Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsi käydä koulua ilman Wilmaa?

Vierailija
14.09.2014 |

Kaikki tiedottaminen lapsen opettajien ja vanhempien välillä tapahtuu nykyään 100 %:sesti Wilma-sovelluksen kautta. Entä, jos perheellä ei ole tietokonetta tai älypuhelinta, jolla pääsisi käsiksi Wilmaan?

Voiko lapsi tässä tapauksessa lainkaan käydä normaalia koulua, vai pitääkö hänet laittaa yksityisopetukseen?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kunnassa oppilaille on tulossa kunnan puolesta sähköinen työpöytä. En tiedä miten sitten toimitaan jos jollain lapsella ei ole mahdollista tietokonetta/nettiä käyttää kotoa. Kyllä opetus on vahvasti siirtymässä nettiin lähitulevaisuudessa.

Vierailija
42/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:44"]

En ole koskaan suostunut Wilmaa käyttämään, vaikka sinne minulle oli tunnukset (ilman lupaani) tehty. Kyllä sen verran pitää koulunkin oppilaaseen luottaa, että tämän matkassa info kulkee. Myös puhelimitse tai kasvokkain voi tarpeen vaatiessa keskustella.

Nyt kun lapsi on yläkoulussa, hänellä on sentään viimein omat Wilma-tunnukset, niin voi sieltä itse näyttää jos jotain näytettävää on. Minä en kuitenkaan ala missään koulun järjestelmissä seikkailemaan, kun en koulun henkilökuntaa ole, enkä oppilas. Ihan riittävästi joudun jo omassa työssäni kaiken maailman sovelluksia käyttämään ja salasanoja muistamaan.

[/quote]

Eämä on juuri niin vaikea kuin sen itsellensä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100km edestakaisin lapsella koulumatka :/

missä asutte??

Vierailija
44/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:54"]

Ainakin meidän kunnassa oppilaille on tulossa kunnan puolesta sähköinen työpöytä. En tiedä miten sitten toimitaan jos jollain lapsella ei ole mahdollista tietokonetta/nettiä käyttää kotoa. Kyllä opetus on vahvasti siirtymässä nettiin lähitulevaisuudessa.

[/quote]

netissä on jo nyt kustantajien tarjoamia tehtäviä, joilla voi harjoitella kotona mm enkkua ja matikkaa. 

Vierailija
45/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä asioissa kannattaa aina olla mahdollisimman hankala!

Vierailija
46/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:25"]

Asumme 50 km:n päässä koulusta. Tänne ei saa nettiä, ellemme maksa tuhansia kaapeleiden vedosta vain meitä varten. Ei kuulu 3G. Nyt olen äitini luona kylällä, joten pääsin nettiin. Lapsi kulkee koulukyydillä ja minä käyn kylällä kerran kaksi kuussa. Silloin hoidellaan ihan muuta kuin Wilmoja.

[/quote]

Ihan oma valinta on jos halua asua kaukana kaikesta sivistyksestä.

Vierailija
47/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:25"]Asumme 50 km:n päässä koulusta. Tänne ei saa nettiä, ellemme maksa tuhansia kaapeleiden vedosta vain meitä varten. Ei kuulu 3G. Nyt olen äitini luona kylällä, joten pääsin nettiin. Lapsi kulkee koulukyydillä ja minä käyn kylällä kerran kaksi kuussa. Silloin hoidellaan ihan muuta kuin Wilmoja.
[/quote] Kuten av-palstailua.

Vierailija
48/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:44"]

En ole koskaan suostunut Wilmaa käyttämään, vaikka sinne minulle oli tunnukset (ilman lupaani) tehty. Kyllä sen verran pitää koulunkin oppilaaseen luottaa, että tämän matkassa info kulkee. Myös puhelimitse tai kasvokkain voi tarpeen vaatiessa keskustella.

Nyt kun lapsi on yläkoulussa, hänellä on sentään viimein omat Wilma-tunnukset, niin voi sieltä itse näyttää jos jotain näytettävää on. Minä en kuitenkaan ala missään koulun järjestelmissä seikkailemaan, kun en koulun henkilökuntaa ole, enkä oppilas. Ihan riittävästi joudun jo omassa työssäni kaiken maailman sovelluksia käyttämään ja salasanoja muistamaan.

[/quote]

[/quote]

Sitä minäkin tästä ajattelin.

Ei kyse ole mistään luottamuksesta, vaan asioiden hoidon nopeudesta, yksonkertaistamisesta, ajansäästöstä, jouhevuudesta. Wilma on koulun ja kodin välisen kommunikaation väline. Toeo kulkee nopeasti sitä kautta. Ilmoitus lapsen poissaolosta sairaudrn tai hammaslääkärin takia, liikuntaohjelman ja tarvittavien varusteidrn muutos säätilan takia, retkiaikataulu, ilmoitus oppilaan hyvästä menestyksestä tunnilla tai jatkuvasta myöhästelystä, koulutarvikkeiden lotiin unohtamisesta, lisötietoa koulun ja perheiden yhteisistä projrkteista... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Vanhempana olen tosi tyytyväinen wilmaan ja erityisesti sitä ahkerasti käyttäviin opettajiin. Harmittaa vain ope, joka ei viitsi laittaa koskaan positiivisia tietoja oppilaistaan, koska ei omien sanojensa mukaan viitsi.

Vierailija
49/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutoin olen sitä mieltä, että opettajien kuuluu lukea ja vastata wilmassa koko kesän ajan. Jos minulla on hänelle asiaa, haluan vastauksen heti! Niillä on niin lyhyet työpäivät ja pitkät lomat, sekä kohtuuttoman isot palkat, tehkööt jotain kaiken saamansa eteen!

Vierailija
50/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te kysytte ja kerrotte siellä opettajille, kun itse en ole oikein mitään keksinyt?

Vierailija
51/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:50"]

Vanhemmat käyvät sitten kirjastossa tietokoneella katsomassa wilmaviestit kerran viikkoon, vaikks lauantaisin jos muuten ollaan töissä. Tai sitten hankkivat tietokoneen tai älypuhelimen. Jos ei vanhemmilla ole ollenkaan pääsyä (tai pääasiassa halua) nettiin, on lasten huostaanotto paikallaan.

[/quote]

Mun ystäväni aikoo opettaa lastaan kotona. Syynä ei ole wilma, mutta ystäväni ei käytä nettiä mihinkään. Miksi hänen lapsensa pitäisi huostaanottaa?

[/quote] miksi kotiopetus? Eikö lapsi sovellu käymään koulua jossa muitakin oppilaita. En ymmärrä koko kotiopetusta normaalilla lapsella.

Vierailija
52/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:44"]

[/quote]

[/quote] sinä saat tunnukset. Wilma on loistava keksintö, siinä näkee häiriköikö oppilas tunnilla,onko tunnilla aktiivinen jne

Vierailija
53/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan on yhteydenpito ennen onnistunut ilman Wilmaa? On reissuvihkossakin ongelmansa ollut, mutta lapsen piti itse huolehtia, että vihko pysyy tallessa ja sitä näytetään vanhemmille ja vanhempien piti se tarkistaa aina. Työlästä, joo, mutta miettikääpä kun netti pettää. Kukapa meistä ei olisi edes kerran elämässään pätkivää nettiä, hidasta konetta, kaatunutta nettisivua? Ei kaikki ole niin yksiselitteistä nykyäänkään.

Niin ja tietenkin lapsi voi käydä koulua ilman Wilmaa. Vaikka eletäänkn "nykyaikaa" niin on kohtuutonta vaatia vielä ihmisiä käyttämään pakosti nettiä. Ilman nettiä elo on hankalampaa muttei mahdotonta. 

Vierailija
54/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:44"] En ole koskaan suostunut Wilmaa käyttämään, vaikka sinne minulle oli tunnukset (ilman lupaani) tehty. Kyllä sen verran pitää koulunkin oppilaaseen luottaa, että tämän matkassa info kulkee. Myös puhelimitse tai kasvokkain voi tarpeen vaatiessa keskustella. Nyt kun lapsi on yläkoulussa, hänellä on sentään viimein omat Wilma-tunnukset, niin voi sieltä itse näyttää jos jotain näytettävää on. Minä en kuitenkaan ala missään koulun järjestelmissä seikkailemaan, kun en koulun henkilökuntaa ole, enkä oppilas. Ihan riittävästi joudun jo omassa työssäni kaiken maailman sovelluksia käyttämään ja salasanoja muistamaan. [/quote] Eämä on juuri niin vaikea kuin sen itsellensä tekee. [/quote] Sitä minäkin tästä ajattelin. Ei kyse ole mistään luottamuksesta, vaan asioiden hoidon nopeudesta, yksonkertaistamisesta, ajansäästöstä, jouhevuudesta. Wilma on koulun ja kodin välisen kommunikaation väline. Toeo kulkee nopeasti sitä kautta. Ilmoitus lapsen poissaolosta sairaudrn tai hammaslääkärin takia, liikuntaohjelman ja tarvittavien varusteidrn muutos säätilan takia, retkiaikataulu, ilmoitus oppilaan hyvästä menestyksestä tunnilla tai jatkuvasta myöhästelystä, koulutarvikkeiden lotiin unohtamisesta, lisötietoa koulun ja perheiden yhteisistä projrkteista... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Vanhempana olen tosi tyytyväinen wilmaan ja erityisesti sitä ahkerasti käyttäviin opettajiin. Harmittaa vain ope, joka ei viitsi laittaa koskaan positiivisia tietoja oppilaistaan, koska ei omien sanojensa mukaan viitsi.

[/quote] meillä tuli monesti tietoa että aktiivinen tunnilla

Vierailija
55/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:34"]

Mitä te kysytte ja kerrotte siellä opettajille, kun itse en ole oikein mitään keksinyt?

[/quote] eipä ollut pahemmin kysyttävää, todistus sen kertoi että hyvin menee mutta menkööt

Vierailija
56/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:25"]

Asumme 50 km:n päässä koulusta. Tänne ei saa nettiä, ellemme maksa tuhansia kaapeleiden vedosta vain meitä varten. Ei kuulu 3G. Nyt olen äitini luona kylällä, joten pääsin nettiin. Lapsi kulkee koulukyydillä ja minä käyn kylällä kerran kaksi kuussa. Silloin hoidellaan ihan muuta kuin Wilmoja.

[/quote]

Eli pääsit nyt kylälle ja nettiin pitkästä aikaa, ja tulit viettämään aikaa av-palstalle?

Vierailija
57/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Silloin lapselle annetaan iedotteet paperilla.,

Vierailija
58/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhunpalveluksen tekee kyllä mukulalleen jos ei pääse tietokoneeseen käsiksi

Vierailija
59/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:55"]

Kuinkahan on yhteydenpito ennen onnistunut ilman Wilmaa? On reissuvihkossakin ongelmansa ollut, mutta lapsen piti itse huolehtia, että vihko pysyy tallessa ja sitä näytetään vanhemmille ja vanhempien piti se tarkistaa aina. Työlästä, joo, mutta miettikääpä kun netti pettää. Kukapa meistä ei olisi edes kerran elämässään pätkivää nettiä, hidasta konetta, kaatunutta nettisivua? Ei kaikki ole niin yksiselitteistä nykyäänkään.

Niin ja tietenkin lapsi voi käydä koulua ilman Wilmaa. Vaikka eletäänkn "nykyaikaa" niin on kohtuutonta vaatia vielä ihmisiä käyttämään pakosti nettiä. Ilman nettiä elo on hankalampaa muttei mahdotonta. 

[/quote]

Kyllä elämä aika hankalaksi menee jos netin kanssa haluaa olla ehdoton. Monet palvelut ovat jo siirtyneet/siirtymässä nettiin. Jos ei halua niitä käyttää, saa varautua kulkemaan pitkiäkin matkoja avoinna olevaan toimistoon ja vielä tiettynä ajan hetkenä. i'tse kyä hoidan asiat mielummin kotisohvalta netin kautta kuin ryhdyn joksemaan johonkin toimistoon ja jonottelemaan siellä. Säästyy aikaa, rahaa ja hermoja.

Vierailija
60/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:25"]Asumme 50 km:n päässä koulusta. Tänne ei saa nettiä, ellemme maksa tuhansia kaapeleiden vedosta vain meitä varten. Ei kuulu 3G. Nyt olen äitini luona kylällä, joten pääsin nettiin. Lapsi kulkee koulukyydillä ja minä käyn kylällä kerran kaksi kuussa. Silloin hoidellaan ihan muuta kuin Wilmoja.
[/quote]

Kuten surffataan av:lla :D ?