Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaapa millä nää langanlaihat julkkisnaiset elää?

Vierailija
20.08.2021 |

Tuli vastaan vanha lehtijuttu Susanna Penttilästä, kuinka hän vaan unohtaa syödä. Paino alkaa nelosella.
Samaa olen ihmetellyt näistä tosi tv-julkkiksista: viiniä litkitään aamusta iltaan mutta eikö ne sitten vaan syö mitään?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sport lehdessä oli joskus osio, julkkiksen päivä ja syömiset. Susanna Penttilä oli sarjassa joskus 2007-2008!

(muistan, koska ihalin hänen hoikkuutta ja yritin matkia ruokavaliota)

Aamulla joi kahvia.

Lounas oli mangopiltti!

Illalla söi kunnolla, riisiä, kanafileitä 2, kasviksia (lautasmalli)

Parin tunnin lenkki koiran kanssa.

Artikkelissa jo silloin kehui, kuinka paino on aina alkanut nelosella..

Miksihän Penttilää ei vaivaa se monen pelkäämä säästöliekki? Eikö sitä toitoteta joka paikassa, että jos et syö kolmen tunnin välein niin et laihdu millään?

Vierailija
62/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan hoikat:

- syövät todella vähän

- ruoka ei imeydy

- nopea aineenvaihdunta

Sporttiset:

- urheilevat ja liikkuvat paljon

- syövät proteiinipitoisesti

- eivät välttämättä herkuttele paljoa

Pulleat:

- eivät liiku

- syövät hiilareita

- syövät oikein, mutta aineenvaihdunta hidas

- lääkityksellä (mieliala, kilpirauhas tai kortisoni esim.)

- syövät liikaa kulutukseen nähden

Hoikat:

- katsovat tarkkaan mitä syövät

- syömishäiriöiset

- eivät liiku (ellei kuulu edell. kategoriaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat ns. luonnostaan laihoja, eli voivat syödä ruokaa jonkin verran. Itse olen helposti lihoavaa tyyppiä. 60-70-kiloisena (eli ei edes laiha tai hoikka, vaan normaalipainoinen) voin syödä n. 1000 kcal päivässä. Kaloreita on laskettava orjamaisesti, muuten lähtee paino nousuun saman tien. Kaloriteorioiden mukaan mun pitäisi saada syödä yli 2000 kcal päivässä. Jos syön sen verran, niin lihon yli 90-kiloiseksi muutamassa kuukaudessa-vuodessa, kunnes lihominen hidastuu. En ole kokeillut kuinka kauan lihominen jatkuisi.

Et taida harrastaa mitään liikuntaa? Sillä ei ole suurinta merkitystä, jos haluaa laihduttaa, mutta jos on melko hoikka nainen eikä halua täysin kituuttaa, kyllä säännöllisellä liikunnalla saa sen muutaman sata kaloria lisää siihen päivän budjettiin ja se on terveellistä muutenkin lihasten ja istumatyötä tekevien selän kannalta. Joku 300 kilokaloria on yleisesti ottaen vähän, mutta kyllä siinä jokin kipuraja järkevän syömisen suhteen menee, voiko syödä 1200-1300 vai 1500-1600 kilokaloria päivässä ja pysyä siinä painossa.

Vierailija
64/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut vuosia laiha syömishäiriön takia. Veikkaan, että tämä on taustalla monissa tapauksissa. Osasin itsekin sen piilottaa taitavasti pitkään. Noina vuosina ruoka määrien pienuuden takia (1 omena, tomaattikeittoa, pari näkkäriä /päivä) vatsalaukkuni kutistui niin pieneksi, että en voinut syödä enää "normaaleja" määriä kerralla, niistä olisi tullut fyysisesti tosi tukala olo.

Onneksi pääsin normaalipainoon ja "normaalielämään" , nykyisin muistelen kauhulla noita ruokamääriä, syön nykyisin pelkästään lounaalla enemmän kuin tuolloin koko päivänä...

Voin sanoa, että jos vuosikausia jatkaa riittämätöntä syömistä (esim. Piltti lounaaksi), niin vanheten odottaa monta terveysongelmaa, kuten osteoporoosi, hiustenlähtö, hampaiden tippuminen. Että ei kannata ihailla tätä elämäntyyliä, vaikka kaikki näyttäisikin ulkopuolelta glamourilta.

Vierailija
65/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat ns. luonnostaan laihoja, eli voivat syödä ruokaa jonkin verran. Itse olen helposti lihoavaa tyyppiä. 60-70-kiloisena (eli ei edes laiha tai hoikka, vaan normaalipainoinen) voin syödä n. 1000 kcal päivässä. Kaloreita on laskettava orjamaisesti, muuten lähtee paino nousuun saman tien. Kaloriteorioiden mukaan mun pitäisi saada syödä yli 2000 kcal päivässä. Jos syön sen verran, niin lihon yli 90-kiloiseksi muutamassa kuukaudessa-vuodessa, kunnes lihominen hidastuu. En ole kokeillut kuinka kauan lihominen jatkuisi.

Toki myös luonnollinen taipumus on tässä vaikuttamassa, mutta myös se että 30kg laihduttanut 60-kiloinen joutuu (tämänhetkisen tiedon mukaan) syömään jopa loppuelämänsä vähemmän kuin aina 60-kiloisena pysynyt. Pätee esim. minuun ja siskooni. Minä voin vedellä 2000-2500kcal päivässä lihomatta, laihduttanut siskoni laskee 1000-1500 pysyäkseen saman painoisena.

Vierailija
66/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasoseilla.

Vierailija
67/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Callakselle istuttivat lapamadon jotta laihtuisi . Onassiksen heilinä ja oopperalaulajana tunnettu henkilö oli hän . Normipainoiselta vaikutti viimeisissä kuvissa .

Vierailija
68/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä tuntuu että tuosta 3 tunnin välein syömisestä eivät läheskään kaikki hyödy painonhallinnassa. Joillakin toki voi olla luontainen taipumus syödä vähän ja usein. Lapset toki tarvitsevat ruokaa aikuisia tiheämmin välein. Ainakin minusta tuntuu siltä, että monet ylipainoiset paasaavat juuri tuota pyhää lounasmättöä ennen puolta päivää, koska muuten illalla ei pysty syömisiään hallitsemaan. Itse syön päivisin niukasti ja kevyesti ja lämpimän aterian mielellään illalla, toisinaan lasin viiniä siihen kylkeen. Päivällä pieni näläntunne ei haittaa, mutta inhoan nukkumaan menoa nälkäisenä. Pyöräilen, kävelen, venyttelen mutta en mitenkään tavoitteellisesti. Ikä lähemmäs 50, mitat 163/49. 

Vierailija
69/75 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki myös luonnollinen taipumus on tässä vaikuttamassa, mutta myös se että 30kg laihduttanut 60-kiloinen joutuu (tämänhetkisen tiedon mukaan) syömään jopa loppuelämänsä vähemmän kuin aina 60-kiloisena pysynyt. Pätee esim. minuun ja siskooni. Minä voin vedellä 2000-2500kcal päivässä lihomatta, laihduttanut siskoni laskee 1000-1500 pysyäkseen saman painoisena.

Katsoin pari vuotta sitten dokumentin tästä, siinä sanoivat että keho pyrkii takaisin lihavimpaan tilaan jossa se on ollut. Ja tosiaan laihduttaminen muuttaa kroppaa juuri noin että pitääkin syödä vähemmän kaloreita kuin ennen lihomista.

Vierailija
70/75 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te, jotka "lihotte helposti" liikutte ihan arjessa? Otatteko portaat hissin sijaan (viidenteen kerrokseen asti voi hyvin kävellä rappuset)? Menettekö joka paikkaan autolla vai kuljetteko jalkaisin? Ja vaikka kävisi koiran kanssa tunnin lenkillä päivittäin niin tahti pitää pitää reippaana eikä mitään löntystämistä.

Usein ne on ne arjen pikkujutut. Nykyään tehdään etätöitä ja arkiliikuntakin jää pois, kyllähän se näkyy. Laiskuus ja ylensyönti on kuolemansyntejä, jos omaa molemmat niin menee jo todella huonosti.

Vierailija
71/75 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole julkkisnainen, mutta lähes langanlaiha kuitenkin. 169cm ja 49kg. Kaljalla ja pizzalla elän.

Vierailija
72/75 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se missi Miettinen kun kirjoitti lehdessä tai kirjassa ettei mitään saa syödä vaan pillereitä . Kaloreita nolla. Porkkana aamulla . Suklaapatukka päivällä. Terveyskauppa myy laihdutuspaketteja.

Vierailija
73/75 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä tee poistaa nestettä. Mustikka.

Vierailija
74/75 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut syömään pieniä annoskokoja, niin ei tee mieli mitään mättöjuttuja, huono olo niistä vain tulisi. Tietysti pitää myös olla tolkku annoksen koostumuksesta. Useasti olen huomannut pulskien ihmisten syövän kolme kertaa suuremman annoksen kuin minä, ja vielä jälkkärit päälle.

Vierailija
75/75 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä tai kuka on langanlaiha julkkis?

Ihan normaaleja hoikkia ihmisiähän  ne yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi