Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsi käydä koulua ilman Wilmaa?

Vierailija
14.09.2014 |

Kaikki tiedottaminen lapsen opettajien ja vanhempien välillä tapahtuu nykyään 100 %:sesti Wilma-sovelluksen kautta. Entä, jos perheellä ei ole tietokonetta tai älypuhelinta, jolla pääsisi käsiksi Wilmaan?

Voiko lapsi tässä tapauksessa lainkaan käydä normaalia koulua, vai pitääkö hänet laittaa yksityisopetukseen?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:25"]

Asumme 50 km:n päässä koulusta. Tänne ei saa nettiä, ellemme maksa tuhansia kaapeleiden vedosta vain meitä varten. Ei kuulu 3G. Nyt olen äitini luona kylällä, joten pääsin nettiin. Lapsi kulkee koulukyydillä ja minä käyn kylällä kerran kaksi kuussa. Silloin hoidellaan ihan muuta kuin Wilmoja.

[/quote]

Lapsellasi on varmaan hauskaa teininä kun ei pääse nettiin tietokoneella eikä älykännykällä ja kaverit on siellä

Vierailija
22/73 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toki voi. Meillä esim. useampia maahanmuuttajaperheitä, jotka eivät käytä Wilmaa. Mutta niin on myös kantaväestön perheitä, jotka eivät syystä tai toisesta Wilmaa käytä. Minä tiedotan kaiken Wilman kautta, mutta näen Wilmasta ketkä eivät viestejä lue, joten heille laitan tiedotteet paperiversioina. Samoin sanakoevihot lähetän kotiin allekirjoitettaviksi niihin perheisiin, jotka eivät tuloksia käy Wilmasta katsomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan suostunut Wilmaa käyttämään, vaikka sinne minulle oli tunnukset (ilman lupaani) tehty. Kyllä sen verran pitää koulunkin oppilaaseen luottaa, että tämän matkassa info kulkee. Myös puhelimitse tai kasvokkain voi tarpeen vaatiessa keskustella.

Nyt kun lapsi on yläkoulussa, hänellä on sentään viimein omat Wilma-tunnukset, niin voi sieltä itse näyttää jos jotain näytettävää on. Minä en kuitenkaan ala missään koulun järjestelmissä seikkailemaan, kun en koulun henkilökuntaa ole, enkä oppilas. Ihan riittävästi joudun jo omassa työssäni kaiken maailman sovelluksia käyttämään ja salasanoja muistamaan.

Vierailija
24/73 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokalla kyllä noi maahanmuuttajataustaiset perheet ovat varmemmnin verkossa. Pitävät yhteyttä sukulaisiin ja lukevat kotimaan asioista. 

Vierailija
25/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:10"]Kysyin lukuvuoden alussa, onko kaikilla mahdollisuus käyttää wilmaa. Sain 100% myöntävän vastauksen, joten tiedotan vain ja ainoastaan wilman kautta. Olen huomannut, että osa vanhemmista ei ole vaivautunut vielä kertaakaan wilmaa avaamaan, joten se on sitten voivoi..
[/quote]
Minä toimin samoin. Kersan turha itkeä sitten koululla, kuinka ei tiennyt sitä tai tätä. Viestitetty on. En kai minä henk. Koht ala asioita jokaiselle soittelemaan. Ehkä siperia opettaa, ehkä ei.

Vierailija
26/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen wilma sovellus ja se kilahtaa kun viesti tulee. Ompa vaikeaa.

Vierailija
27/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:37"]

[/quote]

Tuuppa laittaa wilmat mun puhelimeen. Ei ole nettiä eikä älyä puhelimessa.

Vierailija
28/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 80-luvulla lappuja tuli vain, jos johonkin piti saada huoltajan suostumus (luokkaretket ym). Kaikki muu oli piti oppilaan itse muistaa kertoa. Vähän vastuuta muksuille ei tee yhtään pahaa!

Vierailija
29/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:06"]

Reissuvihko on paras yhteydenpitoväline koulun kanssa

[/quote] Wilma on tietenkin paras, poika sai Wilman vasta yläasteella, asutaan Hgissä.

Vierailija
30/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eletä enään impivaara aikaa. Nyt täytyy olla jo jokaisella oma tietokone kotona. Ei ne niin paljon maksa, kai osamaksullakin saa ostettua.

Vierailija
31/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:46"]

Itseä ärsyttää se, että Wilmassa on viestiä koko ajan jostain turhaakin turhemmasta. Kun viestejä pukkaa pari kolme päivässä, niin ei enää pysy kärryillä, mikä on oleellista ja mikä ei. Päälle vielä päiväkodin omat tiedotuskanavat ja työt.. monta eri paikkaa, joista pitää muistaa mitäkin, ei vaan pysy päässä millään.

[/quote]

Kannattaa opetella halitsemana tietoa, se ei meinan vähene mihinkään.

[/quote]yksi askel vähentää turhaa tietoa on skipata wilma sisältöineen

Vierailija
32/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:37"]

[/quote] älyä saat puhelimeen n 14 eurolla kuukaudessa ainakin telefinlandialta ja jätät muutaman kaljan ostamatta ja tupakan polttamatta niin saat älypuhelimen alle satasella noin niinku yleisesti ottaen

Tuuppa laittaa wilmat mun puhelimeen. Ei ole nettiä eikä älyä puhelimessa.

[/quote]

Vierailija
33/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää se, että Wilmassa on viestiä koko ajan jostain turhaakin turhemmasta. Kun viestejä pukkaa pari kolme päivässä, niin ei enää pysy kärryillä, mikä on oleellista ja mikä ei. Päälle vielä päiväkodin omat tiedotuskanavat ja työt.. monta eri paikkaa, joista pitää muistaa mitäkin, ei vaan pysy päässä millään.

Vierailija
34/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea wilman takia älypuhelinta hommaamaan. Jos eivät osaa soittaa tai lähetellä lappusia, niin silloin ei ole asiaa. 

Vierailija
35/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:30"]

[/quote]

[/quote]

Tieto lapsen koulunkäynnistä on tosiaan joistakin vanhemmista turhaa tietoa. -52

Vierailija
36/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:28"]

En rupea wilman takia älypuhelinta hommaamaan. Jos eivät osaa soittaa tai lähetellä lappusia, niin silloin ei ole asiaa. 

[/quote]

Nykyään erityiset koulukyyditkin esim. kevätjuhlaan kysytään niin päin että ilmoittakaa x päivään mennessä jos tarvitsette. Jos ei ilmoita, niin jää kyydittä. Tämä on hyvä niin ei tarvitse odotella lypsää keltään vastauksia.

Vierailija
37/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:09"]

Wilma näyttää sopivan niille perheille, joissa yksi lapsi ja vanhemmilla aikaa työpäivän aikana surffailla Wilmassa. Tosin ihmettelen, miksi työnantajat hyväksyvät tämän.

[/quote]

Niin lapsen asioita ei ole aikaa hoitaa netissä mutta AV:llä on kyllä aikaa notkua. :o
Aikaa on juuri siihen mihin haluaa sitä olevan.

Vierailija
38/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
39/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:30"]

[/quote]

[/quote]

Tieto lapsen koulunkäynnistä on tosiaan joistakin vanhemmista turhaa tietoa. -52

[/quote]Kyllä se oleellisin tieto tulee joko paperilla tai soitolla perille.

Vierailija
40/73 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta wilman voivat tunkea sinne minne aurinko ei paista. En käytä enkä tule ikinä näitä stasi-järjestelmiä käyttämään.