Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tuttu kaksosten äiti joka

Vierailija
13.09.2014 |

koko ajan jaksaa hokea ettei yksi ole kuin kaksi eikä pieni ikäero ole sama kuin olisi kaksoset. ihme sankarinviittaa hakee itselleen. mulla on lapsilla alle vuosi ikäeroa ja voin sanoa että ovat kyllä ihan kuin kaksoset, ikää nyt 2,5 ja 3,5. ja varmasti on yhtä työteliästä kuin kaksosten kanssa, elllei enmmänkin kun joutuu tekemään eri asioita kun kaksosten kansaa aina samoja.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom myös että kaksoset ei ole oma valinta, mutta 2 lasta pienellä ikäerolla on.

Vierailija
42/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:30"]Ei ole sama asia, mutta tuossa iässä itseasiassa kaksosten kanssa on jo helpompaa. Vauvavuosi on vaativampi, mutta myöhemmin sama kehitystaso lapsilla on helpottava tekijä verrattuna pienen ikäeron lapsiin.
[/quote]
Missä iässä? Missä oli mainittu ko kaksosten ikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:28"]

Millä perusteella pääsevät kaksosten äidit helpommalla?

[/quote]

Kaksoset oppivat koko ikänsä jakamaan asiat, ei ole niitä kauheita mustasukkaisuusdraamoja kuin yksösillä kun esikoiselta varastetaan vauvana oleminen kun vauva tulee taloon kun on itsekin vielä vauva. Kaksosten kanssa liikkuminen oli hankalaa kun olivat vielä pieniä, kun piti yrittää kantaa kahta kaukaloa ja saada vielä joku liikken ovi auki. Kun kaksoset ovat isompia ei tule sitä ongelmaa että olisi erilaiset kehitysvaiheet, mutta toisaalta, toinen oppii jonkun asian aina ensin, ja toinen oppii pian perässä katsoessaan sisarukselta mallia.

Minulla on kaksospojat nyt 5,5 vuotta.

6

Vierailija
44/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on aivan eri asia.

Kuvittele se pieni vauva, sanotaan nyt vaikka kuukauden ikäinen. Vauva lähinnä syö ja nukkuu, jatkuvasti. Ja vauva ehkä myös itkee ja sitä on hyvä pitää sylissä. No, kun sulla on kaksi vauvaa, joilla ikää on se 1kk ja ne eivät kuitenkaan nuku ja syö samaan aikaan, etkä varsinkaan voi koko ajan pitää kahta vastasyntynyttä sylissä jne. Siis ennen kaikkea se on epäreilua niille vauvoille, ettei koskaan ehdi keskittyä vauvaan yksilöllisesti. Jos sulla on vuoden ikäinen ja vastasyntynyt, niin niillä on unen ja ruoan tarve nyt alkaenkin ihan eri tasolla.

Sanon tämän neljän lapsen kokemuksella: 9v, 7,5v ja kaksoset 6v (kierukasta huolimatta siis kolmannen lapsen sijaan tulikin kolmas ja neljäs)

Vierailija
45/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkuudesta en tiedä kun mulla on vain kaksoset, mutta tosta mustasukkaisuudesta ja jakamisesta.. voi luoja meillä ollaan tarkkoja että molemmat saa kaiken tasan samat asiat kuin toinen. jos toiselle antaisi koivuoksalla pyllylle niin toinen kipittäisi hakemaan oman ja pyytäisi että mulle kans, mulle kans!

Vierailija
46/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aivan sama asia onko kaksoset vai vuoden eri-ikäiset

Vierailija
47/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun kuvittelen miesten käymässä tällaistä keskustelua. Kuka jaksaa vängätä moisesta.

Vierailija
48/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa omasta kokemuksesta,että oisin ollu kiitollinen kaksosista,sillä meille syntyi kuopus 11kk ja 3vko erolla siskoonsa.Raskaus oli haastava ku esikon sectiosynnytyksestä oli 3,5kk ja piti kokoajan varoa ettei hypi tai lyö/potki vattaan ja muutenkin oli raskas kokemus tällä kertaa ja nyt on ollu 3kk esikolla mustasukkaisuutta ja tilannetta ei helpota mun synnytyksenjälkeinen masennus.

Vierailija
49/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:59"]Voin sanoa omasta kokemuksesta,että oisin ollu kiitollinen kaksosista,sillä meille syntyi kuopus 11kk ja 3vko erolla siskoonsa.Raskaus oli haastava ku esikon sectiosynnytyksestä oli 3,5kk ja piti kokoajan varoa ettei hypi tai lyö/potki vattaan ja muutenkin oli raskas kokemus tällä kertaa ja nyt on ollu 3kk esikolla mustasukkaisuutta ja tilannetta ei helpota mun synnytyksenjälkeinen masennus.
[/quote]. Kaksosraskausko sitten on helppo?? Paljon mieluummin ootin yhtä kuin kahta kun sai pelätä että syntyvät ennenaikasina.

Vierailija
50/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:59"]Voin sanoa omasta kokemuksesta,että oisin ollu kiitollinen kaksosista,sillä meille syntyi kuopus 11kk ja 3vko erolla siskoonsa.Raskaus oli haastava ku esikon sectiosynnytyksestä oli 3,5kk ja piti kokoajan varoa ettei hypi tai lyö/potki vattaan ja muutenkin oli raskas kokemus tällä kertaa ja nyt on ollu 3kk esikolla mustasukkaisuutta ja tilannetta ei helpota mun synnytyksenjälkeinen masennus.
[/quote]. Kaksosraskausko sitten on helppo?? Paljon mieluummin ootin yhtä kuin kahta kun sai pelätä että syntyvät ennenaikasina.
[/quote]

Niinhän ne yleensä syntyykin ennenaikaisesti. Siis helpompaa siinäkin mielessä, kun raskausaika lyhyempi.

Vierailija
51/51 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:30"]

Huom myös että kaksoset ei ole oma valinta, mutta 2 lasta pienellä ikäerolla on.

[/quote]No näinpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme