Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaapa millä nää langanlaihat julkkisnaiset elää?

Vierailija
20.08.2021 |

Tuli vastaan vanha lehtijuttu Susanna Penttilästä, kuinka hän vaan unohtaa syödä. Paino alkaa nelosella.
Samaa olen ihmetellyt näistä tosi tv-julkkiksista: viiniä litkitään aamusta iltaan mutta eikö ne sitten vaan syö mitään?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin unohdin usein syödä, kun paino alkoi nelosella. En ole koskaan nauttinut ruuasta tai häiriintynyt näläntunteesta, siihen tottuu aika nopeasti jos ei heti syö. Syöminen on välttämätön paha, olisi parasta jos sen voisi hoitaa jollain pillerillä. Kolmikymppiseksi asti elin noin ja sitten opettelin syömään kellon mukaan. En edelleenkään nauti ruuasta tai ruuanlaitosta, mutta tajuan että se pitää tehdä, jotta pysyy terveenä. Eikä laihuus kaunista keski-ikäistä.

Vierailija
42/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikan instababen päivän ruuat:

- uppomuna ja avokadoa ruisleivällä  300 kcal

- jääkahvi kasvimaitoon 50 kcal

- salaatti, jossa broilerin rintafilettä ja juureksia, öljykastike 400 kcal

- tuorepuuroa ja marjoja 200 kcal

- skumppaa parhaiden kanssa 150 kcal

- kalaruoka ravintolassa, ei kastiketta, ei leipää 400 kcal

- lasi valkoviiniä 100 kcal

Luulen, että monilla viiniä on enemmän ja ruokaa vähemmän ja ateriavälit harvemmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut voivat elää jollain ihmedieetillä ja kärsiä nälästä, mutta on olemassa myös meitä luonnostaan laihoja jotka voimme kyllä syödä kaikki päivän ateriat lihomatta. Omassa kaveripiirissänikin on näitä jotka kuvittelevat minun kituuttelevan jollain porkkanalla ja omenalla päivässä eikä heillä ole aavistustakaan siitä millaisia ruokamääriä syön. Toki herkuttelun pidän minimissä, mutta kunnollisessa ruoassa en todellakaan pihtaile.

t. 165/45 jolla on laihuusgeenit

Kyllä se näkyy ihmisen olemuksesta, että kärsiikö hän nälkää vai syökö terveellisesti ja kunnolla.

Mistä se sitten johtuu, että naiset kiusaavat minua siitä että näytän sairaalta, mutta miehet ja lääkäri ovat sitä mieltä että näytän ihan terveeltä ja hyvinvoivalta ja olen vain luonnostaan tosi hoikka? 

Ja noin muutenkin, jos syön terveellisesti ja kunnolla mutta jotkut naiset kiusaavat minua siitä että olen anorektikko kun syön vain porkkanan päivässä niin he ovat yksiselitteisesti väärässä koska tiedän itse mitä ja miten paljon syön.

Koska ne on kateellisia siitä olet hoikempi kuin ne. Harvemmin käytän kateuskorttia, mutta tässä se on hyvin todennäköisesti totta.

Varmasti osa ihmistä on kateellisia, jos joku toinen on hoikka. Asiassa on kuitenkin se toinenkin puoli, monilta on nimittäin hämärtynyt käsitys siitä, että mikä on normaali paino. Jos näkee jatkuvasti pyöreitä ihmisiä ympärillään, niin sitä alkaa pitämään normina. Valitettavasti törmään tähän ilmiöön terveydenhoitajan ammatissani. Syömishäiriötä taas voi sairastaa minkä painoinen ihminen tahansa.

Vierailija
44/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan liho jos ei syö liikaa.

Useat psyykenlääkkeet kyllä nostavat painoa, koska mm. hidastavat kehon aineenvaihduntaa.

Eli kyllä sitä lihoo, vaikka yrittäisi syödä kuinka terveellisesti, jos ei pienennä annoksia entisestään tai lisää liikuntaa.

Tiedän tämän itse omasta kokemuksesta.

Vierailija
45/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan voi olla laiha/hoikka, mutta jos toistuvasti "unohtaa syödä", niin ei sitten kyllä laihuuden syynä ole geenit vaan tahalliset miinuskalorit.

Vierailija
46/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No alkaa munkin paino nelosella, olen Susanna Penttilän pituinen, 163 cm (Google kertoi). Nainen ei ole mielestäni langanlaiha vaan hoikka. Laihempi ei tarvitse olla. Kaikkea voi syödä kun ei venytä vatsalaukkua liikaa ja karkit ja pullat kannattaa jättää arjesta pois joka tapauksessa. Tosin itse syön kyllä herkkuja usein, eipä se missään näy kun harrastaa vähän liikuntaakin. Yhtälailla voi ihmetellä, miten joillekin terveet elintavat on niin vaikeita.

Eikö ne ole sullekin vaikeita, kun kerran syöt herkkuja usein. Herkkujen syönti on epäterveellistä, vaikka se ei missään näkyisikään.

Vierailija
47/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilla ja tupakalla. Sitten ollaan jatkuvasti pinna kireällä kun verensokeri alhaalla. Mutta kun ei VOI syödä ettei liho. So sad.

Vierailija
48/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan kuningatar Letizia on hoikka kuin mikä. Olisi kiva tietää tarkalleen mitä hän syö ja miten liikkuu.

Vierailija
49/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No alkaa munkin paino nelosella, olen Susanna Penttilän pituinen, 163 cm (Google kertoi). Nainen ei ole mielestäni langanlaiha vaan hoikka. Laihempi ei tarvitse olla. Kaikkea voi syödä kun ei venytä vatsalaukkua liikaa ja karkit ja pullat kannattaa jättää arjesta pois joka tapauksessa. Tosin itse syön kyllä herkkuja usein, eipä se missään näy kun harrastaa vähän liikuntaakin. Yhtälailla voi ihmetellä, miten joillekin terveet elintavat on niin vaikeita.

Ja joillekin se syöminen on riippuvuus.

Painonhallinta menee mulla lopulta siihen, alan oksentelemaan ruokia.

Myös 163cm, mutta paino 98kiloa.

Vierailija
50/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole sullekin vaikeita, kun kerran syöt herkkuja usein. Herkkujen syönti on epäterveellistä, vaikka se ei missään näkyisikään.

Ei herkkujen täydy olla järkettömän epäterveellisiä tai useinkaan syötynä ei tarvitse ylittää suositusmääriä

Vierailija
51/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80/90 luvun huippumallit elivät kokkelilla ja tupakalla.

Eiköhän kokkeli ole tuttu näille nykyajankin bimboille.

Sitä en tiedä mitä kaunista on luurankoissa.

Vierailija
52/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sport lehdessä oli joskus osio, julkkiksen päivä ja syömiset. Susanna Penttilä oli sarjassa joskus 2007-2008!

(muistan, koska ihalin hänen hoikkuutta ja yritin matkia ruokavaliota)

Aamulla joi kahvia.

Lounas oli mangopiltti!

Illalla söi kunnolla, riisiä, kanafileitä 2, kasviksia (lautasmalli)

Parin tunnin lenkki koiran kanssa.

Artikkelissa jo silloin kehui, kuinka paino on aina alkanut nelosella..

Vierailija
53/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilla ja tupakalla. Sitten ollaan jatkuvasti pinna kireällä kun verensokeri alhaalla. Mutta kun ei VOI syödä ettei liho. So sad.

Näin elin nuoresta noin 35-vuotiaaksi. Join vain kahvia ja poltin tupakkaa, söin yhden paahtoleivän päivällä ja toisen illalla. Ruoka ei yksinkertaisesti kiinnostanut, ei ollut nälkä ja olisin myös halunnut jonkin pillerin, jossa olisi ollut päivän kalorit ja vitamiinit. Sittemmin lopetin tupakoinnin ja piti opetella syömään perheenlisäyksen myötä. Kas, painollekin tapahtui siinä jotain vaikka ihan maltillisesti syön.

Vierailija
54/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini ei kuulemma tunne nälkää eikä muista syödä. Me molemmat tupakoimme, joten en usko väitteeseen että tupakka vie ruokahalut.  En ymmärrä, miten joku "unohtaa" syödä! Minulle tulee syömättömyydestä semmoinen pahoinvointi, vatsakipu ja nälkäraivari että oksat pois. 

Vierailija
55/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saman pituinen ja kun painoni alkoi nelosella voin todella huonosti, terveellistä ruokailutavoista ei ollut tietoakaan.

Vierailija
56/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiini + Dubai.

Vierailija
57/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat ns. luonnostaan laihoja, eli voivat syödä ruokaa jonkin verran. Itse olen helposti lihoavaa tyyppiä. 60-70-kiloisena (eli ei edes laiha tai hoikka, vaan normaalipainoinen) voin syödä n. 1000 kcal päivässä. Kaloreita on laskettava orjamaisesti, muuten lähtee paino nousuun saman tien. Kaloriteorioiden mukaan mun pitäisi saada syödä yli 2000 kcal päivässä. Jos syön sen verran, niin lihon yli 90-kiloiseksi muutamassa kuukaudessa-vuodessa, kunnes lihominen hidastuu. En ole kokeillut kuinka kauan lihominen jatkuisi.

Vierailija
58/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sport lehdessä oli joskus osio, julkkiksen päivä ja syömiset. Susanna Penttilä oli sarjassa joskus 2007-2008!

(muistan, koska ihalin hänen hoikkuutta ja yritin matkia ruokavaliota)

Aamulla joi kahvia.

Lounas oli mangopiltti!

Illalla söi kunnolla, riisiä, kanafileitä 2, kasviksia (lautasmalli)

Parin tunnin lenkki koiran kanssa.

Artikkelissa jo silloin kehui, kuinka paino on aina alkanut nelosella..

163-senttiselle nelosella alkava paino ei ole mitenkään erikoista. Olen 161-senttinen ja nuorena sairastin anoreksiaa, jolloin paino alkoi kolmosella enkä vanhoissa valokuvissa ole kaikista kamalin anorektikkotapaus, toki selvästi alipainoinen, mutten näyttänyt paljon kamalammalta kuin victorian secrets -mallit, jotka 180-senttisiä ja alipainoisilta. En siis näyttänyt kuolettavan laihalta edes kun paino alkoi kolmosella, mikä toki on naurettavan vähän... Penttilän paino on varmaankin lähemmäs 50 kuin 40, siltä näyttää. Ei syö aamuisin eli ei vielä lounasaikaan. Esimerkiksi sattui päivä, jolloin liikkui aktiivisesti ja söi niukasti. Ei ole kuitenkaan sen näköinen, että harrastaisi rankkaa liikuntaa säännöllisesti, joten tuskin kuluttaa paljon energiaa. Tavallisesti syö varmasti vähän enemmän kun on noissa mitoissa.

Vierailija
59/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 164 cm/46 kg, enkä todellakaan unohda syödä. Syön 4-5 kertaa päivässä ihan kunnon aterioita kaloreita laskematta. Jos ateria jää välistä, energiataso laskee ja päätä alkaa särkeä.

Vierailija
60/75 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä nuo hoikat syö todella pieniä annoksia. Joku 1/4 lautasesta täyttyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä