Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaiset kiukuttelee laihduttamisestani

Vierailija
14.09.2014 |

Olen anoppini ja kälyni suureksi pettymykseksi onnistunut tänä vuonna pudottamaan melkein 20 kg painostani. Ylipainoa on vieläkin jäljellä melkein saman verra , josta ainakin kymmenen kiloa haluan vielä pudottaa. Kevään ja kesän laihdutin omin voimin, mutta nyt aloitin muutaman kuukauden tehokuurin pt-valmennuksessa.

En tee asiasta mitään numeroa, mutta kerroin tuosta valmennuksesta, koska ruokavalio on tosi tarkka. Eilen oli suvun kesken juhlat, joihin tietty menimme. Olin etukäteen varoittanut, että mulla on omat eväät, ei kannata loukkaantua kun otan tarjottavista vain kahvia.

Koko päivän sain kuunnella kettuilua laihdutuksestani. Raivostuttaa! En syönyt eväitäni muiden nähden enkä edes itse maininnut asiaa, mutta siitä jankattiin koko päivä. "Älytön ruokavalio", "ei noin tiukkaa ruokavaliota voi loppuelämää pitää" ( ei ole tarkoituskaan), "lapset kärsii, kun äiti on koko ajan jumpassa"... 

Miksi tuo on niin iso asia kenellekään muulle kuin itselleni? Ja mieheni tukee minua, on itsekin pudottanut reippaasti painoa samalla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ovat. Älä anna sen häiritä sillä olet hyvällä tiellä. Onnea ja tsemppiä!!

Vierailija
2/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko he itse ylipainoisia? Siinä varmaan olisi syy. Sano tylysti ensi kerralla, että älkää nähkö vaivaa asiasta älkääkö kommentoiko sitä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kateellisia ovat. Minä en ainakaan keksi tuollaiselle käytökselle muuta syytä. Tsemppiä vaan painonpudotukseen!

Vierailija
4/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kuulostaa tutulta. Äitini on ollut koko aikuisen ikänsä ylipainoinen, ja jaksaa aina vittuilla mun laihduttamisestani ja sen jälkeen painostani, joka ei ole noussut laihduttamisen jälkeen kuuteen vuoteen. Äitini on 158 cm pitkä, mutta painaa 20 kg enemmän kuin minä, joka olen 171-senttinen... en tykkää kateuskortin vetämisestä, mutta kateellinenhan äitini on. Siinähän louskuttaa.

Vierailija
5/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se ollut katastrofi, jos olisit syönyt siellä juhlissa tarjottuja ruokia? Ei niitäkään olisi ollut pakko ahmia. Hienosti olet kuitenkin saanut laihdutettua. Jatka samaan malliin. Mielenkiinnosta kysyn, että millainen ruokavalio sinulla on?

Vierailija
6/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ovat ylipainoisia. Toinen laihduttaa aina ja toinen ei koskaan. Kateutta en vaan ymmärrä. 

ap

Vierailija
7/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä heidän kommenteistaan. Sinulla on täysi oikeus syödä kuinka haluat, siihen ei voi muut vaikuttaa. Ehkä ovat kateellisia tai jotain. Tsemppiä sulle, olet pärjännyt hienosti! :)

Vierailija
8/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ruokavalio on aika lähellä tuota Jutan Superdietti- ruokavaliota. Kasviksia, kanaa, kalaa, öljyjä ja hyviä hiilareita. Mietin kyllä tuota "otan vähän tarjottuja ruokia", mutta jos niin tekee aina kylässä/juhlissa/töissä kun joku tarjoaa.. Menee mulla ainakin helposti överiksi.

Ja sitten päätin, että kun kerran halusin mukaan tuohon valmennukseen ha minulle on tehty ruokavalio ja lusäki maksankin ko.lystistä, niin haluan ohjeita myös noudattaa tarkasti. Ainakin nyt aluksi, että saan painon lähtemään taas laskuun pienen tasannevaiheen jälkeen (keaällä en laihduttanut, pidin vaan huolen ettei tullut lisää)

Vierailija
9/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa monta typoa...

ap

Vierailija
10/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:22"]

Olisiko se ollut katastrofi, jos olisit syönyt siellä juhlissa tarjottuja ruokia? Ei niitäkään olisi ollut pakko ahmia. Hienosti olet kuitenkin saanut laihdutettua. Jatka samaan malliin. Mielenkiinnosta kysyn, että millainen ruokavalio sinulla on?

[/quote]

Vierailija
11/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:29"]

No, ruokavalio on aika lähellä tuota Jutan Superdietti- ruokavaliota. Kasviksia, kanaa, kalaa, öljyjä ja hyviä hiilareita. Mietin kyllä tuota "otan vähän tarjottuja ruokia", mutta jos niin tekee aina kylässä/juhlissa/töissä kun joku tarjoaa.. Menee mulla ainakin helposti överiksi.

Ja sitten päätin, että kun kerran halusin mukaan tuohon valmennukseen ha minulle on tehty ruokavalio ja lusäki maksankin ko.lystistä, niin haluan ohjeita myös noudattaa tarkasti. Ainakin nyt aluksi, että saan painon lähtemään taas laskuun pienen tasannevaiheen jälkeen (keaällä en laihduttanut, pidin vaan huolen ettei tullut lisää)

[/quote]

Kerrotko mitä syöt?

Vierailija
12/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei kestä muutoksia, ei edes muiden ihmisten elämässä. Ehkä kokevat, että ette ole enää samaa sakkia tyyliin "me pullukat ja ikuiset laihduttajat".

Vierailija
13/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kissa pöydälle ja kysy suoraan: mikset halua tukea minua tässä asiassa? Tuollaiset kommentit tuntuvat ikävältä jne.

Vierailija
14/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisiahan he taitavat olla, haluaisivat varmaan mielellään ajatella olevansa parempia kuin sinä. Sitä tosin ihmettelen, miksi piti jo etukäteen kertoa ettet voi syödä juhlapäivänä tarjoiluja. Ei sillä että puolustelisin heidän käytöstään, mutta he saattoivat kokea että teet numeron laihdutuksestasi.

Vierailija
15/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, ap, mitä syöt!

Vierailija
16/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tainnut oivaltaa, mistä nyt kiikastaa. Ei todellakaan ole kyse vain laihtumisesta, vaan siitä, että sinä jollakin tavalla halveksi tarjoiluja, kun eivät kelpaa. Se on aivan toisarvoinen juttu, että olet olevinasi jotenkin "parempi ihminen" kun laihdutat ja vielä onnistutkin siinä.

Vierailija
17/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:55"]

Kerro, ap, mitä syöt!

[/quote]

No eikös tuo jo sen kertonut, vai kuviako tarvitsette?

Vierailija
18/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, jos miehesi kerran tukee sinua, niin miksi hän ei tukkinut noiden naisten suuta? Vai eikö uskalla?

Vierailija
19/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:47"]

Kateellisiahan he taitavat olla, haluaisivat varmaan mielellään ajatella olevansa parempia kuin sinä. Sitä tosin ihmettelen, miksi piti jo etukäteen kertoa ettet voi syödä juhlapäivänä tarjoiluja. Ei sillä että puolustelisin heidän käytöstään, mutta he saattoivat kokea että teet numeron laihdutuksestasi.

[/quote]

Etukäteen kertominen nimenomaan oli kohteliasta. 

Vierailija
20/29 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:58"]

Sinä et tainnut oivaltaa, mistä nyt kiikastaa. Ei todellakaan ole kyse vain laihtumisesta, vaan siitä, että sinä jollakin tavalla halveksi tarjoiluja, kun eivät kelpaa. Se on aivan toisarvoinen juttu, että olet olevinasi jotenkin "parempi ihminen" kun laihdutat ja vielä onnistutkin siinä.

[/quote]

Hienoa, että anoppi tuli itse paikalle antamaan oman näkemyksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän