Pika: mikä on toinen nimitys toalettilaukulle?
Nyt mulla lyö ihan tyhjää. "Necessääristä" puhutaan kotona mutta mikä on oikea nimi? :)
Kommentit (57)
Poikaystäväni perhe käytti sanaa tukupussi! :D en vaan voi käsittää mistä sellanen sana on tullut, mutta näköjään niitä on muitakin nimiä toalettipussille
Täällä Ilmajoella äitini tapasi sanoa pienikokoisesta koirasta omistajansa kanssa, että "siinä menee joku tukupussinsa kanssa" .
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on nesessääri
Kas ettei vääräsääri
Onko biutiboksi siis laatikko eikä pussukka?
Nesessääri. Luulin olevani ainoa jolle ko. nimitys on opetettu!
Vierailija kirjoitti:
Poikaystäväni perhe käytti sanaa tukupussi! :D en vaan voi käsittää mistä sellanen sana on tullut, mutta näköjään niitä on muitakin nimiä toalettipussille
Meilläkin on aina puhuttu tukupussista.
Mieheni kautta olen aikanaan oppinut nimityksen beaty box. En muista miksi sanoin sitä ennen. Yksi kaveri sanoo pesupussiksi.
Vierailija kirjoitti:
Pieni kassi, jossa pidetään tarpeelliset hygieniatarvikkeet esim. matkalla. Hammasharjat, tahnat, rasvat ja tietysti naisen tarvitsemat kuukautistarpeet. Pariskunnalla yleensä yhteinen. Miten joku voi siitä saada homppeliasian?
Yhteinen?! Ei tulisi mieleenkään. Kyllä meillä ainakin on joka perheenjäsenellä omat pussukat, jopa pikkulapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Pieni kassi, jossa pidetään tarpeelliset hygieniatarvikkeet esim. matkalla. Hammasharjat, tahnat, rasvat ja tietysti naisen tarvitsemat kuukautistarpeet. Pariskunnalla yleensä yhteinen. Miten joku voi siitä saada homppeliasian?
Yhteinen? Empä oo moiseen törmänny, jo lapsena oli aina oma pussi. Nykyään mun miehen hygieniapussi (tolla nimellä oppinu kutsuun) on isompi mitä mun. Toisaalta hänellä on normaali kokoset tuotteet, kun taas itsellä on pienemmät matkakoon tuotteet.
Yhteinen pesupussi meilläkin enkä ikinä ole menkkasiteitä laittanut sinne kastumaan. Ja tarvitaanhan siteitä pari päivänkin aikana, joten matkalaukun alimmainen pussukka olisi hankala paikka.
Samaa nassurasvaa, shampoota ja hammastahnaa käytetään reissussa, pari erilaista dödöä ja hammaharjat, ei tosiaan jokainen tarvitse omaa.
Kosmetiikkapussi, ja jokaisella omansa.
Vauhtipussi.