Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kassaneidit ja kolmekymppisten naisten teitittely

Vierailija
13.09.2014 |

Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota miten parikymppiset kassatytöt teitittelevät ylikorostuneesti noin 10 vuotta vanhempia naisia? Olen 34-vuotias ja varmasti näytänkin raskaiden pikkulapsivuosien jälkeen vähintäänkin ikäiseltäni. Silti on minusta outoa että minua on alettu teitittelemään nimenomaan nuorempien naisten toimesta. Miehet ja omanikäiset tai vanhemmat naiset eivät sitä tee. Kun itse olin asiakaspalvelutyössä teitittelin selkeästi itseäni vanhempia, noin viisikymppisiä ja siitä ylöspäin.

Eilen taas Alkossa asioidessani kassatyttö maireasti teititteli ja mikä huvittavinta, sinutteli minun jälkeeni tullutta oikeasti iäkästä selvästi yli kuusikymppistä naista. Kyse ei siis voi olla siitä että kaikkia itseä vanhempia teititellään.

Ja en myöskään usko oikeasti näyttäväni aivan ikälopulta koska kesällä eräs arviolta itseni ikäinen myyjä pyysi paperit kuoharia ostaessani.

Mikä ihmeen juttu tämä on?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teitittely parempi kuin se, että esim. iäkkäämmälle asiakkaalle kassaneiti sanoo:"Moi!"

Vierailija
82/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijan pitäisi siis muuttaa käytöstapojaan, koska asiakas pitää kohteliaisuutta epäkohteliaana ja on sitä mieltä, että kaikki muutkin ovat samaa mieltä. Voi morjes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että etenkin pienemmissä ruokakaupoissa noin 20-vuotiaat sukupuoleen katsomatta teitittelevät. Itsekin 34-vuotiaana koen sen kiusalliseksi ja parhaillaan jopa naurettavaksi, jos teitittelymuotoa ei osata käyttää oikein.

Ilmeisesti kyse on liiallisesta miellyttämisen halusta eli pomo on käskenyt teitittelemään, koska se on kohteliasta. Tässä tapauksessa se vaan ei toimi, koska harva 30+-ikäinen haluaa, että häntä teititellään, koska meidän nuoruudessamme olemme oppineet teitittelemään noin 60-vuotiaita ja vanhempia. Tulee auttamatta tunne, että "apua, kuinka vanhalta mä näytän?". Tahalliseksi vittuiluksi en ole kuitenkaan koskaan sitä ajatellut.

Vierailija
84/84 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37- vuotias ja tuntuu oudolle, jos kassa teittelee. Olen ihmetellyt, että mikä juttu, olenko tosiaan niin vanha?