoikeudessa, eikä ole mitään varmuutta siitä, että asiat menisivät siellä mitenkään oikein.
Niin? Muuta vaihtoehtoa ei ole.
Isän ja lapsen läheisyys on helppo tarkistaa. Jos isä ei pysty kertomaan mitään säännöllistä asiaa, jota on tehnyt lapsen kanssa, niin ei voi puhua läheisyydestä. Onko vienyt harrastuksiin? Pyöräretkelle? Telttailemaan? Vaellukselle? Onko ostanut vaatteita, tehnyt lapsen kanssa yhdessä ruokaa, rakentanut majaa tai kasannut tramppaa lasta varten? Tässä nyt esimerkkejä omasta miehestäni ja hänen puuhistaan lastemme kanssa kesän ajalta. Etäinen isä ei pysty näitä esimerkkejä antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö mitä? Lasun muikit USKOO AINA MIESTÄ. AINA. Vaikka se äiti sanoin, että se ukko on vetäny häntä pataan, niin silti NÄMÄ USKOO SITÄ MIESTÄ. Koska eihän nyt niin ihana mies oo kellee mitää tehny.
Nainen valehtelee. Sama koskee kaikkia viranomaisia Ne uskoo valhetelijoita ja narsisteja. Vaikka luulis niissä ammateissa jo pelisilmän kasvaneen ja huomaavan nää manipuloijat kaukaa.
Näitä tarinoita tiedän jonkin verran, missä viranomaisia viedään ku pässiä narussa ja oikeus ei toteudu.
Ai, nytkö se onkin näin?😆 Aina valitetaan, että lasu uskoo naista. Nyt, kun on naisella oma lehmä ojassa, niin uskotaan naista. Totta on se, että jos ette pääse sopimukseen, niin oikeus ratkaisee eikä lasu.
Eikö oikeudessa se ole ilmaista, jos kyseessä on lapsen asia. Selvitä tämä. Ja kommunikointi vain viesteillä isän kanssa. Että sinulle jää todisteet, otat kuvakaappaukset heti näistä viesteistä. Varaa aika lastenvalvojalle ja tästäkin viesti isälle. Ei voi väittää ettei olisi tiennyt. Tai ehdotat viestillä tapaamista, että saisi nähdä lapsen. Jos ei tule, on sulla todiste, että olet yrittänyt. Vaadit oikeasti että saat näyttää todisteet lasulle jne, ja etenkin oikeudessa.
Lapsi voi tavata isäänsä ilman sopimustakin. Oletko sallinut sen, vai vaaditko, että kaikki elatusavut ym on sovittu, ennen kuin lapsi saa tavata isänsä? Ymmärsin aloituksestasi niin, ja siinä tapauksessa kyllä estät lasta tapaamasta isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeudessa se ole ilmaista, jos kyseessä on lapsen asia. Selvitä tämä. Ja kommunikointi vain viesteillä isän kanssa. Että sinulle jää todisteet, otat kuvakaappaukset heti näistä viesteistä. Varaa aika lastenvalvojalle ja tästäkin viesti isälle. Ei voi väittää ettei olisi tiennyt. Tai ehdotat viestillä tapaamista, että saisi nähdä lapsen. Jos ei tule, on sulla todiste, että olet yrittänyt. Vaadit oikeasti että saat näyttää todisteet lasulle jne, ja etenkin oikeudessa.
Nyt oikeasti ne kuvakaappaukset ja printit saunan pesään. Ei niitä kukaan halua katsella ja oikeudessa niitä ei tarvita. Oikeudessa tehdään olosuhdeselvitys, joka on keskustelua ja niillä mennään. Myöskään lasua ei kiinnosta teidän printit asiassa, jotka ei edes lasulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Elatusasioissa on lähivanhemmalle ilmaista, koska silloin hän edustaa lasta, mutta muuten ei ole.
Olen valitettavasti huomannut, että todella monen 'tahon' tai 'virkamiehen' tai ihan lakimiehenkin ja tuomarin sisällä asuu aika normaali ihminen, jolle on tylsää tai vaikeaa tai vastentahtoista lukea oikein mitään lappuja saati pitempiä dokumentaatioita. Paljon helpompaa on kuunnella kertomuksia ja silloin on kyllä todella suuri vaara siihen, että paras puhuja, paras manipuloija ja valitettavasti paras valehtelija pääsee niskan päälle. Sen jälkeen jos sitten kuitenkin vaaditaan tai kokee velvollisuudekseen lukea papereita, niin niitäkin lukee lähinnä vahvistusharhassa niin, että huomioi lähinnä omaa jo muodostunutta mielikuvaa todellisuudesta tukevia asioita. Esimerkiksi tiedän tapauksen, jossa turvakodinkin todisteet kääntyivät siellä ollutta äitiä vastaan. Isä väitti, että äiti on yrittänyt mustamaalata hänet ramppaamalla turvakodissakin. Aidosti pelkäävälle äidille ja lapselle ei käynyt kovin hyvin, koska tuomari asettui sokeasti isän puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi tavata isäänsä ilman sopimustakin. Oletko sallinut sen, vai vaaditko, että kaikki elatusavut ym on sovittu, ennen kuin lapsi saa tavata isänsä? Ymmärsin aloituksestasi niin, ja siinä tapauksessa kyllä estät lasta tapaamasta isäänsä.
Olen kieltänyt, että hän ei saa tulla meille edelleen miten sattuu, ilmoittaa tuntia paria aikaisemmin, että haluaa lapsen viikonlopuksi, vaan erityisesti lapsi, mutta myös minä tarvitsemme elämäämme rutiineita ja ennustettavuutta. Olen tehnyt useamman ehdotuksen kirjallisesti lastenvalvojalla, mutta isä on niistä puhelimessa lastenvalvojalle kieltäytynyt. Isä ei kuitenkaan ole tehnyt yhtään vastaehdotusta kirjallisesti. Suullisesti on vain sanonut, ettei hän voi sitoutua minun ehdotuksiini, eikä hänen tarvi, jos hän ei halua.
Määräaikaisesti elatusmaksuista on nollasopimus, koska hän on työtön ja luottotiedoton. Ei hänellä kylläkään mitään tavoitteita ole työllistyä.
Itse tekstin perusteella nään äidin sellaisena joka ei pärjää tuollaiselle hallitsevalle kiusaajalle ja on siksi ulapalla Aidosti👍🧐😖