Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää 28v ja mulla ei vieläkään ole mitään varsinaista ammattia. Tuleeko kiire?

Vierailija
19.08.2021 |

Olen opiskellut hirveästi kaikenlaista, vain todetakseni että "Tätä en kyllä työkseni halua tehdä". Opintolainaa on aika paljon, tukikuukaudet käytetty jne. Tällä hetkellä taas koulutuksessa, josta en yhtään tykkää. Joka päivä haaveilen ihan eri alasta ja mielenkiinnon kohteet vaihtuvat yhtä usein ku sää.

En myöskään halua edes seurustella ennen kuin olen keksinyt, mitä elämällä haluan tehdä. Voi tulla siis melko kiire mahdollisen perheen perustamisen kanssa. Ammatinvalintapsykologille olen jutellut, ja ei ollut sen mullistavampaa kuin nettitestit.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 vuotiallakin vielä 30 vuotta työaikaa.

Varmaan enemmänkin.

On toki, mutta hyvin harva 55+ saa työpaikkaa jos on sattunut ennen sitä edellisen menettämään. Vähintäänkin se 10 vuotta uran loppupäästä voi lässähtää työttömän köyhyyteen ja sitä myöten eläkeläisköyhyyteen.

Kyllä 55+ saa työpaikan, jos alalla on huutava työvoimapula. Siksi ei pidäkään iäkkäänä enää opiskella mitään kulttuuriantropologiaa tai mediatutkimusta.

Vierailija
42/45 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla ei ole työtä, niin liity silti alasi liittoon, ja maksa jäsenmaksut. Sen jälkeen saat liitolta apua työhakemuksen tekoon, CV:n laadintaan, Linkedin sivujen tekoon. Sitten laitat vain hakemuksia vetämään. Jo hakemusten teko opettaa paljon, kun lukee mitkä arvot yrityksellä on. Sieltä voi löytyä idea, mikä on sinulle tärkeää. Eikä tarvitse onnistua kerralla. Kokemuksen myötä palkkakin paranee ja markkina-arvosi nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitto on aivan must! kirjoitti:

Vaikka sinulla ei ole työtä, niin liity silti alasi liittoon, ja maksa jäsenmaksut. Sen jälkeen saat liitolta apua työhakemuksen tekoon, CV:n laadintaan, Linkedin sivujen tekoon. Sitten laitat vain hakemuksia vetämään. Jo hakemusten teko opettaa paljon, kun lukee mitkä arvot yrityksellä on. Sieltä voi löytyä idea, mikä on sinulle tärkeää. Eikä tarvitse onnistua kerralla. Kokemuksen myötä palkkakin paranee ja markkina-arvosi nousee.

Vaan kun ei ole mitään omaa alaa. Olen käynyt lukion, opiskellut yliopistossa kandiksi sellaiselta alalta millä pitäisi olla vähintään tohtori (eli ainoa urapolku on tutkija), sitten pari keskeytettyä ammattikoulun perustutkintoa, yksi keskeytetty amk...

Vierailija
44/45 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liitto on aivan must! kirjoitti:

Vaan kun ei ole mitään omaa alaa. Olen käynyt lukion, opiskellut yliopistossa kandiksi sellaiselta alalta millä pitäisi olla vähintään tohtori (eli ainoa urapolku on tutkija), sitten pari keskeytettyä ammattikoulun perustutkintoa, yksi keskeytetty amk...

Miksi keskeytit?

Vierailija
45/45 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppiii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi