Minun autoon pitäisi jakohihna vaihtaa
On korjaamolla melko kallis remontti.
Onko vaikea tehdä itse?
Kommentit (31)
Joo, älä tee itse. Jo se on tarkka että uusi hihna oikealla kireydellä, muuten ei kestä.
Autojerryyn vaan, sieltä sain 430e tarjouksen, hinnat vaihtelee toki merkin ja mallin mukaan mutta itsekin sain yhdestä korjaamosta suoran arvion noin 800e ja totesin, että "älkää unta nähkö" ja kilpailutin jerryssä.
Vierailija kirjoitti:
Autojerryyn vaan, sieltä sain 430e tarjouksen, hinnat vaihtelee toki merkin ja mallin mukaan mutta itsekin sain yhdestä korjaamosta suoran arvion noin 800e ja totesin, että "älkää unta nähkö" ja kilpailutin jerryssä.
...lisään vielä, että tuo hinta sisälti kaiken oleellisen, eli vesipumpun, rullat ja jäähdytysnesteen, itse hihnan lisäksi
ps aikaisemmin oli vähän uudempi auto niin pelkän laturin vaihto maksoi yhtä paljon kun osiin ei pääse moottoritilassa helposti käsiksi kun ne on suunniteltu vuosi vuodelta huonommin tai "asiakkaan kannalta kalliimmin"
Merkkiliikkeeseen vaan, tekevät mitä vaan kun nostat kassillisen rahaa marmoritiskille.
Tai on klassinen "tein itse ja sääästin" ja lopputuloksena 4500e arvoinen moottoriremontti.
Vierailija kirjoitti:
Merkkiliikkeeseen vaan, tekevät mitä vaan kun nostat kassillisen rahaa marmoritiskille.
Jos on melko uusi auto ja arvo reilusti yli 50 tonnia, niin suosittelen merkkikorjaamoa, halpaan autoon ei kannata, saman työn saa "nyrkkipajalla" 50% hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tai on klassinen "tein itse ja sääästin" ja lopputuloksena 4500e arvoinen moottoriremontti.
Niin, kannattaahan sitä itse kokeilla ja maksaa oppirahat...
It is not iisi änt it vill rekvaiör ö lot ojv tuuls änt nouhau. Tuu not ättempt it jooselv.
Tonnin relluun tilasin osat Saksasta ja vein auton nyrkkipajalle, hintaa tuli 75+200 e. Onhan tuo jo puolitoista vuotta toiminut, että ei tainnut olla ihan tumpelo asialla.
Vierailija kirjoitti:
Merkkiliikkeeseen vaan, tekevät mitä vaan kun nostat kassillisen rahaa marmoritiskille.
Tekivätkin. Kahdessa huollossa ovat jo jättäneet navigaattorin päivittämättä, koska eivät ole muka ehtineet tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tonnin relluun tilasin osat Saksasta ja vein auton nyrkkipajalle, hintaa tuli 75+200 e. Onhan tuo jo puolitoista vuotta toiminut, että ei tainnut olla ihan tumpelo asialla.
Tonnin rellulla minä kyllä olisin ajellut vaan. Napsahtaa kun napsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnin relluun tilasin osat Saksasta ja vein auton nyrkkipajalle, hintaa tuli 75+200 e. Onhan tuo jo puolitoista vuotta toiminut, että ei tainnut olla ihan tumpelo asialla.
Tonnin rellulla minä kyllä olisin ajellut vaan. Napsahtaa kun napsahtaa.
No ei viitsinyt riskillä mennä. Pidän autosta paljon.
Meillä mies vaihtaa jakohihnat itse, ei tarvitse maksaa kuin osista.
Käytetyt sukkahousut toimii hyvin, koita vaan saada solmu suht. pieneksi, niin kulkee tasaisemmin.
Akka vaihtaa autotallissa.
Itse vaan ajan.
Älä koske tuohon itse, korjaamon hommia ja monesti siinä vaihdetaan tuo kiristinkin samalla. Vähänkin pääsee rattaat pyörähtämään ilman hihnaa niin on venttiilien ajastukset sekaisin.
Ajelen leasingillä. Tulevat hakemaan auton pihasta ja tuovat takaisin. Riiittää kun laittaa takin päälle kun menee avaimen viemään (N45)
Vaihdoin naapurin yh äidille sain pilua muutaman kerran vaimolle sanoin että talkoilla autoin..
Vierailija kirjoitti:
Joo, älä tee itse. Jo se on tarkka että uusi hihna oikealla kireydellä, muuten ei kestä.
Taitaa kyllä kaikissa autoissa olla hydraulinen kiristin joka huolehtii oikeasta kireydestä.
Jos ylipäätään kyselet asiaa AVlla voi lähtökohtaisesti unohtaa asian yrittämistä itse.