Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisin alkaa harrastaa tankotanssia, mutta pari asiaa vaivaa:

Vierailija
14.09.2014 |

Ensinnäkin olen jo 20-vuotias, eikä mulla ole minkäänlaista tanssikokemusta. En haluaisi olla ainoa aikuinen alkeistunnilla.
Toiseksi: venyn tosi vähän, ei toivoakaan, että voisin ihan heti tehdä hienoja akrobatialiikkeitä
Sitten vielä, että olen vähän pyöreä, painoindeksi on 25. Voiko siitä koitua ongelmaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kuulostat oikein tavalliselta tankotanssiharrastusta aloittelevalta. että sekaan vaan! :)

Vierailija
2/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:56"]Ensinnäkin olen jo 20-vuotias, eikä mulla ole minkäänlaista tanssikokemusta. En haluaisi olla ainoa aikuinen alkeistunnilla.
Toiseksi: venyn tosi vähän, ei toivoakaan, että voisin ihan heti tehdä hienoja akrobatialiikkeitä
Sitten vielä, että olen vähän pyöreä, painoindeksi on 25. Voiko siitä koitua ongelmaa?
[/quote]
Olen siis pari kertaa tankotanssia kokeillut ja se oli ihanaa. Alkeisjutut sujuivat hyvin, mutta eiväthän ne paljoa vaadi. Mietityttää kuitenkin, voiko noista kolmesta huolenaiheestani joku olla pahakin este
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi ja notkeusongelma ratkaisee itsensä itsestään, kun kunnolla lajiin hurahdat. Äärettömän rankkaa hommaa ne hienommat hommat.

Vierailija
4/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:59"]minusta kuulostat oikein tavalliselta tankotanssiharrastusta aloittelevalta. että sekaan vaan! :)
[/quote]
No hyvä :). Se alkuhan on helppoa, mutta aika nopeasti aletaan tarvita voimia ja venyvyyttä, joita mulla ei kauheesti ole

Vierailija
5/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:00"]Painoindeksi ja notkeusongelma ratkaisee itsensä itsestään, kun kunnolla lajiin hurahdat. Äärettömän rankkaa hommaa ne hienommat hommat.
[/quote]
Joo, läskihän tietty lähtee jos aktiivisesti rupean harrastamaan, mutta toi venyminen on kyllä tosi hidasta

Vierailija
6/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tosiaankaan ole ainoa aikuinen niillä tunneilla, pikemminkin nuorimmasta päästä.
Meidänkin alkeiskurssilla oli ylipainoinen nainen, joka pärjäsi hyvin :) eikä tuo notkeus tule sulle ongelmaksi vielä piiiitkään aikaan ja mitä kauemmin harrastat niin sen notkeammaksi tulet

Terkuin 5 vuotta harrastanut tankotanssia

Vierailija
7/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:00"]Painoindeksi ja notkeusongelma ratkaisee itsensä itsestään, kun kunnolla lajiin hurahdat. Äärettömän rankkaa hommaa ne hienommat hommat. [/quote] Joo, läskihän tietty lähtee jos aktiivisesti rupean harrastamaan, mutta toi venyminen on kyllä tosi hidasta

[/quote]

Aerobinen kunto potkasee uudelle tasolle kuukaudessa. Ei siinä kauaa mene :)

Vierailija
8/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi Morjens. Oon sua 15 vuotta vanhempi ja aloitan nyt.

Vierailija
9/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin 25-vuotiaana. Se on kivaa :)

Vierailija
10/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sinne siis mennä vaikka ei olisi hoikka? Mun BMI on jotain 27... En oo ap mutta tankotanssi kiinnostaisi :)

Vierailija
11/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:28"]Voiko sinne siis mennä vaikka ei olisi hoikka? Mun BMI on jotain 27... En oo ap mutta tankotanssi kiinnostaisi :)
[/quote]

Tottakai voi! :)

-7

Vierailija
12/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö suosittua tämä irstailu on? Ei olis uskonu, ei oikein istu perheellisen ja kunniallien naisen repertuaariin ...

Vierailija
13/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:07"]Et sä tosiaankaan ole ainoa aikuinen niillä tunneilla, pikemminkin nuorimmasta päästä.
Meidänkin alkeiskurssilla oli ylipainoinen nainen, joka pärjäsi hyvin :) eikä tuo notkeus tule sulle ongelmaksi vielä piiiitkään aikaan ja mitä kauemmin harrastat niin sen notkeammaksi tulet

[/quote]
Okei. Tiedän, että monet alaikäiset ei tankotanssia harrasta, koska äiti ja isä ei anna, mutta pelkään että alkeisryhmä tulee olemaan täynnä nuoria aikuisia, jotka ovat harrastaneet jo pitkään voimistelua, tai jotain muuta tanssia tms ja olen sitten ryhmän ainoa kankea pullamössö
Ap

Vierailija
14/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:37"]Näinkö suosittua tämä irstailu on? Ei olis uskonu, ei oikein istu perheellisen ja kunniallien naisen repertuaariin ...
[/quote]
Tosiaan, piti kirjoittaa aloitusviestiin, että ne huora- ja irstailija-kommenttinne voitte pitää päänne sisässä,mutta unohdin
Ap

Vierailija
15/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:07"]Et sä tosiaankaan ole ainoa aikuinen niillä tunneilla, pikemminkin nuorimmasta päästä.

[/quote]
Okei. Tiedän, että monet alaikäiset ei tankotanssia harrasta, koska äiti ja isä ei anna, mutta pelkään että alkeisryhmä tulee olemaan täynnä nuoria aikuisia, jotka ovat harrastaneet jo pitkään voimistelua, tai jotain muuta tanssia tms ja olen sitten ryhmän ainoa kankea pullamössö
Ap
[/quote]

Höpöhöpö :) sinne alkeistunnille mahtuu laidasta laitaan erilaisia ihmisiä. Kaikki sinne on tervetulleita eikä siellä tosiaan kerkeä kytätä kuka on mahdollisesti harrastanut aiemmin tanssia tai voimistelua. En mäkään ollut harrastanut ennen tankoilua muuta kuin vesijuoksua ja lenkkeilyä

-7

Vierailija
16/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:37"]

Näinkö suosittua tämä irstailu on? Ei olis uskonu, ei oikein istu perheellisen ja kunniallien naisen repertuaariin ...

[/quote]

Tankotanssista tuli irstasta vasta kun se vietiin strippiklubeille tyyliin 80-luvulla. Alun perin tankotanssi ei ollut irstasta, vaan akrobaattinen taidonnäyttölaji. Eikä se ihan alunperin ollut niinkään naisten, vaan pikemminkin lihaksikkaiden ja ketterien maskuliinisten miesten laji.

Vierailija
17/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:07"]Et sä tosiaankaan ole ainoa aikuinen niillä tunneilla, pikemminkin nuorimmasta päästä.

[/quote]
Ap
[/quote]

Höpöhöpö :) sinne alkeistunnille mahtuu laidasta laitaan erilaisia ihmisiä. Kaikki sinne on tervetulleita eikä siellä tosiaan kerkeä kytätä kuka on mahdollisesti harrastanut aiemmin tanssia tai voimistelua. En mäkään ollut harrastanut ennen tankoilua muuta kuin vesijuoksua ja lenkkeilyä

-7
[/quote]
Vesijuoksua ja lenkkeilyä minäkin harrastan, eli samat lähtökohdat ku sulla ja varmaan monella muulla oli/on. Ehkä mä vaan jännitän, koska olen ujo, enkä ole koskaan erityisemmin harrastanut mitään ohjattua (paitsi tota vesijuoksua uimahallissa, mutta eri asia)
Ap

Vierailija
18/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen trendijuttu, paremmin sua kehoa muokkais vaikka uinti ja enemmän hyötyäkin siitä olisi

Vierailija
19/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:37"]

[/quote]

Tankotanssista tuli irstasta vasta kun se vietiin strippiklubeille tyyliin 80-luvulla. Alun perin tankotanssi ei ollut irstasta, vaan akrobaattinen taidonnäyttölaji. Eikä se ihan alunperin ollut niinkään naisten, vaan pikemminkin lihaksikkaiden ja ketterien maskuliinisten miesten laji.
[/quote]
Joo, ja jos katsoo vaikka YouTubesta kilpatankotanssia, niin ei se todellakaan ole mitään perseenkeikutusta pikkustringeissä ja korkokengissä, vaan kovaa voimistelua ja muute pirun hienon näköistä. Huomaahan sen jo niiden strippareiden vartalostakin, etteivät he mitään oikeita tankotanssijoita ole.

Vierailija
20/28 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:41"]tollanen trendijuttu, paremmin sua kehoa muokkais vaikka uinti ja enemmän hyötyäkin siitä olisi
[/quote]

No mulla ei oo ollu käsi- ja vatsalihakset ikinä niin hyvässä kunnossa kuin tankotanssin alotettua. Tankotanssi on fyysisesti raskasta eikä todellakaan vain pyllyn heiluttelua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme